Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2477)
Vierailija kirjoitti:
Kaikki kommentoi, että pellemies on sietämätön ja pellemiehen täytyy muuttua ja pellemies ansaitsee saada omaa lääkettään. Ok, no jos sovitaan, että mennään tällä eteenpäin, näin tehdään. En kaipaa yhtään enempää tietoa, että pellemies on narsisti ja kusipää, sen täytyy mennä terapiaan. Se ei mene koska "ei ole mitään ongelmaa". Jekkuilen sitten minäkin ja niin saatanasti viikkotolkulla mutta ei tunnu auttavan ja voimat on lopussa.
Mitä minä nyt teen?
Eli olet pyytänyt lopettamaan, käskenyt, anonut, keskustellut, ehdottanut terapiaa, maistattanut omaa lääkettä eikä mies ymmärrä vieläkään lopettaa. Siinä vaiheessa muu ei enää auta kun ero. Se ratkaisee ongelman juuresta.
Kuinka monta saunakaljaa seinälle heitettynä mies tarvitsee, jotta oppii muuttamaan käytöstään? 1? 5? 50?
Minä seurustelin jokusen tovin "pellen" kanssa. Lainausmerkit siksi, että äijä oli lisäksi sairaalloisen mustasukkainen, jopa koirista... Harrasti myös mun valvottamista. Eli sille tuollainen pelleily oli aivan taatusti joku vallankäytön väline.
No, se pelleily sitten. Sananmuunnoksista se lähti. Myöhemmin teki just tuota käsi alle kun olen istumassa, maitopurkin annanenpäsanna -pelleilyä ja kaikkein ärsyttävimpänä jos haukottelin, työnsi sormet mun suuhun. Ei auttanut nätisti sanominen, ei suuttuminen, ei mikään. Hieman ennen eroa otin ja purin niitä näppejä oikein kunnolla. Kun äijä huusi ja raivosi, että miksi sinä noin teit, toresin kylmän viileästi että kun ei mennyt nätisti jakeluun, että tuo on OKSETTAVAA, niin josko kipumuisti auttaisi asiaan...
Kuulostaa niin tutulta..... se on kans "helvottoman hauskaa" kun on nousemassa autoon ja mies ajaakin autoa eteenpäin ettei pääse kyytiin. Tämä sitten toistuu parikin kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen luonteeltani vähän sellainen "härnääjä" parisuhteessa, en pahalla enkä tarkoita kiusata. Itsekin syyllistyn usein tuohon kylmän esineen laittamiseen toisen iholle, mutta toisaalta kestän itseenikin kohdistuvaa härnäämistä, ellei se ole jatkuvaa ja mene liiallisuuksiin. En kuitenkaan vedä kaikkea pelleilyksi vaan kuuntelen ihan asiallisesti toisen sanomiset ja vastaan normaalisti. En tee mitään jäyniä joissa voi käydä pahasti enkä muutenkaan pelleile jatkuvasti. Mitä nyt tässä yritän sanoa on se, että itselleni on tärkeää, että poikaystävää voi vähän härnätä ja että poikaystävä härnää minua, se on tiettyyn pisteeseen asti hauskaa. Eräs eksäni härnäsi minua usein vastaamalla jotain, mistä tiesi minun ärsyyntyvän (kun luulin aluksi hänen olevan tosissaan). En kuitenkaan kokenut sitä koskaan kiusaamisena.
Nyt pyyhin perseeni.
#wc
#kakkaHienoa, että saatin pelle paikalle. Selittelet tekojasi sillä, että kestät itse kyllä kiusaamista. Selitteletkö kaikki muutkin jutut noin. "Valvotan naapureitani öisin, koska kestän itsekin melua yöllä"? "Tykkään itse tästä, joten siksi harrastan sitä muille". Kerron kaikkille kaiken eritteistäni, koska minusta se on kivaa kertoa, vaikka se ei muista ole kivaa kuunnella.
Käytöstavat? Mitkä?
Mutta ennen kaikkea kykenetkö lopettamaan, jos toinen pyytää vai ptääkö sinut raahata terapiaan? Ja miksi et kunnioita heti toisen pyyntöä lopettaa pysyvästi tuollaista jäynien tekeminen ja härnääminen?
Eikö sillä ole merkitystä, jos toinen ottaa ne oikeasti pahalla, suuttuu, väsyy ja elää huonosti käyttäytymisesi takia?
Kerrotko missä kohdassa mainitsin poikaystävän kärsivän takiani? :DDDDDD
Vierailija kirjoitti:
Minä seurustelin jokusen tovin "pellen" kanssa. Lainausmerkit siksi, että äijä oli lisäksi sairaalloisen mustasukkainen, jopa koirista... Harrasti myös mun valvottamista. Eli sille tuollainen pelleily oli aivan taatusti joku vallankäytön väline.
No, se pelleily sitten. Sananmuunnoksista se lähti. Myöhemmin teki just tuota käsi alle kun olen istumassa, maitopurkin annanenpäsanna -pelleilyä ja kaikkein ärsyttävimpänä jos haukottelin, työnsi sormet mun suuhun. Ei auttanut nätisti sanominen, ei suuttuminen, ei mikään. Hieman ennen eroa otin ja purin niitä näppejä oikein kunnolla. Kun äijä huusi ja raivosi, että miksi sinä noin teit, toresin kylmän viileästi että kun ei mennyt nätisti jakeluun, että tuo on OKSETTAVAA, niin josko kipumuisti auttaisi asiaan...
Oijoi, nyt saat kilokaupalla p*skaa niskaan, kun noin kiusasit miestä. Jankkaajan mielestä sinun olisi pitänyt sanoa sievästi, että toi ei ole minusta kivaa. Omasta mielestäni toimit aivan oikein.
Vierailija kirjoitti:
Ja kuten kerroin, myös poikaystävä härnäsi minua mutta otin sen huumorilla. Tietenkin liika on liikaa. Missään kohdassa en sanonut poikaystävän kärsineen takiani enkä missään vaiheessa sanonut härnääväni jatkuvasti, PÄINVASTOIN :DD Mutta pitäähän se varmuuden vuoksi mielensä pahoittaa edes kerran päivässä tuntemattoman puolesta.
ps. Nyt pierettää. Minulla on yliherkkä vatsa.
Ps. Tuo ei oikeasti ole hauskaa millään lailla vaan myötähäpeää aiheuttavaa. Ketään ei lisäksi kiinnosta sun vatsan toiminta paitsi lääkäriä. Mutta jatka kaikin mokomin, ehkä ymmärrät aikuistuessasi lopettaa.
Tuo on juuri huvittavaa, tai en tiedä huvittavaa... ehkä jopa rasittavaa, että on olemassa tietty ihmistyyppi, joka OTTAA joka ikisen asian "vitsinä". Ei saa puhua paskomisesta, koska se on "huono vitsi", ei saa vitsailla syövästä, kuolemasta tai sodasta, koska se on törkeää, kuvottavaa, sairasta... Ongelma on vastaanottajassa, ja vain hänessä. Se että minä kerron olleeni kakalla, ei ole vitsi. Me kaikki käymme kakalla. Onko se vitsi? :DDD Se että minä vitsailen "vakavista aiheista", on oma tapani käsitellä niitä asioita. SiinäKÄÄN ei ole tarkoituksena olla vitsikäs, vaan se on puhtaasti minun luonteeni :D
Minä niin kutsuttu "pelle" EN EDELLEENKÄÄN PELLEILE JATKUVASTI kuten juuri sanoin :D MINULLE tärkeää suhteessa on voida MYÖS pelleillä vähän, eikä mielestäni joku kylmän esineen iholle laittaminen ole maailmaa kaatava asia eikä yksikään poikaystäväni ole asiasta itkenyt. Samoin minä en vedä hervottomia pultteja, jos poikaystävä vähän härnää minua kun tietää, että sanomalla asian x saa minut ärsyyntymään. En kokenut sitä kiusaamisena enkä kärsinyt asiasta mitenkään. Suhteemme ei ollut pelkkää pelleilyä :D Ihan tavallista olemista, mutta HIEMAN HÄRNÄÄMISTÄKIN, mikä oli ihan ok molemmille.
Miten joku voi kuvitella että hänen påskåasiointinsa tai vatsansa toiminta kiinnostaa ihmisiä vähääkään. Jos tuon ei ole tarkoitus olla "hauskaa" ja esimerkki pelleilystä, niin miksi sitä harjoitetaan tässä ketjussa? Vai vastaako tuo joka ketjuun lisäten loppuun raportin suolensa toiminnasta? Miksi?
Ja minä ymmärrän aloittajaa, itse en tuollaista pelleä katsoisi kauan. Kunhan vain otin osaa keskusteluun kertomalla mitä itse teen. No, ei se sinänsä aiheeseen liittynyt, mutta kunhan kerroin. Kuitenkin minun suhteeni tulevat olemaan jatkossakin OSITTAIN pelleilyä, koska sellaisen suhteen minä haluan. Eri asia olisi jos enon suvaitsisi itseeni kohdistettua pientä "kiusaa", mutta kun olen aina nauranut suureen ääneen itselleni ja ollut sarkastinen, niin en jokaisesta pikku härnäyksestä loukkaannu. Eri asia jos se on jatkuvaa ja oikeasti rasittavaa paskaa "läppää" joka naurattaa vain toista osapuolta. On se niin helvetin vaikeaa mielensäpahoittajille ymmärtää teksti OIKEIN :D Niin kova kiire päästä jeesustelemaan, ettei ehditä edes ymmärtää koko asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Miten joku voi kuvitella että hänen påskåasiointinsa tai vatsansa toiminta kiinnostaa ihmisiä vähääkään. Jos tuon ei ole tarkoitus olla "hauskaa" ja esimerkki pelleilystä, niin miksi sitä harjoitetaan tässä ketjussa? Vai vastaako tuo joka ketjuun lisäten loppuun raportin suolensa toiminnasta? Miksi?
Mieti sitä.
Arvaapa muuten montako kertaa oksensin viime kerralla krapulassani?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä.
Olet vain ja ainoastaan nolo oksentamisinesi. Onneksi ei ole minulta pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä.
Nolo? Mitä noloa on oksentaa, jos on paha olo? Huomaatko kenessä on vika ja kenellä on ongelma? Sinä syyllistät minua NOLOKSI, koska oksensin huonovointisena :D
Saanko kysyä vanhako olet kun tollaista jaksat katsella ja kuunnella? Luulitko että se lopettaa ton joskus?
Ehei! Täytyy todellakin sattua kunnon onnettomuus itselleen että tollaisen mulkun saa hiljennettyä. Mulla ei ollut edes noin paha mutta tajusin heittää sen alkumetreillä jo helvettiin. Nyt nautin ja kuuntelen mitä haluan ja kun kyllästyn voin sanoa hasta la vista. Miehiä riittää ja kyllä siellä niitä fiksuja löytyy joten..... mieti ja..... nautit enemmän elämästäsi sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen luonteeltani vähän sellainen "härnääjä" parisuhteessa, en pahalla enkä tarkoita kiusata. Itsekin syyllistyn usein tuohon kylmän esineen laittamiseen toisen iholle, mutta toisaalta kestän itseenikin kohdistuvaa härnäämistä, ellei se ole jatkuvaa ja mene liiallisuuksiin. En kuitenkaan vedä kaikkea pelleilyksi vaan kuuntelen ihan asiallisesti toisen sanomiset ja vastaan normaalisti. En tee mitään jäyniä joissa voi käydä pahasti enkä muutenkaan pelleile jatkuvasti. Mitä nyt tässä yritän sanoa on se, että itselleni on tärkeää, että poikaystävää voi vähän härnätä ja että poikaystävä härnää minua, se on tiettyyn pisteeseen asti hauskaa. Eräs eksäni härnäsi minua usein vastaamalla jotain, mistä tiesi minun ärsyyntyvän (kun luulin aluksi hänen olevan tosissaan). En kuitenkaan kokenut sitä koskaan kiusaamisena.
Nyt pyyhin perseeni.
#wc
#kakkaHienoa, että saatin pelle paikalle. Selittelet tekojasi sillä, että kestät itse kyllä kiusaamista. Selitteletkö kaikki muutkin jutut noin. "Valvotan naapureitani öisin, koska kestän itsekin melua yöllä"? "Tykkään itse tästä, joten siksi harrastan sitä muille". Kerron kaikkille kaiken eritteistäni, koska minusta se on kivaa kertoa, vaikka se ei muista ole kivaa kuunnella.
Käytöstavat? Mitkä?
Mutta ennen kaikkea kykenetkö lopettamaan, jos toinen pyytää vai ptääkö sinut raahata terapiaan? Ja miksi et kunnioita heti toisen pyyntöä lopettaa pysyvästi tuollaista jäynien tekeminen ja härnääminen?
Eikö sillä ole merkitystä, jos toinen ottaa ne oikeasti pahalla, suuttuu, väsyy ja elää huonosti käyttäytymisesi takia?
Sen lisäksi, että jokaisessa tekstissä tulee esille käytöstapojen puute, niin sinulla on myös aukkoja luetun ymmärtämisessä. Missä minä väitin mitään poikaystäväsi tunnetiloista? Minua ei kiinnosta poikaystäväsi, vaan miksi ja miten SINÄ käyttäydyt.
Oikeasti olet hieno esimerkki sosiaalisesti lahjattomasta ihmisestä. Tulkitset omia, etkä ymmärrä miksei tavallisesti kakkajuttuja selitellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä.
Nolo? Mitä noloa on oksentaa, jos on paha olo? Huomaatko kenessä on vika ja kenellä on ongelma? Sinä syyllistät minua NOLOKSI, koska oksensin huonovointisena :D
Ei ihmisen eritteissä ole mitään noloa, mutta selittää niistä ventovieraille taas on. Kaikella on aikansa ja paikkansa. Sillä sinunkin oksentamisella. Eikä se oikeasti ole kommentin ps. lause. Ja tämän ymmärtämättömyys on aikuisella oikeasti aika noloa. Vaikka ihan vitsinäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt pyyhin perseeni.
#wc
Käytöstavat? Mitkä?
Sen lisäksi, että jokaisessa tekstissä tulee esille käytöstapojen puute, niin sinulla on myös aukkoja luetun ymmärtämisessä. Missä minä väitin mitään poikaystäväsi tunnetiloista? Minua ei kiinnosta poikaystäväsi, vaan miksi ja miten SINÄ käyttäydyt.
Oikeasti olet hieno esimerkki sosiaalisesti lahjattomasta ihmisestä. Tulkitset omia, etkä ymmärrä miksei tavallisesti kakkajuttuja selitellä.
Voi jeesus :D Tämä on NETTIPALSTA. V*tun väliä oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mieti sitä.
Ei ihmisen eritteissä ole mitään noloa, mutta selittää niistä ventovieraille taas on. Kaikella on aikansa ja paikkansa. Sillä sinunkin oksentamisella. Eikä se oikeasti ole kommentin ps. lause. Ja tämän ymmärtämättömyys on aikuisella oikeasti aika noloa. Vaikka ihan vitsinäkin.
:D On se nettipalstahengailu niiiiiiin vakavaa puuhaa.
Vierailija kirjoitti:
hghgh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
gsfgsdfg kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, minusta ihminen on typerä ellei pysty käyttämään harkintaa ja turvautuu väkivaltaan tai aggressiiviseen käytökseen. En pidä sitä oikeutettuna ellei ole kyse hengissä säilymisestä, itsensä tai toisen ihmisen hengen suojelusta.
Toki tämä ketju olisi hauskempi jos kaikki vaan kertoisivat tarinoita kuinka ovat vetäneet kiusaajamiehiään raikuvasti korville. Se vain ei ole oikeutettua, hyväksyttävää käytöstä ja siitä voi mennä kuulo pysyvästi.
Katsos kun pointti on juuri se, että pelle on tehnyt ne samat tylsät jekut jo 99 kertaa ja sitä on pyydetty lopettamaan jo ainakin 99 kertaa. Silti se jatkaa. Mielestäni sitä voi pitää kiusaamisena. Ei myöskään ole mikään ihme, jos jekuttelujen kohde jossain vaiheessa kilahtaa ja heittää vaikka kaljapullon seinään.
.
Jopas on typerä ja ajattelematon etten sanoisi harkitsematon kommentti. Ymmärrätkö, että kiusatunkin teoilla on seuraukset? Kaljapullo ei lennäkään seinään vaan heittäjän ote lipsahtaa ja pullo lentää miestäsi päähän, avohaava, taju pois, kaatuminen, pää auki, silmä puhki, tai lasinsirpaleet repivät silmän, pullo kimpoaa seinästä ja osuu heittäjään - mistä sinä tiedät mitä tapahtuu kun toimit raivon vallassa ja harkitsemattomasti.
Tämä palstan naisten typeryys on käsittämätön. On muka ihan jees toimia harkitsemattomasti kun nyt sitten kilahtaa. Olen työssäni paikannut niin paljon vahinkoja, että ymmärrystä harkitsemattomuutern = vastuuttomuuteen ei enää löydy.
Kiusaaminen on oma valinta ja se tehdään aina omalla vastuullaan. Ei voi luottaa aina siihen, että toinen osapuoli vaan hyväksyy sen hiljaa tai reagoi hillitysti. Ja hei, huumoriahan se vastareaktiokin vaan on!
Tämän palstan pellejen ja heidän puolustelijoiden typeryys on kyllä jotain ihan käsittämätöntä..
Olet tyhmä. Jos joku koskettaa kylkeäsi kylmällä olutpullolla niin et voi lyödä häntä sillä pullolla päähän. Ihmisellä on oikeus puolustaa itseään mutta oikeudessa käsitellään hätävarjelun aste. Tervemenoa käräjille, typeryydestä sakotetaan.
"Suomen lain mukaan oikeushyvien kuten hengen, koskemattomuuden, omaisuuden tai kotirauhan puolustamisen kannalta on oikeutettua turvautua hätävarjeluun. Ylimitoitettu hätävarjelu on kuitenkin rangaistavaa, ellei sen välttäminen ollut tilanne huomioon ottaen kohtuuttomasti vaadittu, tai puolustaja toimi hyväksyttävästi erehdyksessä."
Sulla on kyllä jotain pahasti vinossa pääkopassa. Täällä on vain yksi kirjoittaja kertonut oikeasti aggressiivisesta reaktiostaan ja muut on puhuneet lähinnä huutamisesta ja samalla mitalla antamisesta, mutta sun päässä kaikki noi on yhtä kuin kilahtelu, mikä taas on yhtä kuin lyöminen pullolla päähän, sirpaleet silmissä ja hätävarjelun liioittelu.
Mene nyt vähän itseesi.
.
Minulla on ketjun perusteella käsitys, että usean ihmisen mielestä on hyväksyttävää vastata kiusaamiseen väkivallalla tai aggressiolla. En ole samaa mieltä. En hyväksy kiusaamista. En hyväksy kiusatun aggressiivista reaktiota. Mielestäni ihmisen on käytettävä harkintaa ja tilanteesta on lähdettävä pois.
Samoin olen nähnyt ikäviä ja surullisia tilanteita kun harkinta on pettänyt. Yksikin lyönti voi aiheuttaa kuoleman. Raivopäisiä huitojia riittää tässä maailmassa niin miehiä kuin naisia. Joten, pidän johdonmukaisesti kannastani kiinni. On tehtävä oikeat ratkaisut, väärillä ratkaisulla voi olla turhan kovat seuraukset sekä kiusatulle että kiusaajille.
Minä puolestani näen työssäni liian usein tapauksia, joissa on tönitty, tökitty ja kiusattu "ihan vaan läpällä". Osa näistä pellejen uhreista ei kävele enää koskaan.
Pidän kannastani kiinni: kiusaaminen ei ole mikään pakko tai perusoikeus.Olen samaa mieltä, kiusaaminen ei ole mikään pakko tai perusoikeus. Olen myös sitä mieltä ettei kiusaamiseen vastata aggressiolla tai väkivallalla. Sinä olet siis tästä eri mieltä? Onnea valitsemallasi elämänpolulla.
Onnea myös sinulle valitsemallasi tiellä. Toivon myös, että treenaat luetun ymmärtämistä ja mietit tarkkaan, ovatko nuo "olutpullo naamaan" fantasiat välttämättömiä.
Kun puhutaan vakavasti asioista että kiusaaminen ei koskaan ole oikeutettua ja kiusaamiseen ei ole myöskään oikeutettua vastata aggressiivisella käytöksellä tai väkivallalla niin on vastuutonta pelleillä "luetun ymmärtämisellä" ja "olutpullo naamaan fantasialla", tästä ei ole ollut kommenteissani kysymys. Väkivalta kaikessa muodossa on väärin.
Kaikessa ei ole kysymys siitä, että kuka voittaa av-väittelyn. Kaikessa ei ole kysymys sinun egosi hyvinvoinnista. Kaikessa on kysymys siitä mikä on oikein ja mikä on väärin, moraalista. Väittelet mielelläsi keskustelussa niin, että sinun kommenttisi "voittaa" ja saa peukkuja jee! mutta et ymmärrä sitä isompaa kuviota elämässä, väkivaltaan turvautuessaan kaikki häviävät. Jos sinulla on mahdollisuus poistua tilanteesta niin käytä se.
Väkivalta oluttölkkiä kohtaanko on nyt se vakava asia tässä? Sinunko mielestäsi jokaisen saunillan pitäisi päättyä siihen, että pellellä on oikeus pilata se jälleen kerran ja nainen jättää saunomisen väliin poistumalla kauniisti? Ihmisen on pidettävä puolensa ja opetettava toiselle, miten häntä tulee kohdella. Muuten toiset kävelevät ylitsesi koko elämäsi. Aggressio on imhisessä ihan syystä ja se on terveellinen reaktio tällaisessa tapauksessa. Ja edelleenkään ei ole heitetty lasipullolla miestä silmään, vaan metallitölkki saunan seinään.
Jospa sinä vaikka lopettaisit tuon jeesustelevan länkyttämisesi tässä asiassa, josta et mitään ymmärrä kun et ole joutunut tällaista kohtaamaan, etkä osaa näköjään edes ajatella asiaa kiusaamisen uhrin kannalta.
Ota herne pois nenästäsi ja samalla pääsi pois perseestäsi. Lue kommentti 613 ja koe valaistuminen.
Sinun pääsi se perseessä on. Kommentti 613 ei liity tähän mitenkään. Minä puhuin saunaskenaariosta, jossa ei lapsia ollut mukana. En tiedä onko perheessä edes lapsia. Unohda ne lapset nyt ja keskity asiaan.
Tossahan sä nyt kerrot ihan suoraan millainen ihminen olet, millainen ajatusmaailma sulla on. Unohda ne lapset nyt ja keskity saunaskenaarioon huutomerkillä. Voitko yhtään lisätä löylyä? Lue 613 ja sitten vielä lisälukemiseksi 620 jos asia kiinnostaa. En mä sun kanssa puukkohippasille ala, Raija tai Rauno hyvä, vaikutat sekopäältä.
Rauno olen, mutta millä perusteella vaikutan sekopäältä? Huutomerkkiä en ole käyttänyt, ihan tavallisesti ilmoitin että kommentti 613 on epäolennainen, koska alunperin ei olla puhuttu mistään lapsista vaan sinoastaan miehen ja naisen välisestä saunareissusta. Ja edelleen olen sitä mieltä, että kaljatölkin heittäminen seinään reaktiona pidempiaikaisesta kiusaamisesta ei ole kohtuutonta, se voi olla tarpeellinen herätys tälle kiusaajapellelle jolle puhe ei ole mennyt perille. Ketään ei satu, mutta tulee selväksi että kiusattu on saavuttanut sietokykynsä rajan ja asia on syytä vihdoin ottaa vakavasti.
Tyypillistä suomalaista käytöstä. Ei ansaitse minkäänkaltaista huomiota. Keskity mukaviin asioihin elämässä ja kitke pois tällaiset häiriötekijät.