Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2477)
Vierailija kirjoitti:
Eikun mä haluun haluun haluun et pellemies lopettaa heti!! *Polkee jalkaa* ei tää oo mun syy, se on sen pellen vika, ei oo mun syy, en tuu terapiaan, ei oo mitään ongelmaa mulla, kun se on toi paska pelle mikä kiusaa vääää-bääää vääää sen pitää muuttua heti heti heti HETI tai mä lyön sitä niin et veri tursuaaaa *tursuaa* se on PASKAPELLE ja mä en enää halua leikkiä sen kanssa. Ihan tyhmä leikki.
Mutta kulta kun se pelle ei tee nyt mitään, se ei halua eikä osaa lopettaa noita tyhmiä pellejuttuja niin ei sun nyt auta kun mennä yhdessä juttelemaan tästä leikistä pellen kanssa jos te saatte vaikka leikin sovittua tai lakata leikkimästä tyhmiä leikkejä sen pellen kanssa. Ei kulta ketään saa lyödä eikä kiusata, pelle ei saa ja sinä et saa ja sun tulee vaan paha mieli kun riitelette joka päivä siinä hiekkalaatikolla.
Käännä tätä juttua miten haluat, mutta se vaimo ei voi tehdä muuta kun ottaa eron, jos pelleilijä ei halua muuttua. Hän voi keskustella vaikka paavin kanssa, mutta jos mies haluaa jatkaa pelleilyään tai härnäämistä, niin hän jatkaa.
Mies on kun kärpänen, joka joko lopettaa sen surisemisen tai sitten kärpäslätkä iskee, kun kohteen hermot menevät tai kärpänen hätistetään ikkunasta ulos. Ainoastaan masokisti jatkaa siinä kärpäsen kiusattavana olemista.
Selkeästi toiset miehet eivät vaan osaa olla muuta eivätkä edes halua olla muuta, kun härnääviä. Nyt pelle haluaa, että hänet nähdää pienenä lapsena ja se toinenkin on hänestä ihan lapsellinen, kun ei ymmärrä pieruhuumoria ja härnäämistä, eikä anna hänen olla ärsyttävä.
Totuus on ettei aikuinen mies joka härnää ole lapsi, vaan lähinnä ärsyttävä kärpänen. Ja kuten kärpänen voi odottaa, että hevonen huitaisee hännällään tai ihminen lätkällä, niin samoin voi ajatella pellemies. Sitä saa mitä kylvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikun mä haluun haluun haluun et pellemies lopettaa heti!! *Polkee jalkaa* ei tää oo mun syy, se on sen pellen vika, ei oo mun syy, en tuu terapiaan, ei oo mitään ongelmaa mulla, kun se on toi paska pelle mikä kiusaa vääää-bääää vääää sen pitää muuttua heti heti heti HETI tai mä lyön sitä niin et veri tursuaaaa *tursuaa* se on PASKAPELLE ja mä en enää halua leikkiä sen kanssa. Ihan tyhmä leikki.
Mutta kulta kun se pelle ei tee nyt mitään, se ei halua eikä osaa lopettaa noita tyhmiä pellejuttuja niin ei sun nyt auta kun mennä yhdessä juttelemaan tästä leikistä pellen kanssa jos te saatte vaikka leikin sovittua tai lakata leikkimästä tyhmiä leikkejä sen pellen kanssa. Ei kulta ketään saa lyödä eikä kiusata, pelle ei saa ja sinä et saa ja sun tulee vaan paha mieli kun riitelette joka päivä siinä hiekkalaatikolla.
Ja miksi et ala lässyttää sille miehelle? Miksi lässytät naiselle?
No näytä taas tää viesti sille miehelle, jooko. Mä en tunne sitä enkä lähe arvailemaan.
Täällä on ajat sitten lakattu puhumasta todellisista tilanteista. Kuvitellussa tapauksessa syyllistät naista ja vapautat miehen vastusta. Miksi?
Ahaa sä luulet tätä syyllistämiseksi, ilmankos olet niin kiree. Olen realisti. En usko, että pellemies tekee mitään ongelmatilanteelle. Sehän on se ongelma. Jos mietitään tilannetta ja ratkaisuja niin viisaampi tekee ratkaisut. Onko reilua, ei. Mutta ellet ole Batman niin turha kostaa. Miten sun mielestä mies vapautuu vastuusta jos joutuu kohtaamaan mitä on perheelleen aiheuttanut keppostelemalla? Eikö terapeutti tai eropaperit kerro aika selkeästi, että teoilla on seuraukset. Kohtalon kovaa kouraa ei pääse karkuun. Ja ellei rouvalla ole pesäpallotaustaa niin en usko että hänen heittokädellä tehdään kestäviä ratkaisuja.
Ihan pienikin lapsi oppisi, jos vaikka ne karkit heitetään roskiin huonosta käytöksestä. Sitä kutsutaan kasvattamiseksi. Aikuisen kohdalla näköjään kostamiseksi. Itse ihmettelen miksi sinusta kaljatölkki saunanseinällä on pahempi ratkaisu lapsille kun avioero?
No ottaa eron sitten niin saadaan kaikki olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi et ala lässyttää sille miehelle? Miksi lässytät naiselle?
No näytä taas tää viesti sille miehelle, jooko. Mä en tunne sitä enkä lähe arvailemaan.
Täällä on ajat sitten lakattu puhumasta todellisista tilanteista. Kuvitellussa tapauksessa syyllistät naista ja vapautat miehen vastusta. Miksi?
Ahaa sä luulet tätä syyllistämiseksi, ilmankos olet niin kiree. Olen realisti. En usko, että pellemies tekee mitään ongelmatilanteelle. Sehän on se ongelma. Jos mietitään tilannetta ja ratkaisuja niin viisaampi tekee ratkaisut. Onko reilua, ei. Mutta ellet ole Batman niin turha kostaa. Miten sun mielestä mies vapautuu vastuusta jos joutuu kohtaamaan mitä on perheelleen aiheuttanut keppostelemalla? Eikö terapeutti tai eropaperit kerro aika selkeästi, että teoilla on seuraukset. Kohtalon kovaa kouraa ei pääse karkuun. Ja ellei rouvalla ole pesäpallotaustaa niin en usko että hänen heittokädellä tehdään kestäviä ratkaisuja.
Ihan pienikin lapsi oppisi, jos vaikka ne karkit heitetään roskiin huonosta käytöksestä. Sitä kutsutaan kasvattamiseksi. Aikuisen kohdalla näköjään kostamiseksi. Itse ihmettelen miksi sinusta kaljatölkki saunanseinällä on pahempi ratkaisu lapsille kun avioero?
Lue 613 ja 620 niin ei tarvitse ihmetellä.
Hyvin erikoisia "ongelmia" tuntuu olevan Ap:n ja monen muun parisuhteissa. Miksi olette noiden "pellejen" kanssa, jos yhdessäolo on noin vaikeaa?
Täällä on selkeästi joku jankkaaja, jonka mielestä kaikki vihanpurkaukset pitäisi jättää välistä, kiusaamista sietää omalla kustannuksella ja on suorastaan sairasta näyttää mitään negatiivisia tunteita. Tulee ihan mieleen ala-asteen uskovainen koulukuraattori, mikä käski antamaan anteeksi väkivallan jos sellaisesta kertoi. Se vain, kun jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus, oikeus koskemattomuuteen ja omaan rauhaan. Jos toinen toistuvasti häiritsee sitä pyynnöistä huolimatta, niin ihminen suuttuu, koska se on suojautumiskeino. Juuri tuollaisen äidin takia kesti vuosia käsitellä patoutunutta vihaa ja omaa vihaisuutta ylipäätään, koska luulin olevani päästäni sairas vaikka oikeasti tarvitsin apua ja muutoksia elämääni. Ihan oikeasti sitten - ei ole sen ketsuppipullon tai tölkin seinäänheittäjän ongelma enää siinä vaiheessa, jollei mies ymmärrä lopettaa ajoissa. Meni hiukan väärään osoitteeseen noi ohjeet tilanteen hoitamiseksi. Kuka kirjottaisi kirjan aiheesta "Tyttö, sinä saat suuttua - käytä vihasi oikein"- oppaan, ettei nämä väärän kuninkaan lähettiläät vie enempää tätä ideologiaansa eteenpäin?
Minun ex-mieheni oli samanlainen pelle. Ei kiusannut minua tempuillaan, mutta käänsi kaikki vakavatkin asiat pelleilyksi. Hänestä ei ottanut mitään selvää. En koskaan oppinut oikeasti tuntemaan häntä.Muutenkin oli keskenkasvuinen ja outo. Kun seurusteltiin ja oltiin menossa hänen vanhempiensa luokse syömään, hän sanoa töksäytti minulle, etten ottaisi paljon ruokaa, että hänelle jäisi enemmän! Oikea herrasmies! Tämän jälkeen muutin ystäväni luokse puoleksi vuodeksi, mutta hän sai puhuttua minut ympäri ja palattiin yhteen.
Vielä näistä "vitseistä". Hänen lempparinsa oli roikkua alasti leuanvetotangolla ja heiluttaa sukukalleuksiaan niin, että lätinä kuului. Nyt tätä kirjottaessani naurattaa, mutta silloin ei enää naurattanut yhtään. Hän haki huomiota kaikin keinoin, mutta oli sisimmässään epävarma ja yritti peittää sitä heittämällä läskiksi kaiken. Nautti, kun sai ihmiset hämmennyksiin.
Nyt on menossa kolmas vaimo, joka vaikuttaa kaikin puolin fiksulta. Oliskohan mieskin kasvanut?
Vierailija kirjoitti:
Täällä on selkeästi joku jankkaaja, jonka mielestä kaikki vihanpurkaukset pitäisi jättää välistä, kiusaamista sietää omalla kustannuksella ja on suorastaan sairasta näyttää mitään negatiivisia tunteita. Tulee ihan mieleen ala-asteen uskovainen koulukuraattori, mikä käski antamaan anteeksi väkivallan jos sellaisesta kertoi. Se vain, kun jokaisella ihmisellä on itsemääräämisoikeus, oikeus koskemattomuuteen ja omaan rauhaan. Jos toinen toistuvasti häiritsee sitä pyynnöistä huolimatta, niin ihminen suuttuu, koska se on suojautumiskeino. Juuri tuollaisen äidin takia kesti vuosia käsitellä patoutunutta vihaa ja omaa vihaisuutta ylipäätään, koska luulin olevani päästäni sairas vaikka oikeasti tarvitsin apua ja muutoksia elämääni. Ihan oikeasti sitten - ei ole sen ketsuppipullon tai tölkin seinäänheittäjän ongelma enää siinä vaiheessa, jollei mies ymmärrä lopettaa ajoissa. Meni hiukan väärään osoitteeseen noi ohjeet tilanteen hoitamiseksi. Kuka kirjottaisi kirjan aiheesta "Tyttö, sinä saat suuttua - käytä vihasi oikein"- oppaan, ettei nämä väärän kuninkaan lähettiläät vie enempää tätä ideologiaansa eteenpäin?
Suuttua saa mutta missäs vaiheessa sun teot muuttuu jonkun muun teoksi? Kerrotko sen? Olet niin pyhää vihaa täynnä ettei sulla enää järki toimi. Täällä on selvästikin muutamia jankkaajia, joiden mielestä ihminen on vastuussa omista teoistaan, niin kiusaaja kuin kiusattu, esimerkiksi minä olen sitä mieltä.
- vihanpurkaukset pitäisi jättää välistä, no jättäisin jos pystyy hallitsemaan vihaa
-kiusaamista sietää omalla kustannuksella, no ei tartte
- ja on suorastaan sairasta näyttää mitään negatiivisia tunteita, ton keksit ihan ite, käyt vähän ylikierroksilla
Niin, kerrotko vielä kun sua suututtaa joku ihminen niin paljon, että puhkut vihasta sen seurassa niin vittuako sinä olet sen ihmisen kanssa?
Kaikkien näiden vihaihmisten pitäis valita seuransa paremmin, valita ihan itse se oma rauha ja opetella vihanhallintaa, ihan itsensä ja muiden vuoksi.
Näillä vihaihmisillä on niin lyhyt pinna ettei ne malta lukea sitä opasta "Tyttö, sinä saat suuttua - käytä vihasi oikein"- kuin puoleen väliin, siis siihen saat suuttua. Eli toinen puoli käytä vihasi oikein jää heille mysteeriksi, ei vaan hermo kestä kehittyä kun pitää suuttua ja vihata niin vimmatusti.
Sitten niitä ei kiinnosta pätkääkään opas Tyttö miten sun kannattaa elää hyvää elämää ilman suuttumusta ja vihaa tai opas Tyttö ota mukava mies, älä ota kusipäätä tai sen oppaan jatko-osaa Tyttö miten päästä kusipäästä eroon.
Valtava tilaus heillä olisi tietysti oppaalle Tyttö miten voit kostaa kusipäälle mutta ei kukaan järkevä ihminen sitä kirjoita vaan niitä sitten luetaan iltapäivälehdistä ja raastuvassa katkelmina, no onhan ne opettavaisia tarinoita.
Kun nämä ihmiset jumittuu siihen, että toinen ihminen se kusipääpellemies muuttuu ja eivät tajua, että ei kukaan voi toista muuttaa, ihminen voi vaan muuttaa itsensä. Vihallako se pelle muuttuu kunnon mieheksi, tuskin vaan.
Mä nyt tiivistän tähän yhden oppaan Tyttö sinun täytyy muuttaa! Ei sitä pellemiestä vaan ihan konkreettisesti tavarasi toiseen osoitteeseen.
Miten jumalauta ihminen käyttää aikaa ja energiaa vastaiskukostoiskuihin eikä siihen että oikeesti muuttaa elämänsä mukavaksi.
Jos naapurissa asuu idiootti hevihemmo, joka luukuttaa paskaa musaa yökaudet niin ensin keskustelen ja sitten valitan. Jos ei tehoa enkä saa sille häätöä järkättyä niin muutan itse. Näin se menee mitä ketjuja täällä on aiheesta. Tosi harva alkaa itse luukuttamaan paskaa heviä aamusta iltaan tai heittää kaljatölkkejä seinään, ei se oikein auta heittäytyä yhtä idiootiksi.
Täällä on jotkut pellet ottaneet todella pahasti itseensä.
Tekeehän se pahaa jälkeä kun oluttölkki tulee otsaan niin saattaa joku pelle ottaa osumaa ja "todella pahasti itseensä". Monelle raivottarelle taas on mennyt tunteisiin.
Seurustelin tai yritin ainakin pariin otteeseen pellen kanssa. Valehteli puolet ja kertoi huonoja vitsejä puolet. Ei tule mitään. Ihan seko ja epäluotettava. Saan ahdistuksen kun ajattelenkin. Savolaisuus ja karjalaisuus on näitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ongelmat ovat älyllä ratkaistavissa niin eiköhän parisuhdeongelmat mene siinä samalla. Älyllä erotat faktat siitä kaikesta tunnevirrasta ja voit tehdä päätökset. Järki ja tunteet, jos tunne vie ongelmiin niin käytä järkeä. Sanoohan se jo järkikin. Tunteet on vaan kemiaa ja ohimeneviä.
Annas kun arvaan, olet sinkku 😃.
No arvaat varmaan etten ole kun kerron sen. Kolme suhdetta ollut, kahdesta lähdin kun tuntui huonolta, päätöksessä meni toisessa puoli vuotta ja toisessa kuukausi. Nyt naimisissa kymmenen vuotta, tuntuu hyvälle, nainen ja ikä on neljäkymmentä.
Aika pitkään meni tuon ensimmäisen suhteen lopetuksessa. Kai oikeasti älykäs ihminen olisi lähtenyt nopeammin? Tai ehkä oikeasti älykäs olisi ylipäätään osannut valita paremmin, niin olisi välttynyt rasittavalta eropäätöksen tekemiseltä?
Vitsi, vitsi. Niin katsos, ehkä näillä pellesuhteessa olevilla on kyseessä ensimmäinen avo- tai avioliitto tai ensimmäinen vakava suhde ja siksi eivät osaa lähteä heti? Ehkä ovat nuoria ihmisiä, jotka eivät osaa vielä asettaa kunnolla rajoja pellelle? Tai ehkä eivät ole kovin nuoria, miehen käytös vain on vuosien saatossa muuttunut suht harmittomasta vitsailusta ihan uskomattoman rasittavaksi pelleilyksi? Niin, elämäntilanteita on yhtä monenlaisia kuin ihmisiäkin. Tässäkin ketjussa on kuvailtu myös monenlaisia elämäntilanteita ja monenlaisia pelleilyn muotoja: joidenkin uhrien kohdalle on sattunut rasittavia vitsailijoita, kun taas ainakin yhden naisen puolison temput menevät jo fyysisen ja seksuaalisen väkivallan puolelle.
Ulkopuolisen on ehkä helppo tarjota simppeliltä vaikuttavia ratkaisuja ("no miksi ette eroa?"), mutta asianosaiselle itselleen tilanne on huomattavasti vaikeampi.
Kai sen valehtelunkin kestäis mutta huonot vitsit ahdistaa.
Vierailija kirjoitti:
Tekeehän se pahaa jälkeä kun oluttölkki tulee otsaan niin saattaa joku pelle ottaa osumaa ja "todella pahasti itseensä". Monelle raivottarelle taas on mennyt tunteisiin.
Kun täällä ei oikeasti kerrota riittävän kamalia asioita, tyyliin oluttölkki otsaan, ne keksitään itse ja hoetaan loputtomiin ettei vaan tarvitsisi katsoa peiliin ja lopettaa sitä pelleilyä ja perheen kiusaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ongelmat ovat älyllä ratkaistavissa niin eiköhän parisuhdeongelmat mene siinä samalla. Älyllä erotat faktat siitä kaikesta tunnevirrasta ja voit tehdä päätökset. Järki ja tunteet, jos tunne vie ongelmiin niin käytä järkeä. Sanoohan se jo järkikin. Tunteet on vaan kemiaa ja ohimeneviä.
Annas kun arvaan, olet sinkku 😃.
No arvaat varmaan etten ole kun kerron sen. Kolme suhdetta ollut, kahdesta lähdin kun tuntui huonolta, päätöksessä meni toisessa puoli vuotta ja toisessa kuukausi. Nyt naimisissa kymmenen vuotta, tuntuu hyvälle, nainen ja ikä on neljäkymmentä.
Aika pitkään meni tuon ensimmäisen suhteen lopetuksessa. Kai oikeasti älykäs ihminen olisi lähtenyt nopeammin? Tai ehkä oikeasti älykäs olisi ylipäätään osannut valita paremmin, niin olisi välttynyt rasittavalta eropäätöksen tekemiseltä?
Vitsi, vitsi. Niin katsos, ehkä näillä pellesuhteessa olevilla on kyseessä ensimmäinen avo- tai avioliitto tai ensimmäinen vakava suhde ja siksi eivät osaa lähteä heti? Ehkä ovat nuoria ihmisiä, jotka eivät osaa vielä asettaa kunnolla rajoja pellelle? Tai ehkä eivät ole kovin nuoria, miehen käytös vain on vuosien saatossa muuttunut suht harmittomasta vitsailusta ihan uskomattoman rasittavaksi pelleilyksi? Niin, elämäntilanteita on yhtä monenlaisia kuin ihmisiäkin. Tässäkin ketjussa on kuvailtu myös monenlaisia elämäntilanteita ja monenlaisia pelleilyn muotoja: joidenkin uhrien kohdalle on sattunut rasittavia vitsailijoita, kun taas ainakin yhden naisen puolison temput menevät jo fyysisen ja seksuaalisen väkivallan puolelle.
Ulkopuolisen on ehkä helppo tarjota simppeliltä vaikuttavia ratkaisuja ("no miksi ette eroa?"), mutta asianosaiselle itselleen tilanne on huomattavasti vaikeampi.
Mitäpä itse ehdotat ratkaisuksi?
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan näistä naisista ole edes välillisesti koskeneet pellemieheen noissa tilanteissa, toisin kuin pellemies, joka esimerkiksi kuumassa saunassa kiusasi vaimoaan laittamalla kylmän juoman hänen kiinni, että toinen olisi voinut vaikka horjahtaa ja loukata itsensä pudotessaan. Ei nämä mitään raivottaria ole, vaan naisia, jotka pistivät stopin pellen toimille.
Sinäänsä hassua kuinka toisaalta nämä pellet ja heidän puolustajat tiedostavat aiheuttavansa toisissa vihaa ja raivoa, mutta se näyttää pikemmin kannustavan heitä jatkamaan eikä lopettamaan ja seuraavassa lauseessa taas tuomitsevat sen vihan ja raivon, jonka ovat rakentaneet..
Sillä ei heille ole mitään merkktystä, vaikka heidän käytös tuo toisissa nuo tunteet pintaan. Kai se muiden kustannuksella pelleily on heille liian pyhää, jotta he lopettaisivat. Sanoisin, että vaikuttaa lähes sadistiselta. Ja sitten kuitenkin itketään kun nainen raivostuu, vaikka ensin itse ollaan tehty kaikki, jotta päästiin siihen pisteeseen.
Nukkuvaa härkää ei kannata herättää ja huumorintajutonta vaimoa ei kannata härnätä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun täällä ei oikeasti kerrota riittävän kamalia asioita, tyyliin oluttölkki otsaan, ne keksitään itse ja hoetaan loputtomiin ettei vaan tarvitsisi katsoa peiliin ja lopettaa sitä pelleilyä ja perheen kiusaamista.
Minä kyllä miettisin ennen kuin antaisin elämäni ja iloni pellemiehen käsiin. Eihän näitä juttuja lue ne miehet vaan naiset. Nainen voi siis katsoa peiliin, että en minä anna tuon miehen kohdella minua näin. Sen voi sanoa, sitten voi sanoa että keskustellaanko kahden vai terapeutin kanssa, sitten voi sanoa hei hei. Jos vaan raivona teet jotain älytöntä niin se ei kerro yhtään mitään kuin että teet raivoissasi jotain älytöntä. Ja kierre jatkuu.