Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2477)

Vierailija
681/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näillä vihaihmisillä on niin lyhyt pinna ettei ne malta lukea sitä opasta "Tyttö, sinä saat suuttua - käytä vihasi oikein"- kuin puoleen väliin, siis siihen saat suuttua. Eli toinen puoli käytä vihasi oikein jää heille mysteeriksi, ei vaan hermo kestä kehittyä kun pitää suuttua ja vihata niin vimmatusti.

Sitten niitä ei kiinnosta pätkääkään opas Tyttö miten sun kannattaa elää hyvää elämää ilman suuttumusta ja vihaa tai opas Tyttö ota mukava mies, älä ota kusipäätä tai sen oppaan jatko-osaa Tyttö miten päästä kusipäästä eroon.

Valtava tilaus heillä olisi tietysti oppaalle Tyttö miten voit kostaa kusipäälle mutta ei kukaan järkevä ihminen sitä kirjoita vaan niitä sitten luetaan iltapäivälehdistä ja raastuvassa katkelmina, no onhan ne opettavaisia tarinoita.

Kun nämä ihmiset jumittuu siihen, että toinen ihminen se kusipääpellemies muuttuu ja eivät tajua, että ei kukaan voi toista muuttaa, ihminen voi vaan muuttaa itsensä. Vihallako se pelle muuttuu kunnon mieheksi, tuskin vaan.

Mä nyt tiivistän tähän yhden oppaan Tyttö sinun täytyy muuttaa! Ei sitä pellemiestä vaan ihan konkreettisesti tavarasi toiseen osoitteeseen.

Lyhyt pinna? Oletko lukenut ketjua ollenkaan? Tässä puhutaan pitkään jatkuneesta kisaamisesta, touhua on voinut jatkua jopa vuosia. Koita nyt tajuta jo.

Vierailija
682/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten jumalauta ihminen käyttää aikaa ja energiaa vastaiskukostoiskuihin eikä siihen että oikeesti muuttaa elämänsä mukavaksi.

Jos naapurissa asuu idiootti hevihemmo, joka luukuttaa paskaa musaa yökaudet niin ensin keskustelen ja sitten valitan. Jos ei tehoa enkä saa sille häätöä järkättyä niin muutan itse. Näin se menee mitä ketjuja täällä on aiheesta. Tosi harva alkaa itse luukuttamaan paskaa heviä aamusta iltaan tai heittää kaljatölkkejä seinään, ei se oikein auta heittäytyä yhtä idiootiksi.

Tuliko mieleen että sillä tölkin paiskaamisella pyritään kiinnittämään asiaan huomiota niin, että ei tarvitsisi välttämättä ruveta eropapereita laittamaan ensimmäisenä. Pelleä yritetään herättää, kun puhe ei ole auttanut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta saunakaljaa seinälle heitettynä mies tarvitsee, jotta oppii muuttamaan käytöstään? 1? 5? 50?

Ainakin meillä se oli se tasan yksi. Vuosia sitten, kuten jo ensimmäisestä viestistäni kävi ilmi.

Tuli muuten mieleen, että näillä, joiden mielestä mitään väkivaltaa ei sallita, niin entä jos kaupungilla/baarissa tms joku tulee puristamaan perseestä? Itselläni reaktio on tönäistä se käsi pois lujaa. Olisitteko itse hiljaa ja lähtisitte pois? Jotkut ovat, tiedän sen. Kyllä minäkin lähden pois, mutta ensiksi tönäisen ("lyön") käden pois persuksiltani. Se luetaan ihan normaaliksi reaktioksi minusta. Parisuhteessa sitä antaa enemmän anteeksi, ymmärrystä ja näkee idean asian puimiselle, mutta jossain kohtaa sitten se ns normaali reaktiokin tulee. Ja hyvä niin.

Minusta on pelottavaa ajatella tämän yhden jankkaajan elämää, jossa tuntuu olevan hyvin musta-valkoisesti "ota tai jätä näkemys ihmissuhteista. Että suht pienestäkin ärsytyksestä, joka tosiaan ei ole mitään alistamista vaan huonoa huumorintajua ja huonoja sosiaalisia taitoja, pitäisi vaan jättää koko suhde?

Millä perusteella normaalisti reagoiva ihminen on lyhytpinnainen ja ei varmasti jaksaisi lukea näitä "tyttö, näin opit elämään ilman vihaa"? Itse olen ainakin nimeomaan pitkäpinnainen, ja elän ilman vihaa. Hetkellinen suuttumus ei ole vihaa vaan normaalia tunne-elämää kun on nokkimisen kohteena. Tietenkään semmoinen ei ole parisuhteen hyvä puoli, mutta ainoana huonoutena ei nyt kovin paha. Ja hyvät puolet on myös tosi hyviä ja niitä on paljon.

Vierailija
684/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten joku voi kuvitella että hänen påskåasiointinsa tai vatsansa toiminta kiinnostaa ihmisiä vähääkään. Jos tuon ei ole tarkoitus olla "hauskaa" ja esimerkki pelleilystä, niin miksi sitä harjoitetaan tässä ketjussa? Vai vastaako tuo joka ketjuun lisäten loppuun raportin suolensa toiminnasta? Miksi?

Mieti sitä.

Arvaapa muuten montako kertaa oksensin viime kerralla krapulassani?

Olet vain ja ainoastaan nolo oksentamisinesi. Onneksi ei ole minulta pois.

Nolo? Mitä noloa on oksentaa, jos on paha olo? Huomaatko kenessä on vika ja kenellä on ongelma? Sinä syyllistät minua NOLOKSI, koska oksensin huonovointisena :D

Ei ihmisen eritteissä ole mitään noloa, mutta selittää niistä ventovieraille taas on. Kaikella on aikansa ja paikkansa. Sillä sinunkin oksentamisella. Eikä se oikeasti ole kommentin ps. lause. Ja tämän ymmärtämättömyys on aikuisella oikeasti aika noloa. Vaikka ihan vitsinäkin.

:D On se nettipalstahengailu niiiiiiin vakavaa puuhaa.

Prööt prööt :D :D. Mehän voidaankin jatkaa sun kans täl linjal. Annetaa muitte puhuu aikuisten juttui j jatketaan me tääl kaasuttelulla, kakkajutuilla :D :D pissa, pissa heh heh ha haa...

Vierailija
685/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikun mä haluun haluun haluun et pellemies lopettaa heti!! *Polkee jalkaa* ei tää oo mun syy, se on sen pellen vika, ei oo mun syy, en tuu terapiaan, ei oo mitään ongelmaa mulla, kun se on toi paska pelle mikä kiusaa vääää-bääää vääää sen pitää muuttua heti heti heti HETI tai mä lyön sitä niin et veri tursuaaaa *tursuaa* se on PASKAPELLE ja mä en enää halua leikkiä sen kanssa. Ihan tyhmä leikki.

Mutta kulta kun se pelle ei tee nyt mitään, se ei halua eikä osaa lopettaa noita tyhmiä pellejuttuja niin ei sun nyt auta kun mennä yhdessä juttelemaan tästä leikistä pellen kanssa jos te saatte vaikka leikin sovittua tai lakata leikkimästä tyhmiä leikkejä sen pellen kanssa. Ei kulta ketään saa lyödä eikä kiusata, pelle ei saa ja sinä et saa ja sun tulee vaan paha mieli kun riitelette joka päivä siinä hiekkalaatikolla.

Rakas tyttäreni, se nyt vaan menee niin että veljesi on pelle ja pelleillä on erityissuoja ympärillään, sinä tyttöseni joko sopeudut tähän tai etsit sitten uuden perheen mutta tuohon pelleen ei kosketa. Voi kyllä olla että muutan seuraksesi vuoden päästä, eiköhän tuo pelle jo 14 vuotiaana itsekseen pärjää. Minulle näet opetettiin jo pienenä sama mikä sinulle tyttäreni, naisen tulee poistua paikalta kun pelle tulee paikalle, ihan sama mitä olit silloin tekemässä, pelle jyrää. Eiköhän pelleveljesi jo pärjää nytkin itsekseen, lähdetään pois. Nainen väistää aina, naisen tulee jättää kaikki ja aloittaa aina alusta uudelleen, naisen pitää istua terapiassa, järjestää ero ja senjälkeinen elämä niin itselleen ja pellelle. Ei pellen pidä muuttua, pelle voi vaikka loukkaantua, hys, siitä ei edes puhuta.

Vierailija
686/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko se raivo kaljatölkin heittelijä VELJENSÄ kanssa naimisissa? Sitten en ihmettele, että parisuhteessa on ongelmia. Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta.

Vierailija
687/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vertaan omaan suhteeseeni ja aikaisempiin suhteisiini niin ensimmäisen suhteeni (yhdessä 10 vuotta) ja laastarini (yhdessä 2 vuotta) jätin heidän parin persoonallisuuteen liittyvän piirteen vuoksi. Toinen oli niin älykäs, että hänellä oli varaa olla ilkeä muille ihmisille paitsi minulle. Toinen kaipasi paniikkihäiriön vuoksi tukea ihmisten kanssa kohtaamiseen. Kumpaakaan en jaksanut, parisuhde ei ole hoitosuhde.

Eka mies yhden kerran humalassa ja harkitsematta heitti minua päin kädessään olevan tölkin kun naurahdin ettei autoa lähdetä humalassa siirtämään. Mietin hetken, ajattelin että jos hän voi tehdä noin yhden kerran niin miksei toisenkin. Ja kerrastakin voi lähteä henki tai tulla vamma. Ja en luota ihmiseen joka ei osaa harkita tekojaan, en pidä humalaa tai suuttumusta lieventävänä seikkana. Ja jos ihminen tekee noin niin hän ei rakasta minua. Ja miksi olla yhdessä jos ei rakasteta. Erosin ja jätin hänet. Kymmenen vuotta, yksi heitetty tölkki, ero.

Toinen mies taas ei osannut kommunikoida ja nakkeli ensin esineitä kun suuttui, sitten löytyi sanat. Television kaukosäätimiä ja puhelimia lensi, sanoja ei. Sitten riitti, hän heitti minun puhelimeni että keskittyisin vain häneen sillä hetkellä kun joku muu soitti kesken hänen tärkeitä juttuja. Stressiä tietty. Sanoin että tämä oli tässä, suhde on raskas kuin kivireki. Erotessa hän sanoi pettyneenä että hän oikeasti luuli, että saa kaiken aina anteeksi.

Vierailija
688/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko se raivo kaljatölkin heittelijä VELJENSÄ kanssa naimisissa? Sitten en ihmettele, että parisuhteessa on ongelmia. Kuulostaa erikoiselta ratkaisulta.

Ihan kun tässä ketjussa alkaisi näkyä pientä korrelatiota pellesymppaamisen ja heikon luetun ymmärtämisen kanssa. Mistäköhän se kertoo?

Vierailija
689/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei pelle, ei sinun tarvitse kiusaamista ymmärtää. Juuri sinä saatkin takertua keskustelun epäolennaisuuksiin. Kiusaamista on monenlaista ja kiusaajia monenlaisia. Pellen tosiaan ei tarvitse muuttua, älä siis hätäänny. Me muut miespuolisten pellejen kanssa eläneet saadaan aina kuunnella tätä samaa jankkaamista että lähde pois, jätä pelle. Miten pelleisä jätetään alaikäisenä? Miten alistava pelleveli jätetään? Miksi pellelle ei saa asettaa rajoja missään vaiheessa elämää? Täällä on moni valittanut pelleisästä, ei ollut kivaa seuraa, mutta oma syy kun ei teinityttönä jättänyt perhettään.

Ymmärrän että tunnet olosi uhatuksi tällaisessa keskustelussa missä huomio on siirtynyt siihen mitäpä jos vaihteeksi pelle kokeilisi muuttumista, ottaisi vastuun sanoistaan ja teoistaan. Osoittaisi ymmärtävänsä tekojensa seuraukset. Keskustelussa ei ole vielä yksikään pelleisä kertonut miksi itkettää lapsiaan ja juoksuttaa vaimoaan pitkin parkkipaikkaa päästämättä autoon.

Kaljatölkistä seinässä ja sen muuttuminen pulloksi pellen silmässä tässä ollaankin jo jauhettu rattoisasti monta sivua, se sopii pellelle oikein hyvin, ollaan jatkuvasti ohi aiheesta, ihan niin kuin pelle perheessä. Joku vikahan se on mielenterveydessä että nauttii toisten kiusaamisesta ja niin on keskustelu muuttunut jälleen jo tähän tuttuun hullun ei tarvitse muuttua, kaikkien muiden täytyy hullun ympärillä.

Vierailija
690/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu, että mies on jäänyt lapsen tasolle. Ehkä hän ei osaa keskustella mistään, niin peittää sen tuollaiseen pelleilyyn. Keskustele asiasta vakavasti hänen kanssaan ja sano jo etukäteen, että nyt et halua tähän keskusteluun mitään huumoria tai vitsejä, sillä keskustelun aihe on sinulle tärkeä. Jos ei suostu olemaan vitsailematta, tee omat johtopäätöksesi. Tsemppiä! Itse en kestäisi tuollaista miestä.

Vierailija
691/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei oo pätkääkään huumorintajua. Toivottavasti miehes löytää uuden naisen . Oot lapsellinen ihminen.

Vierailija
692/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä seurustelin jokusen tovin "pellen" kanssa. Lainausmerkit siksi, että äijä oli lisäksi sairaalloisen mustasukkainen, jopa koirista... Harrasti myös mun valvottamista. Eli sille tuollainen pelleily oli aivan taatusti joku vallankäytön väline.

No, se pelleily sitten. Sananmuunnoksista se lähti. Myöhemmin teki just tuota käsi alle kun olen istumassa, maitopurkin annanenpäsanna -pelleilyä ja kaikein ärsyttävimpänä jos haukottelin, työnsi sormet mun suuhun. Ei auttanut nätisti sanominen, ei suuttuminen, ei mikään. Hieman ennen eroa otin ja purin niitä näppejä oikein kunnolla. Kun äijä huusi ja raivosi, että miksi sinä noin teit, toresin kylmän viileästi että kun ei mennyt nätisti jakeluun, että tuo on OKSETTAVAA, niin josko kipumuisti auttaisi asiaan...

Oijoi, nyt saat kilokaupalla p*skaa niskaan, kun noin kiusasit miestä. Jankkaajan mielestä sinun olisi pitänyt sanoa sievästi, että toi ei ole minusta kivaa. Omasta mielestäni toimit aivan oikein.

Hohoo, otin tietoisen riskin tästä. :D En kyllä tiedä miksi aikuiselle ihmiselle on niin vaikea ymmärtää "älä tee noin, en pidä siitä ja tapasi on kuvottava" -selitystä. Puolustus oli, että HÄNESTÄ on kivaa. Minusta oli oikein kiva purra, kun puhe(nätti ja vähemmän nätti) ei auta.

T. Pureskeleva 686

Vierailija
693/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen ihmiset muuttaminen on aivan yhtä helppoa kuin se, että käskisimme toista lopettamaan tupakoinnin. Mikäli hän ei itse halua lopettaa, sillä ei ole väliä, kuinka usein me pyydämme häntä niin tekemään. Kysy itse itseltäsi, tekisitkö sinä jotakin, jota et todella halua tehdä.

“Et voi muuttaa toista ihmistä, mutta voit olla syy, jonka takia toinen muuttuu.”

Tosielämässä on olemassa kaksi vaihtoehtoa: hyväksyä toinen tai ottaa etäisyyttä toiseen. Missään vaiheessa emme saa mahdollisuutta muuttaa toista.

Vierailija
694/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein olet suuttunut jollekulle, koska hän ei toiminut tavalla, jolla olisit halunnut hänen toimivan? Mieti parisuhteita, jotka ovat ihmissuhteista niitä, joissa tavallisimmin tällaista esiintyy. Hän ei käyttäytynyt haluamallasi tavalla? Jokainen onkin vapaa tekemään omat päätöksensä. Mikäli et pidä tavasta, jolla hän käyttäytyy, miksi olet hänen kanssaan?

Jotta asiat muuttuisivat, sinun täytyy muuttua. Jotta asiat tulisivat paremmiksi, sinun täytyy tulla paremmaksi.”

Voit muuttua, mutta vain jos haluat.Kuvittele, jos joku toinen pyytäisi sinua muuttumaan. Hän sanoisi, ettei enää kestä sinua sellaisena kuin olet, joten yrittäisit muuttua, muttet pystyisi siihen. Pystyt muuttumaan vain, mikäli ajatus lähtee sinusta itsestäsi.

Vierailija
695/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti pystyisin heittelemään tölkkejä, raivoamaan ja huutamaan, lyömään ja puremaan. Mutta olen itse valinnut, että asiat ratkotaan keskustelemalla. Jos keskustelu ei auta niin otan etäisyyttä. Joskus se keskustelutilanne täytyy valita erikseen, vähän kun ehtii ihmiset rauhoittumaan.

Jos en löydä reittiä mieheni luo keskustelemalla tai toisinpäin niin ei meidän sitten pidä olla yhdessä. En minä halua suhdetta, jossa minun tai mieheni ei olisi hyvä olla. Erilaiset huumorintajut sopeutuu yhteen mutta jos se huumori muuttuu jatkuvaksi kiusaamiseksi, henkiseksi väkivallaksi, valtataisteluksi, alistamiseksi what ever niin ei se ole minun tai mieheni arvoinen suhde. Ei ole suhteen hyviä puolia korvaamaan jatkuvaa henkistä pahoinvointia luottamuksessa. Suhde rakennetaan luottamukselle, arvostukselle, rehellisyydelle, kunnioitukselle ja hyväntahtoisuudelle, vuorovaikutukselle ja hyväksynnälle. Mistä sinä olisit valmis luopumaan jos muut ovat kunnossa?

Kai minä neuvoisin ensin tunnistamaan tilanteen, keskustelemaan ja useamman kerran yrittämään keskusteluyhteyttä, kysymään kaverilta, terapeutilta ja jos ei mikään auta niin etäisyys useammalla tavalla (välinpitämättömyys, lähde tilanteesta aina heti pois, tai lähde pois kotoa) ja sitten ero.

Puolisoiden vuorovaikustaidot ja sosiaalinen äly vaikuttavat siihen miten ja keskenään ratkaisevat ongelmansa. Terapeutti voi auttaa neutraalina ja ammatti-ihmisenä avaamaan parisuhteen solmut. Parisuhdeongelmat vaativat molempien panoksen, toisen pitää kertoa miltä kiusaaminen tuntuu ja toisen pitää ymmärtää miksi kiusaa. Kiusaajan täytyy itse haluta muuttua ja pelastaa parisuhteensa.

Vierailija
696/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdetaan, minä otan pellemiehesi ja saat tilalle omani, hän on 182 cm, 89 kg, 38 v. Vaalea, roteva, komeaksikin jotkut ovat sanoneet. Töihin lähtiessään aika usein osaa jo etsiä työmatkavaatteensa, syö töistä tultuaan mitä eteen laittaa, osaa tehdä käskettäessä OK- talon tai kesämökin hommia, puut, lämmitysöljyt yms. on viisainta tilata itse. Hommailee ja puhuu muutenkin käskystä tai luvan saatuaan, muutoin makaa sohvalla telkkarin ääressä eikä häiritse elämääsi mitenkään, nukahtaa sohvalle tai könyää sänkyyn herättyään sohvalta. Tienestit kattavat hänestä aiheutuvat kustannukset. On kiltti lapsille ja muille lemmikeille, osaa tankata ja vaihtaa auton renkaat, saattaa joskus vaihtaa ne käskemättä.

Vierailija
697/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmasti pystyisin heittelemään tölkkejä, raivoamaan ja huutamaan, lyömään ja puremaan. Mutta olen itse valinnut, että asiat ratkotaan keskustelemalla. Jos keskustelu ei auta niin otan etäisyyttä. Joskus se keskustelutilanne täytyy valita erikseen, vähän kun ehtii ihmiset rauhoittumaan.

Jos en löydä reittiä mieheni luo keskustelemalla tai toisinpäin niin ei meidän sitten pidä olla yhdessä. En minä halua suhdetta, jossa minun tai mieheni ei olisi hyvä olla. Erilaiset huumorintajut sopeutuu yhteen mutta jos se huumori muuttuu jatkuvaksi kiusaamiseksi, henkiseksi väkivallaksi, valtataisteluksi, alistamiseksi what ever niin ei se ole minun tai mieheni arvoinen suhde. Ei ole suhteen hyviä puolia korvaamaan jatkuvaa henkistä pahoinvointia luottamuksessa. Suhde rakennetaan luottamukselle, arvostukselle, rehellisyydelle, kunnioitukselle ja hyväntahtoisuudelle, vuorovaikutukselle ja hyväksynnälle. Mistä sinä olisit valmis luopumaan jos muut ovat kunnossa?

Kai minä neuvoisin ensin tunnistamaan tilanteen, keskustelemaan ja useamman kerran yrittämään keskusteluyhteyttä, kysymään kaverilta, terapeutilta ja jos ei mikään auta niin etäisyys useammalla tavalla (välinpitämättömyys, lähde tilanteesta aina heti pois, tai lähde pois kotoa) ja sitten ero.

Puolisoiden vuorovaikustaidot ja sosiaalinen äly vaikuttavat siihen miten ja keskenään ratkaisevat ongelmansa. Terapeutti voi auttaa neutraalina ja ammatti-ihmisenä avaamaan parisuhteen solmut. Parisuhdeongelmat vaativat molempien panoksen, toisen pitää kertoa miltä kiusaaminen tuntuu ja toisen pitää ymmärtää miksi kiusaa. Kiusaajan täytyy itse haluta muuttua ja pelastaa parisuhteensa.

Hassua, mutta toiset haluavat alkamaan muuttua siinä vaiheessa, kun heidän teoillaan alkaa olla seurauksia. Ehkei pelleisä muutu vaikka oma lapsi yrittäisi itsemurhaa tai ehkä muuttuu. Riippuu varmasti kuinka tärkeä se oma lapsi on. Ehkä pellemiehelle jäynääminen on tärkeämpää, kun oma avioliitto tai ehkä ei. Mutta se on selvä ettei sellainen pelle, jolle se pelleily menee kaiken muun edelle ansaitse vaimoa tai tytärtä. Kaikille on parempi silloin, että pelle häipyy heidän elämästään.

Vierailija
698/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihdetaan, minä otan pellemiehesi ja saat tilalle omani, hän on 182 cm, 89 kg, 38 v. Vaalea, roteva, komeaksikin jotkut ovat sanoneet. Töihin lähtiessään aika usein osaa jo etsiä työmatkavaatteensa, syö töistä tultuaan mitä eteen laittaa, osaa tehdä käskettäessä OK- talon tai kesämökin hommia, puut, lämmitysöljyt yms. on viisainta tilata itse. Hommailee ja puhuu muutenkin käskystä tai luvan saatuaan, muutoin makaa sohvalla telkkarin ääressä eikä häiritse elämääsi mitenkään, nukahtaa sohvalle tai könyää sänkyyn herättyään sohvalta. Tienestit kattavat hänestä aiheutuvat kustannukset. On kiltti lapsille ja muille lemmikeille, osaa tankata ja vaihtaa auton renkaat, saattaa joskus vaihtaa ne käskemättä.

Ihan vaan uteliaisuudesta, mutta miksi haluasit miehen joka pierii naamaasi, parkkipaikalla juoksuttaisi sinua auton vieressä tai jokaisesta lauseestasi tekisi vitsin? Jos nykyinen miehesi ei kelpaa, niin eikö yksin olisi kuitenkin parempi muin pellen kanssa?

Vierailija
699/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei oo pätkääkään huumorintajua. Toivottavasti miehes löytää uuden naisen . Oot lapsellinen ihminen.

Joo, ihan kakkavaippatasolla. Prut prut :D Mistä noita sun tasoisia huumorihelmiä oikein löytää? Vessasta! :D :D

Vierailija
700/2477 |
13.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pellet sirkukseen tai muuhun vastaaavaan hauskuuttamaan muita omanlaisiaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi