Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2477)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta saunakaljaa seinälle heitettynä mies tarvitsee, jotta oppii muuttamaan käytöstään? 1? 5? 50?
Ainakin meillä se oli se tasan yksi. Vuosia sitten, kuten jo ensimmäisestä viestistäni kävi ilmi.
Tuli muuten mieleen, että näillä, joiden mielestä mitään väkivaltaa ei sallita, niin entä jos kaupungilla/baarissa tms joku tulee puristamaan perseestä? Itselläni reaktio on tönäistä se käsi pois lujaa. Olisitteko itse hiljaa ja lähtisitte pois? Jotkut ovat, tiedän sen. Kyllä minäkin lähden pois, mutta ensiksi tönäisen ("lyön") käden pois persuksiltani. Se luetaan ihan normaaliksi reaktioksi minusta. Parisuhteessa sitä antaa enemmän anteeksi, ymmärrystä ja näkee idean asian puimiselle, mutta jossain kohtaa sitten se ns normaali reaktiokin tulee. Ja hyvä niin.
Minusta on pelottavaa ajatella tämän yhden jankkaajan elämää, jossa tuntuu olevan hyvin musta-valkoisesti "ota tai jätä näkemys ihmissuhteista. Että suht pienestäkin ärsytyksestä, joka tosiaan ei ole mitään alistamista vaan huonoa huumorintajua ja huonoja sosiaalisia taitoja, pitäisi vaan jättää koko suhde?
Millä perusteella normaalisti reagoiva ihminen on lyhytpinnainen ja ei varmasti jaksaisi lukea näitä "tyttö, näin opit elämään ilman vihaa"? Itse olen ainakin nimeomaan pitkäpinnainen, ja elän ilman vihaa. Hetkellinen suuttumus ei ole vihaa vaan normaalia tunne-elämää kun on nokkimisen kohteena. Tietenkään semmoinen ei ole parisuhteen hyvä puoli, mutta ainoana huonoutena ei nyt kovin paha. Ja hyvät puolet on myös tosi hyviä ja niitä on paljon.
"Suhteellisen pieni ärsytys" siis on saanut sinut suoraan toimintaan mm. vetämään täydet kilarit, huutamiseen, oluen heittämiseen seinään, lyömiseen, mykkäkouluun, tiuskimiseen, haistatteluun, haukkumiseen, karjumiseen, elukaksi ja apinaksi nimeämiseen. Ja syynä on miehen "huono huumorintaju ja huonot sosiaaliset taidot". Ja tämä on teidän suhteeenne ainut huono puoli.
Sinulle nuo asiat ovat normaalia käytöstä mutta minulle ei. Minä pystyn aggressiiviseen käytökseen mutta minä valitsen toisin. Sinulle on pelottavaa etten minä jäisi tuollaiseen parisuhteeseen, jossa kommunikointi menee tuohon pisteeseen. Minusta on pelottavaa, että minä pitäisin tuota käytöstä normaalina parisuhteessa ja jäisin.
Jos te pärjäätte keskenänne ja tilanne kehittyy parempaan vuorovaikutukseen ja kumpikin kehittyessään pystyy myös pitämään temperamenttinsa suhtkoht hallitussa paketissa niin mikäs siinä ( jatkakaa suhdettanne kaikin mokomin minun puolestani). Jos tilanne on edelleen säännöllisen vittumainen ja vuodet vaan kuluu niin suhteessa pysyminen on ajan ja energian hukkaa.
Mutta, mitä minä tekisin jos joku puristaa baarissa persettäni. No arvaat varmaan, että minä en lyö lujaa vaan keskustelen :D
Viimeksi nostin kyseisen herran käden perseeltäni ilmaan baarissa ja kysyin kovalla äänellä kaikilta siinä ympärillä että "Hei! Minä löysin perseeltäni tämmöisen käden, tunnistaako joku omansa, onko joku hukannut kätensä!!!"
Minä olen ollut suhteessa missä mentiin jäynä per jäynä ja sana sanasta periaatteella monta vuotta. Minä pärjäsin ihan hyvin kisassa mutta meiltä puuttui syvempi luottamus ja kunnioitus. Mies halusi herättää reaktioita ja painella nappeja, usein sitten suuttui kun sai samalla mitalla takaisin. Hän halusi jakamattoman huomioni. Ero tuli vasta kun huomasin ettei hän yhtään himmannut tai ostanut mitenkään tukea kun oli elämän huonompia hetkiä esim. läheinen kuoli. Tilannetaju puuttui. Hän suri kyllä mutta jatkoi tyylillään kuten ennenkin, eihän minuun nyt mikään vaikuta. En halunnut elää tuolla tavalla enää enkä hänen kanssaan. Erosin aprillipäivänä ja hän suuttui siitäkin. Tiedän, paska kepponen. No, hän löysi nopeasti lohduttajan. Oli jo hänellä tiedossa ja käytössä. Paska kepponen :D
Myöhemmin ymmärsin, että meillä oli usein hauskaa yhdessä mutta ei rakkauden tunnetta. Tai se hukkui matkalla ja unohdin, että sitä oli ollutkaan.
Nyt on erilaista nykyisen mieheni kanssa, ei ole valtataistelua tai kisaa, on huumoria ja rakkautta. Minusta ihmiset sopivat toisilleen tai sitten he eivät sovi yhteen. Asiat ratkaistaan yhdessä tai asioita ei voida ratkaista ollenkaan. Yksinoloa ei tarvitse pelätä, rauha, balanssi ratkaisee. Ja rakkaus on extraa, extraihanaa. Hanaa. Siis jos ei suhde toimi ettekä saa sitä yhdessä toimimaan.
"Miehet ovat sikoja." Ennen tähän lausahdukseen törmäsi joka paikassa, mutta tässä keskustelussa en vielä kertaakaan? Onko liian 1970-lukuinen väite?
HJR kirjoitti:
"Miehet ovat sikoja." Ennen tähän lausahdukseen törmäsi joka paikassa, mutta tässä keskustelussa en vielä kertaakaan? Onko liian 1970-lukuinen väite?
On joo. "Mieheni on pelle" on nyt ajankohtainen.
Olen seurannut keskustelua ja sanoisin, että “Not my circus, not my monkeys".
Vastaukseksi uteliaalle: Kysymyksessä oli vitsi, mutta ei sellaista leikkiä ettei olisi totta toinen puoli. Olen kasvanut ralli-, rekka- ja rakennusmiesten keskellä, olen siis tottunut roisiin huumoriin ja juttuihin mutta niitä viljellään pääasiassa miesten kesken. Suvun naiset pitävät miehet kurissa sisätiloissa. Mieheni oli aikoinaan samanlainen kuin aloittajan mies mutta pieru- ym huumori loppui kotioloissa kun laitoin äijän ruotuun, lupasin potkia häneltä pa...t korvista ulos jos temppuilee kotona, suvun miehet vahvistivat minun tekevän niin ellei puhetta uskota. Uhkausta voi tehostaa pienellä paastolla, sen merkitystä ei tarvinne selittää;).
Kysymyksessä ei ole mikään WT- porukka vaan ihan normaalia äijäalojen yritystouhuja. Äijäporukoissa saavat piereskellä päin toistensa taulua mutta emännän hommaa on pistää miehensä kuriin, ellei siihen kykene on hankittava sävyisämpi mies.
Itselle olisi outoa totutella suhteeseen, jossa pidetään mies kurissa, uhataan potkia paskat korvista ulos ja pihdataan. Että emännän hommia ja normaalia touhua.
Saan näppylöitä jo siitä jos minua kutsuttaisiin emännäksi tai meidän mammaksi. Vitut minulla mitään pitopalvelua ole tai ole sinun äitisi.
Mitäs jos pidettäisiin suhteissa kiinni miehenä ja naisena olemisesta, että pysyisi se suhde mielenkiintoisena pikkuisen pitempään. Ja rohkaistaisiin puolisoa mieluummin älykkääseen käytökseen kuin älyttömään omalla esimerkillä.
On siinä vakka kantensa valinnut: emäntä uhkaa potkaista p....t ulos miehen päästä jos ei pysy kurissa, ja vielä sukulaiset täydentää jos ei usko. Huh Huh!
Jos tämankaltaisissa suhteissa ihmiset haluaa elää ja kokevat vielä, että se on OK, niin ovat ansainneet toisensa.
Onhan siinä se hyvä puoli, että näistä ihmisistä kumpikaan ei ole valinnut normaalia kumppania, niin säästyy joku tavallinen ihminen elämänsä helvetistä.
Vierailija kirjoitti:
On siinä vakka kantensa valinnut: emäntä uhkaa potkaista p....t ulos miehen päästä jos ei pysy kurissa, ja vielä sukulaiset täydentää jos ei usko. Huh Huh!
Jos tämankaltaisissa suhteissa ihmiset haluaa elää ja kokevat vielä, että se on OK, niin ovat ansainneet toisensa.
Onhan siinä se hyvä puoli, että näistä ihmisistä kumpikaan ei ole valinnut normaalia kumppania, niin säästyy joku tavallinen ihminen elämänsä helvetistä.
Puupää-Pellet ei tajua kin tiukan kurinpidon alla: ketju täynnä esimerkkejä, että pyyntö ja/tai keskustelu ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puupää-Pellet ei tajua kin tiukan kurinpidon alla: ketju täynnä esimerkkejä, että pyyntö ja/tai keskustelu ei auta.
Ja olet naimisissa Puupää-Pellen kanssa koska..?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja olet naimisissa Puupää-Pellen kanssa koska..?
En ole, koska en kestä kaltaisiasi.
Kuulostaa ihan opiskeluaikojen miespuolisesta kaveriltani. Aluksi oli oikea herrasmies, pikkuhiljaa alkoi tulla esiin näitä pellepiirteitä kokoajan pahempana.
Muutamina esimerkkeinä näitä vesilasi oven päälle ja sokeria/suolaa kahviin- tyylisiä "hauskoja" källejä. Jos oltiin hänen autolla jossain, juoksutti pitkin parkkipaikkoja kun lähti liikkeelle juuri kun olin astumassa autoon. Jos kävin nopeasti esim kioskilla, saattoi ajaa auton eri paikkaan missä se oli ollut ja hekotteli "tyhmyydelleni" kun etsin autoa parkkikselta. Pyöröovissa meni ensin kauppaan ja kun menin vähän hänen jälkeensä, lähtikin herra takaisin pihalle. Ihmettelin mihin on menossa ja seurasin ulos, hän lähti takaisin sisälle ja hekotteli myöhemmin muille kuinka en osannut edes pyöröovissa kulkea ja pyörin vain ympyrää...
Väänteli sanomisiani, väänsi niistä vitsejä kokoajan tai kertoi suurena totuutena muille mitä tyhmää olin muka sanonut (itse ymmärtänyt ensin sanomiseni väärin tahallaan tai tyhmyyttään).
Sai selville jotain monia vuosia sitten sattuneita noloja juttuja ja vittuili niistä päivittäin kokoajan. Juu, pari eka kertaa jaksoi ehkä naurattaa minuakin mutta viikosta ja kuukaudesta toiseen toistuvat samat läpät vuosien takaisista tapahtumista kera jälkeenjääneen eeeheee, eehee - naurun ei enää vaan jaksanut huvittaa. Kun pyysin olemaan hiljaa olin juurikin se huumorintajuton ja vittumainen ämmä.
Satutti "vahingossa" ja suurinta hupia oli ajeluttaa pitkin kaupunkia kiihdyttäen hidastetöyssyihin jos minulla oli vessahätä. Ei vaan pelle millään huomannut mistä käännyytään esim huoltoasemalle että pääsen vessaan. Ai jumalauta teki mieli kusta sen autoon mutta minähän sen siivouksen olisin joutunut maksamaan, pelle kun ei tässäkään olisi tehnyt mitään väärää.
Hajotti yhden puhelimeni pudottamalla sen limsalasiin (asetti sen pahvisen limsalasin reunalle ja kun se tippui lasiin, naureskeli ja väitti minun tönäisseen pöytää niin että puhelin tippui ja täten puhelimen rikkoutuminen oli yksin minun syytä ja hän ei ollut korvausvelvollinen).
Saattoi luvata jotain ja perua viimehetkellä, syyksi riitti ettei nyt jaksa. Vahingoniloisesti sitten kyseli kerkesinkö paikkaan x tai onnistuiko asia y.
Kun sain rokotuksen ja kohta turposi ja oli arka, ihan vahingossa toistuvasti koski kyseiseen kohtaan lujaa. Kun hänellä oli vastaavaa, hänen lähelleen ei saanut edes mennä.
Huuteli minun asioita "vahingossa" pitkin kyliä. Jos vastaavasti väänsin vitsiä hänen jutuistaan ja tartuin sanomisiin, alkoi vollotus ja mykkäkoulu kuinka aina hänen sanomisensa lyödään läskiksi ja miksi pitää vittuilla jos hän yrittää jotain puhua. Toistuviin "vahinko" lyönteihin, nipistyksiin jne varoitin monta monta kertaa että lyön takaisin jos tuo ei lopu. Kerran annoin sitten luunapin takaisin kun ei homma pyynnöstä huolimatta loppunut. Tästä seurasi kauhea riita, mykkäkoulu tämän prinssin puolelta sekä selostus kaikille kuinka minä olin HAKANNUT häntä ILMAN MITÄÄN SYYTÄ! 😂
Mitään tekoja mitkä tähän lopulliseen suuttumiseen johti, ei myöntänyt. Mitä hän ei muista ei ole kuulemma tapahtunut, hän oli tässä se uhri....
Edellä oli vain muutama esimerkki. Todella, todella raskas ihminen. Muut saivat myös maksella hänen menojaan, kummasti aina pankkikortti kotona/ei käteistä/ei rahaa/verkkopankkitunnukset hukassa kun olisi pitänyt saada edes osa veloista takaisin. Onneksi ei ole oltu tekemisissä vuosiin.
Ei ole pelleiltä kuulunut vastausta miksi muiden pitää sietää heidän käytöstä mutta pellejen ei tarvi sietää jos heidän kustannuksella pelleillään.... Eikä sitä onko vika naisen jos säikähtää kylmää tölkkiä ja tippuu lauteilta...
Ving ving ei minulla ole vastuuta mistään t. Pelle.
Ap:n kuvaulsrssa ei ole kyse huumorista vaan alistamisesta, henkisestä väkivallalta. Mies kiusaa ja mitätöi ap:n tunteet, miltä se tuntuu ja toiveet lopettaa se. Lisäksi hän jatkuvasti osoittaa kunnioituksen puutetta ap:ta kohtaan. Esim se, että ei vastaa normaalisti kysymyksiin ja pyyntöihin tehdä jotain on hänen tapansa osoittaa, että on ap:n yläpuolella eikä ap:lla ole oikeutta kysyä tai pyytää mitään.
Ero on ainoa oikea ratkaisu.
Olen tapaillut sattumoisin (ikävä kyllä) kahta pelleä perätysten ja olen päättänyt, että jos vastaavaa vielä osuu kohdalle lähtee ukko vaihtoon saman tien.
Näissä pelleissä ikävää on se, että tämä luonteenpiirre tulee esille vasta kun ollaan jonkun aikaa tunnettu. Ensimmäinen varoitteli leveästi hymyillen, että menee aikaa ennen kuin "totun hänen huumoriinsa." Tyyppi saattoi esim pyytää pussaamaan ja samalla pieraista kovaan ääneen tai vetäytyä jatkuvasti kauemmas kun yritin pussata. Myös ihan kesken normaalin juttelun saattoi vääntää naamansa omituiseen ilmeeseen ja pysyä siinä.
Tämä tyyppi katosi yhtäkkiä kuin tuhka tuuleen ja veikkaan että tuo ilveily oli passiivisaggressiivisuutta, kun ei ollutkaan minusta kiinnostunut ja ei osannut raukka muuten tuoda asiaa esille :D tyyppi myös puhui lumoutuneena exästään aina tilaisuuden tullen, jotenkin vaikea uskoa että tätä exää suudellessaan piereskeli ja irvisteli :) eli ei tainnut vaan minusta pitää ja näin piti asia esille tuoda.
Sen jälkeinen seurustelukumppani harrasti seuraavaa, kun olimme jonkun aikaa tunteneet:
- puhalsi suuhuni kun piti suudella
- veti tai nyppi pientä osiota hiuksistani
- nipisteli
- jos leikkasin veitsellä jotain tai tein tietokoneella jotain niin tarttui käteeni ja piti kiinni, etten pystynyt tekemään
- otti peiton pois nukkuessani
- halatessa alkoi ns "kaatumaan päälleni", joka taittoi selkää ja muutenkin pilasi tunnelman.
- näitä ota-anna-leikkejä...
Siis tässä nyt joitain omia kokemuksiani, nämä nyt tosin vastaavat vain lyhyttä tapailua eikä aloittajan tilannetta, ja itse en jaksanut tuota touhua yhtään!
Reagoin joko niin, että en reagoinut tai kummastelin että mikähän sua vaivaa..? Tämä ei kumpikaan näitä ukkoja hidastanut vaan riemusta kiljahdellen jatkoivat pieremistään ja tökkimistään. Itse pahoitin mieleni tuommoisesta tahallisesta kiusaamisesta enkä edes yrittänyt ottaa asiaa mitenkään huumorilla. Usein oli päivä pilalla tuon alkaessa, kun alkoi vaan väkisin vituttaa! Ja molempien miesten kohdalla noita mainittuja asioita esiintyi kaikkia peräkkäin..
Minusta tuo kertoo kunnioituksen puutteesta ja siitä, että mies kokee voivansa ihan hyvin kohdella minua miten tahtoo ja jos suutun niin olen "huumorintajuton".
Rasittavaa, ei enää kiitos!
Kaksi ihmissyöjää söi pelleä ja toinen kommentoi: "Maistuu vähän hassulta". "Koitetaan ensi kerralla lähetystyöntekijää, se maistuu syntisen hyvältä."
Up! Mielenkiintoinen ketju. Lisää meilellän ex-pelleistä...
Miehesi on idiootti. Jätä hänet.
Itsellä ex, jonka pahin ongelma lopulta ei ollut hauskuus.
Alkuun tuntui juuri leikiltä, mutta aika pian opin että leikki ei ole molemminpuolista. Esim. Hän kutisi herkästi, ei saanut yhtään edes laittaa kättä lähelle kainaloa tai muuta herkkää paikkaa.. Mutta hän kutitti muka leikillään minua, kun vastasin leikkimieliseen kutituskamppailuun, hän otti sen niin tosissaan että piti minua kiinni ja kutitti paljon kovempaa, joka meni kourimiseksi ja nipistelyksi myös ja ei päästänyt pois ja lopettanut vaikka käskin lopettaa, tai lähti jahtaamaan "leikillään" kun koitin pois. Hyi että olisi pitänyt tajuta erota silloin kun sohvapöytää kiersin pakoon ja toinen vain nauraa vaikka pyydän lopettamaan. Mutta sehän oli vain leikkiä.
Hän tarttui sanoihin mitä lausuin hassusti. Pyysi sanomaan sanoja missä on r. Minulla oli lapsena r vika, ja normipuheessa sitä ei juuri kuullut, mutta esim harri on mahdottoman vaikea sanoa. Pyyteli jatkuvasti vaikka kieltäydyin, älä nyt mikset voi sanoa yhtä sanaa.
Kertoi yksityisasioita muille. Oli mukava vain niin avoin ihminen, mitä pahaa siinä nyt on.
Lähti ajamaan kun koittaa tulla kyytiin, hidastaa ja taas liikkeelle. Kyllästyin tähän lopulta ja sain haukut ja suuttumuksen kuinka tyhmä olen, kun en mennyt enään mukaan vaan lähdin heti ekasta karkuun ajosto, esim kulkemaan bussipysäkille, tai kauppaan, tai ihan vain jäin paikalleen soittamaan taksia jne.
Pyytää vetämään sormesta ja pieraisee tyyliset vitsit, joista suuttuu kun ei lähde mukaan. Mitä sulla tossa on, osoittaa paitaa.. Nenä.. Hauskaa todella. Jos sanoo, että olet tiellä. "millä tiellä? Ei tässä mitään tietä mene." tai tuollahan se tie on osoittaa ulos Heh Heh Heh tosi hauskaa. Sitten koittaa huijata katsomaan johonkin, kato kettu, käärme, mikä tuolla on,.. Oikeesti kuka aikuinen jaksaa tälläistä.
Sinua varmaan naurattaa, kun puolisosi sirottelee syyhypulveria käyttämääsi kylpypyyhkeeseen. Puoliso nauraa vielä makeammin, kun kuivaat siihen kasvosikin ja saat ainetta silmiisi. Joidenkin mielestä hyvää huumoria, mutta enpä usko, että oma mies nauraisi. En toki tuollaista tekisikään.