Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Valitettavasti jotkut miehet koettavat lähestulkoon pakonomaisesti ja kokoajan vääntää vitsiä. Meidänkin duunipaikalla on tyyppi jolle on jopa päin naamaa sanottu useita kertoja että nuo sun vitsit on todella p*skoja. Ei silti ymmärrä lopettaa. Menee 5min niin seuraavaa pukkaa. Joku sanoo vaikkapa että /mun oli sitten laitettava se tarakalle/ niin kohta kuuluu että /onneksi ei sentään harakalle/ ehe ehe ehe eh. Voi kiesus:-(!!!
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti jotkut miehet koettavat lähestulkoon pakonomaisesti ja kokoajan vääntää vitsiä. Meidänkin duunipaikalla on tyyppi jolle on jopa päin naamaa sanottu useita kertoja että nuo sun vitsit on todella p*skoja. Ei silti ymmärrä lopettaa. Menee 5min niin seuraavaa pukkaa. Joku sanoo vaikkapa että /mun oli sitten laitettava se tarakalle/ niin kohta kuuluu että /onneksi ei sentään harakalle/ ehe ehe ehe eh. Voi kiesus:-(!!!
Mutta tuohan on hauska läppä! Toki jatkuva typerä pelleily ärsyttää itseänikin, eikä sitä kannata välttämättä kauheasti harjoittaa, jos ei ole luontaisesti hauska.
Yks pellemies nautti siitä, että nukkuessani oli testaillut onnistuuko raottamaan silmäluomiani siten etten herää.
Kertoi siitä sitten aamulla ylpeänä.
Oli muutenkin hieman psykopaatin oloinen.
Vaihtoon meni.
Miksi täällä on noin vanhoja ketjuja.Aloittaja on tosikko.
Ei ole tosikko mutta mies on älykääpiö.
Parikymppisenä seurustelin kundin kanssa, jonka "vitsit" huipentuvat siihen että kun olimme isommalla porukalla pussikaljalla nosti minut syliin ja heitti suihkulähteeseen. Satutin lonkkani ja aloin itkeä kivusta ja järkytyksestä. Muut seurueeseen kuuluvat juoksivat luokseni, lohduttelivat ja kyselivät olenko ok. Pelle vaan virnuili. Kerroin haluavani kotiin ja yksi tytöistä sanoi saattavansa minut ja pitävänsä huolen että pääsen taksiin vaikka valun vettä. Kun poikakaverini lähti vähän epäröiden kävelemään perässämme huusin SINÄ ET V""U AINAKAAN TUU MUKAAN! MEE POIS! Sinne jäi ihmeissään toljottamaan.
Myöhemmin laitoin pari cdlevyä, t-paidan ym mitä nyt olikaan jättänyt asunnolleni muovipussiin ja heitin parvekkeelta pihapuskaan, laitoin viestin että tavarasi voit etsiä tuolta pensaasta. Takaisin tuli hämmästynyt vastaus että miksi ne siellä ovat? Ei meinannut tajuta että suhteemme oli ohi.
Vierailija kirjoitti:
Miksi täällä on noin vanhoja ketjuja.Aloittaja on tosikko.
Miksikö? Tämä kuuluu av.n klassikkoketjuihin.
Eräänlainen arkkityyppi tuo pelleilevä mies.
Kyllästyttävää ja ykstotista kun aina muka epävarmuus syynä.Hyvin kehtaavat olla varmoja monessa mielessä.
Mä omistan mielestäni hyvän huumorintajun ja näist ei naurattanu mikää, rupes ennemminki vituttamaa. Lähe menee ja jätä se yksinää solmimaa kengännauhojaa.
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä se kirjoittaja, joka joutui kuuntelemaan vuositolkulla ilkeyksiä ja vittuilua naamioituneena huumoriin. Joka ikinen kerta, kun huomautin näistä jutuista, niin minulla ei ollut kuulemma huumorintajua. Mutta jos itse tein samaa tälle eksälleni, eli kritisoin häntä huumorimielellä, niin yllätys, eipä häntä naurattanetkaan häneen itseensä kohdistuvat vitsit. Yleensä siinä kävi vielä niin, että hänen oli sanottava viimeinen sana. Eli tilanteet eskaloitui aina siihen, että hän sanoi lopuksi jotain kahta kauheampaa minusta. Tuollaisten tyyppien kanssa ei voi koskaan voittaa. Tällä tyypillä taustalla vaikea lapsuus ja narsistisia piirteitä.
Kuulostaa ihan exältäni. Lisäksi hän pieraisi aina kun kulki ohitseni tai jos puhuin jostakin asiasta. Kun huomautin piereskelystä niin kuittasi vaan että onhan se hyvä että maha toimii! Tajusin kyllä että piereskelynsä oli minun halveksimista tai alentamista. Ja niille jotka sanovat että mitäs rupesit tuollaiseen suhteeseen niin kaikki alkoi vaan pikkuhiljaa ja "vieraskoreus" karisi parissa vuodessa. Harmi vaan että oltiin ehditty ostaa talo ja ottaa asuntolaina..
Tyyppi oli tuollainen myös työkavereilleen. Kuvitteli varmaan olevansa hyväkin työkaveri mut todellisuudessa pahimman luokan työpaikkakiusaaja jonka päivän kohokohta oli saada nolattua joku työkavereista (yleensä nainen).
Nimim. "This is hjuuumor"!
Huono itsetunto/sosiaaliset taidot näillä pelleillä. Eivät oikein osaa muulla tavoin ilmaista itseään. Usein nämä pelletyypit ovat joutuneet lapsena kiusatuiksi tai heille on naurettu. Ovat oppineet hakemaan hyväksyntää yrittämällä naurattaa muita, koska oletuksena on, että muut nauravat kuitenkin. Omassa tuttavapiirissä on myös tämmöinen henkilö ja on kyllä raskasta seuraa. Kurjaa katsoa vierestä vaimonsa myötähäpeää.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tältä jätkältä:
Muistan tämän, tämä Colin on todellinen seuramies, juhlien keskipiste ja hauska tyyppi. Olen aina pyrkinyt olemaan kuin hän.
Sinikka Vähähakomaa-Luomansivu kirjoitti:
Mun miäs piäreskelöö ruokapöyräs, joo ja kyllä multaki
joskus paukku pääsöö.
Meillä isäntä on kans kova piereskelemään mutta
ruokapöydäs se ei uskalla näätiä. Se tietää jotta häjysti käy.
On se kyllä jännä, miten ihmiset joka hetki uudestaan vapaaehtoisesti valitsevat pilata ainoan elämänsä viettämällä sen kusipäiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tosikko mutta mies on älykääpiö.
Jos mies on älykääpiö niin tuskin kumppankaan silloin on kovin fiksu.
Miksi fiksu nainen valitsee miehekseen älykääpiön. Ja vielä ei millään usko, että mies on älykääpiö, jos niin tosiaan on. Senhän havaitsee aika pian jo se sokea Reettakin.
Pata kattilaa soimaa.
Naisena jos olisin valinnut edes jonkun lievemmän muodon noista kammottavista miehistä niin en kehtaisi julkisesti sitä mainita. Ja luetella mitä typeryyksiä ovat sietäneet.
Saati olisin elänyt vuosia jopa vuosikymmeniä hänen kanssaan ja saattanut maailmaan yhteisiä lapsiakin.
Geenit saattavat periytyä, vielä pahempaa, että jopa molempien vanhempien.
Oletteko törmänneet pelleilevään naiseen? Piereskelee estoitta ja nauraa räkäisesti päälle. Jutut tasoa pissa kakka. Ikää yli 30 joten teini-ikä ei ole syy käytökselle. Rasittavinta seuraa ikinä myös pelle naislapsi.
Mietin just tätä, mun py tykkää heittää aika lapsellista läppää välil ja mua naurattaa se mutta ei sillä
tulis mieleenkään piereskellä naamalle??? ja ihan perus tilannetaju on myös hallussa toisinkuin näillä muilla mieslapsilla vissiin