Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.

KOLIBRI
07.06.2017 |

Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!

Kommentit (2500)

Vierailija
2181/2500 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän. Lähetä se töihin Sirkus Finlandiaan. Kun pelleilystä tulee työtä, se loppuu vapaa-aikana kuin seinään.

Työt on pesrseestä.

Vierailija
2182/2500 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohojalaanen kirjoitti:

Täytyypi olla savolaenen.

Vastaava tappaus savolaesen kanssa, kun ostin täällä Hesassa siltä soutupaatin.

Stanan hauskaa ol savolasesta lykätä vene vesille (jossa olin) ilman tappia.

Kiireesti soutamaan maihin ja savolaesella ol niin haaskaa!

Savolaesija pidetään mainitusta kieroudesta ja toisten nolaamisesta johtuen haaskana ja älykkäänä  porukkana!?

Mitä helevettiä?

"Täytyypi olla savolainen"?  Meellä savossa arvostettaan  sanallista huumorintajua.

Juttujen, tarinoehin kertomisella ja että osataan vastata nokkelasti, jos tilanne sallii. Joku raja meelläe on.

Vuan tuommoset käätännönpilat ee kuulu savolaes-huumoriin.

Meejän huumori ee oo nuin typeree, että veettäs joku tappi venneestä, se ee oo huumoria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2183/2500 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pohojalaanen kirjoitti:

Täytyypi olla savolaenen.

Vastaava tappaus savolaesen kanssa, kun ostin täällä Hesassa siltä soutupaatin.

Stanan hauskaa ol savolasesta lykätä vene vesille (jossa olin) ilman tappia.

Kiireesti soutamaan maihin ja savolaesella ol niin haaskaa!

Savolaesija pidetään mainitusta kieroudesta ja toisten nolaamisesta johtuen haaskana ja älykkäänä  porukkana!?

Mitä helevettiä?

"Täytyypi olla savolainen"?  Meellä savossa arvostettaan  sanallista huumorintajua.

Juttujen, tarinoehin kertomisella ja että osataan vastata nokkelasti, jos tilanne sallii. Joku raja meelläe on.

Vuan tuommoset käätännönpilat ee kuulu savolaes-huumoriin.

Meejän huumori ee oo nuin typeree, että veettäs joku tappi venneestä, se ee oo huumoria.

Oesit antana se sootuvenneen upota ja uinna rantaan.

Sitten olisit vuan kylymästi sanona, että joo, huono vene, en osta. Ja häeppässy.

Siinäpä oes se savolaenen kirjaemellisesti jiänä tappi käessä seemomaan ja miettimään miten sen venneen nyt sieltä onkii.

Vierailija
2184/2500 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

eöo

Eli kun mies kiusaa puolisoaan, jonka pitäisi olla se rakas,, jolle nimenomaan haluaa vain hyvää niin se on miesvihaa kun nainen kärsii ja ottaa eron jos kiusaaminen ei lopu?

Naamalle pieraiseminen ei ole kiusaamista, vaan huumoria. :)

Oletko kokeillut ilahduttaa tuolla tavalla työkavereitasi tai esimiestäsi?

Omasta mielestään huumorimiesten omien lasten kohdalla on kivaa että toiset oppilaat jakavat pierujaan naamalle koulussa, mielellään joka päivä monta kertaa. Iskä lohdutttaa sitten lastaan kotona että ei se ole kiusaamista että toiset pieree naamalle joka päivä, se on huumoria. Ja esim hammaslääkärissä on ihan ok että hammaslääkäri pieree naamaan sillä aikaa kun paikka kovettuu.

Vierailija
2185/2500 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hoitamaton ADHD?

Tuollainen sikailu ja sekoilu ei liity mitenkään ADHD:hen, mikä on keskittymis- ja tarkkaavaisuushäiriö.

Vierailija
2186/2500 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

#miesvihanäkyväksi

eöo

Eli kun mies kiusaa puolisoaan, jonka pitäisi olla se rakas,, jolle nimenomaan haluaa vain hyvää niin se on miesvihaa kun nainen kärsii ja ottaa eron jos kiusaaminen ei lopu?

Naamalle pieraiseminen ei ole kiusaamista, vaan huumoria. :)

Oletko kokeillut ilahduttaa tuolla tavalla työkavereitasi tai esimiestäsi?

Omasta mielestään huumorimiesten omien lasten kohdalla on kivaa että toiset oppilaat jakavat pierujaan naamalle koulussa, mielellään joka päivä monta kertaa. Iskä lohdutttaa sitten lastaan kotona että ei se ole kiusaamista että toiset pieree naamalle joka päivä, se on huumoria. Ja esim hammaslääkärissä on ihan ok että hammaslääkäri pieree naamaan sillä aikaa kun paikka kovettuu.

Niin mikä paikka kovettuu ja kellä, siis jos pieree naamaan?

Vierailija
2187/2500 |
30.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaa pellemiesten puolisot, että klovnit ovat lopulta kaikista pahimpia. Stephen Kingin Se-kirjan Pelle Penninvenyttäjä, Batmania vainoava psykopaatti Jokeri, Watchmenin väkisinmakaava militaristimurhaaja Koomikko ja niin edelleen.

Ei koskaan tiedä mikä paljastuu maskin alta.

Vierailija
2188/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inthemiddleofthenight kirjoitti:

Voin samaistua aloittajaan. Itsellä on tarve syvemmille keskusteluille välillä, keljuttaa kun toisen tyyli on lapsellisempi kuin meidän ala-asteikäisillä, hekin ymmärtää milloin voi pilailla ja milloin ei. En jaksa kokoajan jonninjoutavaa höpötystä, omakeksimiä lauluja, hyräilyä, puujalkavitsejä!!

Mulla miehenä sama tilanne. Puoliso vajoaa koko ajan lapsensa tasolle, itse en voi sietää lapsellisia vitsejä ja hölötystä. 

Vierailija
2189/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olette noiden rasittavien pellelapsien seurassa?

Oli hän sitten mies tai nainen.

Seuransa saa itse valita jos on aikuinen ihminen.

Minä erosin omastani, kun viimein hahmotin, että hän ei vain pystynyt puhumaan negatiivisista ja vakavista asioista. Väänsi vitsiä ihan kaikesta, ja kun joskus oli pakko puhua jostakin ikävästä, meni ilmeettömänä sänkyyn makaamaan eikä suostunut reagoimaan mitenkään.

Jälkikäteen tuntuu, että mitä enemmän mies väänsi vitsiä ja pelleili, sitä ahdistuneempi mies sisimmässään oli ja sitä aremmalla alueella oltiin.

2190/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä erosin omastani, kun viimein hahmotin, että hän ei vain pystynyt puhumaan negatiivisista ja vakavista asioista. Väänsi vitsiä ihan kaikesta, ja kun joskus oli pakko puhua jostakin ikävästä, meni ilmeettömänä sänkyyn makaamaan eikä suostunut reagoimaan mitenkään.

Jälkikäteen tuntuu, että mitä enemmän mies väänsi vitsiä ja pelleili, sitä ahdistuneempi mies sisimmässään oli ja sitä aremmalla alueella oltiin.

Miksiköhän niin moni mies on juuri tuollainen. Kehitys katkennut jossain vaiheessa ihan kesken. Pelottavan säälittäviä.

Vierailija
2191/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

😁😂🤹🎪 oñneksi olkoot sittehän Teillä ole tylsää kun on pelle talossa.

Vierailija
2192/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä tulee ihan mieleen Latelan Lauri. Ihan hauskaakin läppää, mutta väänsi kaiken vitsiksi jopa ollessaan synnärillä ex-puolisonsa kanssa.

Vierailija
2193/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistakaa pellemiesten puolisot, että klovnit ovat lopulta kaikista pahimpia. Stephen Kingin Se-kirjan Pelle Penninvenyttäjä, Batmania vainoava psykopaatti Jokeri, Watchmenin väkisinmakaava militaristimurhaaja Koomikko ja niin edelleen.

Ei koskaan tiedä mikä paljastuu maskin alta.

Toivottavavasti et ole vielä nähnyt Terrifier tai Terrifier 2 -leffoja. Niissä esiintyvä Art the Clown on vielä pahempi. Tosin omassa lajissaan (eli kauhuleffoissa) hyvä.

Vierailija
2194/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta piereskelyssä ei ole mitään hauskaa. Aina ei pysty pidättään, mutta jos tahallaan pierasee ja nauraa ihte päälle, niin ei jatkoon. Ja tätä muuten jotkut naisetkin harrastaa, ei ole kiinni sukupuolesta.

Vierailija
2195/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme tosikkoja. En jaksaisi olla tuollaisten tosikkojen kanssa samassa huoneessakaan viittä minuuttia kauempaa. Meillä on puolison kanssa sellainen elämänfilosofia, että asiasta kuin asiasta voi vääntää vitsiä ja jos jokin aihe tuntuu syystä tai toisesta aralta vitsailulle, niin siitä keskustellaan niin kauan, että siitä voi vääntää vitsiä.

Elämä on paljon mukavampaa kun voi pitää hauskaa arjessakin. Kamalaa jos pitää kaikki asiat ottaa haudanvakavasti.

Vierailija
2196/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittajan mies ei arvosta vaimoaan.On selvästi kiusaaja ja ilmeisesti nauttii siitä.

Vierailija
2197/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen pariskunta kirjoitti:

Ihme tosikkoja. En jaksaisi olla tuollaisten tosikkojen kanssa samassa huoneessakaan viittä minuuttia kauempaa. Meillä on puolison kanssa sellainen elämänfilosofia, että asiasta kuin asiasta voi vääntää vitsiä ja jos jokin aihe tuntuu syystä tai toisesta aralta vitsailulle, niin siitä keskustellaan niin kauan, että siitä voi vääntää vitsiä.

Elämä on paljon mukavampaa kun voi pitää hauskaa arjessakin. Kamalaa jos pitää kaikki asiat ottaa haudanvakavasti.

Et tainnut lukea ketjua lainkaan. Kaikesta pitää voida puhua vähän kepeämminkin, mutta tämän ketjun miehet eivät kykene keskustelemaan mistään. Jos jollakulla tutulla on diagnosoitu suolistosyöpä ja nainen haluaisi keskustella asiasta, mies vääntää vain vitsiä kaljuista syöpäläisistä tai pieremisestä, tai nauraa että no hyvä ettei JUOPA. Tai levittää takapuolta, että siinä mun suolisto, syöppä.

Vierailija
2198/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko piirre tullut jotenkin yhtäkkiä? Oletus on että piirre oli jo silloin rakastuessasi. Mikä sinussa on muuttunut? Yleensä kun halutaan ärsyyntyä, niin syyt löytyy. Jollain tapaa oletta eri tahdissa tällä hetkellä. Mitä teette yhdessä?

Paljonko keskustelette, vai kirjoittaako mieskin vauva.fi:hin? Kertoo masentuneesta vaimosta, jota ei onnistu mitenkään piristämään, vaikka yrittää aivan koko ajan parhaan kykynsä mukaan?

Näissä tarinoissa on aina kaksi puolta. Yleensä kyse on kommunikaatio-ongelmasta tai väsymyksestä moneen erilaiseen asiaan, joista puoliso on yksi monista ja usein se syntipukki muillekin ongelmille. Joskus syystä, kun puoliso voisi auttaa noissa muissa jutuissa. Silti hyvä miettiä mikä on muuttunut.

PS. Minuakin alkaa kuvauksen perusteella ärsyttämään tuo tyyppi, mutta en ole koskaan ollut ihastunut häneen. En tiedä mitä upeaa hänessä on.

Vierailija
2199/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä2875 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän niin moni mies on juuri tuollainen. Kehitys katkennut jossain vaiheessa ihan kesken. Pelottavan säälittäviä.

Ei mitään pelottavaa, mutta säälittävää kummankin osalta. Miksi vaimoon ei voinut luottaa? Huumori on kilpi, mutta parisuhteessa pitäisi pystyä laskemaan suojat.

Vierailija
2200/2500 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko törmänneet pelleilevään naiseen? Piereskelee estoitta ja nauraa räkäisesti päälle. Jutut tasoa pissa kakka. Ikää yli 30 joten teini-ikä ei ole syy käytökselle. Rasittavinta seuraa ikinä myös pelle naislapsi.

On. Meillä kerrotaan pissa kakka -juttuja paljon. Helpottaa vaipanvaihtostressiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme