Lomat loppu ja syksy alkaa
Kommentit (12)
Tärkeä aika haaveilla vapaaherran elämästä.
Menepä takaisin koulunpenkille jos väität syksyn alkaneen.
Kesäkuu, heinäkuu, elokuu = kesä.
syyskuu, lokakuu, marraskuu = syksy
joulukuu, tammikuu, helmikuu = talvi
maaliskuu, huhtikuu, toukokuu = kevät
Viikon olin töissä ja viikonloppu oltiin mökillä ja ensiviikolla sama juttu. Mun kesä loppuu vasta elokuun loppupuolella.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu on kyllä usein ihan talvikuukausi. Myös maaliskuu.
Kesälläkin voi olla talvi, jos räntää tulee.
Hyvin sitä ulkona tarkenee näilläkin keleillä.
Mulla vasta loma alkoi. Töihin takaisin syyskuussa. Mukavaa loppukesää!
Onpa Eikan videossa kaunis aloituskuva.
Itse kun käyn sisustusvideoita Tubesta katselemassa, niin olen laittanut merkille, että ihmiset ovat tänä vuonna aloittaneet kotinsa syyskoristelut hirveän aikaisin, huomattavasti etuajassa. Puutkin ihan vihretä vielä, ei merkkiäkään syysväreistä. Onkohan maalimantilanne ajanut mielialat niin alas, että pitää panostaa tunnelman luomiseen kotona, muuten on liian ankeaa.
Itsekin laitoin jo syyskurpitsoita ym. On se kieltämättä vähän hölmön näköistä, kun kaikkialla on vielä vihreää ja aurinkokin aika ajoin porottaa kuumasti. Mutta on ollut ankea kesä itsellä henkisesti. Ja toisen kautta, varsinainen syys hienoine väreineen kestää niin lyhyen ajan, että ajattelin tänä vuona aloittaa syksyn jo siitä ajankohdasta, kun alkaa back to school-vouhotus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Marraskuu on kyllä usein ihan talvikuukausi. Myös maaliskuu.
Kelien ja säitten puolesta kyllä voi olla, mutta ei virallisen kalenterin mukaan. Vaan tuo jako on oikea, jonka kommentoija laittoi tänne. Olivat säät mitä tahansa. Lunta tuli tänä vuonna paikoitellen toukokuussakin vielä, jossain kesäkuussakin. Ovat ne silti virallisesti kevät- ka kesäkuukausia.
lokakuusta toukokuuhun pelkkää loskaa kylmää märkää paskaa
Vierailija kirjoitti:
lokakuusta toukokuuhun pelkkää loskaa kylmää märkää paskaa
Ai? Omalla seudulla oli hirvein lumitalvi ikinä. Lokakuusta toukokuulle. Jouduin pyöränkin jättämään kotiin jossain vaiheessa ja tarpomaan hangissa kilometrejä, koska auratkaan eivät ehtineet joka paikkaan, kun aina vain tuli lisää lunta. Aivan järkyttävä talvi.
Ihan turha avaus, pois vaan.