Naimisissa pellen kanssa, en jaksa enää.
Mun miehellä on yksi ärsyttävä piirre. Noin 90 % asioista, mitä puhun sille, niin kääntää jollain lailla huumoriksi (huonoksi sellaiseksi). Olen niin väsynyt kun joka asia pitää vääntämällä vääntää, että saa sen perille normaalilla tavalla tai joku tekeminen onnistuisi mutkattomasti kertaheitolla. Esimerkkejä: - pyydän pöydässä ojentamaan vaikka salaatinkastikepullon, niin on ojentavinaan, mutta juuri kun olen siihen tarttumassa, niin vetääkin pois, ojentaa uudelleen, vetää taas pois kunnes ärähdän. - lähden koiran kanssa pitkälle metsäretkellä ja ilmoitan suurinpiirtein koordinaatit, mihin menen eksymisen varalta. Tulen kotiin ja laitan töissä olevalle miehelle viestin, että olen turvallisesti takaisin kotona... vastaukseksi tulee: "No voi helv..." (ikäänkuin olis toivonut, että eksyn... hah haa, kauheen hauskaa) - katsomme telkkaria ja hän lähtee hakemaan keittiöstä jotain ja pyydän tuomaan tullessaan vaikka lasin vettä, niin tulee heitto, että ei pysty... painaa liikaa. (tuo kuitenkin, kun pyydän uudelleen, mutta lasin ojentamisessa saattaa taas olla yksi jekuttelu lisää) - eteisessä olen kyykyssä solmimassa kengännauhojani, tökkää oman jalkansa eteeni ja töksäyttää: "solmis nääkin" - olen tiskipöydän ääressä kuorimassa perunoita. Mies hakee astiakaapista jotain ja ennen ovan avaamista sanoo: "laitas pää tohon, niin kolautan" (Siis toooosi hauska juttu kolauttaa mua ovella päähän.... kuolen nauruun!!!) - kysyn jotain, niin vastaus on ihan mitä sattuu höpö höpöä - ....ja esimerkkejä kertyy joka päivä... usein... Kun joskus hermostun johonkin noihin juttuihin, niin saan kuulla olevani huumorintajuton. En ole OIKEASTI huumorintajuton, osaan heittää kyllä hauskaa läppää, MUTTA kaikelle on aikansa. Minusta tuollainen jatkuva härnääminen on ärsyttävää, toisinaan tuntuu myös alentavalta. Tulee mieleen, että onko tuo jokin tiedostamaton alistamisen muoto, että "sun jutut on mulle ihan yks hailee, en vaivaudu edes ottamaan niitä vakavasti". Toi on niin iso ongelma jo mulle, että mä en kohta enää kestä!!
Kommentit (2500)
Sanot vaan joka kerta kun ärsyttää: lopeta tuo, en tykkää siitä.
Älä syyttele häntä, vaan sano mitä itse tunnet.
Tuon takia ei kannata eroa ottaa. Ihmiset eroaa liian pienistä asioista nykyään.
Aika monet miehet ovat leikkisiä, eivätkä ymmärrä, että nainen ei välttämättä sitä jaksa.
En usko, että on alistamisesta kyse, se on vaan miehen luonne.
Vierailija kirjoitti:
Sanot vaan joka kerta kun ärsyttää: lopeta tuo, en tykkää siitä.
Älä syyttele häntä, vaan sano mitä itse tunnet.
Tuon takia ei kannata eroa ottaa. Ihmiset eroaa liian pienistä asioista nykyään.
Aika monet miehet ovat leikkisiä, eivätkä ymmärrä, että nainen ei välttämättä sitä jaksa.
En usko, että on alistamisesta kyse, se on vaan miehen luonne.
Ei ne usko.
Eikä toista voi muuttaa, itseä vain. Jos pelle ei lopeta pelleilyä, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin erota.
Vierailija kirjoitti:
Yksikin tahallinen pieru suoraan kasvoille riittää meikäläiselle eropapereiden välittömään täyttöön.
Kylläpä olet tiukkapipoinen ilonpilaaja. :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun mieheni tykkää myös mitä ilmeisimmin pierujutuista. Hän tekee usein sellaisen tempun, että kun on esim. sängyssä valmiina nukkumaan kutsuu minut luokseen ja osoittaa takamustaan ja sanoo, katso mikä tuolla on, siellä on finni, katso sitä. Sitten kun katson tulee iso pieru suoraan kasvoilleni. Alussa menin tähän lankaan kun luulin oikeasti että miehellä on jokin finni takapuolessa.
Mies sanoo myös pierujaan rakkauspieruiksi, ja saattaa myös tulla yhtäkkiä kun makaan esim. sohvalla pieraisemaan kasvoilleni niin etten ehdi siirtyä.
Kaikenlaisia sikoja sitä löytyykin.
Heittäisin tuollaisen äijän välittömästi pihalle!
Olisipa kaikilla naisilla noin hauska mies, niin Suomessa olisi vain onnellisia perheitä. :)
102 sivua miesvihaa. Ihana ketju tykkäyksineen.
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaa kertoa miehen käytöksestä?
Oletko kuullut naamalle piereskelevistä naisista? Haluaisitko itsellesi sellaisen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet onnistunut naimaan 5-vuotiaan?
Ei ku kato kun se muuttui kun olin porsinut viidennen lapsen.
-ap
Miesvih@aa-sika taas vaudissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesvihaa kertoa miehen käytöksestä?
Oletko kuullut naamalle piereskelevistä naisista? Haluaisitko itsellesi sellaisen?
Miesvihaa on tämän tasoinen kommentointi joka yleistää eikä puhu kirjoittajan omasta rakkaasta:
Nämä miehet ovat kaiketi yleensä aika nuoria ja tavallaan siirtävät sen jätkien keskeisen sikailuhuumorin sinne parisuhteeseen. Sitten ovat ihmeissään kun ei sellainen huumori akkojen kanssa toimikaan. Miehille ilmainen vinkki: pitäkää se sikailuhuumori siellä kavereidenne kesken. Heidän ei tarvitse yrittää kiihottua ällöttävästä siasta
Ja tykkäyksiä sataa. No, mitäpä voisi odottaa porsivalta emakolta.
Äitisikin on ollut porsiva emakko kun sinut on synnyttänyt. Ja isoäitisi kun on synnyttänyt äitisi.
Samoin olisi tyttäresi, jos saisi lapsen, edellyttäen jos joku nainen sinut isäksi kelpuuttaisi. Erittäin epätodennäköistä kyllä.Miksi sikamaisen miehen kutsuminen on miesvihaa?
Mutta yleisesti naisia porsivaksi emakoksi kutsuminen ei ole naisvihaa?
Synnyttäminen sitäpaitsi ei ole sama asia kuin tahallinen piereskely naamalle.Niin onko se naisvihaa jos kutsuu naisia emakoiksi? Hyväksyn väitteesi ettei miesten kutsuminen siaksi ole miesvihaa.
Täytyypä kysyä äidiltäni antoiko se sian nussia itseään, epäilen ettei antanut.
Miehen siaksi sanominen ei ole miesvihaa.
Naisen lehmäksi sanominen ei ole naisvihaa.
Poliisin sanominen siaksi ei ole poliisivihaa. (toim. lis.)
Luin ekan sivun ketjua ja olen yllättynyt, kaikkien kommentien mielestä tuollainen on anteeksiantamattoman raskasta. Itse kun luin nuo Ap:n esimerkit mietin että antaisin mitä vaan jos mieheni edes joskus tekisi jonkun noista. Hän onkin maailman juroin ja vakavamielisin ihminen. Mutta jännä miten suurin osa ilmeisesti kaipaa ennempää sitten sellaista kun överihassuttelua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi menit tuollaisen kanssa naimisiin?
tätä minäkin ihmettelen, ei kai kukaan voi niin paljon muuttua, eikö nämä tullut selville jo seurusteluaikoina ja juuri tämän takiahan sitä seurustellaan, ennen kuin ruvetaan vakavaan suhteeseen tai avioliittoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tätä minäkin ihmettelen, ei kai kukaan voi niin paljon muuttua, eikö nämä tullut selville jo seurusteluaikoina ja juuri tämän takiahan sitä seurustellaan, ennen kuin ruvetaan vakavaan suhteeseen tai avioliittoon
Ne ovat vieraiden ihmisten kanssa salonkikelpoisia. Ethän sinä tämän ketjun meininkiä töissäkään näe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat vieraiden ihmisten kanssa salonkikelpoisia. Ethän sinä tämän ketjun meininkiä töissäkään näe.
Eikö pierunarsismista näy mitään merkkejä seurusteluvaiheessa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oma seurustelukaveri kai ole vieras ihminen? Eikö seurusteluaikana juuri tulla tutuiksi? Työkaveri on eri kuin rakastettu, pitäisi olla ainakin.
Pitäisi varmaan silloin seurustella hieman kauemmin eikä mennä vieraan ihmisen kanssa yhteen asumaan.
Pelle näyttää pelleilynsä tutussa seurassa aika nopeasti.
Tutuksi seuraksi luen säännöllisesti ja toistuvasti tapahtuneen seurustelun ja seurustelukumppanin, nykyään käsittääkseni mukaan tulee melko pian myös yhdessä yöpymisen ja pidemmät lomanvietot jne.
Kun seurustelu on johtanut parisuhteeseen niin tuttuja silloin pitäisi jo olla keskenään. Järjen mukaan.
Jos seurusteluaika on ollut kovin lyhyt niin olisi ehkä kannattanut katsella miestä hieman pitempään niin pelle olisi astunut esiin.
Eli silloin sitä on saanut mitä tilaa.
Kuten muutkin ovat sanoneet, miksi olet alunperin mennyt tuollaisen kanssa naimisiin jos et vitsailusta pidä? Todellinen ongelma taitaa olla, ettei AP enää rakasta miestänsä. Se on ihan normaalia. Rakkausvaihe kestää ylensä sen pari kolme vuotta maksimissaan, jonka jälkeen ruusunpunaiset lasit katoaa ja todellisuus iskee silmille.
Jos miehesi olisi tosikko, tässä vaiheessa se ärsyttäisi sinua ja kaipaisit toisenlaista ihmistä.
Olet valinnut kumppaniksesi ikiteinimiehen. Usein se menee kyllä toisin päin nämä ikiteinit. Naisilla vain ikiteineys näkyy eri tavalla.
Tämä sai minut kertomaan samanlaisesta miehestä: Aina kun meille tuli vieraita, alkoi minun kustannuksella pelleily. Kertoi aivan hämmästyttäviä juttuja mitä minä olin aikoinaan sanonut siitä ja tuosta. Ivailumielessä tietenkin. Ravintolassa kun olimme syömässä, hän ei kertakaikkiaan malttanut olla vitsailematta minusta tarjoilijalle. Kirjastossa käydessämme hän huusi kovaan ääneen että onko täällä kirjoja villalangoista jne. Kaupan kassalla sama meno päällä puhumattakaan pankkivierailuista. Oi elämä miten häpesin. Vaan en enää. Erosin hänestä ja nyt on hyvä olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän yhden tapauksen, jossa mies oli avovaimonsa kanssa syömässä toisen parin kanssa ulkona, niin tämä mies oli herrasmiesmäisesti onjentamassa tuolia naisen alle niin vetikin sen pois just , kun nainen meinas istua, siihen lösähti lattialle. Miehellä oli kuulemma hauskaa.
Kyllä näitä sairaita miehiäkin on pilvin pimein.
Ilmeisesti tuollaiset luonteenpiirteet kuitenkin vetoavat naisiin, koska naisethan rakastuvat palstan yleisesti hyväksytyn mielipiteen mukaan mieheen luonteen perusteella.
Eihän nuo pellemiehet heti alusta asti esittele koko arsenaaliaan. Eihän he käyttäydy samalla tavalla esimerkiksi omien esimiesten seurassa, ehkä lähimmät työkaverit saa nauttia joistain pienistä pellemiehen tempuista. Onhan ne vitsitkin ekalla kuulemisella usein hauskoja, mutta ei enää, kun samoja kuulee päivästä toiseen.
Minun mies on hirveän huumoritajuinen ja hauska. En ole ikinä kuullut hänen kertovat yhtään vitsiä eikä hän tee hassuja temppuja.
Tämä! Huumori ei ole sitä että toistaa jatkuvasti jotain vajukkimaista kaavaa ja tekee temppuja, jotka on itsestä hauskaa mutta toista osapuolta ei naurata ollenkaan. Se on kiusaamista! Lastenkin kohdalla näistä puhutaan, mutta miksei sitten aikuisten kohdalla myönnetä, että kyseessä on kiusaaminen? Kysymykseni on siis suunnattu näille, jotka puolustavat pellejä. Mua ei sinänsä yhtään ihmetytä, että nämä pelleyden puolustajat ovat juuri palstamiehiä, jotka omasta mielestään ovat niitä kilttejä miehiä. Pelleys liittyy juurikin epävarmuuteen. Itsevarman miehen ei tarvitse alistaa ketään. Ja nämä epävarmat "kiltit" palstamiehet ihannoivat aina naisia huonosti kohtelevia miehiä, koska heillä on niin iso vaihtuvuus naisissa. Ei koskaan tavalllisia perheen isiä, jotka ovat saman naisen kanssa pitkään. Kertoo paljon. Kiltteydestä ja pelleydestä.
Kyllä tavallisisssa perheenisissäkin on näitä pellejä.
Se vaimo vaan joutuu laskemaan, että minkä hinnan on valmis maksamaan pelleilystä. Jos mies on hyvätuloinen, hänellä on omaisuutta, hoitaa välillä lapsia ja jos on vakaumus, johon ero ei sovi, niin vaimo saattaa jatkaa tai "jatkaa" tämän pelleilyn katsomista. Toki voi olla erilliset elämät, sammunut seksielämä tai pettämistä. Että voisi moni yllättyä, mitä siellä kulisseissa oikeasti on.
Huumori on taitolaji. En haluaisi kuulostaa elitistiseltä, mutta jos jonkun läppä on jatkuvasti liian yksinkertaista ja surkeaa, etenkin jos se on luonteeltaan ilkeilevää eikä lempeää, niin se kertoo jotain älyn puutteesta. Fiksu huumori vaatii älyä.
Pakonomainen huumorin heitto joka asiasta on myös pätemisen tarvetta ja heikon itsetunnon peittelyä joissain tapauksissa.
En tiedä voiko näille mitään, itse kierrän kaukaa. Ainoastaan jos on todella komea niin sitä voi kestää...
No mulla on kaveri jolla aika vaikea adhd se on ainakin ikäisekseen todella lapsellinen tapaus. lisäksi ylivilkaskin saa silti naisia koska on komea ja urheilullinen kropaltaan. mutta suhteet ei juuri koskaan kestä yli vuotta sillä vain 2 suhdetta ollut yli 2 vuoden pituisia. Tyyppi on ihan diagnoaoitu adhd ja itsekkin sanonut että olisi ilman adhd lääkitystä työkyvytön. Ei pystyisi keskitymään mihinkään kunnolla. lääkityksen avulla pystyy käymään töissä mutta on tosi lapsellinen välillä ja saa kaikenlaisia ideoita jotka toteutetaan hetkeäkään mietimättä. Tämä voi naisista jopa alkuin olla viehätävää kun tolla ollut varmaan yli 10 seurustelukumppania mutta vain 2 yli 2 v suhdetta silti. Ne 2 naista jotka sillä oli kauemmin tuntui olevan varustettu pohjattoman pitkillä hermoilla. Eli eivöt hermostuneet herkästi. Tuo tyyppi niin impulsiivinen että vois keksiäkin kaikkia pelleilyjä yms. Ei mitenkään ilkeä mutta tosi ylivilkas jätkä ikäisekseen ikää 26 v hänellä.
En koko ketjua ole lukenut, mutta voisiko olla niin, että näitten pelleilijöiden kohdalla on kyse huomiohakuisesta persoonallisuudesta, joka on yksi persoonallisuushäiriöistä?