Miksi moni mies kuvittelee, että flirttailu merkitsee jotain? Tai on iskuyritys naiselta?
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta ja siinä olevista kommenteista. Mutta olen samaa huomannut ihan live-elämässäkin. Moni mies tuntuu kuvittelevan, että jos nainen flirttailee hänelle, niin se tarkoittaisi jotain. Esim. iskuyritystä, yritystä tutustua lähemmin tms. Miksi näin? Minä naisena en ole koskaan ajatellut, että flirttailu olisi jotain muuta kuin kepeä kohteliaisuus, tapa piristää päivää. Flirttailin sitten itse tai sain osakseni flirttiä joltain mieheltä. Mistä siis tulee ajatus, että naisen flirtti olisi iskuyritys?
Kommentit (331)
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen ruokakaupassa itseäni 20 vuotta vanhemman miehen, joka näytti jotenkin väsyneeltä ja apealta. Ihan sattumoisin katseemme kohtasivat, kun olimme samalla hyllyllä. Hymyilin hänelle ja varmaan iskin silmää tms, katsoin silleen kiusoittelevasti, siis flirttailin. Tein sen sen takia, että teki mieli piristää jotain, joka oli uupunut, koska itselläni oli ollut hyvä päivä, ja mielellään sitä hyvää tuultaan jakaa muillekin. En minä siitä miehestä kiinnostunut ollut, enkä olisi halunnut edes jutella sen kanssa.
Tämä nyt on jo vähän outoa.. Iskit silmää vaikket halunnut edes puhua? Pelkkä hymy olisi riittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Tarviiko tähän vastata jotain? Ootko ihan pässi
Kyllä, tähän tarvii vastata jotain. Ja ei, en ole pässi. Flirttailu ei ole välttämättä iskuyritys. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ihmettelee miksi naiset primitiivisten vaistojensa takia pihtaavat niin paljon ja haluavat sopivaksi katsomansa miehen tavattuaan perustaa yhteisen pesän ja jopa hankkia rääkyvää jälkikasvua haittaamaan elämää.
Naiset ihmettelvät miksi miehet haluavat heti panna vaikkei ole mitään tarkoitusta yhteiseloon.
Lopettakaa jo ihmettely. Ei se muutu. Nuo on itsestäänselviä käyttäytymismalleja eri sukupuolille.
En todellakaan ole koskaan halunnut hankkia jälkikasvua. Saatan flirttailla miehille, jos osun sille päälle, ja toisaalta en, vaikka mies olisikin kiinnostava, jos mieliala ei vaan ole kepeä ja flirtille sopiva.
Moni mies toki ymmärtää nämä väärin, ja ihastunutta miestä en kiusaa turhalla flirtillä.
Itse asiassa jos olen todella ihastunut, se keimaileva ihastuttava minä jäätyy, ja sanon / teen jotakin tyhmää. Siinä voi vain toivoa, että mies ottaa ohjat käsiinsä, ja päädymme yhteen. Tämä ei ole kovin yleistä omien kokemusten mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin eilen ruokakaupassa itseäni 20 vuotta vanhemman miehen, joka näytti jotenkin väsyneeltä ja apealta. Ihan sattumoisin katseemme kohtasivat, kun olimme samalla hyllyllä. Hymyilin hänelle ja varmaan iskin silmää tms, katsoin silleen kiusoittelevasti, siis flirttailin. Tein sen sen takia, että teki mieli piristää jotain, joka oli uupunut, koska itselläni oli ollut hyvä päivä, ja mielellään sitä hyvää tuultaan jakaa muillekin. En minä siitä miehestä kiinnostunut ollut, enkä olisi halunnut edes jutella sen kanssa.
Tämä nyt on jo vähän outoa.. Iskit silmää vaikket halunnut edes puhua? Pelkkä hymy olisi riittänyt.
No mikä siinä oli niin outoa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä kun mies olisi rohkaistunut piristyksestäsi ja olisi tullut jutulle ja jopa pyytänyt numeroa? Itsehän annoit olettaa että olet käytettävissä edes juttelulle kun avoimesti hymyilit ja vinkkasit?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hämmentäviä juttuja tulee vastaan, kun yrittää googletella sanalla 'flirttaaminen'. Esimerkiksi tämä http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nain_flirttaillaa…
Itse ymmärrän flirtin ihan eri asiaksi kuin iskemisen tai edes aloitteenteon. Flirttailla voi vaikka vanhalle papalle ja tavoitteena on vain saada hänelle hyvä mieli ja hymy huulille.
jaa jaa. pappa luultavasti olisi mielellään heti panemassa... saisi siitä paljon enemmän iloa kuin jostain typerästä flirttailusta ilman tarkoitusta.
Vaikka sinulla ei ole muuta kuin p**** mielessä, niin sille 80-vuotiaalle papalle kaupan kassajonossa todennäköisesti nuoren naisen pikkuflirtti on täysin riittävä päivän piristys. Mutta toivotaan, ettei yksikään nainen erehdy flirttailemaan sinulle nyt eikä sitten, kun olet vanha pappa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet ihmettelee miksi naiset primitiivisten vaistojensa takia pihtaavat niin paljon ja haluavat sopivaksi katsomansa miehen tavattuaan perustaa yhteisen pesän ja jopa hankkia rääkyvää jälkikasvua haittaamaan elämää.
Naiset ihmettelvät miksi miehet haluavat heti panna vaikkei ole mitään tarkoitusta yhteiseloon.
Lopettakaa jo ihmettely. Ei se muutu. Nuo on itsestäänselviä käyttäytymismalleja eri sukupuolille.
En todellakaan ole koskaan halunnut hankkia jälkikasvua. Saatan flirttailla miehille, jos osun sille päälle, ja toisaalta en, vaikka mies olisikin kiinnostava, jos mieliala ei vaan ole kepeä ja flirtille sopiva.
Moni mies toki ymmärtää nämä väärin, ja ihastunutta miestä en kiusaa turhalla flirtillä.
Itse asiassa jos olen todella ihastunut, se keimaileva ihastuttava minä jäätyy, ja sanon / teen jotakin tyhmää. Siinä voi vain toivoa, että mies ottaa ohjat käsiinsä, ja päädymme yhteen. Tämä ei ole kovin yleistä omien kokemusten mukaan.
Tämä on kyllä totta. Minäkään en koskaan flirttaile sellaiselle miehelle, jonka epäilen tai huomaan olevan minuun ihastunut, mutta minä en ole häneen ihastunut. En halua leikkiä toisen tunteilla tai kiusata ihastunutta, jos itse en ole ihastunut takaisin. Ap.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarjoilija olettaa tilatessani ruokaa, että aion syödä sen? Aina tullaan kysymään onko ruoassa jotain vikaa. En ole missään vaiheessa ilmoittanut tarjoilijalle että syön tilaamani ruoan.
Tämä on hyvä,hähhää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä kun mies olisi rohkaistunut piristyksestäsi ja olisi tullut jutulle ja jopa pyytänyt numeroa? Itsehän annoit olettaa että olet käytettävissä edes juttelulle kun avoimesti hymyilit ja vinkkasit?
No hmm. Jos hän olisi alkanut juttelemaan, niin olisin tietysti jutellut takaisin, ei juttelu tarkoita mitään. Olen sosiaalinen ja avoin ihminen, joka ihan mielellään voi jutella ihmisten kanssa. Jos hän olisi pyytänyt numeroani, niin olisin varmaan hymyillyt uudelleen hänelle ja sanonut jotenkin niin, että "kiitos kohteliaisuudesta, muuten ehkä antaisinkin numeroni, mutta olen varattu. Kivaa iltaa kuitenkin sinulle".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sama nainen ihmettelee miksei mies huomaa naisen kiinnostusta...
Nää.. Jos minua tarkoitat, niin en ihmettele. Jos olen kiinnostunut miehestä, niin osaan sen kyllä osoittaa, ja kyllä mies on aina sen vihjeeni ja kiinnostukseni ymmärtänyt. Olen tehnyt ihan suoria aloitteitakin miehille välillä. Ap.
Naisen suora aloite=hymyilin puoli sekuntia miehen takaviistosta.
Suomalaiset (varsinkin miehet) eivät vasn osaa Flirttailla. On joko "mennääks panee" tai täysi välinpitämättömyys.. Sellainen pieni flirtti esim kaupassa harvalla onnistuu. Esim
N: Anteeksi väistätkö vähän.
M: oho, Juu no tietysti! Neiti menee ohi vaan kun niin kiire on ;)
N: noo, ei minulla kiire ole, mutta voin toki kivuta ylitsesisikin, taitaisit kyllä rusentua :D
M: No en toki noin pienen neidon alla!!"
N: haha, hyvää päivänjatkoa hei vaan!
Ei Suomessa.. Suomessa väistetään eikä sanota mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Biologisten syiden aiheuttamat käyttäymismallit ovat niin syvällä että vaikka naisella ei olisi tarkoitusta hankkia jälkikasvua, hän silti yleensä käyttätyy parisuhteissan kuten tyypillinen ihmisnaaras.
Nämä käyttätymismallit näkyvät jopa homomiesten ja lesbonaisten erilaisessa parisuhdekäyttäytymisessä.
Itselläni on sellainen kokemus, että jo pelkkä ystävällisesti silmiin katsominen (mulle opetettiin kotona, että se on kohteliasta) saa osan miehistä luulemaan, että nainen on kiinnostunut vähän enemmänkin. Tai sitten olen tajuamattani jotenkin flirtti vielä siihen päälle...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten sama nainen ihmettelee miksei mies huomaa naisen kiinnostusta...
Nää.. Jos minua tarkoitat, niin en ihmettele. Jos olen kiinnostunut miehestä, niin osaan sen kyllä osoittaa, ja kyllä mies on aina sen vihjeeni ja kiinnostukseni ymmärtänyt. Olen tehnyt ihan suoria aloitteitakin miehille välillä. Ap.
Naisen suora aloite=hymyilin puoli sekuntia miehen takaviistosta.
Nää edelleen. Naisen (minun) suora aloite: "lähtisitkö treffeille :) ?" , "Jatkettaisiinko iltaa minun luona?", "Vaikutat tosi kivalta, lähtisitkö vaikka kahville lauantaina?". Ap.
Vierailija kirjoitti:
No miksi se mies sitten jää roikkumaan naiseen, jos nainen ei edes osoita kiinnostusta? Onko kellään tähän mitään mielessä?
Olen ollut välillä jopa tarkka sen suhteen jäänkö edes pieneksi hetkeksi juttelemaan, koska mies käsittää väärin tavallisen normaali keskustelun - eihän se toki ole aina niinkään, että alkuvaiheessa pitäisi ylettömästi flirttailla, mutta jos sen osaa sopivissa määrin, niin kepeys on hyvästä.
Osa miehistä muuten ymmärtää hyvin tämän pariutumisen idean: nainen ei ole kiinnostunut, jos nainen ei osoita kiinnostusta ja nainen jätetään rauhaan. Olen jutellutkin miesten kanssa tästä, ja he ovat sanoneet, että eivät ikinä jäisi roikkumaan naiseen, ellei kiinnostusta ole. Kiinnostuksellekkin tai ajallisesti sen käytölle on limiitit, mutta itseä ei haluta nolata jatkuvalla vonkumiselle, että siinä mielessä jännä, että toiset miehet alentuu ahdistelemaan naista pitkään ja vongataan » sairasta, osoittaa vain sen, että he eivät hallitse tutustumisleikkiä. Mikä näitä miehiä vaivaa?
Aha,ja joku nainen sanoi arvostavansa sitä kun mies jaksaa jatkaa piiritystä ensimmäisen EI:n jälkeen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se mies sitten jää roikkumaan naiseen, jos nainen ei edes osoita kiinnostusta? Onko kellään tähän mitään mielessä?
Olen ollut välillä jopa tarkka sen suhteen jäänkö edes pieneksi hetkeksi juttelemaan, koska mies käsittää väärin tavallisen normaali keskustelun - eihän se toki ole aina niinkään, että alkuvaiheessa pitäisi ylettömästi flirttailla, mutta jos sen osaa sopivissa määrin, niin kepeys on hyvästä.
Osa miehistä muuten ymmärtää hyvin tämän pariutumisen idean: nainen ei ole kiinnostunut, jos nainen ei osoita kiinnostusta ja nainen jätetään rauhaan. Olen jutellutkin miesten kanssa tästä, ja he ovat sanoneet, että eivät ikinä jäisi roikkumaan naiseen, ellei kiinnostusta ole. Kiinnostuksellekkin tai ajallisesti sen käytölle on limiitit, mutta itseä ei haluta nolata jatkuvalla vonkumiselle, että siinä mielessä jännä, että toiset miehet alentuu ahdistelemaan naista pitkään ja vongataan » sairasta, osoittaa vain sen, että he eivät hallitse tutustumisleikkiä. Mikä näitä miehiä vaivaa?
Aha,ja joku nainen sanoi arvostavansa sitä kun mies jaksaa jatkaa piiritystä ensimmäisen EI:n jälkeen...
Voi ei, tuliko nyt ihan yllätyksenä että naisetkin ovat yksilöitä??
Syynä on ihmisten välisen kommunikoinnin digitalisoituminen. Kyllä me 50+ ihmiset osaamme vielä tulkita oikein toisten ilmeitä ja eleitä. Flirttailu on hauskaa ja sen tarkoitus on tuottaa hyvä mieli toiselle. Ilman sen suurempia taka-ajatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta ja siinä olevista kommenteista. Mutta olen samaa huomannut ihan live-elämässäkin. Moni mies tuntuu kuvittelevan, että jos nainen flirttailee hänelle, niin se tarkoittaisi jotain. Esim. iskuyritystä, yritystä tutustua lähemmin tms. Miksi näin? Minä naisena en ole koskaan ajatellut, että flirttailu olisi jotain muuta kuin kepeä kohteliaisuus, tapa piristää päivää. Flirttailin sitten itse tai sain osakseni flirttiä joltain mieheltä. Mistä siis tulee ajatus, että naisen flirtti olisi iskuyritys?
Minä ainakin kuvittelen ja sen vuoksi olen saanut paljon "pesää". Kyllä merkkejä kannattaa opportunistisesti lukea. Ei ne naiset turhaan flirttaile.
Ainakin itse pidän vähän outoina sellaisia ihmisiä jotka johdattelevat harhaan flirtillä, ihan kuin aikuinen ihminen olisi alentunut pahankurisen pikkukakaran tasolle.