Miksi moni mies kuvittelee, että flirttailu merkitsee jotain? Tai on iskuyritys naiselta?
Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta ja siinä olevista kommenteista. Mutta olen samaa huomannut ihan live-elämässäkin. Moni mies tuntuu kuvittelevan, että jos nainen flirttailee hänelle, niin se tarkoittaisi jotain. Esim. iskuyritystä, yritystä tutustua lähemmin tms. Miksi näin? Minä naisena en ole koskaan ajatellut, että flirttailu olisi jotain muuta kuin kepeä kohteliaisuus, tapa piristää päivää. Flirttailin sitten itse tai sain osakseni flirttiä joltain mieheltä. Mistä siis tulee ajatus, että naisen flirtti olisi iskuyritys?
Kommentit (331)
Mä flirttailen aina exän kanssa. Kumpikin eletään tahoillamme avoliitossa ja aina kohdatessamme flirttailemme. Onneksi kummankaan kumppani ei ole moksiskaan asiasta sillä me vain pidämme hauskaa ja olemme erittäin hyviä ystäviä.
Minä, varattu ja naimisissa oleva nainen, flirttailen paljon. Se on erittäin hauskaa. Olen kuitenkin 100 % uskollinen, ja mieheni tietää tämän. Mieheni mielestä on vain kivaa, kun juuri hänen nainen saa muiltakin mieheltä huomiota, koska hän on saanut sen nainen, jota moni muukin voisi haluta.
Vierailija kirjoitti:
Mies 29v plus 1v miettii kirjoitti:
Tulisiko se siitä kun suurin osa naisista ei ole kiinnostunut useimmista miehistä. Jos nainen flirttailee, se on osoitus siitä, että mies kuuluu naista kiinnostavaan vähemmistöön. Miehen olisi tyhmää jättää tilaisuus käyttämättä ja menettää tilaisuus saada tilanne eskaloitumaan seksin tai suhteilun puolelle.
Ei se ole osoitus siitä. Naisen flirttailun kohde ei välttämättä ole mitenkään naisen mielestä kiinnostavan oloinen mies. Hyvin moni nainen flirttailee miehille, jotka eivät ole millään tavalla heitä kiinnostavia miehiä tai edes potentiaalisesti kiinnostavien joukkoon pääseviä. Moni nainen flirttailee mielestään rumille miehille, mielestään ihan liian vanhoille miehille jne. Miksikö? Koska flirttailu on hauskaa. Sillä ei ole väliä, millainen se mies eli flirttailun kohde on. Vain sillä flirttailulla on merkitystä.
Unohda tuo "moni nainen". Suurin osa istuu turpa rullalla ja tuijottaa lattiaan ärtyneenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä flirttailun tarkoitus nimen omaan on iskeminen, joten mistä muka voi tietää että juuri sinulle se on vain huvia?
Onko? Oletko mies vai nainen?
Nainen. Flirttailen vain jos olen oikeasti kiinnostunut toisesta ihmisestä, en kaipaa sellaista huomiota muuten.
Minä vastaan flirttiin flirtillä, se on mun mielestä kohteliasta ja piristävää. En silti ajattele, että flirttaileva nainen yrittää iskeä mua. Itse yritän olla aloittamatta flirttiä, mutta harrastan paljon small talkkia ja joku saattaa ajatella, että flirttaan. Olen varattu, enkä yritä kenenkään housuihin. M29 ja latino
Vierailija kirjoitti:
Vittu te ämmät olette typeriä:)
Kritiikki on aina hyödyllistä, mutta se kaipaisi perusteluja, jotta tietäisi mitä asiaa krittiiki nyt oikein koskee ja miksi sen kritiikin antaa. Muutenhan "kritiikki" jää vain lapselliseksi haukkumiseksi.
Suomessa ei ole ajankuluksi flirttailun kulttuuria, eivätkä useimmat miehet saa arjessa mitään huomiota, joten tuo on aivan ymmärrettävä tulkinta.
Suomessa ei ole flirttikulttuuria. Siellä ollaan liian pökkelöitä siihen.
Flirttailu on hauskaa ja mukavaa, ja kun sen molemmat osapuolet ymmärtää on se mieltä piristävää ja tuo mielihyvää.
Iskeminen on jotain aivan muuta. Mielestäni kyllä karkea iskeminen on luotaan työntävää, sekin pitäisi osata tehdä kepeästi ja oikein. Ei heti käpälöimässä ja alatyylin puheita. Mutta sitä se valitettavasti tuntuu Suomessa olevan.
Terveisin 21 vuotta Euroopassa ja pysyn.
Vierailija kirjoitti:
Piti oikein katsoa mitä wikipedia sanoo. Siellä sanotaan näin:
"Flirttailu eli keimailu on ihmisten välistä vuorovaikutusta, jolla yleensä osoitetaan seksuaalista tai romanttista kiinnostusta toiseen henkilöön, mutta toisaalta sitä voidaan harrastaa ajankuluksi ilman tavoitteita. Flirttailu voi sisältää ystävällisiä sanoja, kehon ilmeitä tai hetkittäistä fyysistä kontaktia. Flirttailu voi jäädä yksipuoliseksi tai siihen voidaan vastata takaisin. Flirttailua ei tule sekoittaa iskemiseen, jolla on aina tavoite. Joidenkin mielestä flirttailu on toivottavaa, sen katsotaan piristävän elämää ja tuovan arkeen vaihtelua. Flirttailua voivat harrastaa sekä miehet että naiset."
Mä taidan olla sit puoleksi flirtti, tai sit tuo on on mun luonne kiusoitella huumorimielessä, mutta en todellakaan käyttäydy mitenkään seksuaalisesti. Puhun muuten myös ihmisille aika avoimesti, myös miehille ja naille, mutta kertooko siltikään mikään noista sen, että olisin kiinnostunut - ei minun mielestä. Suomalaiset miehet ei muuten taida kunnollista tutustumispeliä > leikkiä. Mene taas johonkin latinomaihin missä lanteet keikkuu jo kaupan myyjälläkin, niin saat flirttiä, katseita - jos mies on kiinnostunut. Meillä täällä juttelukin käsitetään jo aidoksi kiinnostukseksi, mikä on jo ihan naurettavaa.
Aika hämmentäviä juttuja tulee vastaan, kun yrittää googletella sanalla 'flirttaaminen'. Esimerkiksi tämä http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nain_flirttaillaa…
Itse ymmärrän flirtin ihan eri asiaksi kuin iskemisen tai edes aloitteenteon. Flirttailla voi vaikka vanhalle papalle ja tavoitteena on vain saada hänelle hyvä mieli ja hymy huulille.
Miehet ihmettelee miksi naiset primitiivisten vaistojensa takia pihtaavat niin paljon ja haluavat sopivaksi katsomansa miehen tavattuaan perustaa yhteisen pesän ja jopa hankkia rääkyvää jälkikasvua haittaamaan elämää.
Naiset ihmettelvät miksi miehet haluavat heti panna vaikkei ole mitään tarkoitusta yhteiseloon.
Lopettakaa jo ihmettely. Ei se muutu. Nuo on itsestäänselviä käyttäytymismalleja eri sukupuolille.
Vierailija kirjoitti:
Aika hämmentäviä juttuja tulee vastaan, kun yrittää googletella sanalla 'flirttaaminen'. Esimerkiksi tämä http://www.menaiset.fi/artikkeli/suhteet/ihmissuhteet/nain_flirttaillaa…
Itse ymmärrän flirtin ihan eri asiaksi kuin iskemisen tai edes aloitteenteon. Flirttailla voi vaikka vanhalle papalle ja tavoitteena on vain saada hänelle hyvä mieli ja hymy huulille.
jaa jaa. pappa luultavasti olisi mielellään heti panemassa... saisi siitä paljon enemmän iloa kuin jostain typerästä flirttailusta ilman tarkoitusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti oikein katsoa mitä wikipedia sanoo. Siellä sanotaan näin:
"Flirttailu eli keimailu on ihmisten välistä vuorovaikutusta, jolla yleensä osoitetaan seksuaalista tai romanttista kiinnostusta toiseen henkilöön, mutta toisaalta sitä voidaan harrastaa ajankuluksi ilman tavoitteita. Flirttailu voi sisältää ystävällisiä sanoja, kehon ilmeitä tai hetkittäistä fyysistä kontaktia. Flirttailu voi jäädä yksipuoliseksi tai siihen voidaan vastata takaisin. Flirttailua ei tule sekoittaa iskemiseen, jolla on aina tavoite. Joidenkin mielestä flirttailu on toivottavaa, sen katsotaan piristävän elämää ja tuovan arkeen vaihtelua. Flirttailua voivat harrastaa sekä miehet että naiset."
Mä taidan olla sit puoleksi flirtti, tai sit tuo on on mun luonne kiusoitella huumorimielessä, mutta en todellakaan käyttäydy mitenkään seksuaalisesti. Puhun muuten myös ihmisille aika avoimesti, myös miehille ja naille, mutta kertooko siltikään mikään noista sen, että olisin kiinnostunut - ei minun mielestä. Suomalaiset miehet ei muuten taida kunnollista tutustumispeliä > leikkiä. Mene taas johonkin latinomaihin missä lanteet keikkuu jo kaupan myyjälläkin, niin saat flirttiä, katseita - jos mies on kiinnostunut. Meillä täällä juttelukin käsitetään jo aidoksi kiinnostukseksi, mikä on jo ihan naurettavaa.
Minä olen samanlainen, flirtti luonne. Flirttailen siis miehille ja naisille, ja olen umpihetero. Mutta se on sellaista huumoripitoista kiusoittelua, kommunikaatiota, jossa tarkoitus on saada toiselle hyvä mieli. Vähän sama kuin sanoisi ääneen vitsin, ja toinen saisi siitä päivän naurut. Niin se on sellainen äänetön tapa saada toiselle aikaiseksi päivän hyvä hetki. Ei siinä todellakaan mitään kiinnostusta osoiteta tai seksistä vihjailla.
Minulla tulee ihan luonnostaan pieni flirtti komeita ja huumorintajuisia miehiä kohtaan, ei yks eikä kaks kertaa olen kuullut että "kun yritit iskeä sitä" :D no en todellakaan yrittänyt!!! Hymyilin ja saatoin heittää vitsiä, katsoa silmiin.. Se on vain hauskaa! Olen vähentänyt kun seurustelen, mutta silti jos baarissa heitän kepeää flirttiä saattaa joku ystäväni sanoa "mitäs miehesi tuohon sanoo.." no ei mitään sano siihen että puhun ihmisten kanssa ja vitsailen!!
Koska niin suomalaiset miehet kuin naisetkin ymmärtävät flirtistä saman verran kuin sika sinfoniasta verrattuna latinoihin. Ei siis kannata yrittääkään, jos ei halua sitä tulkittavan iskuyritykseksi.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ihmettelee miksi naiset primitiivisten vaistojensa takia pihtaavat niin paljon ja haluavat sopivaksi katsomansa miehen tavattuaan perustaa yhteisen pesän ja jopa hankkia rääkyvää jälkikasvua haittaamaan elämää.
Naiset ihmettelvät miksi miehet haluavat heti panna vaikkei ole mitään tarkoitusta yhteiseloon.
Lopettakaa jo ihmettely. Ei se muutu. Nuo on itsestäänselviä käyttäytymismalleja eri sukupuolille.
Höpönlöpön. Ei se mitään miesten biologiaa ole. Keski-Euroopassa, Välimeren maissa, Latinomaissa jne miehet flirttaavat naisille koko ajan ilman että se tarkoittaisi yhtään mitään. Suomalaiset miehet vain eivät ymmärrä pelkkää flirttiä. Ei suomalaisten miesten biologia kuitenkaan niin erilainen ole kuin vaikkapa kreikkalaisten miesten.
Näin eilen ruokakaupassa itseäni 20 vuotta vanhemman miehen, joka näytti jotenkin väsyneeltä ja apealta. Ihan sattumoisin katseemme kohtasivat, kun olimme samalla hyllyllä. Hymyilin hänelle ja varmaan iskin silmää tms, katsoin silleen kiusoittelevasti, siis flirttailin. Tein sen sen takia, että teki mieli piristää jotain, joka oli uupunut, koska itselläni oli ollut hyvä päivä, ja mielellään sitä hyvää tuultaan jakaa muillekin. En minä siitä miehestä kiinnostunut ollut, enkä olisi halunnut edes jutella sen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
miksi yrittää iskeä, jos aikomuksena ei ole mennä yhtään pitemmälle. tuollainen leikkiminen on typerää. annetaan ymmärtää että on kiinnostunut, vaikkei ole.
No että saadaan huomiota! Se kato tuntuu hyvältä.
Sen jälkeen voikin sitten lopettaa ja miettiä vain et miks toikin tossa pyörii, menis jo pois. Pahimmassa tapauksessa kirjoittaa AV:lle, että miks miehet luulee et oon kiinnostunut niistä, kun käyttäydyn niitä kohtaan vihjailevasti eleilläni ja katseilla.
Ja sitten sama nainen ihmettelee miksei mies huomaa naisen kiinnostusta...
Kai se riippuu ihmisestä? Itse käsitän sanan flirtti juuri siten että halutaan toisen huomio itseen kiinnostusmielessä. Eli ns kikatellaan ja odotetaan toiselta positiivista reaktiota.
Perus läpän heitto pikaseen luomatta isompaa sidettä tai katseita/kosketusta on ihan perus ns small talkia. Flirtillä haetaan lähempää kontaktia omasta mielestä.
Taas tätä. Eri sukupuolten lisääntymisstrategiat ja parittelukäyttäytymisen evoluutio on muovannut erilaisiksi. Onko tuota niin vaikea ymmärtää.