Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi moni mies kuvittelee, että flirttailu merkitsee jotain? Tai on iskuyritys naiselta?

Vierailija
07.06.2017 |

Tuli mieleen tuosta toisesta ketjusta ja siinä olevista kommenteista. Mutta olen samaa huomannut ihan live-elämässäkin. Moni mies tuntuu kuvittelevan, että jos nainen flirttailee hänelle, niin se tarkoittaisi jotain. Esim. iskuyritystä, yritystä tutustua lähemmin tms. Miksi näin? Minä naisena en ole koskaan ajatellut, että flirttailu olisi jotain muuta kuin kepeä kohteliaisuus, tapa piristää päivää. Flirttailin sitten itse tai sain osakseni flirttiä joltain mieheltä. Mistä siis tulee ajatus, että naisen flirtti olisi iskuyritys?

Kommentit (331)

Vierailija
301/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkki ulkomaiselta risteilylaivalta: Minä 50 v rouva kävelin kapeaa käytävää täydessä juhlatällingissä. Joukko nuorehkoja miehiä tukki käytävää, yksi huomasi minut ja kuulutti: Pretty Lady coming through! jolloin kaverit antoivat minulle tietä. Vastasin: Flattery will take you far young man! ja naurahdimme vähän kaikki. Tämä oli selkeää flirttiä ja tilanne meni nopeasti ohi, mutta kenelläkään ei jäänyt mitään epäselvyyksiä asiain laidasta. 

Vierailija
302/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä myös pari esimerkkiä:

Tuttu nainen tulee istumaan syliin ja kysyy että millaista se olisi jos me pantaisiin. Tietääkseni nainen oli varattu, ja kysyin että onko hän sinkku nykyään. Ei ollut, kuulemma kysyi muuten vain.

Nainen tulee ujosti kysymään tiedänkö jotain hyviä ravintoloita täällä. Se oli aloite.

Että ollaan me miehet tyhmiä kun ei osata vetää rajaa siihen mikä on harmitonta flirttiä, mikä on aloite ja mikä on normaalia sosiaalista kanssakäymistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan nainen ja mielestäni flirtti on juurikin seksuaalista. Se ei aina johda mihinkään isompaan, mutta osoittaa kiinnostusta.

Juttelu ei ole flirttiä, nauraminen ei ole flirttiä, hymyily ei ole flirttiä, kehuminen ei yleensä ole flirttiä. Suloiseksi kutsuminen toki on. Se että normaali ystävällisyys käsiteltään usein miesten kohdalta flirtiksi on suurempi ongelma kuin se, että flirtti käsitetään kiinnostukseksi.

"Onpa tuo paita hieno, sopii sun silmiin!" ja samalla läpsäytetään olkapäätä -> ei flirttiä.

"Onpa tuo paita hieno, sopii sun silmiin..." ja samalla kuljetetaan hitaasti sormea pitkin käsivartta tai jos se ei ole sopivaa (kuten esim tuntemattomien ja työkavereiden kohdalla ei ole, vaan kosketuksen sisältävä flirtti sopii parhaiten vaikka treffeille), niin esimerkiksi isketään silmää/annetaan lentosuukko -> flirttiä

"Joo totta kai voin avata sulle oven, tosi kivaa päivää! Älä kompastu, heh" -> ei flirttiä

"Noin söpölle miehelle ovetkin avautuvat itsestään, mutta voin minäkin ne avata ;)" -> flirttiä

Kahden ihmisen kädet osuvat toisiinsa vahingossa, vedetään naurahtaen kädet pois -> ei flirttiä

Kädet osuvat toisiinsa vahingossa, käsi jätetään paikoilleen ja hymyillään silmiin katsoen -> flirttiä

Vierailija
304/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahimpia flirttailijoita on hyvin keskinkertaisen/vaatimattoman näköiset naiset. Oikeasti hyvännäköisillä/kauniilla  ei ole yksinkertaisesti tarvetta "flirttailla" ympäriinsä testailemassa omaa viehätysvoinaansa. Ne on nämä keskinkertaisen näköiset naiset, jotka selittelee kuinka "flirttailu on vain harmitonta arjen piristystä". 

Vierailija
305/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun mielestä flirttailu on sama asia kuin iskuyritys. Mitä sitten ap:n mielestä flirttailu on? Olen siis nainen, ja noin minäkin ymmärrän flirttailun. Miten muka sitten iskuyritys eroaa flirttailusta? En näe tarvetta flirttailla, jos en ole kiinnostunut. Normaali ystävällisyys ja vitsailu on ihan eri juttu. Samalla tavalla voi keskustella miesten kuin naistenkin kanssa.

Vierailija
306/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pahimpia flirttailijoita on hyvin keskinkertaisen/vaatimattoman näköiset naiset. Oikeasti hyvännäköisillä/kauniilla  ei ole yksinkertaisesti tarvetta "flirttailla" ympäriinsä testailemassa omaa viehätysvoinaansa. Ne on nämä keskinkertaisen näköiset naiset, jotka selittelee kuinka "flirttailu on vain harmitonta arjen piristystä". 

Tarvetta flirttailla? Yleisesti esim Europpassa kaikki flirttailee ja sitä pidetään ihan normaalina. Rumat, nätit ,söpöt, komeet, miehet, naiset,muunsukuopuolise jne. Flirtti ei ole vaan jonkun ryhmän etuoikeus tai tarve, vaan normaali kanssakäymistä.

Vierailija
307/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihan nainen ja mielestäni flirtti on juurikin seksuaalista. Se ei aina johda mihinkään isompaan, mutta osoittaa kiinnostusta.

Juttelu ei ole flirttiä, nauraminen ei ole flirttiä, hymyily ei ole flirttiä, kehuminen ei yleensä ole flirttiä. Suloiseksi kutsuminen toki on. Se että normaali ystävällisyys käsiteltään usein miesten kohdalta flirtiksi on suurempi ongelma kuin se, että flirtti käsitetään kiinnostukseksi.

"Onpa tuo paita hieno, sopii sun silmiin!" ja samalla läpsäytetään olkapäätä -> ei flirttiä.

"Onpa tuo paita hieno, sopii sun silmiin..." ja samalla kuljetetaan hitaasti sormea pitkin käsivartta tai jos se ei ole sopivaa (kuten esim tuntemattomien ja työkavereiden kohdalla ei ole, vaan kosketuksen sisältävä flirtti sopii parhaiten vaikka treffeille), niin esimerkiksi isketään silmää/annetaan lentosuukko -> flirttiä

"Joo totta kai voin avata sulle oven, tosi kivaa päivää! Älä kompastu,

Minun henk koht kokemusteni perustella:

Nainen katselee minun suuntaani, mutta vetäytyy katsekontaktista -> flirttiä

Nainen istuu syliin, alkaa keinuttamaan ja voihkii korvaan -> ei flirttiä

Nainen kysyy paikallisista ravintoloista -> flirttiä

Nainen haukkuu minut nössöksi kauluspaitamieheksi -> flirttiä

Nainen painautuu vasten ja silittelee hiuksia -> ei flirttiä

Nainen istuu syliin ja kysyy millaista se olisi jos pantaisiin -> ei flirttiä

Nainen hieroo hartioita ja silittelee poskia -> ei flirttiä

Nainen menee istumaan toisen miehen syliin ja flirttaa tälle -> flirttiä (minulle)

Nainen tulee viereen makaamaan uimapuvussa, painaa poskensa minua vasten ja laittaa reiden ympärilleni -> ei flirttiä

Nainen katselee maahan -> flirttiä

Vierailija
308/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

miksi yrittää iskeä, jos aikomuksena ei ole mennä yhtään pitemmälle. tuollainen leikkiminen on typerää. annetaan ymmärtää että on kiinnostunut, vaikkei ole.

Kysyin aloituksessani juuri sitä, että miksi moni mies kuvittelee että flirttailu olisi iskemistä. Kun se nimenomaan ei sitä ole.

Silti sinäkin kysyt, että miksi yrittää iskeä, jos ei aio mennä pidemmälle. Eli luulet että flirttailu olisi iskemistä. Miksi luulet niin?

Eiköhän suurin osa ihmisistä luule niin. Voi olla että sinun täytyy itse muuttaa käyttäytymistäsi että ongelma poistuu. Toisen käyttäytymisen tulkinta on vaikeaa, eihän me osata ajatuksia lukea.

Vierailija
309/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tuo selvästi iskuyritys on, turha sitä on muuksi yrittää muuttaa. Voihan sen jättää tekemättä, jollei sillä mitään tarkoita. Tai kenties huomion kipeyttä ja itsekeskeisyyttä. 

Vierailija
310/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ihme että syntyvyys laskee

Vierailija
311/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä naisena heti ajattelen, että tuo haluaa kanssani petiin, ja toiseksi, että inhottava ukko, lopettaisi jo, olenhan onnellisesti naimisissa. 

Flirttailu tuntuu suhteeni loukkaamiselta ja olisin onnellisempi, ellei tällaista toimintaa olisi ollenkaan. Itse en flirttaile, mutta minulle flirttaillaan kiusallisen paljon. 

Vierailija
312/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarvetta flirttailla? Yleisesti esim Europpassa kaikki flirttailee ja sitä pidetään ihan normaalina. Rumat, nätit ,söpöt, komeet, miehet, naiset,muunsukuopuolise jne. Flirtti ei ole vaan jonkun ryhmän etuoikeus tai tarve, vaan normaali kanssakäymistä.

Olen asunut Espanjassa, Kreikassa ja Italiassa, ja noissa maissa omaan suhteeseen suhtaudutaan aika vakavasti eikä esim kaveriporukassa toisten vaimoille todellakaan flirttailla. Jos mulle joku flirttaisi, olisi se miehen entinen kaveri machokulttuurissa..

Ehkä turistina olet saanut väärän käsityksen, kun joku satiaisia kantava gigolo on osoittanut halua päästä pöksyihisi. 

Vierailija
313/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta flirttailu on hieman kuin itsensä paljastelu, sitä harrastavatkaan eivät oikein tunnu uskovan, että kaikki ei tykkää..

Vierailija
314/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkki ulkomaiselta risteilylaivalta: Minä 50 v rouva kävelin kapeaa käytävää täydessä juhlatällingissä. Joukko nuorehkoja miehiä tukki käytävää, yksi huomasi minut ja kuulutti: Pretty Lady coming through! jolloin kaverit antoivat minulle tietä. Vastasin: Flattery will take you far young man! ja naurahdimme vähän kaikki. Tämä oli selkeää flirttiä ja tilanne meni nopeasti ohi, mutta kenelläkään ei jäänyt mitään epäselvyyksiä asiain laidasta. 

Ai että sulta saisi pesää tämä nuori mies?

Vierailija
315/331 |
21.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kokemus on opettanut, että nainen on aina jotain vailla kun osoittaa kiinnostusta minua kohtaan. Joko huomiota, rahaa tai hyvin harvoin seksiä. Se "harmiton flirtti" on vain yhden tyyppistä huomion hakemista. Tavoitteena saada vain sen verran huomiota kuin haluaa ja sen jälkeen ghostata tyyppi siihen asti että on taas vailla huomiota. Tyypillistä egonpönkitystä.

Vierailija
316/331 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia ei olekaan ihme, että miehet eivät nykyään lähesty naisia niin usein.

Vierailija
317/331 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flirttailun määritelmä:

"Flirttailu (tai esimerkiksi keimailu, hakkailu tai silmäpeli) on eroottisesti latautunutta ja sukupuolisesti värittynyttä, epäsuoraa ja leikkimielistä lähestymistä, jonka tavoitteena on osoittaa sukupuolista kiinnostusta toista kohtaan."

...Varmaan siksi.

Ja jos flirttailusta ei saisi lukea kiinnostusta, mistä sitä sitten pitäisi lukea, kun harva nainen koskaan tekee suoraa aloitetta? 

Vierailija
318/331 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäminen on ensimmäinen askel epäonnistumiseen. Kannattaa jättää naisten katseet ja hymyt huomiotta, niin ei pety.

Vierailija
319/331 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vonnegut nimittä tätä "turhaanseisottamiseksi".

Vierailija
320/331 |
11.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vonnegut nimittä tätä "turhaanseisottamiseksi".

Jos miehellä seisoo ystävällisyydestä ja flirtistä niin olisiko aika hieman kehittyä ihmisenä. Eihän teidän kanss voi elää jos olette perus inhimillisyydestä siittämässä.