Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillakin ihmisillä on niin suuria vaikeuksia ymmärtää ja hyväksyä ateismia ja veganismia?

Vierailija
07.06.2017 |

Molempia haukutaan uskonnoiksi ja keksitään kaikenlaisia hyvin omituisia argumentteja, millä hyökätä näitä ajatuksia vastaan. Nämäkin ideat ovat olleet keskuudessamme pitkiä aikoja ja silti esimerkiksi nettikeskusteluissa ei ymmärretä eikä haluta ymmärtää yhtään, mistä on kysymys, vaan aina on väännettävä rautalangasta malliksi ihan yksinkertaisimmatkin asiat, kunnes hetken päästä samat, jo kumotut, vastalauseet kaivetaan taas kerran esiin.

Kommentit (158)

Vierailija
1/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Senkun oot mitä oot. Kauhee keuhkoominen. Ei ketään oikeasti kiinnosta..

Vierailija
2/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitäkin kummallisempaa se hillitön vääntäminen on, jos ei kerran ketään oikeasti kiinnosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sinulla on tarve todistella muille yhtään mitään? Elä ja anna toisten elää.

Vierailija
4/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sinulla on tarve todistella muille yhtään mitään? Elä ja anna toisten elää.

Ikävää, jos kärsimyksen vähentäminen ei merkitse sinulle mitään.

Vierailija
5/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niistä keskustelu menee usein sellaiseksi "annapas minä vähän koulutan teitä tietämättömiä täältä norsunluutornistani" -linjalle. Keskustelu on hyvin mustavalkoista, ja esimerkiksi veganismin kohdalla hyvin syyttelevää. Kun lähtökohtana on se, että toinen tekee arjessaan jopa sellaisen asian kuin syömisen väärin, niin helpostihan siinä se lihaa syövä menee omaan poteroonsa.

Itsekin olen ateisti, ja nuorempana hyvinkin ahkera ja kärkäs tuomaan omaa mielipidettäni julki. Olin varmasti hyvin ärsyttävä keskustelukumppani ja voin kuvitella, että vaikutin kaikkitietävältä, nenäkkäältä ja päällepäsmäriltä. Nykyään välttelen asiasta keskustelua ns. oikeassa elämässä, koska, noh, mitä väliä.

Vierailija
6/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateistit ovat suvaitsemattomia, vaikka luulevat olevansa muuta.

Vierailija
7/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmiset eivät elä ja anna eläinten elää?

Vierailija
8/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ateismin ymmärrän, mutta vegaania en. Minusta siinä ihminen tekee arkipäivästään liian vaikeaa, olen itsekin kasvissyöjä, mutta en ikinä voisi olla vegaani.

Vierailija
9/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ateistit ovat suvaitsemattomia, vaikka luulevat olevansa muuta.

Miten mina olen sinusta suvaitsematon? En ala arvostelamaan sinua, kuten sinä teet minulle.

Vierailija
10/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska niistä keskustelu menee usein sellaiseksi "annapas minä vähän koulutan teitä tietämättömiä täältä norsunluutornistani" -linjalle. Keskustelu on hyvin mustavalkoista, ja esimerkiksi veganismin kohdalla hyvin syyttelevää. Kun lähtökohtana on se, että toinen tekee arjessaan jopa sellaisen asian kuin syömisen väärin, niin helpostihan siinä se lihaa syövä menee omaan poteroonsa.

Itsekin olen ateisti, ja nuorempana hyvinkin ahkera ja kärkäs tuomaan omaa mielipidettäni julki. Olin varmasti hyvin ärsyttävä keskustelukumppani ja voin kuvitella, että vaikutin kaikkitietävältä, nenäkkäältä ja päällepäsmäriltä. Nykyään välttelen asiasta keskustelua ns. oikeassa elämässä, koska, noh, mitä väliä.

Juurikin näin! Itse kieltäydyn vastaamaasta kokonaan kysymyksiin esimerkiksi uskonnosta sillä asiasta edes rauhanomaisesti keskustelu kenenkään kanssa ei johda ikinä mihinkään.

Vierailija
11/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitäkin kummallisempaa se hillitön vääntäminen on, jos ei kerran ketään oikeasti kiinnosta.

Missä sää ny väännät? Väännät mistä väännät mutta ei se nyt noista mainitsemistasi jutuista johdu.

Vierailija
12/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret usein sekoittaa keskustelun johonkin muuhun. Ei saa edes kysyä mitään kun jo loukkaannutaan.. Se kuuluu teini- ikään.

Vierailija
13/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä sää ny väännät? Väännät mistä väännät mutta ei se nyt noista mainitsemistasi jutuista johdu.

Kiitos panoksestasi keskusteluun ja hyvää kesää!

Vierailija
14/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret usein sekoittaa keskustelun johonkin muuhun. Ei saa edes kysyä mitään kun jo loukkaannutaan.. Se kuuluu teini- ikään.

Ketkä nuoret? Mitä ei saa kysyä?

Vierailija
15/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos panoksestasi keskusteluun ja hyvää kesää!

Niin että missä sun tulee tästä asiasta väännettyä?

Vierailija
16/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä heidän tärkeistä vakaumuksistaan ei saa edes esittää kysymyksiä, kun jo tuolit kaatuu. Johtuisko siitä, että ovat vaan päättäneet olla jotain ja asiasta ei sen ihmeemmin tiedetä mitään.

Miksi esim. sä nyt oot noita kahta asiaa?

Vierailija
17/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä se merkitsee :) mutta minulla on siihen ihan muut keinot kuin ateismi ja veganismi. Mutta tämän enempää en tätä ala vääntämään, kun täytyy myöntää, etten ole ihan varma, lankesinko trolliin nyt.

Vierailija
18/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykypäivänä tuo on jo todella yleistä ja ainoastaan provoajat provoavat.. Vuosikymmeniä sitten tilanne oli hieman erilainen. Kirkosta eroaminen aiheutti närää vain äitini mielessä mutta suvussamme oli jo kirkkoon kuulumattomia, eikä mummokaan saanut järtslaakia. Vegaanius oli vaikeampaa vuosikymmeniä sitten, koska tarjolla ei ollut sopivia vaihtoehoja kaupoissa, ravintoloissa, kahviloissa ja kouluissa. Nykyisin vaihtoehtoja on tarjolla todella hyvin. Melkein jokainen tuntee jonkun vegaanin tai kasissyöjän joten siinä ei ole mitään ihmeellistä enää. Jos jollain on vielä tänä päivänä vaikeuksia ymmärtää niin on pitänyt elää komerossa...

Vierailija
19/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No yleensä heidän tärkeistä vakaumuksistaan ei saa edes esittää kysymyksiä, kun jo tuolit kaatuu. Johtuisko siitä, että ovat vaan päättäneet olla jotain ja asiasta ei sen ihmeemmin tiedetä mitään.

Miksi esim. sä nyt oot noita kahta asiaa?

Oma kokemukseni nuorista on, että he nimenomaan jaksavat keskustella ja perustella. Emme siis tunne samoja nuoria.

Aloituksen ideat kertovat mielestäni aika tyhjentävästi niiden hyvät puolet.

Vierailija
20/158 |
07.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi kyllä se merkitsee :) mutta minulla on siihen ihan muut keinot kuin ateismi ja veganismi. Mutta tämän enempää en tätä ala vääntämään, kun täytyy myöntää, etten ole ihan varma, lankesinko trolliin nyt.

Kärsimyksen vähentämisen keinot jäävät nyt siis salaisuuksiksi. En siis edes kysy, miksi et halua jakaa kaikkia mahdollisia keinoja eläinten kärsimyksen vähentämiseksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi seitsemän