Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Soittelen mukavalla asialla, kun olit osallistunu tälläseen kilpailuun"

Vierailija
06.06.2017 |

"Ai olin vai?"
"Joo, olit. Päävoitto, tää matkalahjakortti, ei nyt osunu sun kohdalle, mutta palkinnon voitit"
"Okei"
"Joo, elikkäs oot nyt voittanu puolen vuoden lehdet"
"Okei"
"Ja kaupan päälle tilaajalahjana laukku ja koru"
"Kaupan päälle tilaajalahjana? No tää varmaan maksaa jotain"
"Hihihihihii! Hassua ku nyt kysyit! Mutta tosiaan. Puolen vuoden lehdethän maksaa normaalisti 77€ ni nythän sä saat KOKO VUODEN LEHDET hintaan 77€! Ja osoitehan oli...?"
"Öö... En oo mitään tilaamassa"
"Ei ei, enkä tietenkään sulle oo mitään tilausta laittamassa. Mikä se osoite oli? Että voin lähettää tän palkinnon sinne"
"Tuleeko mulle joku lasku?"
"Joo, siis laitetaan kolmeen erään, tottakai!"
"Öö.. ku mä en oo mitään tilaamassa, ni älä laita mitään laskuja. Jos laitat, ni en aio maksaa"
"Kyllähän laskut pitää maksaa. Hihihii"
"Joo, älä laita mitään. Kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa"
"Hihihihihii. Kiitos hei. Hihihiii"

Kommentit (161)

Vierailija
61/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tarjottu myös sitä jekkua ,et osta sit lahjaksi lehti jollekkin ystävällesi.

Vierailija
62/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua v*t*ttaa näissä eniten se röyhkeä tyyli:"Lähdetään ehdottomasti kokeilemaan tätä! Mihin osoitteeseen laitetaan?" kun hyypiö ei ole edes saanut lupaa mihinkään! Olisi paljon kohteliaampaa jos vaivautuisivat edes käyttämään muotoja:"Saisinko laittaa tämän tilauksen teille tulemaan?", mutta ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina jaksanu ihmetellä tätä maksullista palkintoa. Miks ne ei keksi jo jotain muuta, vai tehooko nää arvonnat ja palkinnot muka johonkin?

Muistisairaisiin, kehitysvammaisiin, tietynlaisen aivovamman saaneisiin ja autisteihin. Hämmentynyttä on helppo ohjailla.

Oikea kysymys on, miten heikoimpien rahastus ja hyväksikäyttö voi olla laillista.

Vierailija
64/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Robinsonilla pääsee eroon lehtimyyjistä, mutta ei muista kauppiaista, kuten esim remonttia kaupittelevista.

Vierailija
65/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuleehan noita, mutta en jää kuuntelemaan soittajan litanioita, vaan kiitän ja suljen puhelimen saman tien.

Vierailija
66/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vinkki puhelurumbaan: salainen numero. Hyvin harvoin minulle soitetaan myyntitarkoituksessa ja silloin numero on arvottu soittajalle. Totean ei kiitos, sanon hei ja suljen puhelimen.

Mummini selitti iäkkäänä olevansa niin vanha, ettei hän osaa enää lukea. :D 

Vierailija
67/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja joka kerta puhelun jälkeen heti esto sille numerolle. Alkaa vähitellen puhelut harventua.

Vierailija
68/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutamia vuosia sitten lapseni sairasti syöpää, selvisi siitä ja on tänä päivänä terve. Muutaman kerran lehtikauppiaat soittivat samankaltaisia diipadaapapuheluita, ja lehtiä yrittivät kaupata, niin sanoin suoraan, että täällä syöpävuoteen äärellä nyt ei jaksa/ole aikaa lukea lehtiä. Loppui suunnilleen seinään ne puhelut. No joo, syöpäkorttia vilautin. Nykyään sanon lehtikauppiaille, että "meillä on kattoremontti tai muu remontti" menossa, kaikki raha menee k.o. remonttiin..pieniä valkoisia valheita saa päästellä, jos sillä pääsee niistä kauppiaista eroon..(tuo syöpä oli ihan tosi juttu)

Yksi tuttu kertoi äitinsä mykistäneen puhelinmyyjän kertalauseella, kun oli tarjottu puolen vuoden lehtitilausta. Syöpäsairaana hän oli vastannut: "Eihän minulle ole luvattu elinaikaakaan niin paljon". Mitenpä tuossa enää kehtaa jatkaa myyntipuhettaan.

Vierailija
69/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle ja miehelle miehelle kanssa kaupattiin noita puolenvuoden ilmaisia lehtiä, ainoo vaan että vuoden tilaus pitäis ottaa. Mies sanoi sit että ei parane ilmaisena mainostaa jos jotain tulee maksamaan, on kuluttaja suojalain vastaista. Eipä ole soiteltu pahemmin enää takaisin...

Hei te jotka huomaatte näitä huijausjuttuja, pyytäkää sen myyjän ja palvelutuottajan nimi, napataan ne hännästä kiinni ennen kuin ne enempää saa huijattua näitä, jotka eivät heti heidän savuverhon läpi näe...

Jos myyjä ei käytä nimenomaisesti sanaa ilmainen (vaan kiertää sen sanomalla vaikka että puolen vuoden lehdet tulee maksutta), tuo on aivan sallittua. Lisäksi myyjän nimellä tuskin on väliä, koska valmiista spiikistä nuo puhelut puhutaan, eikä myyjä saa siihen omalla kohdallaan vaikuttaa. Myyjiä nimenomaan ankarasti kielletään poikkeamasta myyntipuheesta, vaikka asiakas johdattelisi harhateille.

Itse olin teininä vuoden osa-aikaisena puhelinmyyjänä. Jollain ihmeen tuurilla sain kauppaa tehtyä, vaikken yleensä ole kovin hyvä ihmisten kanssa. Kun esimiehet näkivät, että kauppa sujuu, sain jopa vapauksia poiketa myyntipuheesta parhaaksi näkemälläni tavalla. Tämä tosiaan tapahtui vasta kuukausien jälkeen, mutta sitä ennen oli tiukasti pysyttävä annetussa myyntipuheessa. Vaihtelua ja persoonallisuutta puheeseen sai lähinnä äänenpainoilla ja murrepiirteillä.

Ha, ettei myyjät muka poikkea myyntipuheista. Yksi yritti myydä sillä verukkeella, että lupautui ostamaan minulta palveluita. Toinen soitti ja jätti viestin vastaajaan, pyytäen soittamaan takaisin, koska olen kuulemma ollut heidän myyntitilaisuudessaan, en ole ollut. Monet aloittivat "uusitaanko tämä tilaus" -en ole ennen tilannut. Useimmat valehtelivat kysymykseen, myytkö jotain?Ja todellakin on myyjän nimellä väliä, kun kirjoittaa kyseiselle yritykselle myyjän paskajutuista markkinointikieltoa ilmoittaessa. Sekin vielä, että kun kieltoa ei ole noudatettu, ilmoitus lähtee KKV:lle.

Myyjä ei saisi lähtökohtaisesti poiketa myyntipuheesta, vaikka toki jotkut sitä tekevät. Tuo, joka on luvannut ostaa palveluita on toki ihan oma tapauksensa, mutta nuo muut mainitsemasi jutut ovat nimenomaan firman myyntipuheesta. Ei ne yksittäiset myyjät ole mitään pahoja kusettajia, vaan koko puhelinmyyntiala ja myyntipuheet perustuvat niihin kusetuksiin, ja puhelinmyyjät pakotetaan johtamaan asiakkaita harhaan. Voihan sen myyjän nimen ottaa ylös, mutta on hyvä tiedostaa, että mainitsemasi "myyjän paskajutut" edustavat yrityksen linjaa ja ovat juuri sitä, mitä myyjän on käsketty sanoa. 

Vierailija
70/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon aina jaksanu ihmetellä tätä maksullista palkintoa. Miks ne ei keksi jo jotain muuta, vai tehooko nää arvonnat ja palkinnot muka johonkin?

Muistisairaisiin, kehitysvammaisiin, tietynlaisen aivovamman saaneisiin ja autisteihin. Hämmentynyttä on helppo ohjailla.

Oikea kysymys on, miten heikoimpien rahastus ja hyväksikäyttö voi olla laillista.

Kyllä ihan normimuistiset, vammattomat ihmisetkin ostaa lehtiä kun eivät uskalla sanoa EI ja näitä on paljon.

Vierailija
71/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tehdä rikosilmoituksen. Petoksen tunnusmerkit täyttyy jos yrittää palkinnon varjolla harhauttaa taloudelliseen vahinkoon eli ostamaan.

Vierailija
72/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran lehtimyyjä oli oikein huolissaan, että ymmärrätkö nyt, että tämä lahja on arvokkaampi kuin tuo tilauksen hinta ja silti et tilaa. Sanoin ymmärtäväni asian oikein hyvin.

Vierailija
73/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon aina olevani sokea.

Vierailija
74/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein juuri puhelinmyyntikiellon, jonka pitäisi olla 3 vuotta voimassa. Tarkkailen tilannetta, toimiiko se. Puhelinnumero on 0600 13404 ja siellä on nauha, johon vastataan kyllä, jos haluaa puhelinmyyntikiellon. Kyse on AMSL: ään kuuluvista puhelinmyyntifirmoista.

Vierailija
75/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu-u. Puhelinmyynti pitäisi kieltää lailla. Mun vakiovastaus on että ei ole rahaa. Jos alkavat vänkäämään, kysyn kumpihan on tärkeämpää se kotivinkki vai lapselle ehjät vaatteet? Loppuu se puhelu yleensä siihen.

Vierailija
76/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmyyjän tunnistaa jo heti siitä että se sanoo mahdollisimman epäselvästi nimensä ja mistä soittaa.

Vierailija
77/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynnin rajoittaminen onnistuu ilmoittamalla numeronsa Robinson-rekisteriin ja maistraattiin suoramarkkinointikiellosta.

http://www.lehtitarjoukset.com/puhelinmyyntikielto/

Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton). Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Liittymästä jossa on palvelunumeroesto, ei voi soittaa palvelunumeroon. Palvelu maksaa 0.39 euroa.

Kuluttaja voi ottaa myös suoraan yhteyttä Väestörekisterikeskuksen suoramarkkinoinnin estopalveluun. Monet suoramarkkinointiyritykset käyttävät Väestörekisterikeskuksen rekisteriä hyväkseen asiakastietoja etsiessään. Kiellon voi asettaa puhelimitse. Väestörekisterikeskuksen kautta asetettava puhelinmyyntikielto lehtitaloille on ilmainen lukuun ottamatta puhelinmaksua. Kiellon voi asettaa myös täyttämällä henkilötietojen luovutusta koskeva lomake verkossa tai maistraatissa. 

Myös Liikenteen turvallisuusvirasto TraFi tarjoaa tietoja yrityksille jotka harjoittavat suoramarkkinointia. Puhelinmyyntikielto tulee tehdä kirjallisesti TraFin tietopalveluun.

MIksi ihmeessä minun pitäisi maksaa siitä, että joku häiritsee minua olemattomilla palkinnoilla kilpailuista, joihin en ole osallistunut!

40 senttiä maksava puhelu noin kerran kolmessa vuodessa on pieni hinta siitä, että saa olla rauhassa. Mulla on noin viides kausi Robinson-rekisterissä menossa, ja myyntipuheluja ei tule lainkaan.

Vierailija
78/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan mammat on töihin käskemässä vaikka puhelinmyyntiin.

Vierailija
79/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran lehtimyyjä oli oikein huolissaan, että ymmärrätkö nyt, että tämä lahja on arvokkaampi kuin tuo tilauksen hinta ja silti et tilaa. Sanoin ymmärtäväni asian oikein hyvin.

Joo tää oli kyllä priceleess. Naurahdin kun kuulin tämän replan, vaikutti ihan täysidiootilta myyjä. Ihan pokkana tällästä lööperiä yritetään vetää, tosin kuten täällä on todettu toimii hitaisiin ja pelokkaisiin ihmisiin tälläinen sairas taivuttelu. Toivottavasti näiden firmojen myyjät tuo asiat ilmi jollekkin viranomaiselle tms.

Taisin itse tähän vastata tähän, että "ei kyllä tasan ole arvokkaampi, minulle sen arvo on nolla, joten en hyötyisi siitä senttiäkään. Eli älähän yritä. Mitään en tilaa, sori vaan."

- entinen myyntimies

Vierailija
80/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan mammat on töihin käskemässä vaikka puhelinmyyntiin.

Huom! Kaikki puhelinmyynti ei ole tälläistä kusettamista, siksi nämä kusettajat pitää saada vastuuseen niin kenelläkään ei ole uhkana joutua ko. firman työllistämäksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme