Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Soittelen mukavalla asialla, kun olit osallistunu tälläseen kilpailuun"

Vierailija
06.06.2017 |

"Ai olin vai?"
"Joo, olit. Päävoitto, tää matkalahjakortti, ei nyt osunu sun kohdalle, mutta palkinnon voitit"
"Okei"
"Joo, elikkäs oot nyt voittanu puolen vuoden lehdet"
"Okei"
"Ja kaupan päälle tilaajalahjana laukku ja koru"
"Kaupan päälle tilaajalahjana? No tää varmaan maksaa jotain"
"Hihihihihii! Hassua ku nyt kysyit! Mutta tosiaan. Puolen vuoden lehdethän maksaa normaalisti 77€ ni nythän sä saat KOKO VUODEN LEHDET hintaan 77€! Ja osoitehan oli...?"
"Öö... En oo mitään tilaamassa"
"Ei ei, enkä tietenkään sulle oo mitään tilausta laittamassa. Mikä se osoite oli? Että voin lähettää tän palkinnon sinne"
"Tuleeko mulle joku lasku?"
"Joo, siis laitetaan kolmeen erään, tottakai!"
"Öö.. ku mä en oo mitään tilaamassa, ni älä laita mitään laskuja. Jos laitat, ni en aio maksaa"
"Kyllähän laskut pitää maksaa. Hihihii"
"Joo, älä laita mitään. Kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa"
"Hihihihihii. Kiitos hei. Hihihiii"

Kommentit (161)

Vierailija
41/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä3788 kirjoitti:

Moderaattorit eivät ole varmaan huomanneet, että täällä puhutaan Sanoma Median lehtien myynnistä...

Itse asiassa Sanoman omat lehtimyyjät ovat puhelinmyyjien aatelia, ja sen voi todeta kuka tahansa asioituaan heidän kanssaan. Sanoman lehtiä toki valitettavasti myyvät myös muutkin ja heidän kanssaan sitten väännetään, miksi meille ei tule Prinsessa-lehteä tai Aku Ankkaa.

Ps. Miellyttävä-ääninen herra tai empaattinen vanhempi rouva, voitte taas soitella mulle! En voi luvata, että tilaisin mitään, mutta harvemmin myyntipuhelun jälkeen olo on kuin olisi rupatellut vanhan ystävän kanssa.

Vierailija
42/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on tullut näitä useita. Ikinä en ole heidän kilpailuihinsa osallistunut, mutta ainakin kolme kertaa olen “voittanut” lehtitilauksen alennushintaan.

Sitten oli joku Stockmannin kanta-asiakkaille vakuutuksia myyvä nainen. Vakuutukselle olisi ehkä ollut tarvetta, mutta kun sanoin, että minun täytyy vielä perehtyä asiaan ja ehtoihin vaikka netissä, myyjä alkoi tivata, että teille lähetettiin kirje silloin ja silloin, joten teillä on kyllä on ollut tässä ihan tarpeeksi aikaa perehtyä asiaan. Hän tosiaan kuvitteli, että kun hän vähän kovistelee, ostan vakuutuksen tutustumatta ehtoihin. 

Kuten joku mainitsi, luuri korvaan näyttää vähentävän soittoja huomattavasti.

Stockmannin vakuutuksia myyvällä henkilöllä on jokin soittomania, vaikuttaa poikkeavan ahdistavalta. En ole vastannut, kyseisestä numerosta tuli päivittäin soittoja, viikottain, pipiä. Numeron tarkistin netistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa puhelinmyynti kielto. 0600 13404 Itse sanon heti alussa et mulla on puhelinmyynti kielto ja en tilaa tai osta mitään.

Soitto ovat loppuneet.

Vierailija
44/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullekin on tullut noita puhelinmyyntiyrityksiä, joiden aluksi myyjä väittää minun osalistuneen johonkin kilpailuun ajankohtana X. Keskeytän myyjän puheen aina silloin tiukalla äänensävyllä, että "Nyt sinulla on selvästikin väärä numero, koska en ole osallistunut mihinkään kilpailuun tai arvontaan. Kiitos, hei!" ja katkaisen puhelun. Mielestäni moraalitonta yrittää kaupitella jotain tuotetta selkeästi valehtelemalla. Ja jotkut heikommat ihmiset kuten vanhukset vielä menevät tuollaisiin vedätyksiin :(

Vierailija
45/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomailta ennustetaan tännekin leviävän huijauspuheluita, joissa kysytään onko (numeron haltija maijameikäläinen) puhelimessa. Kun siihen vastaa että kyllä, se riittää väärennettyyn nauhoitukseen, jota käytetään tilauksen todisteena. Inhottavammaksi menee.

Noitahan oli jo tuossa keväämmällä. Minullekin soitti työpuhelimeen joku brittiläisestä numerosta. Englanniksi kysyi, voiko lähettää sähköpostiini tarjouksen jostain teknologia-alan lehdestä. En vastaa firmamme lehtitilauksista ja olin jo kuullut tuollaisista puheluista, joten suljin puhelimen sanomatta mitään.

Vierailija
46/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottakaa puhelinmyynti kielto. 0600 13404 Itse sanon heti alussa et mulla on puhelinmyynti kielto ja en tilaa tai osta mitään.

Soitto ovat loppuneet.

Tuo on juuri Robinson-rekisterin numero. Toimii. Vaan täällä kritisoitiin, miksi pitäisi maksaa kiellosta (0,40 euroa kerran kolmessa vuodessa).:D Ei ole pakko maksaa ei ja voi kuunnella puhelinmyyntiä tai ilmoitella itse yrityksiiin markkinointikiellot.

Vierailija
47/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kerran puhelu, jossa myyjä ilmoitti minun voittaneen palkinnon. Minä sitten huusin "iloissani" perheelle suuresta onnestani ja siitä, että en ole koskaan voittanut mitään mistään. Perhe oli hienosti mukana suurta riemua kiljuen.

Sitten kysyin mitä olen voittanut tänä suurena onnen päivänä.

Oli muuten ihan pikkasen vaivautunut myyjä siellä langan päässä, kun se yritti kiemurrella tämän "palkinnon" ja tilauksen välillä.

Lopulta pyysi anteeksi ja lopetti itse puhelun.

Vierailija
48/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle soitettiin samasta puhelinmyyntifirmasta joka viikko monta kertaa ja 10kertaa  yhdessä päivässä, seuraavana aamuna kun heräsin kahdeksalta soittoon  vapaapäivänä niin vastasin kiukkuisena ja itkuisena että voitteko lopettaa jo, olette soittaneet jo kuukauden sisää miljoona kertaa, aina kun puhelin soi on se joku teidän firmasta enkä osta mitään ikinä ,niin todella pahoillaan oleva myyjä sitten lupasi että poistavat mun numeron listalta ja eivät ole sen jälkee soitelleet. Onneksi. Kamala kuukausi oli se.

Vierailija
49/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairas mummini on mennyt tuohon useamman kerran. Kun puhelu aloitetaan "No päivää Sirkka, minulla olisi sinulle Sirkka nyt ilmainen käsilaukku ja puolen vuoden ET-lehdet" Ei mummi ymmärtänyt että mikään siinä kuviossa ei ole ilmaista :( Nyt hänen asioitaan hoitaa onneksi veljeni niin ei pääse tuollaista käymään.

Vierailija
50/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä soittelevat, vaikka markkinointiesto on päällä.

Silloin tykkään höpistä hämäriä ja olla karmiva oikein kunnolla. Ymmärrän, että heidän työnsä on vaikeaa, joten yritän silti olla heille mukava. Vitsaillekseni luon itsestäni vaikka eksyneen tai kidnapatun kuvan, saavatpa ainakin miettimistä.

Toisaalta, se tuntuu aika pahalta, mutta lopussa pyrin pyytämään anteeksi tilannetta ja toivotan heille oikein hyvää päivänjatkoa ja markkinointimenestystä. Väärin on kyllä kusettaminenkin... Aika kaksipiippuinen on tämä juttu ylipäätään.

Vierailija
51/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, kysykää näiltä idiooteilta jotka soittelee heidän nimensä ja yrityksensä nimi. Kirjatkaa ylös. Kysykää ensiksi, että kai puhelu nauhoitetaan ja kertokaa, että ette mitään ota ja aiotte ilmoittaa kyseisen yrityksen kuluttaja-asiamiehelle ja/tai poliisille. Tällä varmasti myyjän omatuntoa alkaa kolkuttamaan ainakin vähän ja ura ko-firmassa jää lyhyemmäksi, ellei sitten ole joku itseään työllistävä kusettaja. Ihan moraalitonta touhua tämä ja varmaan toimii muistisairaisiin ihmisin tämä myyntitaktiikka, mutta kuitenkin on täysin väärin! 

Itse entisenä myyntimiehenä en voi sietää tälläistä ihmisten väärinkäyttöä ja omalla myyntiurallani en sitä joutunut tekemäänkään vaan paras myyntitaktiikka on olla rehellinen ja tarjota mahdolliselle asiakkaalle mahdollisimman hyvä tuote, josta he ovat valmiita maksamaan, ei huijata ostamaan p*skaa muka palkintona. Tämä on väärin ja saatava loppumaan.

Kerran minulle soitti myös tälläinen kusettaja. Kovasti yritti ja olin pöyristynyt röyhkeydestä. Vaikutti puhelun loppupuolella olevan hyvin huolestunut ja harmissaan ettei saanut myytyä... taisiis annettua "lahjaa". Varmaan jotain kesätöitä vaille jääneitä jonneja/jonniinoita palkkaavat pelkästään tulospalkalla ja heille uskotellaan luultavasti, että tämä on normaali tapa toimia. Se ei ole!

Vierailija
52/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä kuulu ylpeimpiin hetkiin menneisyydessäni,koska työtään myyjätkin vain tekevät,mutta erään kauniin kesäpäivän jälkeen mulle ei ole enää suuremmin soiteltu:

Olin jo täysin kyllästynyt n.5 kertaa päivässä soittaviin puhelinmyyjiin ja kun pikku viinipäissä lomalla kesäterassilla istuessani taas puhelu tuli,päätin kasvattaa sarvet päähän... Myyjä selitti tohkeissan UPEASTA lehtitarjouksesta,blaa,blaa ja blaa ja kun puhelua oli jo 3 minuuttia mennyt ja pääsi litanian loppuun,niin ensin kysyin:anteeksi,mikä lehti olikaan kyseessä? Ja litania alusta. Kun hän pääsi loppuun ja kysyi,mihin osoitteeseen laitetaan tulemaan,niin kysyin ystävällisesti,että saako samaa lehteä myös pistekirjoituksella,koska sokeitahan tässä ollaan...? Myyjä suuttui,mutta eipähän ole enää liiemmin häirinneet...

Vierailija
53/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä lopetan nämä puhelut aina sekunneissa.

Jos joku aloittaa pahaenteisen kyselyn: -Onko siellä xx?

luulen aina ensin, että sairaalasta tai poliisista tulee pahoja uutisia.

Kyn myyjä sitten jossain vaiheessa paljastuu "Nyt on tällanen kokeilu ja ihan ilmainen"-harhautuspuheellaan,

sanon hänelle: -Ei! ja lopetan puhelun.

Myös räikeästipukeutuneet katukerjäläiset viiton nopeasti tiehensä kulkureitiltäni, yleensä en edes sano mitään.

Vierailija
54/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on törkeetä kyllä, kun kehtaavat vanhuksia kusettaa. Kyllähän he sen kuulee, et langan toisessa päässä oleva mummeli on ihan pihalla ja laittavat sitten lehtiä tulemaan, kun toinen ei osaa olla varuillaan. Nykyään on estot meidänkin mummulla päällä.

Vierailija
55/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noista pääsee eroon tekemällä netissä markkinointi kiellon. Eipä tule enää puheluita. Samalla laitoin salaiseksi puhelin numero ja osoitteen. Ei tule turhaa puheluita enää mistään

Vierailija
56/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kauhee tein tota työtä opiskeluaikana yhden kesän henkeni pitimiksi, järkyttävää paskanjauhamista ja ihmisten kiusaamista. Moraalitonta. Sain mm pomolta huutia, kun en pakkomyynyt lyhyempää, esim 6kk lehtipätkää mummolle, joka kertoi että hän ei tilaa mitään sillä hänelle oli annettu vuosi elinaikaa. Pomo siis kuunteli satunnaisesti meidän puheluita. Ei ikinä enää, sillä palkallakaan juuri tehnyt mitään.

Vierailija
57/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehtimyyjille sanon, että Jumalan lapsille riittää Päivämiehen ja Siionin lähetyslehden tilaukset. Oletteko tutustuneet? Vitaepro kauppiaalle sanon, että olen raskaana. Ko. tuotetta ei saa raskaana käyttää.

Vierailija
58/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelinmyynnin rajoittaminen onnistuu ilmoittamalla numeronsa Robinson-rekisteriin ja maistraattiin suoramarkkinointikiellosta.

http://www.lehtitarjoukset.com/puhelinmyyntikielto/

Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18 (puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton). Ainoastaan palveluautomaattiin ilmoitetut rajoitukset kirjautuvat palveluun. Liittymästä jossa on palvelunumeroesto, ei voi soittaa palvelunumeroon. Palvelu maksaa 0.39 euroa.

Kuluttaja voi ottaa myös suoraan yhteyttä Väestörekisterikeskuksen suoramarkkinoinnin estopalveluun. Monet suoramarkkinointiyritykset käyttävät Väestörekisterikeskuksen rekisteriä hyväkseen asiakastietoja etsiessään. Kiellon voi asettaa puhelimitse. Väestörekisterikeskuksen kautta asetettava puhelinmyyntikielto lehtitaloille on ilmainen lukuun ottamatta puhelinmaksua. Kiellon voi asettaa myös täyttämällä henkilötietojen luovutusta koskeva lomake verkossa tai maistraatissa. 

Myös Liikenteen turvallisuusvirasto TraFi tarjoaa tietoja yrityksille jotka harjoittavat suoramarkkinointia. Puhelinmyyntikielto tulee tehdä kirjallisesti TraFin tietopalveluun.

MIksi ihmeessä minun pitäisi maksaa siitä, että joku häiritsee minua olemattomilla palkinnoilla kilpailuista, joihin en ole osallistunut!

40 senttiä on pieni hinta 3 vuoden mielenrauhasta.

Vierailija
59/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo oli inhottavinta kun rahan puutteessa opiskeluaikana olin puhelinmyyjänä. Siis tuo, että meille ihan oikeasti neuvottiin miten kusettaa asiakasta. Naamioidaan voitoiksi kaikki ja narauretaan tilaamaan, ja miten hävetti itseäkin soittaa ihmisille ja alkaa paasaamaan miten he ovat "voittaneet kilpailussa" kun kaikki tiesi ettei ole edes osallistunut mihinkään... :(

Vierailija
60/161 |
06.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tein tätä hommaa kuukauden. Ihmiset eivät olleet koskaan osallistuneet ko kilpailuun. Voi että ahdisti joka aamu mennä kiusaamaan ja valehtelemaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi yhdeksän