"Soittelen mukavalla asialla, kun olit osallistunu tälläseen kilpailuun"
"Ai olin vai?"
"Joo, olit. Päävoitto, tää matkalahjakortti, ei nyt osunu sun kohdalle, mutta palkinnon voitit"
"Okei"
"Joo, elikkäs oot nyt voittanu puolen vuoden lehdet"
"Okei"
"Ja kaupan päälle tilaajalahjana laukku ja koru"
"Kaupan päälle tilaajalahjana? No tää varmaan maksaa jotain"
"Hihihihihii! Hassua ku nyt kysyit! Mutta tosiaan. Puolen vuoden lehdethän maksaa normaalisti 77€ ni nythän sä saat KOKO VUODEN LEHDET hintaan 77€! Ja osoitehan oli...?"
"Öö... En oo mitään tilaamassa"
"Ei ei, enkä tietenkään sulle oo mitään tilausta laittamassa. Mikä se osoite oli? Että voin lähettää tän palkinnon sinne"
"Tuleeko mulle joku lasku?"
"Joo, siis laitetaan kolmeen erään, tottakai!"
"Öö.. ku mä en oo mitään tilaamassa, ni älä laita mitään laskuja. Jos laitat, ni en aio maksaa"
"Kyllähän laskut pitää maksaa. Hihihii"
"Joo, älä laita mitään. Kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa"
"Hihihihihii. Kiitos hei. Hihihiii"
Kommentit (161)
Valistan että yrityksiin on soiteltu ja kaupattu jotain luettelonäkyvyyttä.
Vaikka vastaaja ei ole suostunut mihinkään, on firma lisätty hakemistoon ja lasku on tullut postissa.
Sitten ne ovat soittaneet nauhoituksen jossa tilaukseen on selvästi vastattu kyllä.
Editoivat vastauksen jostain muusta kohtaa sitä puhelua.
Ei siis voi sanoa kyllä mihinkään asiaan.
Itselleni tuli jo vuosia sitten tuon tyyppinen puhelu, mutta vastailin niin välttelevästi etteivät lähettäneet laskua.
Luultavasti nuo alkavat tehdä samaa myös tavallisille ihmisille, sillä jos firma on ulkomailla ja omistus epäselvä, niin aika hankala on saada oikeuksiaan hoidettu.
Niitä kuukausittaisia kännykkälaskun kautta tulevia huijauksiahan on ollut jo useita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri puhelinmyyntikiellon, jonka pitäisi olla 3 vuotta voimassa. Tarkkailen tilannetta, toimiiko se. Puhelinnumero on 0600 13404 ja siellä on nauha, johon vastataan kyllä, jos haluaa puhelinmyyntikiellon. Kyse on AMSL: ään kuuluvista puhelinmyyntifirmoista.
Soittavat silti, tosin vähemmän, olen kokeillut. Otin aina soittajan nimen ja numeron ylös ja ilmoitin eteenpäin. Nykyään teen myös niin että jos lehtiä kaupataan vilpillisesti ihan röyhkeästi valehtelemalla, laitan viestiä suoraan lehden asiakaspalveluun ja ilmoitan numeron mistä soitettiin. Esimerkiksi eräs lasten kirjakerho kauppasi liittymiskirjaa ilman jatkovelvotteita, vaikka samalla liittyi jäseneksi ja joka kuukausi tulee uusi kirja jos sitä ei erikseen peru.
Tänne yritettiin joskus myydä Apu-lehteä muka erikoistarjouksena vanhoille tilaajille.
Sanoin ettei tänne ole koskaan tilattu Apua.
Myyjä oli sitä mieltä että joku aiempi asukas on tilannut juuri tähän osoitteeseen.
Sanoin, ettei tänne ihan varmasti ole koskaan tullut Apua ja että täällä ei ole koskaan asunut muita.
Ei sitten enää keksinyt väittää enää mitään muuta.
En ole kiinnostunut mistään näistä lehdistä. Mutta mulla olisi erittäin hyvä tarjous juuri sinulle, tilaisuus jota ei kukaan täysjärkinen voi ohittaa: Lähes uudenveroiset vähänkäytetyt talvirenkaat satasella, laitanko tulemaan? - En omista autoa. - Ai, mutta jostainhan sitä täytyy aloittaa. Nämä passaavat kuule Maikki moneen automerkkiin, mitä sitten myöhemmin päätät alkaa keräillä. - ei nyt kiinnosta. - no kuulepas Maikki, nämä sopisivat paremmin kuin hyvin käsistään kätevälle ihmiselle, lähinnä askartelumateriaaliksi erittäin edullinen paketti tuunaajalle moneen hommaan. Valmistat kätevästi esim ovimattoja tai sandaaleita....
Siinä vaiheessa, kun äidilläni oli elinaikaa jäljellä arviolta muutamia viikkoja, peruin hänen pyynnöstään lehtitilauksia, kuukausiavustussopimuksia yms. Kerroin, mistä on kyse, mutta ihan kaikille ei ilmeisesti tieto mennyt perille. Soittelivat jonkin ajan kuluttua kuolemansairaalle äidilleni ja ehdottelivat, että jos jatkettaisiin taas tilausta / avustusta. Menivät kyllä mulla ikuiseen boikottiin nämä soittelijat.
Noillehan voisi kokeilla sellaista, että "Selitä nyt vielä uusiksi kun en tajunnut" ja sitten monta tyhmää kysymystä hitaalla äänellä niin että myyjä käyttää puoli tuntia aikaansa kunnes lopulta "Ei." ja luuri korvaan :)
Itse olin opiskelijana puhelinmyynnissä töissä 5vuotta sitten. Lehtiä siis myytiin ja puhelu piti aina aloittaa että "olet osallistunut sinä ja sinä vuona siihen ja siihen kyselyyn ja sen takia meillä on teille tarjous". ... Tiesin itekki, että kukaan ei varmasti oo osallistunu :D esimies myös tais sanoo, ettei semmosta oikeesti oo ollu. Jos joku väitti vastaan, ettei oo osallistunu, olis pitäny vaan jankata että oothan. Ite en kyvennyt valehtelemaan ja sanoin että ok kiitos hei :D Siitä sai tosin aina huutia pomolta... Toki mitään ei kaupattu ilmasena, mutta tarjouksella kylläkin. Joku pomojen pomo tuli sitten käymään kerran toimistolla ja näytti mulle esimerkki puhelun, miten myynti pitäis hoitaa. Valehteli koko puhelun ajan ja just "onko x sun osote jos laitetaan tulemaan", asiakas vastas ei ja löi luurin. Tää pomo sitte soittaa vaa uuestaa ja uuestaa niin kauan että se asiakas suuttuu ja alkaa huutaa :D Sit lähinki kävelee ei tommosta jaksa kukaan... Palkkakaan ei ylläri ollu se mitä sovittiin.
Mä vihaan niitä puhelinmyyjiä jotka kälättää jotain karjalanmurretta, en varmasti tilaa yhtää mitään sellaselta.
Mulle soitettiin oikeasti viime kesänä, kun isä oli kuollut edellisenä päivänä. Koska se tehosi, jotenkin kummasti isä on yhä kuollut eilen. Välillä äiti kuoli pari päivää sitten. Ei siitä ole kuin 20 vuotta, vähän sinne päin.
Aina olen ihmetellyt näitä joiden oma tuote on niin huono, että pitää käytännössä myydä sitä sen tilaajalahjan sivussa. Ja ärsyttää kun sanon ei ja silti vaan jankataan. Lyön luuron korvaan jos ei aikuinen ihminen toisessa päässä ekasta kerrasta ymmärrä kun sanon ettei kiinnosta.
"Meillä luetaan vain raamattua ja odotetaan kuolemaa!"
Tarjoan tuon lauseen vapaasti käytettäväksi tarvittaessa.
Telemarkkinointikielto vähentää häiriköintiä ja sitten kun joku puhelinmyyjä soittaa siitä huolimatta niin luuri korvaan vaan!
Mä en ikinä osta puhelimessa mitään, ja tämän olen sanonut puhelinmyyjillekin.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on muuten jännä juttu, että pari kertaa kun olen jotain puhelinmyyjältä tilannut, on molemmilla kerroilla sanottu, että tilaus loppuu itsestään sen puolen vuoden tai vuoden jälkeen eikä minun tarvitse sitä erikseen peruuttaa. Ei loppunut kumpikaan.
Mulle ei kukaan enää ees soittanu, tuli vaan sähköposti että kiitos tilauksesta, lehti tulee ja lasku tulee. Lähti aika raivokas meseviesti ko. lehtipuljun hlökunnalle että kiva kusetus ja kenes kanssa tää mukatilaus on tehty. Vaadin samalla poistamaan kaikki mahdolliset tietoni heidän järjestelmästä. Tuli hikiset pahoittelut, eikä näkynyt lehteä saati laskua ja hyvä niin.
"Olipa hyvä, että sain sinut kiinni" alkoi eräs puhelu. Säikähdin tosissani. Mieheni oli sairaalassa ja hänen piti juuri sinä päivänä päästä pois ja luulin puhelun tulevan sieltä. Saakelin puhelinmyyjä!
Kolme vuotta olen saanut olla rauhassa puhelinmyyjiltä https://www.asml.fi/kieltopalvelut/
Vierailija kirjoitti:
"Olipa hyvä, että sain sinut kiinni" alkoi eräs puhelu. Säikähdin tosissani. Mieheni oli sairaalassa ja hänen piti juuri sinä päivänä päästä pois ja luulin puhelun tulevan sieltä. Saakelin puhelinmyyjä!
Mulla erilainen tilanne, mutta kerron kuitenkin. Meillä on asunto myynnissä. Kiva kun tulee puhelu oletteko asunnon Idiootinkatu tuhatsatayksi Ö 99 omistaja? Mä innoissani, että joo..vähän aikaa puhuttuani selviää, että kaupataan keittiöremonttia. Jeps, vasta tehtiin keittiöremontti viisi vuotta sitten. Pakko kuitenkin vastata, jos tulee oikeitakin kyselyitä oudoista numeroista.
Vierailija kirjoitti:
Aina olen ihmetellyt näitä joiden oma tuote on niin huono, että pitää käytännössä myydä sitä sen tilaajalahjan sivussa. Ja ärsyttää kun sanon ei ja silti vaan jankataan. Lyön luuron korvaan jos ei aikuinen ihminen toisessa päässä ekasta kerrasta ymmärrä kun sanon ettei kiinnosta.
Viimeksi tuputettiin 60€:n lehtiä ja 10 minuutin mainospuhetta jostain pyyhe kylkiäisestä. Saan 60€:lla 30 pyyhettä tokmannilta jos tarve iskee.
Puhelinmyynti tai puhelimessa tapahtuva kaupankäynti on tehtävä laittomaksi, sen verran härskiä valehtelua ja suoranaista huijausta puhelinmyynnin varjolla tehdään.
Puhelinmyynti pitäisi määrätä sellaiseksi että vain niihin numeroihin saa soittaa, joissa se on erikseeen sallittu.
Minusta tuollaisesta puhelusta pitäisi tehdä rikosilmoitus, petosken yrityshän tuo on ihan selvästi.
Luultavasti on niin että soittaja on ohjeistettu niin että ollaan nipin napin lain puhtaalla puolella, mutta kun soittaja vähän soveltaa niin lakia jo rikotaa.
Tästä ei ole kuin pari viikkoa, kun mä sain tällaisen loistotarjouksen, jossa mulle luvattiin puolen vuoden naistenlehdet ilmaiseksi. Lehti olisi todentotta kuulemma ollut minulle täysin maksuton, minun olisi pitänyt vain maksaa siitä, että he saavat lehden painettua ja postitettua minulle, eli n. 4€/numero. Yhteensä puolen vuoden ajalta monta kymppiä. Mä totesin, että kyseistä lehteä saa usein irtonumeronakin kaupasta samaan hintaan, ellei halvemmallakin, joten päätän säästää paino- ja postituskuluissa ostamalla irtonumeron jos satun sellaista haluamaan.
Ihan uskomatonta kusetusta tuollainen myynti.