"Soittelen mukavalla asialla, kun olit osallistunu tälläseen kilpailuun"
"Ai olin vai?"
"Joo, olit. Päävoitto, tää matkalahjakortti, ei nyt osunu sun kohdalle, mutta palkinnon voitit"
"Okei"
"Joo, elikkäs oot nyt voittanu puolen vuoden lehdet"
"Okei"
"Ja kaupan päälle tilaajalahjana laukku ja koru"
"Kaupan päälle tilaajalahjana? No tää varmaan maksaa jotain"
"Hihihihihii! Hassua ku nyt kysyit! Mutta tosiaan. Puolen vuoden lehdethän maksaa normaalisti 77€ ni nythän sä saat KOKO VUODEN LEHDET hintaan 77€! Ja osoitehan oli...?"
"Öö... En oo mitään tilaamassa"
"Ei ei, enkä tietenkään sulle oo mitään tilausta laittamassa. Mikä se osoite oli? Että voin lähettää tän palkinnon sinne"
"Tuleeko mulle joku lasku?"
"Joo, siis laitetaan kolmeen erään, tottakai!"
"Öö.. ku mä en oo mitään tilaamassa, ni älä laita mitään laskuja. Jos laitat, ni en aio maksaa"
"Kyllähän laskut pitää maksaa. Hihihii"
"Joo, älä laita mitään. Kiitos soitosta ja hyvää päivänjatkoa"
"Hihihihihii. Kiitos hei. Hihihiii"
Kommentit (161)
Vierailija kirjoitti:
Vähän saman tyylinen juttu on vissiin meneillään myös mun työpaikan läheisellä Telian pisteellä, ne pojat on viime kesästä saakka houkutellut ihmisiä osallistumaan tonnin lahjakortin arvontaan... Tekis mieli käydä niiltä kysymässä, että millonkohan se arvonta oikein on ja mikä jekku niillä siinä on, kun aina niin kovaan ääneen vielä muistavat mahdollisille uhreilleen mainita, että mitään mainonsia ei tule perässä eikä osallistuminen velvoita tai sido mihinkään :D
Villi veikkaus, lahjakortilla saisi tältä pisteeltä tai tietystä Telian liikkeestä "tonnin arvosta" jo myyntivarastosta poistuneita puhelimia, koska liikkeessä halutaan päästä eroon epäkurantiksi menossa olevasta tavarasta. Maininnat siitä, että mainoksia ei tule perässä, eikä osallistuminen velvoita mihinkään on lisätty, koska asiasta on tullut suoraa asiakaspalautetta.
Tein joskus pari vuotta puhelinmyyjän hommia. En tosin saanut ikinä mitään myytyä :D Nykyään moinen ei kai vetelis.
Mua lähinnä säälittää ne nuoret jotka joutuu tuota hommaa tekemään. Provisiopalkallahan useimmat on. Mun mielestä suorastaan rikollista riistämistä pelkkä provisiopalkka!! Ja sitten nämä firmat vielä kehtaavat mainostaa sitä "reiluna palkkauksena" :( Mutta eipä silti, en tilaa :D
Vierailija kirjoitti:
Ottakaa puhelinmyynti kielto. 0600 13404 Itse sanon heti alussa et mulla on puhelinmyynti kielto ja en tilaa tai osta mitään.
Soitto ovat loppuneet.
Kannattaako tuosta sitten maksaakaan, jos se pitää kuitenkin näille myyjille itse kertoa. Voin minä sen sanoa niille ilmaiseksikin.
Tuo on muuten jännä juttu, että pari kertaa kun olen jotain puhelinmyyjältä tilannut, on molemmilla kerroilla sanottu, että tilaus loppuu itsestään sen puolen vuoden tai vuoden jälkeen eikä minun tarvitse sitä erikseen peruuttaa. Ei loppunut kumpikaan.
Vierailija kirjoitti:
Muutamia vuosia sitten lapseni sairasti syöpää, selvisi siitä ja on tänä päivänä terve. Muutaman kerran lehtikauppiaat soittivat samankaltaisia diipadaapapuheluita, ja lehtiä yrittivät kaupata, niin sanoin suoraan, että täällä syöpävuoteen äärellä nyt ei jaksa/ole aikaa lukea lehtiä. Loppui suunnilleen seinään ne puhelut. No joo, syöpäkorttia vilautin. Nykyään sanon lehtikauppiaille, että "meillä on kattoremontti tai muu remontti" menossa, kaikki raha menee k.o. remonttiin..pieniä valkoisia valheita saa päästellä, jos sillä pääsee niistä kauppiaista eroon..(tuo syöpä oli ihan tosi juttu)
Miksi sun pitäisi oikeuttaa jollain syyllä se, ettet halua tilata lehteä? Ihan turha mitään tekosyitä keksiä, kun voi sanoa,että 'Kiitos, en tilaa, näkemiin' + punainen luuri. Sun ei niille pidä mitään selitellä.
Viimeksi tänään aasinsiltojen rakentelua lehtimyyjältä:
- täältä Porista hyvää päivää! Meillä täällä aurinko paistaa! Millainen sää siellä Oulunpuolessa?
- pilvistä on
- (hetken hiljaisuus) no aurinkoisella asialla soittelen, kun meillä on kotilieden juhlavuonna jne, jne...
- en tilaa, kiitos! (aurinkoisesta asiasta huolimatta)
Puhelinmyynti ja kaikki kauppakeskusten tyrkytyskojut pitäisi kieltää. Rasittavia ne liittymäkauppiaat.
Perus. Oot muka voittanut ja jotta palkinto saadaan lähtemään liikkeelle tarvitsee maksaa vain toimituskulut 7,70€/lehti. Aha 😂😂😂😅
Aina hyviä ne että palkitaan vanhaa asiakasta tai olisi osallistunut johonkin.
Itse henk koht en ole ikinä tilannut mitään lehteä elämässäni. Ehkä liki 20v sitten saattoi omalla nimellä tulla joku lehti kun olin vielä lapsi, mutta virallisesti vanhemmat olleet tilaajina.
Ja en ikinä osallistu mihinkään koska en halua antaa tietojani "oudoille" sivuille enkä edes fb koskaan tykkää, jaa tai kommentoi mihinkään kilpailuun.
Kovasti kuitenkin jaksaa myyjät aina jankata että kyllä olet varmaan joskus jotain tilannut, mutta yleensä en kyllä vastaa mihinkään jos en odota puhelua ja googlaan sitten onko numerolla tietoa ja jos selkeästi löytyy että puhelinmyyjä niin laitan eston.
Yhden kerran olen vain "ostanut" puhelinmyynnistä kun mietin pitkään vakuutuksen vaihtoa/päivitystä niin sopivasti soitti firmasta mitä olin miettinyt niin antoivat ajan toimistolle eikä puhelimessa mitään tarvinnut päättää kuin se että haluaako käydä toimistolla keskustelemassa. Ja ei ollut mitään isompia ihme kiertelyitä tai lupauksia ja selkeästi kertoi mistä on ja mitä "kauppaa" niin tartuin tilaisuuteen.
Mulle on soitettu tässä kahden viikon aikana neljä kertaa ja ruinattu rahaa eroperheiden lasten auttamiseksi. Mitenkään soittaja ei ole kuvaillut, miten näitä lapsia olisi tarkoitus auttaa. Parin kympin lahjoitusta pyytävät ja tyrkyttävät sitten jotain nettiosoitetta+numeroa+tiliä, jota kautta voi tehdä isomman lahjoituksen.
Olen iskenyt luurin korvaan.
Truecaller on yksi ilmainen sovellus, mikä näyttää lehtimyyjien numerot. Ne voi sitten laittaa estolistalle.
Olen kirjoittanut tästä ennenkin mutta kerran vielä; lehtimyyjistä pääsee ikuisiksi ajoiksi eroon kertomalla olevansa Sanoma Magazinella töissä. Ei ole sen koommin vuosiin yksikään lehtimyyjä enää soitellut. Enkä edes kauhesti valehdellut, luonhan tänne sisältöä ihan päivittäin useita virkkeitä...
Parikymppisenä kokeilin puhelinmyyntiä muutaman päivän,piti aloittaa juuri tuollaisella "olet osallistunut kilpailuun"-lätinällä(oikeastihan siis tiedot poimittu jostain ihan muualta) ja kaiken lisäksi jättää mainitsematta,että se "määräaikainen huippuedullinen tilaus" jatkuu kalliimmalla hinnalla ikuisesti,ellei sitä erikseen peruuta.
Muutama hyväuskoinen mummo kerkesi tilata lehden,josta sai kaupanpäällisinä kakkulapion,sitten selvisi ettei kusetustyöstä makseta edes takuupalkkaa,jos ei saa ihmisiä pidettyä langalla tarpeeksi kauan,joten löin hanskat tiskiin.
Maailman vittuimaisinta työtä :I
Minulla on sellainen mielikuva, että tuollaista markkinointia ei saa tehdä ja, että asiaan on joku ylempi taho ihan lähivuosina ottanut kantaa. Asiakkaalle kun pitää heti alusta asti käydä selväksi, että kyseessä on suoramarkkinointi, ei arvontavoitto tai gallup. Olen itsekin ollut puhelinmyyjänä ja tuollainen tyyli raivostuttaa. Oikeasti hyvällä myyjällä on varaa olla suora ja rehellinen, ja asiakkaan pitää aina tietää mitä on ostamassa, millä ehdoilla. Tuollainen myyntitaktiikka vaan pilaa kaikkien muidenkin maineen ja asiakkaat tottuvat siihen, että homma on aina jonkinasteista huijausta, vaikka ei edes olisi. Joskus asiakas oikeasti saa tilaukseen mukaan ilmaisia lehtiä, näytenumeroita tai ihan laadukkaan tilauslahjan eikä minkään pilipali -roskan.
Valitettavasti monissa firmoissa pomot sanelevat suoraan mitä myyjän pitää sanoa ja hengittävät niskaan sekä kuuntelevat puheluita. Paperista on pakko lukea ja vedota typeriin huijausarvontoihin, kiitoslahjoihin jne. Alan esimiehet voisivat vähän miettiä onko tällaiset toimintatavat pidemmän päälle kannattavia. Muutama hölmö aina haksahtaa, mutta samalla suututetaan kaikki muut potentiaaliset asiakkaat.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kans kerran tarjottiin suorastaan autuaaksi tekevää luontaistuotetta aloittamalla puhelu siten, että "muistatko, että olet vastannut kyselyyn, että olet kiinnostunut krilliöljystä". Vastasin, että en muista vastanneeni. Siihen, että "siitä onkin jo jonkin aikaa, mutta meillä olisi nyt tarjous...". Vastasin, että en ole niin vastannut. Siihen, että "se on jo varmaan päässyt unohtumaan, kun tuota aikaa jo on, mutta meillä olis nyt tää tarjous..." Vastasin taas, että tuskin olen vastannut, että olisin kiinnostunut krilliöljystä, kun olen kala-allerginen. Siihen myyjä ensin vähän häkeltyy, mutta korjaa nopeasti konseptinsa, "öööö...... mutta meillä olis nyt tää tarjous, jotta saanhan laittaa sinulle". No et perkele saa!
Haha ei vittu :) mä olisin varmaan alkanu selittää että kun ei oo grilliä. Mut jos grillin saa kaupan päälle tai edes halvalla? Ja voiko tavallisessa pallogrillissä grillata pihvejä? Onko ne lidlin grillivartaat oikeesti hyviä? Ja toi on kyllä epäilyttävän halpaa grilliöljyy, eikö olis vähän kalliimpaa versiota? Voiko laskun muuten maksaa norwegianin pankkitunnuksilla? Ja oon just lähdössä lomalle, kauanko sitä pakettia säilytetään postissa, tai voisko sen saada Höllilän smartpost-automaattiin niin noudan sen sieltä sit mökille. Ai saa, no en mä sit, kiitos moi.
Tollasella ne vitun nilviäiset saa lopulta raivon partaalle XD
Vierailija kirjoitti:
Tein juuri puhelinmyyntikiellon, jonka pitäisi olla 3 vuotta voimassa. Tarkkailen tilannetta, toimiiko se. Puhelinnumero on 0600 13404 ja siellä on nauha, johon vastataan kyllä, jos haluaa puhelinmyyntikiellon. Kyse on AMSL: ään kuuluvista puhelinmyyntifirmoista.
Soittavat silti, tosin vähemmän, olen kokeillut. Otin aina soittajan nimen ja numeron ylös ja ilmoitin eteenpäin. Nykyään teen myös niin että jos lehtiä kaupataan vilpillisesti ihan röyhkeästi valehtelemalla, laitan viestiä suoraan lehden asiakaspalveluun ja ilmoitan numeron mistä soitettiin. Esimerkiksi eräs lasten kirjakerho kauppasi liittymiskirjaa ilman jatkovelvotteita, vaikka samalla liittyi jäseneksi ja joka kuukausi tulee uusi kirja jos sitä ei erikseen peru.
Minulla on oma keskusvaihde ja näen kuka soittaa ja mistä soittaa, kun ne kysyy aina aluksi että onko "Pekka" puhelimessa niin sanon "hetkinen" ja otan puhelun jollekkin toiselle lehtimyyjälle ja yhdisten ensimmäisen lehtimyyjän toiselle lehtimyyjälle. Helppoa...
Itselleni tuli samanlainen puhelu vuosia sitten. Arvasin heti mistä on kyse ja kysyin heti, että onko tämä niitä voittoja jotka joutuu itse maksamaan :D
Myyjä suuttui :)
Tässäkin on taas väärällä tavalla kohdistettua vihaa puhelinMYYJIÄ kohtaan, suuri osa heistä tekee vain työtään, jotta saisivat esim opiskeluun lisärahaa. Esim. edellä mainittu pilajuttu jos totta, kohdistakaa vihanne sitä lafkaa kohtaan.
Hetkinen...
Tuossahan syntyy suullinen sopimus, jossa on luvattu puolen vuoden lehdet ja ne lisäjutut ilmaiseksi.
Se että nuo haluaisivat myydä loppuvuoden lehdet, ei vaikuta asiaan ja soiton saajalla olisi minusta nyt ihan pätevä tilanne vaatia hänelle jo luvattua palkintoa.