Mitä työtä olet kokeillut, mihin et ikinä, missään olosuhteissa halua palata?
Itselläni mansikanpoiminta oli sellainen kokemus. Ansiot jäi pieniksi, koska en yltänyt samaan tahtiin kuin nopeimmat, vaikka kaikkeni yritin. Aurinko poltti niin, että hiki valui koko päivän. Polvet ja selkä kipeinä, kyynärpäähänkin tuli jokin tulehdus.
Kommentit (262)
Puhelinmyyntityö ihan ehdottomasti. Ja minä myin sentään yrityksille, jotka lähtökohtaisesti vastasivat puhelimeen asiallisemmin ja ystävällisemmin kuin "tavikset". Silti ihan karmeaa työtä.
Olin suursuon sairalaassa kuntouttavalla vuodeosastolla työharjoittelussa jotain vähän alle 2kk.
Sitä työtä en tekisi isommallakaan palkalla
Koulutussuunnittelusta muutama huono kokemus. 90-luvun alussa harjoittelin firmassa, jossa piti aina vastata puhelimeen. Käytävän varrella oli ehkä 20 huonetta, ovet auki, ja kun jonkun ei-paikalla-olijan (esim. asiakaskeikalle lähteneen) puhelin soi, me kaikki muut ryntäsimme vastaamaan, ensimmäisenä paikalle ehtinyt sanoi luuriin "ei ole nyt paikalla, en ole varma milloin palaa", mikä omasta mielestäni ei tuonut asiakkaalle mitään lisäinformaatiota. Itse työ taas oli lähinnä korulauseita sisältävien pintapuolisten raporttien kyhäämistä, tai tehtiin jostakin asiasta "selvitys" ihan vain siksi, että asiakasyrityksellä oli rahaa keräyttää jotain tilastoja, joita kukaan ei myöhemmin tarvitsisi mihinkään. Lisäksi oli seminaareja, eli istuttiin ja kuunneltiin muiden tekemiä tuollaisia selvityksiä ja hölötettiin pullalautanen kourassa "verkostoitumassa" eli puhumassa kohteliaasti ei-mistään.
Harjoittelusta oli kyllä se hyöty, että totesin, ettei ala ole omani, ja vaihdoin ajoissa.
sanomalehtien jakaja
rappusiivous (näistä olen nähnyt painajaisia pitkään työn loppumisen jälkeen, en ollut muistanut käydä siivoamassa viikkoihin ja oli aivan likaista)
Kylvettäjänä kesälomasijaisuus keskussairaalassa. Ei ikinä enää, edes potilaana.
Puhelinmyynti. Se firma vielä myi jotain oletettavasti peruslehtiä vaikeammin myytäviä lastenkirjakerhojäsenyyksiä tms, eikä lähtenyt kulkemaan. Potkut tuli siis hyvin nopeasti.
Lehdenjakaja: työ tapahtui aamuyöstä. Silloin haluaisin kyllä nukkua.
Hotellin kokousemäntä. Olen aika sosiaalinen, tehnyt paljon aspahommia ja ihan pitänytkin siitä. Tuo oli lähinnä yksinäistä puurtamista. Pöytien asettelemista yömyöhään, pois ei ollut lähtemistä ennen kuin kaikki oli paikallaan. Yksin. Aamulla sanottin heipat asiakkaalle ja sitten taas yksin.
Työssä ei sinänsä ole vikaa, jos jtuollainen työskentely sopii omalle luonteelle. Minulle ei sovi.
Ongelma ehkä se, että hakuprosessissa painotettiin aspataitoja ja tiimityötä jne. Sai työstä ihan eri kuvan kuin mitä se lopulta oli.
Prostituutio. Lapsuuden hyväksikäytön ja päihdeongelman seurausta. Nyt olen kuivilla, terapiassa, käyn kokopäivätöissä ja opiskelen sivutoimisesti.
lehdenjakoo, oli ihan järkyttävä alue mikä piti ravata 4 tunnissa
Siivoustyö koulussa. 2,5 vuotta riitti. Koko ajan tiukennettiin aikataulua, mitään ei ehtinyt enää tekemään kunnolla. Luokkahuoneille olisi lopulta pitänyt antaa vain valohoitoa. Kesät olivat aivan karmeita peruspesuineen ja vahanpoisto-operaatioineen.
Vierailija kirjoitti:
Koulutuksen jälkeen nyt valmistuneena työt, joista maksetaan alle 2000 e/kk - tuntuu nöyryyttävältä. Luulin, että edes jotain jakoa olisi tässä maailmassa. Palaaminen johonkin hanttihommaan, jota tein opiskeluaikana tai sitä ennen: sehän tarkoittaaa, että raadoin ihan turhaan ammatin, koulutuksen, otin opintolainaa. :(
Kamalaa olla täysin turha ihminen. Käyttökelvoton.
hah, tuon perusteella kaikkien tulisi työllistyä unelma ammattiinsa jotka vaan valmistuu? no eihän niitä vastaavia yrityksiä kaikille riitä tietenkään, vaan se kakkostason koulutus mahdollistaa sinun kolmostason koulutuksen, ensin pitää tehdä niitä hanttiahommia jossain yrityksessä jossa sitten pääsee etenemään, eihän sitä voi suoraan hypätä johtajan tuolille?
Hu**rana oleminen. Se oli liian kivaa ja siitä sai liikaa rahaa. Ei normaalin ihmisen pää kestä sellaista. Eikä se edes tunnu työnteolta, vaan jatkuvalta ihanalta lomalta.
Olen kokeillut jos jonkinmoista, lehdenjakelusta promotöihin ja raflasta vähittäiskaupan kautta toimistoon. Lehdenjako ja promotyöt (kuntosali) olivat naurettavan surkeapalkkaisia, eli korkeintaan teini-ikäiselle niitä ehdottaisin ekaksi työpaikaksi. Olin tuolloin itsekin lapsi.
Ahdistavinta mielestäni oli toimistotyö. Jaska lentää, muttei kirjaimellisesti. Ihmiset ovat pääosin kieroontuneita kiusaajia neljän seinän sisällä eivätkä lainkaan tyytyväisiä omaan työhönsä, siispä paha olo purkautuu ja pahasti. Auts. En palaisi toimistotyöhön, vaikka maksettaisiin tuplat. Henkinen ja fyysinen hyvinvointini on tärkeämpää.
Kaalimaan kitkijänä. Hyi niitä hämähäkkejä ja palkkakin oli 2MARKKAA pieni rivi ja iso rivi 3,50mk. Päivän kun niska limassa kitki ni sai jonkun 25-30mk... Mansikanpoiminta. Puhelinmyynti, tein sitä muutaman vuoden. Lidlin varastoon en enää mene, ei sopinut mulle ja liiton omistamaan hotelliin en menisi vaikka saisin tuplapalkan. Työ ok, mutta silloinen esimies ja yksi työtoveri kaikkea muuta kun ok.. :)
Kortinjakaja. Työvuorot olivat aina iltaisin/öisin baareissa, joissa asiakkaat örveltävät sen minkä kerkeävät. Ei enään ikinä. :D
Savonlinnassa eräs kesäravintola. Pomo oli pahin mitä olin 15vuoteen kokenut. Ihan jäätävä muija!