Mitä työtä olet kokeillut, mihin et ikinä, missään olosuhteissa halua palata?
Itselläni mansikanpoiminta oli sellainen kokemus. Ansiot jäi pieniksi, koska en yltänyt samaan tahtiin kuin nopeimmat, vaikka kaikkeni yritin. Aurinko poltti niin, että hiki valui koko päivän. Polvet ja selkä kipeinä, kyynärpäähänkin tuli jokin tulehdus.
Kommentit (262)
Kotisiivous. Vaikka mulla olikin huippukivat asiakkaat ja kävimme mielenkiintoisia keskusteluja.
Koulutuksen jälkeen nyt valmistuneena työt, joista maksetaan alle 2000 e/kk - tuntuu nöyryyttävältä. Luulin, että edes jotain jakoa olisi tässä maailmassa. Palaaminen johonkin hanttihommaan, jota tein opiskeluaikana tai sitä ennen: sehän tarkoittaaa, että raadoin ihan turhaan ammatin, koulutuksen, otin opintolainaa. :(
Kamalaa olla täysin turha ihminen. Käyttökelvoton.
Ykkösluokan opettaja. Toivottoman villit lapset jotka olisi halunneet vain leikkiä. Eivät osanneet vielä numeroita joten vaikea neuvoa esim. Ota sivu 4.
Liukuhihnatyö. Olin joskun seitsemän viikon pätkän patjatehtaalla tikkauskoneen käyttäjänä ja se ei ollut se minun juttu...
Dj hommat. Muuten ok mutten jaksaisi valvoa öisin niin myöhään :D
Hautausmaan kesätyö ja mansikan poiminta tasapuolisesti.
Siivooja. Työ itsessään vielä oli ok, mutta esimiesten käytös oli täysin asiatonta.
Asiakaspalvelu puhelimessa. Uhkailu ja huo*ittelu oli arkipäivää. Kaikki päälle kaadettu p*ska olisi pitänyt niellä kiltisti. Kynnysmattonako 8 tuntia päivässä ja 5 päivää viikossa? Ei enää ikinä!
Tuotanto. Ja nimenomaan erilaisten elektronisten laitteiden kasaaminen.. Muttereilla ja ruuveilla kiinni, meinasi mennä ranne huonoon kuntoon, mutta lopetin ajoissa.
Kotisiivous, puhelinmyynti, mansikanpoiminta, kaikki nämä! Ja pikaruokamyyjä.
Toimistotyö. Oli todella turhauttavaa.
Tehtaassa oli myös tuskaa, en viitsi sanoa yritystä tai alaa, kun on niin helposti tunnistettava. Talvella pakkasilla lastaussillan ovet pitkiä aikoja auki. Omalla työpisteellä oli 15-16 astetta lämmintä ovien auki pitämisen takia. Taukoja varten soi summeri (kun alkaa ja kun loppuu). Vessoja oli niin vähän, että yleensä kahvitauko meni jonottaessa vessaan. Työnantaja ei ollut raaskinut ostaa kahvinkeitintä taukotilaan! Sehän ei ole pakollinen. Pölyn takia nenä oli tukossa koko työvuoron, ja yölläkin piti kotona nousta niistämään, vaikken ole allerginen millekään.
Vierailija kirjoitti:
Kotisiivous. Vaikka mulla olikin huippukivat asiakkaat ja kävimme mielenkiintoisia keskusteluja.
Mitä ihmeen keskusteluja siivotessa käydään?
Päiväkotityö.
Olen tehnyt myös pikaruokatyötä, myyntityötä, siivoustyötä ym, ja ne kaikki oli suhteellisen ok verrattuna tuohon päiväkotipainajaiseen.
Hotellisiivous. Yhden kesän olin sitä tekemässä. Siinä ehti huomata ettei minusta ole aiihen: lakanoiden vaihto vei liian kauan kun en vaan millään saanut kiinni siitä niksistä kuinka ne saa silleen sujautettua jossain sekunnissa sellaisiksi täydellisen särmätyiksi. Ja sitten koko huoneeseen tärvääntyi liikaa aikaa sen takia. Siinä hotellissa oli vielä enemmän aikaa kuin monissa muissa, mutta silti... :D Onneksi se on jo ohi, melkein hävetti edes ottaa sieltä palkkaa kun olin niin hidas ja huono.
Maanmittaushommissa olin aikoinaan yhden kesän. En lähtisi uudestaan.
- Päiväkodissa olen ollut työharjottelussa - never again. Vihaan lapsia
- Raxissa myös työharjoittelussa - liian raskasta ja en ole hyvä asiakkaiden kanssa koska pelkään ihmisiä.
Puhelinmyyjä.