Lasketaanko parisuhdeväkivallaksi?
Sain tärkeän työpuhelun illalla, kun perhe oli kotona. Kuvittelin, että mies tajuaisi viedä lapset tilasta pois tai hyssytellä tms. (mun piti olla koneen ääressä, kun puhuin), mutta vielä mitä - mies rupesi itse esittämään jotain juttua lapselle kovaan ääneen ja selin minuun, niin että ei nähnyt kun yritin viittoa olemaan hiljempaa. En saanut puhelusta mitään selvää ja hätäpäissäni nousin puhelimen kanssa, menin miehen luo ja löin häntä kahdesti nyrkillä olkapäähän. Tajusi tilanteen ja lopetti meuhkaamisen, sain puhuttua puhelun loppuun.
Puhelun jälkeen mies totesi, että tämä olisi rikosilmoituksen paikka. Järkyttää, tarkoitus ei ollut satuttaa, mutta kieltämättä tilanne ei ollut hallinnassani mitenkään vaan kontrolli meni, kun paniikissa yritin saada miehen äkkiä olemaan hiljaa :( Mies siis ei ole rikosilmoitusta tästä tekemässä, mutta itseäni asia häiritsee - oliko tässä kyse pahoinpitelystä?
Kommentit (13)
Kun sanat loppuu puhuu nyrkki.
Mitä jos olisit hoitanut puhelun muualla tai pyytänyt perhettäsi poistumaan. Soittajan olisit voinut pyytää odottaa hetken.
Ai oikeasti pamautit nyrkillä tuollaisessa tilanteessa? Itse olisin koskettanut jotta huomaa viittomiseni. :D
Ai paniikissa löit kun et kuullut?
jeba.
Miten tässä voi olla mitään epäselvyyttä? Lyöminen on aina väkivaltaa, eikä sitä kenenkään tarvitse hyväksyä.
Mitä jos kuvio olisi toisinpäin? Mies puhuisi puhelimessa ja kävisi meuhkaavaa vaimoaan pari kertaa lyömässä nyrkillä. Ei taitaisi kukaan arvuutella silloin.
Niin siis tosissaanko löit nyrkillä täysiä? Vai silleen hiljaa, jonka vielä voi tulkita ns. olalle koputukseksi?
Mikset sanonut puhelimeen ANTEEKSI, HETKI ja sitten pyytänyt porukkaa poistumaan? Suun avaaminen usein auttaa.
Sano miehelle, että työjuttujen sabotointi on henkistä väkivaltaa. Ei siis todellakaan ollut väkivaltaa, ja kuka oikeasti on niin ääliö että alkaa meuhkata kun toinen puhuu puhelimessa? Mies taatusti huomasi sen, joten hakemalla haettua kähinää taas.
Antaisin tehdä rikosilmoituksen ja katso vaan poliisien ilme kun kerrot mitä siinä todellisuudessa tapahtui.
Vierailija kirjoitti:
Niin siis tosissaanko löit nyrkillä täysiä? Vai silleen hiljaa, jonka vielä voi tulkita ns. olalle koputukseksi?
Tuskin mies olisi puhunut rikosilmoituksesen tekemisestä,jos kyse olisi ollut hiljaisista lyönneistä.
Normaali reaktio olisi ollut juurikin herättää meuhjaajan huomio olalle koputtamisella,ei alkaa lyömään vaikka olisi kuinka paniikki ja tärkeä työjuttu.
Kyllä,lasketataan perheväkivallaksi,pitäisi kehittää sen verran stressisinsietokykyä ettei tuollainen toistu.
No aika typerää käytöstä sulta mutta ymmärrän kyllä että siinä hätäännyksessä toimit noin. Voisin itsekin toimia samoin. Ei nyt varmaan kauheesti sattunut ja toivottavasti ymmärsit pyytää anteeksi. Älä tee sitä toiste.
Jos mun mies tekis mulle noin ni en kyllä panis pahakseni.
Oli. Mene terapiaan jos et lyömättä pärjää.