Tiedätkö ketään, joka EI olisi laihtunut lihavuusleikkauksen jälkeen?
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
https://seura.fi/asiat/terveys/10-kysymysta/mita-riskeja-lihavuusleikka…
"20 vuoden seurannan jälkeen leikattujen painonpudotus on keskimäärin 30% lähtöpainosta."
Kuulostaa siltä, että kovin vaikeaa olisi olla laihtumatta leikkauksen jälkeen.
Sleevattu kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain komplikaatioita tuon lihavuusleikkauksen jälkeen. En oksenna, joten ruokamyrkytys on minulle hengenvaarallinen tila. Joudun karttamaan tiettyjä ruokia ja nämä salaattibaarit ja buffetit pitää aina käsitellä harkiten.
Lisukkeena minulla on nykyään hypoglykemia, mikä aiheuttaa sen, että ruuan jälkeen sokeriarvoni eivät nouse vaan syöksyvät alas. Senkin kanssa saa hiukan olla varovainen.
Mutta kaikkiseltaan olen leikkaukseen tyytyväinen. Vaatiihan se, mutta paljon antaakin.
Minä taas oksennan vieläkin joka päivä 😢. Leikkauksesta pian kaksi vuotta...
Taidat syödä liian nopeasti? Ruoka-annoksen syömiseen pitäisi varata 20-30 minuuttia.
Tuntemani lihavuusleikattu röyhtäilee kamalasti syömisen jälkeen. Syö kai liikaa tai hotkii ilmaa ruokaansa hotkiessaan. Mitään laihtumista en hänessä näe.
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani lihavuusleikattu röyhtäilee kamalasti syömisen jälkeen. Syö kai liikaa tai hotkii ilmaa ruokaansa hotkiessaan. Mitään laihtumista en hänessä näe.
Syö liian energiatiheää ruokaa. Sitä ei tarvi paljoakaan ettei pääse laihtumaan.
Lopeta ihmettely ja anna ne omat ohjeesi, Sana on vapaa!
Eivät kaikki pysty menemään keräämään metsästä marjoja ja sieniä eivätkä viljelemään niin laajasti että pystyisivät elämään vain omilla eväillään.