Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin maahan muuttaisit jos olisi pakko muuttaa pois Suomesta?

Vierailija
28.03.2006 |

Ja miksi se maa?

Itse muutaisin Italiaan. Aurinkoa, mukavia ihmisiä ja pidän Italian tavoista ja kulttuurista.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä kokisin olevani omieni joukossa. Olen muslimi.

Vierailija
22/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Upea kulttuuri ja paljon nähtävää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä olen asunut ja tykännyt. (Olen näköjään tosi tylsä.)

Vierailija
24/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi kiva kuulla perustelujasi! Minulla kun taitaa olla muutto sinne edessä ja mä taas mielummin muuttaisin johonkin muualle, esim. Ranskaan tai Englantiin tai Tanskaan.

Vierailija
25/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsiin johonkin eteläiseen maaseutukaupunkiin. Osaan kielen perusteet, kulttuuri on riittävän samanlainen ja sukulaisiin lyhyt matka.

Vierailija
26/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon pohjoismainen hyvinvointivaltio sen olla pitää.

Vierailija
27/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

muslimi minäkin:). Rakastan espanjan kieltä, aurinkoa ja lämpöä. Vähemmistöryhmässä elämisessä puolensa. Caracasissa iso kaunis al-Ibraheem moskeija. Sinne lähtisin jos vaan mies suostuis tulee mukaan:)

Vierailija
28/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lämmintä ja pärjäis englannilla ja olis ainakin tarpeeks kaukana... =)

Vierailija
29/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..ja riippuu siis aina myös muutto perusteesta.

Mutta ehkä nämä, tässä järjestyksessä:

1. Ruotsi

2. Saksa

3. Belgia

4. Hollanti

5. Ranska

6. Australia

7. Kanada

8. USA

Vierailija
30/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ja tavat tuttuja, kieli ei ongelma lapsillekaan

Vierailija
31/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

,mutta sinne on vaikea päästä töihin. Siksi ollaan muuttamassa Britteihin. Tosin ei ole pakko vaan halutaan muuttaa.

Vierailija
32/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä pysyn mieluiten toistaiseksikin. Pidän tästä maasta. Olen tottunut käytännön asioihin, rakastan näiden saarten historiaa, vaihtelevaa maaseutua (tammilehdoista palmurantoihin ja lumihuippuisiin vuoriin), suurten kaupunkia viliseviä keskustoja, ihmisten mielenlaatua, kotiani.

Jos olisi muutettava muuhun maahan, muuttaisin varmaankin mieluiten Irlantiin, koska se on lähellä ja tuttu ja monessa mielessä hyvin samanlainen. Mutta oikeastaan ihan yhtä mielelläni muuttaisin Yhdysvaltoihin taikka Kanadaankin. Yhdysvallat houkuttelee monessakin mielessä ja suunnitellaan työkomennusta siellä jossakin vaiheessa.

Vierailija
33/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta aloittaa uuden kielen opettelua.

Myös lämpö olisi yksi peruste. Tosin esim. Englannissa viihtyisin varmasti, sillä on sen verran iso paikka ja kuitenkin paljon lämpimämpi mitä Suomi. Yhdysvalloissa kiinnostaisi maan lämpimät osavaltiot. Myös Etelä-Afrikka kiinnostaisi, mutta on ehkä turhan vaarallinen maa. Australia, Uusi-Seelanti ja Singapore olisivat myös minun mieleeni.

Vierailija
34/46 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttaisin vaikka Turkkiin, Saksaan, Tsekkeihin, Usaan, näissä olen asunutkin tai Ranskaan, siellä olen viettänyt pitkiä aikoja. Buenos Aires oli ihana, haaveilin sinne muuttamisesta pitkään, mutta nyt en hennoisi viedä lapsia niin kauas isovanhemmistaan. Italiaan tai Espanjaankin lähtisin ja moneen Itä- Euroopan maahan.

Vierailija
35/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanadaan, englanninkieliselle alueelle tai sitten Australiaan.

Kanadaan, koska jotenkin tuntuu, että se on kaikista maailman maista lähimpänä Suomea ja kanadalaiset lähimpänä suomalaisia. Ja mä nyt vaan tykkään tästä paikasta ja näistä ihmisistä vaikka välillä vähän pitääkin ottaa kierroksia =D

Ja aussit vaikuttaa mukavilta ihmisiltä myös ja kyllähän se lämmin aika mahtavaa kuitenkin olisi.

Vierailija
36/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Englantiin tietty ja muutankin kohta. Olen siellä aiemminkin asunut ja tykkäsin. Nimenomaan Lontoon alueelta. Brittiläinen kulttuuri on lähellä sydäntäni ollut aina - nimenomaan viihde. Paras musa, parhaimmat näyttelijät, parhaimmat tv-sarjat, paras komiikka jne. Ja tavikset on ihanan taviksia, aksentilla tai ilman.

Vierailija
37/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espanjaan tai Italiaan. Italiaa puhun, espanjaa en, mutta voisin opetella ihan mielellään uuden kielenkin.

Vierailija
38/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saksa. Ja siellä asunkin nyt.

Vierailija
39/46 |
12.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australia tai Amerikka tai Kanada.

Vierailija
40/46 |