Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

minkä ikäisen ei pitäisi tarvita ruokalappua?

Vierailija
28.03.2006 |

meidän kohta 3v. tarvitsee ehdottomasti, sillä yleensä päälle menee jotain, ja meillä syödään paljon esim. mustikoita.

en ole edes ajatellut, että olisi jo pitänyt opettaa olemaan sotkematta. vastahan se opettelee itse syömään, eikä saa ruokaa esim. matalalta lautaselta vaan pitää olla syvä. hän voi olla hitaasti kehittynyt, mutta ainakin hänen kohdallaan ei ole ollut selvää, kumpi käsi on se " oikea" käsi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin vajaa 3-v syö aina koururuokalappu kaulassa ja syvältä lautaselta.

Vierailija
2/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taatusti tulee käyttämään vielä jonkin aikaa. Ainoastaan jotain " kuivaa" , esim. leipää syö ilman ruokalappua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkin sais olla, muttei suostu moista vauvojen juttua laittamaan :) Tyttö nyt 4v ja sottaa paitansa keskimäärin joka toisella ruokailulla....

Vierailija
4/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokalappua käyttää hyvin harvoin ja syö kätisyyttä vaihtaen itse. Aloin tukemaan itse syömistä 1½.v vuotiaana.

Esim. Päivähoidossa kaikki 3.v syö itse ja yleensä vieläpä ilman lappua...

Vierailija
5/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lusikalla.

Vierailija
6/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmevuotiaalle se sallitaan ihan varmasti, ruokalappu laitetaan, jos sitä tarvitaan. Omat muksuni ovat oppineet käsittämättömän aikaisin syömään siististi, reilusti alle 2-vuotiaana enää satunnaisesti jotain putosi päälle. Tyttö on nyt 4 ja syö veitsellä ja haarukalla, sujuu hyvin, mutta kuulemani mukaan aika harvinaista??

Mutta kuten sanottua, yksilöllistä on, eikä siitä kannata paineita ottaa. Ajan kanssa harjoitellen, jokainen oppii varmasti.

Vierailija
7/7 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 1,5- vuotias esikoinen syö lusikalla ja haarukalla itte, joskus sottaa jos ei jaksa olla skarppi. Ruokalappu on päällä jos näyttää väsyneeltä tai syö soppaa.. :)