Rakastetaan nukkumista, miten jaksettaisiin vauvan kanssa?
Ollaan poikaystävän kanssa molemmat tosi aamu-unisia, herätyskellon soidessa torkutetaan pitkään ja aamunousemiset on vaikeita. Molemmat ollaan työssäkäyviä eikä enää ihan nuoria ( = yli kolmekymppisiä, tapoihimme urautuneita)
Monesti mietin sitä, miten sitten jos/kun meillä olisi joskus lapsia. Miten jaksaisi töissä huonosti nukutun yön jälkeen? Jos näitä huonosti nukuttuja öitä on vuosikausia?
Miten te ootte jaksaneet?
Kommentit (83)
Olen ollut onnekas, koska minun vauvani nukkuivat hyvin yöt läpi. Ei koskaan mitään yövalvomista eikä ongelmia jaksamisessa sen takia. Lisäksi sai itse ottaa päikkärit kun he nukkuivat ne :) Olin yh ja kaksosvauvat.
Sanoisin, että kun ruokkii lapsen hyvin illalla, hän nukkuu paremmin. Vellit aloitettiin iltaan melko aikaisin, koska tukevampaa kuin maito.
Etteköhän te siitä selviä. Ihminen selviää monenlaisista raskaista ajoista kun on pakko.
Joku täällä jo sanoikin että miettikää mieluummin haluatteko. Minä rakastan unta ja olen aamu-uninen, eikä se suinkaan ole vähäisin syy miksi olen päättänyt jättää lapset tekemättä. En halua elää muunlaista elämää.
Oli perehdytty. Oppikirjamaisesti yritettiin. Vauvan temperamenttia lukeminen ei muuttanut. Unikoulun olisi tosin voinut tehdä aikaisemmin.