Paljonko säästän jos eroan kirkosta?
Ihan periaatteesta aion erota. Vituttaa tämä valtio niin paljon etten maksa enää yhtään ylimäärästä kolikkoa sen kassaan!
Kommentit (12)
Riipuu seurakunnasta ja tuloistasi. Kirkollisveroprosnetit taitaa nykyisin olla jotain 1-2% Taitaa joissakin seurakunnissa olla jo selvästi yli kahdenkin.
Itse säästään 600€ (1% ja tulot 60t)
Keskimäärin kirkollisvero on noin 1,5% ja keskituloinen kokopäivätöissä oleva tienaa noin 40.000€/vuosi, joten säästö on keskimäärin noin 600€.
Kirkollisvero vaihtelee seurakunnista riippuen. Yleisimmin vero lienee 1,25 - 1,50 e. Itselläni vero vei n 300-350e vuodessa ja totesin, että olen "aneet " jo elinaikanani maksanut.
Kirkosta erolla ei ole mitään yhteyttä uskomisen kanssa.
Joo noin 600e vuodessa säästynyt jo 12 vuotta.
Mielenkiintoistahan näissä kirkolliseveroissa on se, että myös Suomessa toimivat yritykset joutuvat maksamaan kirkolle veroa. Mielestäni ihan mielipuolinen ajatuskin, miten yritys voi tunnustaa jotain uskontoa? Ja miksi ihmeessä yritys pakotetaan maksamaan juuri kristitylle kirkolle veroa, mistä hyvästä? Jokainen yrityksen asiakaskin joutuu näin välillisesti maksamaan kirkolle veroja, mikä uskonnonvapaus?
Vierailija kirjoitti:
Keskimäärin kirkollisvero on noin 1,5% ja keskituloinen kokopäivätöissä oleva tienaa noin 40.000€/vuosi, joten säästö on keskimäärin noin 600€.
Noin. 500 e on noista tuloista. Kirkollisvero lasketaan vähennysten jälkeisestä palkasta.
Muista antaa sitten palautetta, että miksi erosit. Itse erosin ja kerroin, mistä kaikista syistä olen eronnut ja että jos nämä asiat muuttuvat, niin liityn takaisin. Se laittomien maahantulijoiden hyysääminen oli itselleni se viimeinen pisara.
Minä säästän n. 500€ vuodessa. Vielä kun saisi miehen eroamaan niin vuositasolla meidän perhe säästäisi lomamatkan verran yhteensä. Käännytys jatkuu.. Pakkohan se on jostain säästää kun kiky vei lomarahat.
Minusta sinä itse näet sen parhaiten katsomalla viimeisen veropäätöksesi, turha meidän on arvailla kotiseurakuntasi kirkollisveroprosenttia ja sinun tulojasi. Taidat olla vielä nuori, eikä tuloja ole. Silloin et tietenkään säästä mitään.
Itse erosin kirkosta ja oaj:stä samoihin aikoihin. Yhteensä yli 1500€ vuotuinen säästö. Sillä ostaa jo sitä sun tätä lapsiperheessä.
Riippuu tuloistasi, minä maksoin noin 280€ vuodessa, nykyään maksan sillä summalla sairauskuluvakuutukseni ja jää vielä rahaa muuhunkin.