Opettakaa mulle voltti
En ymmärrä millä voimalla ne jalat saa lähtemään kierteeseen. Kun pomppaan, pomppaan vain ylöspäin eikä mitään muuta tapahdu, missä vaiheessa muka jalat ja koko kropan pyörähdyksen saisi aikaan??
Kommentit (33)
taaksepäin on helpompi. se vaan tuntuu pelottavammalta. eteenpäinvoltti on todella vaikea tehdä maassa.
1 voltti on 1 ampeeri kertaa 1 ohmi tai vaihtoehtoisesti vaikka puoli ampeeria kertaa kaksi ohmia
Hyvät vatsalihakset niin tulee sitä pyörimistä nopeasti.
No en kyllä suosittele. Tiiän paljon voimistelijoita jotka ovat halvaantuneet pieleen menneen voltin seurauksena. En suosittele edes trampoliinilla koska niissä on sattunu lukuisia onnettomuuksia.
Ehkä vähän perusteettomat riskit tuossa, jollei aio sirkukseen töihin.
Voltteja tehdään alakoulussa jo täyttä päätä, helppoa ja hauskaa.
Ei vaarallista todellakaan jos opetetaan oikein.
No voi jumalauta mä oon vuosikausia hyppiny trampalla ja mä osaan erittäin vaikeita voltteja ja kierteitä. Ja muitakin temppuja. Maassa menee myös hyvin vaikeita temppuja. Niin kuvitelkaa mut vesiurheilussa kesällä. Ja mä oon harrastanu kohta 7 vuotta parkouria. Muuten en harrastais mitään urheilua jos ei olis varaa eikä paikkoja missä harrastaa. Pelaisin vaan päivät pitkät.
Hyppäät ihan kunnolla ylöspäin ja pyöräytät mihin tahansa suuntaan ilmassa ympäri niin että putoot takas jaloilles. Mikä temppu muodostuu, VOLTTI!!!!! Ei oo kovin vaikeeta. Mut mä varotan vain että älä jätä liikettä kesken tai oikeesti sattuu!!!!
Vierailija kirjoitti:
Takaperin voltti. Hyppää ylös, jalat koukkuun mahdollisimman lähelle rintaa ja käsillä niistä kiinni. (Näin pyörähtämisliike alkaa ja vauhti nopeutuu. Jalat koukkuun heti kun jalat irtoaa maasta) kun olet pää alaspäin, niin jalat 90 asteen kulmaan polvet suorana. (Liike hidastuu) tulet alas jaloillesi(tai pyllyllesi, kuten alussa aina käy)
Kokeilin tuota ja laskeuduin alas päälleni
Voittamalla pelon ja uskomalla itseensä. Oon oppinu noi kaikki saamalla valmennusta ja sen jälkeen pitkään itse harjottelemalla. Ihan sama mikä voltti. Jos tietää miten homma menee niin pitää hyppää ilmaan ja pyörähtää ympäri niin että tippuu takas jaloilleen. Ja voin sanoo että älä jätä liikettä kesken tai oikeesti sattuu.
Lähtiessä liike lähtee ylöspäin ja vauhtia saa ”käsivedolla” (katsele videoista kun kädet lähtee ylös, korvat piiloon). Vasta lähellä lakipistettä ylhäällä tulee kerä ja pyörivä liike, jolloin kädet polviin. Ja kerä auki ajoissa ennen maahan tuloa.