Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puregon+inseminaatio; kysymyksiä!

28.03.2006 |

Vihdoin ja viimein menkatkin sitten alkoi ja lääkäri määräsi mulle Puregon-pistokset kp5-> 5päivää, ultra on kp 10, jolloin sitten määritellään se inseminaatio. Nyt sitten tuli luettua (tyhmä) netistä tosta hyperstimulaatiosta ja tietenkin iski paniikki, että mähän saan sen...Onkohan se kuinka yleistä? Turvostustahan se käsittääkseni aiheuttaa muutenkin, että mistä sitä tietää, koska hakeutua sairaalaan, jos niin käy?

Ja sitten toinen kysymys,(tyhmä tämäkin, mutta unohdin lääkäriltä kysyä..) että kaipa tässä voi jatkaa normaalia seksuaalista kanssakäymistä miehen kanssa sitten siihen ultraan asti? Ja vielä semmoinen tuli mieleeni, että aiheuttaako tämä kyseinen lääke väärän positiivisen tuloksen raskaustestissä?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte vastailla, pikkasen alko jännittämään nyt tää touhu....

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on menossa icsi-hoito, pistelin Puregonia yhteensä 11 päivää. Mulla munarakkuloita kasvoi tosi iso määrä, ja lääkäri varoitteli jo hyperstimulaation mahdollisuudesta, mutta ainakaan vielä hyperiä ei ole tullut (olin eilen punktiossa). Punktion jälkeen neuvoivat, että jos vatsa turpoaa tosi isoksi ja on niin kipeä, etteivät särkylääkkeet auta, niin silloin kannattaa huolestua.

Muista juoda tarpeeksi, se voi ehkäistä hyperiä.

Inssistä mulla ei ole kokemusta, mutta käsittääkseni voitte kyllä puuhailla ihan normaalisti :) tietysti sitten ennen inssiä miehen pitää pidättäytyä muutama päivä.

Puregon ei vaikuta raskaustestin tulokseen.

Vierailija
2/3 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia:

1. Inssissä Puregon määrä on niin pieni ,mulla oli 50iu pvä että sillä harvemmin tulee hyperstimulaatio. Kun taas IVF_ssä ja ICSI_ssä määrät on moninkertaiset. Mulla joka kerralla kasvanut yksi johtofollikkeli tuolla määrällä joten ole huoletta:)

2. Aivan normaalia kanssakäymistä siipan kanssa koko hoidon ajan , paitsi ennen inssi päivää..silloin pitää pidättäytyä 2-5pvä mutta ei yli 5pvän koska siimahännät ei ole varasto kamaa:) Meillä ensimmäisessä inssissä oli pidättäytymis aika 2pvä ja tässä toisessa 4pvää.

3. Puregon EI vaikuta raskaustestin tulokseen mutta kun käytät Pregnylia munasolun irrottamiseen niin se vaikuttaa eli n.10pvä inssin jälkeen voi tulla väärä positiivinen siksi ei kannata ennen sitä testata vaan odottaa ainakin 11-14 pvä inssin jälkeen ennenkuin testaa.

täällä menossa pp12 enkä ole testannut...enkä testaakaan..Testi päivä on 3.4 eli pp17 ja täti tulee sitä ennen jos tulee(jos ei tukihoitona olevat luget sitten niitä myöhästytä, toivon mukaan ei)

Toivottavasti oli apua. Inssi on helpoin hoito mutta samalla pienin mahdollisuus tulla raskaaksi joten älä pety jos ei ensimmäisestä tai toisestakaan tärppää. Meillä tämä on toinen ja viimeinen. Tämän jälkeen mennään sitten IVF_ään.

Merlot pp12

Ja sitten toinen kysymys,(tyhmä tämäkin, mutta unohdin lääkäriltä kysyä..) että kaipa tässä voi jatkaa normaalia seksuaalista kanssakäymistä miehen kanssa sitten siihen ultraan asti? Ja vielä semmoinen tuli mieleeni, että aiheuttaako tämä kyseinen lääke väärän positiivisen tuloksen raskaustestissä?

Kiitos jo etukäteen, jos jaksatte vastailla, pikkasen alko jännittämään nyt tää touhu....

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molemmille vastauksista! Nyt on eka piikki takanapäin ja nyt sitten kauhusta jäykkänä kuullostelen mahdollisia oireita....(mä nään jo kehkoveritulpan kulkeutuvan suonissani...;-) )

Ehkäpä tämä tästä alkaa sujumaan, mulla on varmaan jotain alkupaniikkia päällä tai jotain, kun nyt alkoi noin sivuoireet pelottamaan ihan tosissaan...Mutta kyllä se tästä vielä, toivottavasti! Nyt on siis kp 6 ja menispä nyt äkkiä päivät sinne kp 10, ja pääsisin siihen ultraan, niin loppuis tämä hermoilu..Tai sittenhän se taitaa vasta alkaa....