Mies haluaisi että ruoka on valmiina kun tulee töistä, mutta ei tiedä koska tulee töistä.
Olen nyt 3 kk työtön kahden määräaikaisuuden välissä. Sovittiin, että mies ottaa enemmän töitä siksi aikaa, ja minä hoidan kodin, jotta mies pystyy tekemään enemmän töitä. Sovittiin myös, että laitan ruoat, kun nyt olen kotona. Ja mies saisi sitten pitkän työpäivän ruoan valmiina pöytään. Ihan ok mielestäni, hän kuitenkin maksaakin nyt tämän 3 kk suurimman osan asioista. Mies tekee raksalla urakkatyyppistä työtä, ja ongelma on nyt se, että hän ei koskaan tiedä että koska pääsee tulemaan sieltä kotiin. Lopettaa työt silloin kun urakka on sopivassa vaiheessa siltä päivältä.
Miten siis ratkaista tilanne? Miten tehdä ruoka aina valmiiksi kun mies tulee töistä, mutta ei voi tietää koskaan, että koska se tulee töistä. Olisiko jotain ruokia, jotka voisivat seistä vaikka viisi tuntia valmiina ilman että menee huonoksi?
Kommentit (49)
Ap voi hyvänen aika ruoan teko on kivaa puuhaa!Ei muuta kuin tutustu kaikkeen terveelliseen ruokaan ja pistä homma käyntiin. Mä tykkään itse tehdä monesti burritoja, jauhelian tekee vaan valmiiksi ja maustaa hyvun. Lätyt yms salaatit muut mausteet voi helposti sitten availla itse, lihan vaan lämmittää mikrossa. Tuo on mun yks fafourite.
Saarioisten mikropitsat. Voit kuumentaa mikroaaltouunissa (750 W). Kun mies tulee kotiin niin leikkaa pussin kulma auki tai kuumenna ilman pussia noin 1 min 30 s. Mikään ei voita kotona mikrossa lämmitettyä ruokaa. Sopii uusavuttomille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tilanteen voi ratkaista niin, että opettelet lämmittämään ruokaa mikrossa/hellalla. Olethan tietoinen, että ruoka säilytetään jääkaapissa? Ei todellakaan seisoteta missään keittiön tasolla tunti- tai päiväikausia, vaan heti jäähdyttyään laitetaan jääkaappiin.
:D . Olen siis 34-vuotias lisensiaattitutkinnon suorittanut nainen, tutkijahommissa (siksi nämä määräaikaisuudet). Olen ihan taitava käyttämään mikroa, ainakin käyttöohjeen avulla ;) . Mutta olen siis vain jostain syystä aina tottunut tekemään sellaisia ruokia, jotka syödään heti, ja tässä nyt sitten opettelen tekemään laatikkoruokia :D . Taisin antaa aloituksellani aika epä-älykkään kuvan itsestäni. Mutta ensivaikutelmasta huolimatta, esim. mikron käyttö on ihan älyni rajoissa. Ap.
Näköjään koulutus ei kuitenkaan ole opettanut sinulle miten jääkappi toimii. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies voi ilmoittaa kun on lähdössä töistä? Tai sitten teet ruuan (ainakin osittain) valmiiksi, ja lämmitätte kun hän kotiutuu.
Hoh-hoh! Mä en ainakaan käyttäisi päivääni, vaikka miten olisin työtön, odottelemaan miehen soittoa valmiiseen ruokaan.
Tekisin laatikoita, keittoja etc valmiiksi muutamaksi päiväksi etukäteen että sieltä sitten ottaa ja laittaa kun tulee.
Niin minäkin pääasiassa tekisin. Mutta kommentissani tarkoitin tilannetta, jossa olisin joka tapauksessa kotona, ja haluaisin tehdä "heti syötävää" ruokaa.
Jos miehen työajat vaihtelevat noin paljon, ei hänellä voi olla pakottavaa tarvetta saada ruokaa juuri sillä sekunnilla kun tulee kotiovesta. Eiköhän se riitä, että sinä teet ruuan kun mies on tullut kotiin tai olet aloittanut silloin kun hän ilmoittaa että on lähdössä töistä kotiin.
Jos hän on töissä myöhään, pitää hänen joka tapauksessa syödä jossain välissä päivän aikana ja silloin voi ilmoittaa sinulle, että menee myöhään. Jos hän taas ei töissäkään syö koko päivänä, luulisi että kotonakin riittää ruoka hieman myöhemmin.
teetkö joka päivä ruuan? myös silloin kun olet töissä? ette lämmitä ikinä ruokaa mikrossa seuraavana päivänä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö mies voi ilmoittaa kun on lähdössä töistä? Tai sitten teet ruuan (ainakin osittain) valmiiksi, ja lämmitätte kun hän kotiutuu.
Hoh-hoh! Mä en ainakaan käyttäisi päivääni, vaikka miten olisin työtön, odottelemaan miehen soittoa valmiiseen ruokaan.
Tekisin laatikoita, keittoja etc valmiiksi muutamaksi päiväksi etukäteen että sieltä sitten ottaa ja laittaa kun tulee.Niin minäkin pääasiassa tekisin. Mutta kommentissani tarkoitin tilannetta, jossa olisin joka tapauksessa kotona, ja haluaisin tehdä "heti syötävää" ruokaa.
No eikai siinä sitten auta muu kuin pommittaa miestä koko päivän noin tunnin välein tekstiviestein tai puheluin ja kysellä milloin pääsee töistä, että voi pyöräyttää ne perunat ja pihvit valmiiksi.
Miksei mies voi soittaa sinulle, kun on lähdössä kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekisin laatikoita, keittoja etc valmiiksi muutamaksi päiväksi etukäteen että sieltä sitten ottaa ja laittaa kun tulee.Niin minäkin pääasiassa tekisin. Mutta kommentissani tarkoitin tilannetta, jossa olisin joka tapauksessa kotona, ja haluaisin tehdä "heti syötävää" ruokaa.
No eikai siinä sitten auta muu kuin pommittaa miestä koko päivän noin tunnin välein tekstiviestein tai puheluin ja kysellä milloin pääsee töistä, että voi pyöräyttää ne perunat ja pihvit valmiiksi.
Miksi? Eikö riitä että sanoo miehelle että ilmoittaa kun on lähdössä töistä?
On kyllä kristuksen vaikeaa: teistä ei kumpikaan taida olla se penaalin terävin kynä ... oli sitten sitä muodollista koulutusta ihan miten paljon vain.
Ihan on sopivaa istua hellanääressä klo 13-24 joka päivä (mies tulee 14-24 välillä kotiin) ja lähettää whatsupp viestejä (tekstarit maksaa! olet työtön!) puolen tunnin välein, että koska alan keittää perunoita....
Sori.
Et ole sitten tiedonhakuakaan oppinut kuin vauva-palstalta?
Mies pirauttaa sulle kun lähtee töistä. Siinä vaiheessa sinä pistät perunat kiehumaan, teet salaatin ja paistat pihvit. Ja kas, puolen tunnin päästä kun miehesi tulee kotiin, on sulla ruoka valmiina. Melkein kaikki muut ruuat voit tehdä päivällä valmiiksi ja lämmittää mikrossa kun mies tulee. Perunat, pastan, riisin tai muun lisukkeen esim kastikkeen, uunikalan tms kanssa voit keittää silloin kun mies on soittanut lähtevänsä töistä. Pataruuat voi lämmittää lautasella miehen tultua kotiin ja salaattihan valmistuu kymmenessä minuutissa, eli siinä ajassa kun miehesi pesee kätensä ja vaihtaa työvaatteet pois kotiin tultuaan.
Vierailija kirjoitti:
Voisi kai se soittaakkin. Mies ei ole se syypää ongelmaan nyt silti tässä. Vaan minulla on vähän huono omatunto tästä työttömyysjaksostani, ja koska mies joutuu sen takia raatamaan pitkää urakkaa. Yritän siksi tehdä sille kaikkea ekstraa kotona enkä viitsi vaatia siltä mitään kun se väsyneenä vähän minun takia tekee nuo pitkät päivät. Siksi mieluummin aina yllättäisin sen kuin vaatisin puhelinsoittoja. Ap.
Kuinka kauan matka kestää? Voisiko soittaa heti kun pääse töistä tai kun luulee pääsevänsä pian?
Ap:n ajatus on nyrjähtänyt. Jos soitto/mese lähden tuleen kotiin on liian vaativaa miestä kohtaan niin teet lämmitettäviä ruokia.
😂😂😂😂😂 Huutonaurua😂😂😂😂 varsinkin toi että puhelin soitto on liikaa vaadittu😂😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisi kai se soittaakkin. Mies ei ole se syypää ongelmaan nyt silti tässä. Vaan minulla on vähän huono omatunto tästä työttömyysjaksostani, ja koska mies joutuu sen takia raatamaan pitkää urakkaa. Yritän siksi tehdä sille kaikkea ekstraa kotona enkä viitsi vaatia siltä mitään kun se väsyneenä vähän minun takia tekee nuo pitkät päivät. Siksi mieluummin aina yllättäisin sen kuin vaatisin puhelinsoittoja. Ap.
Sä liioittelet nyt omaa osaasi-1 tosin ei se ole sinun vika vaan kusipäisen yhteiskuntamme joka kohtelee työttömiä kuin saastaa.
Sulla ei ole mitään syytä potea huonoa omatuntoa. Kyse on väliaikaisesta tilanteesta, joten se on ihan sama jos mies maksaa hetken enemmän. Ihan kiva että teet toisen puolesta asioita, mutta älä tee niitä siksi että koet olevasi velvollinen koska olet työttömänä kotona oleva luuseri.
Teet ruuan ja mies lämmittää sen sitten mikrossa.
Ja mietis nyt vielä uudestaan hetki sitä että miksi annat työn määritellä sen miten hyvä ja arvokas ihminen sinä olet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No sitten sun pitää alkaa oikein urakalla kehittämään sitä kolmatta silmää, että näet kristallipallosta koska mies on kotona...
Ja minä olen 27 -vuotias pelkän amiksen käynyt juntti ja silti osaan tehdä ruokaa jopa edellisenä päivänä etukäteen valmiiksi.