Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliko teinisi eilen juomassa?

Vierailija
04.06.2017 |

Nii-i.

Kommentit (87)

Vierailija
1/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS oli, miten vanhempana hoidit tilanteen?

Vierailija
2/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai olin. Sipsejä syömällä ja vettä juomalla kuitenkin ehdin selvetä sen verran, etteivät vanhemmat huomanneet mitään kotiin tullessani.

(Tässä myös hyvä neuvo vanhemmille: jos nuori tulee kotiin puolenyön jälkeen tällaisena iltana, hän on ollut mitä todennäköisimmin kännäämässä, vaikkei siltä vaikuttaisikaan.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOS oli, miten vanhempana hoidit tilanteen?

En tiedä oliko. Tuli kahdelta yöllä kotiin väsyneen oloisena, mutta humalaiselta ei vaikuttanut. Varmaankin oli ollut, mutta eihän sitä voi syyttää mistään, kun todisteitakaan ei ollut.

Vierailija
4/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli. Tuomiojärven rannalla, kuten moni muukin Jyväskylän nuori. Paikalla oli nuorisotyöntekijäitä ja pari poliisipartiota. Seurailivat vain päältä päin, eivät kaataneet juomia pois.

Kävi myös kotibileissä ja tuli kahden jälkeen kotiin. On juuri täyttänyt 18.

Vierailija
5/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä, jotka menivät puistoihin ja rannoille juomaan. Vältettiin juuri noita paikkoja ja päädyttiin kalliolle metsään juomaan. Eipä ollut poliiseja.

Vierailija
6/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Pelasi Friday the 13th -peliä kaveriensa kanssa. Hauskaa kuulosti olevan.

Vierailija
7/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiintuloajat kannattaa olla. Oikeesti vähentää kummasti kännäämistä. Just juttelin lapsuudenystävän kanssa. Muisteltiin kännireissuja ja totesin kaverille, ettei hän juuri kännännyt. Hänellä olikin tarkat kotiintuloajat.

Minulla niitä ei ollut ja join tosi paljon ja usein. Jouduin kaikenmaailman vaaratilanteisiin ja tein tyhmiä juttuja. Varmaan aivotkin kärsi, kun olen niin tyhmä nykyään.

Vierailija
8/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää oikeesti vanhemmat olko niin sinisilmäsiä!

Vierailija
9/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok pyytää alaikäistä nuorta näyttämään reppunsa tai laukkunsa sisältö. Nuori ymmärtää kyllä myöhemmin, että vanhemmat toimivat siinä nuoren parhaaksi, vaikka nyt kauhea huuto yksityisyyden rikkomisesta tulisikin.

Vierailija
10/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut. Oltiin mummilla kylässä, katseli elokuvan netflixistä ja meni nukkumaan klo 22.

Vierailija
11/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vanhempana ne kokeilut aloitetaan, sitä parempi kehittyvän nuoren psyykkisen ja fyysisen terveyden kannalta. Ei se 18-vuoden ikäraja turha ole, saisi mun puolesta olla vaikka 21 vuotta, kuten on ennen vanhaan ollutkin.

Vierailija
12/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Koko illan kotona ja meni aikaisemmin nukkumaan kuin minä. Oli niin helpottunut kun pääsi kiusaajakoulusta vihdoin pois.

Vierailija
13/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että joi. Meni yökylään kaverille ja varmistin vielä, että kaverin perhe on myös tietoinen asiasta.

Itse teininä ilmoitin äidille aina jonkun kaverin nimen, jolle olin menossa yöksi. Äiti ei koskaan tarkistanut asiaa. Olin sitten ties missä tuntemattomilla bileissä ynm. Hirveässä humalassa ei voinut mennä oikeesti kaverien kotiin. Joskus nukuin rapussakin. Kesällä saatoin olla koko yön ulkona.

Vierailija
14/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholista ja muista päihteistä kannattaa jutella jo hyvinkin nuoren lapsen kanssa, lapsen ikätasolle sopivalla tavalla. Jotkut aloittavat nimittäin kokeilut jo ala-asteikäisinä. Se tulee shokkina monelle vanhemmalle.

Vierailija
15/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu kännissä. Kotona olivat molemmat koko eilisen päivän.

Vierailija
16/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossahan se vielä eteisessä nukkuu pa*kat housussa ja oksennukset rinnuksillaan. Kohta herätän hänet syömään.

Vierailija
17/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan! On syytä aina varmistaa kaverin vanhemmilta, saako oma lapsi tulla heille yökylään ja onko lapsi todella heillä yökylässä. Itse jatkaisin tätä tapaa aina 18-vuotiaaksi saakka, siitä sen suurempaa numeroa tekemättä. 

Vierailija
18/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli, molemmat. Sovittiin, että seuraavan kerran kuskaan, jotta ei tarvi humalassa ajella.

Vierailija
19/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehtiinkö kenenkään lapsesta lastensuojeluilmoitusta tänä viikonloppuna? Tai sehän saattaa selvitä vasta myöhemmin.

Vierailija
20/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nykyään streittareita?