Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko teinisi eilen juomassa?

Vierailija
04.06.2017 |

Nii-i.

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona olivat, katottiin tietty jalkapallopeli illalla.

Vierailija
42/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-vuotias ensikertalainen 

– Tapauksia on monenlaisia. On 15-vuotias tapaus, joka ensimmäistä kertaa elämässään on päättänyt juhlia kesälomaa oikein ”perseet olalla”. Ainakin löytöasennosta päätellen se on mahdollista. Tämä tapaus puhaltaa lähes 2 promillea, joka on jo tuon ikäisellä hengenvaarallinen tila. Tapaus lähtee ambulanssilla sairaalaan, Kuusisto kirjoittaa.

17-vuotias hyytelö 

– On 17-vuotias tapaus, jonka kaveri ilmoittaa poliisille, että tapaus mongertaa oudosti eikä kykene seisomaan omilla jaloillaan, vaan makaa maassa jalattomana. Poliisin toimenpiteiden jälkeen paikalle kutsutaan kaverin äiti hakemaan porukka juhlapaikalta. Tapaus saatetaan autoon, jossa heti ensitöikseen takapenkille päästyään oksentaa auton keskikonsoliin. Hyvää kotimatkaa...

Kiihkoileva riidanhaastaja 

– Sitten on nämä useat tapaukset, jotka nuoruuden kiihkossa ja kuningas alkoholin voimissa alkavat haastaa riitaa muille paikalla oleville. Suusanallinen väittely johtaa käsikähmään, tönimiseen ja helposti pahoinpitelyyn. Poliisi saa erottaa nämäkin tapaukset toisistaan, ja kirjata rikosilmoituksen asiasta, Kuusisto päättää listauksen.

http://www.is.fi/kotimaa/art-2000005238364.html

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

JOS oli, miten vanhempana hoidit tilanteen?

En tiedä oliko. Tuli kahdelta yöllä kotiin väsyneen oloisena, mutta humalaiselta ei vaikuttanut. Varmaankin oli ollut, mutta eihän sitä voi syyttää mistään, kun todisteitakaan ei ollut.

Kai sitä nyt ainakin voi aiheesta hänen kanssaan keskustella rakentavasti?

Vierailija
44/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkö kenenkään lapsesta lastensuojeluilmoitusta tänä viikonloppuna? Tai sehän saattaa selvitä vasta myöhemmin.

Ainakaan Jyväskylässä ei vissiin puututtu kuin kovimpien ylilyönteihin.

Harmi, jos näin todellakin on. Sehän on ikään kuin hiljainen hyväksyntä alaikäisten päihteidenkäytölle. Vai ovatko alaikäiset olleet jossain piilossa juomassa? Onko poliiseja, nuorisotyöntekijöitä ja sosiaalityöntekijöitä liian vähän Jyväskylässä?

Jyväskyläläiset nuoret juhlii ja ryyppää Tuomiojärven rannassa kun koulu päättyy. Tän tietää joka ikinen opettaja, vanhempi, poliisi, nuorisotyöntekijä ja sossu. Alue ei ole edes mikään iso, että kyllä sen homman sais kuriin jos tahtoa olis.

Vastasin tohon aikaisemmin että satuin kuulemaan noita snapchat pätkiä. Juurikin Tuomiojärven rannalta...Toivottavasti tytöt olivat vaihtaneet jotain hieman käytännöllisempää ylle, niillä korkkareilla tuli muuten pienessä siiderissä murtuneita nilkkoja ja luultavasti loppuillasta rinnat ja takapuoli paljaana kun jo juhlassa sitä olkaimetonta mekkoa piti kiskoa ylöspäin. Puhe oli niin kännistä jo iltapäivästä.

Olen tosi iloinen ettei nuoremme halunnut sinne mennä ja että on samanhenkisiä kavereitakin.

Vierailija
45/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perjantaina kotiintuloaika oli klo 20.00. 13-vuotias oli kaverinsa luona viikonlopun. Kaverin äiti oli koko ajan kotona ja vahti nuorten tekemisiä. Kaverin äidille myös soitettiin ja asia varmistettiin. Tietenkin 13-vuotiaankin kanssa juteltiin. Hänen kaveripiirissään kun valitettavasti on päihteitä käyttäviä, pari vuotta vanhempia nuoria. 

Vierailija
46/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, jotka menivät puistoihin ja rannoille juomaan. Vältettiin juuri noita paikkoja ja päädyttiin kalliolle metsään juomaan. Eipä ollut poliiseja.

Onneksi itse olen 18, tuore ylioppilas, niin ei tarvitse tätä touhua enää harrastaa vaan sai rauhassa mennä baariin juomaan sen mitä halusi. Vaikka äiti onkin aina huolissaan nuorestaan mutta eipä tarvitse kysellä saako juoda vai ei.

Vierailija
47/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä niitä, jotka menivät puistoihin ja rannoille juomaan. Vältettiin juuri noita paikkoja ja päädyttiin kalliolle metsään juomaan. Eipä ollut poliiseja.

Onneksi itse olen 18, tuore ylioppilas, niin ei tarvitse tätä touhua enää harrastaa vaan sai rauhassa mennä baariin juomaan sen mitä halusi. Vaikka äiti onkin aina huolissaan nuorestaan mutta eipä tarvitse kysellä saako juoda vai ei.

Vaan, kun osa täysi-ikäisistä ei välitä baareista, vaikka tykkääkin välillä olutta maistella.

Vierailija
48/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tehtiinkö kenenkään lapsesta lastensuojeluilmoitusta tänä viikonloppuna? Tai sehän saattaa selvitä vasta myöhemmin.

Harmi, jos näin todellakin on. Sehän on ikään kuin hiljainen hyväksyntä alaikäisten päihteidenkäytölle. Vai ovatko alaikäiset olleet jossain piilossa juomassa? Onko poliiseja, nuorisotyöntekijöitä ja sosiaalityöntekijöitä liian vähän Jyväskylässä?

Jyväskyläläiset nuoret juhlii ja ryyppää Tuomiojärven rannassa kun koulu päättyy. Tän tietää joka ikinen opettaja, vanhempi, poliisi, nuorisotyöntekijä ja sossu. Alue ei ole edes mikään iso, että kyllä sen homman sais kuriin jos tahtoa olis.

Vastasin tohon aikaisemmin että satuin kuulemaan noita snapchat pätkiä. Juurikin Tuomiojärven rannalta...Toivottavasti tytöt olivat vaihtaneet jotain hieman käytännöllisempää ylle, niillä korkkareilla tuli muuten pienessä siiderissä murtuneita nilkkoja ja luultavasti loppuillasta rinnat ja takapuoli paljaana kun jo juhlassa sitä olkaimetonta mekkoa piti kiskoa ylöspäin. Puhe oli niin kännistä jo iltapäivästä.

Olen tosi iloinen ettei nuoremme halunnut sinne mennä ja että on samanhenkisiä kavereitakin.

Hieno homma, että sulla on fiksut nuoret ja heillä fiksut kaverit! Tuosta Tuomiojärven touhusta olisi hyvä olla päättäjiin ja viranomaistahoihin yhteydessä. Itse olen Jyväskylästä kotoisin, mutta olin raitis nuori (nykyään raitis aikuinen), joten en ole ollut koskaan paikan päällä koulujen päättyessä. Kyllähän sitä koulussa Tuomiojärven bileistä puhuttiin jo silloin 1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa. 

Vierailija
49/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17-vuotias oli Helsingissä kavereidensa kanssa illan. Tuli yhden jälkeen kotiin. Myönsi suoraan että oli ottanut pari, mutta ollaan juteltu alkoholin käytöstä ja minulle on ihan ok kunhan pitää sovituista asioista kiinni ja ok kunnossa :)

Vierailija
50/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuiko tapaturmia viikonlopun aikana?

Vierailija
51/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v tyttö oli kavereiden kanssa illalla ulkona, muttei kuulemma juonut. Hyvä niin.

Vierailija
52/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaan, kun osa täysi-ikäisistä ei välitä baareista, vaikka tykkääkin välillä olutta maistella.

Ei tietenkään kaikkien tarvitse välittää baareista tai käydä niissä, mutta vastasin nyt omalta kannalta, että mielummin menen baariin kun ei tarvitse olla puskassa poliiseilta piilossa. 

Vierailija
53/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17-vuotias oli Helsingissä kavereidensa kanssa illan. Tuli yhden jälkeen kotiin. Myönsi suoraan että oli ottanut pari, mutta ollaan juteltu alkoholin käytöstä ja minulle on ihan ok kunhan pitää sovituista asioista kiinni ja ok kunnossa :)

Häpeä.

Vierailija
54/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

17v tyttö oli kavereiden kanssa illalla ulkona, muttei kuulemma juonut. Hyvä niin.

Mistä tiedät ettei juonut? 

Vierailija
55/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hieno homma, että sulla on fiksut nuoret ja heillä fiksut kaverit! Tuosta Tuomiojärven touhusta olisi hyvä olla päättäjiin ja viranomaistahoihin yhteydessä. Itse olen Jyväskylästä kotoisin, mutta olin raitis nuori (nykyään raitis aikuinen), joten en ole ollut koskaan paikan päällä koulujen päättyessä. Kyllähän sitä koulussa Tuomiojärven bileistä puhuttiin jo silloin 1990-luvun lopussa ja 2000-luvun alussa. 

No, siellä Tuomiojärvellä oli ihan hyvien perheiden fiksuja lukiolaisnuoriakin, jotka yleensä harrastavat paljon ja toimivat erilaisissa vastuutehtävissä. Ei pelkästään lähiönuoria, kuten moni täällä nyt tuntuu arvelevan.

Vierailija
56/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hän itse sanoi, ettei aio juoda mitään, kun kysyin. 17-vuotiaalta ei meillä ole juominen kielletty, joten tytöllä ei ole mitään syytä oikein valehdellakaan. Harvoin juo.

Vierailija
57/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-v halusi itse lähteä perheen mukana myöhäisellelle lounaalle ja sen jälkeen golfaamaan. Illalla katsoi leffaa kaverin kanssa meillä.

Vierailija
58/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, siellä Tuomiojärvellä oli ihan hyvien perheiden fiksuja lukiolaisnuoriakin, jotka yleensä harrastavat paljon ja toimivat erilaisissa vastuutehtävissä. Ei pelkästään lähiönuoria, kuten moni täällä nyt tuntuu arvelevan.

Ei kai kukaan noin arvele? Tottakai siellä oli ja on ja tulee olemaan. Kuten kaikkialla muuallakin. Siis muissa kaupungeissa vastaavissa paikoissa, kuten vaikka Kaivarissa. Varakkaimmista perheistä olevilla on sitäpaitsi eniten rahaa käyttää ryyppäämiseen, yksi kaveripiirin "prinsessa" rahoittaa kuulemma muidenkin sidukoita ja veljensä hakee ne. En minä ainakaan miellä että siellä pelkästään jotain "lähiönuoria" olis. Voiko Jyväskylän kokoisessa paikassa edes kutsua joitain lähiönuoriksi, täähän on yhtä suurta lähiötä ihan ydinkeskustaa lukuunottamatta. Siellähän on KAIKKI.

Olin minäkin fiksu lukiolainen, SM-tason urheilija ja oppilaskunnan jäsen ja silti ryyppäsin kun koulu päättyi. Onneksi toistaiseksi omani eivät ole kiinnostuneita tuosta systeemistä, mutta sekin aika varmaan tulee.

Mä en oikeen tiedä miten pitäis suhtautua siihen, että kuulen omilta nuoriltani juttuja siitä, kuka juo ja kuka ei. Meillä on aika läheiset ja luottamukselliset välit. Olen monet noista kavereista tuntenut jo ihan pikkulapsista ja tunnen vanhemmatkin. Tiedän myös, että meillä yökyläilyä on käytetty alibina ryyppäjäisissä olemiselle. Ihan kunnollisia ja hyvistä perheistä olevia, koulunsa ja asiansa hoitavia nuoria nämäkin. Mutta en voi uskoa että vanhemmat tietäisivät heidän juovan. Omatunto kolkuttaa kun en ole heille "ilmiantanut". En kuitenkaan halua rikkoa omien nuorteni luottamusta minuun, vaan että jatkossakin voidaan asioista jutella avoimesti.

Vierailija
59/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun hän itse sanoi, ettei aio juoda mitään, kun kysyin. 17-vuotiaalta ei meillä ole juominen kielletty, joten tytöllä ei ole mitään syytä oikein valehdellakaan. Harvoin juo.

Tuota noin, Suomen laki kyllä erittäin selvästi kieltää alkoholinkäytön 17-vuotiaaltakin! Sillä kiellolla yritetään muun muassa suojella nuoren vielä kehittyviä aivoja. Hienoa, että tyttärenne ei juonut mitään. Onko teillä jokin oma versio Suomen laista kotona?  

Vierailija
60/87 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, minä olen käynyt sekä lukion että ammattikoulun ja asunut Jyväskylässä nuorena sekä hienolla omakotitaloalueella että lähiössä eli mikäs minä sitten olen? Pakko oli jotain kommentoida, kun kommenttiini kommentoit. Ai niin, en ole ollut juhlimassa siellä Tuomiojärven rannalla, koska olen "raivoraitis".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän neljä