Mikä on teidän mielestä realistinen ikähaarukka naiselle, jos mies on noin 40 v? Tämä ei ole mitään ikäerohullun juttuja.
Eli jos 40v mies on etsimässä kumppania, mikä on se realistinen ja todennäköinen ikähaarukka, josta kumppani tällaiselle löytyy?
Kommentit (78)
http://www.vaestoliitto.fi/tieto_ja_tutkimus/vaestontutkimuslaitos/tila…
Suomessa keskimääräinen ikäero on 3,4 vuotta. 80 % avioliitoista ikäero on max 5 vuotta.
Ehkä siitä voi jotain päätellä.
35-45 vuotta, sanoisin äkkiseltään.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 39 mies joka ei ole vielä haudannut ajatusta perheestä niin biologisten tosiasioiden valossa naisen pitäisi olla alle 35 v jos ajattelee että seurustelu veisi vuoden. Mihinkään säätämiseen ei tuon ikäisellä naisella ole aikaa eikä minullakaan.
Pakko kysyä: Jos kerran haluat lapsia, niin miksi et ole perustanut perhettä aikaisemmin? Koska et ole kelvannut naisille? Ja jostain kumman syystä kuvittelet, että ne nuoret naiset, joita et saanut heidän ikäisenään, kiinnostuisivat sinusta nyt kun et enää edes ole heidän kanssaan samaa ikäluokkaa?
Tunnen itse muutaman miehen, jotka 40+ ikäisinä avioituivat 30+ naisten kanssa. Kaikille heille on yhteistä se, että he ovat menestyneitä ja eronneita. Eivät vanhojapoikia, vaan niitä, joilla kävi flaksi jo nuorempanakin.
Vierailija kirjoitti:
KAnnattaa laittaa deittiprofiiliin 20-60. Käy sitten treffeille niiden vanhojenkin kanssa. Aina voit todeta, ettei ollut kipinää nyt.
Itse en koskaan ottanut yhteyttä tai vastannut miehelle, joka haki selkeästi itseään nuorempaa naista. Ihan sama, mikä yläikäraja hänellä oli tai ottiko hän minuun yhteyttä. Jos nelikymppinen haki alle kolmekymppistä, niin no chance.
Mun mielestä 25-50 v. Itse tällä hetkellä 27-vuotiaana pitäisin ehdottomana ylärajana 42 vuotta, jos olisin sinkku. Aika monet nelikymppiset ovat jo niin vanhan näköisiä että en koe heitä viehättäviksi, mutta on niitäkin joihin tunnen vetoa. Henkisesti liian vanhan oloisiin en ole törmännyt.
Olin 29 ja mies 43, kun tutustuttiin (ikäeroa 13 v). Hyvin on mennyt ja en vaihtaisi miestä nuorempaan.
Veikkaisin että 35-45 on se raja, että todennäköisimmin löytää kumppanin. Loppu onkin sitten harvinaisempi tapaus, ellei nosta ikähaarukkaa ylöspäin. Alaspäin on sitten jo lottovoitto jos nuorempi kiinostuu.
Mun kaveri on 28v ja etsii miestä, ehdoton yläikäraja on 40v. Mä sanoisin että sun kannattaa laittaa ikähaarukaksi se 30-50. Itse oon vähän päälle 30 enkä haluaisi 40-vuotiasta miestä, kun oma samanikäinen mieskin tuntuu vähän rupsahtaneelta :D
Vierailija kirjoitti:
30-45? Tai 35-45, 30-50 jne.
Oma asiasi, mutta arvelisin 35-40v olevan realistisin.
Yläikärajana tuossa on miehen arvot.
Sanoisin, että parempi vaihoehto on +- 5 v, siis 35-45.
Jos pistät edes 35-42 v, niin saat paljon enemmän myös nuoremmilta naisilta vastauksia, sillä valinta kertoo, että et ole ikärasisti. Ja vaikka pistäisit tuon +-5 vuotta, niin eihän sinun tarvitse valita sitä 45-vuotiasta.
Miehet on valitettavan ikärasisistisia: edes samanikäinen nainen ei kelpaa (ja sitten väitetään, että naiset on nirsoja!). Monet "ikäerohullut" tosiaan hakee nelikymppisenä 18-35 v naista: en ikinä vastaisi tällaiselle. Kertoo miehen maailmankuvasta paljon - ja teen päätöksen, että yrittäköön rauhassa sitä 18 v tyttöstä. Kuitenkaan pari kolme - viisikin vuotta - vanhempi ikä ei edes näy nelikymppisissä. Eri asia, jos haluat vielä lisääntyä, mutta se kannattaa ilmaista nätein sanoin profiilissa, sillä silloinhan 45 v nainen ei enää pelitä.
Vierailija kirjoitti:
Mun kaveri on 28v ja etsii miestä, ehdoton yläikäraja on 40v. Mä sanoisin että sun kannattaa laittaa ikähaarukaksi se 30-50. Itse oon vähän päälle 30 enkä haluaisi 40-vuotiasta miestä, kun oma samanikäinen mieskin tuntuu vähän rupsahtaneelta :D
Minulla + 5 v on ollut ehdoton raja. Pari vuotta nuorempi on myös ok. (Ja sen samanpituisen kanssa olen seurustellut, mutta muutti valtameren taa ja en voinut lähteä mukaan.)
Vierailija kirjoitti:
Minä olen 33 ja sama.
Jäämeren Mursu kirjoitti:
Mun mielestä 25-50 v. Itse tällä hetkellä 27-vuotiaana pitäisin ehdottomana ylärajana 42 vuotta, jos olisin sinkku. Aika monet nelikymppiset ovat jo niin vanhan näköisiä että en koe heitä viehättäviksi, mutta on niitäkin joihin tunnen vetoa. Henkisesti liian vanhan oloisiin en ole törmännyt.
25 ei kyllä innostu nelikymppisestä. Tai äärimmäisen harva voi - jos nelikymppinen on todella kovassa kunnossa ja ei vielä ryppyinen/kalju/ mahakas.
Vierailija kirjoitti:
Jäämeren Mursu kirjoitti:
25 ei kyllä innostu nelikymppisestä. Tai äärimmäisen harva voi - jos nelikymppinen on todella kovassa kunnossa ja ei vielä ryppyinen/kalju/ mahakas.
Ikää mulla 25v ja en koskisi nelikymppiseen mieheen, ihan liian vanha. 24-30v on vielä ihan ok ikähaitari:)
Tuntuisi täysin mahdottomalta seurustella nelikymppisen kanssa. Suurin osa ikäisistäni kokee kokemusteni mukaan näin. Ehkä joku syrjäytynyt voisi innostua.
N29
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
KAnnattaa laittaa deittiprofiiliin 20-60. Käy sitten treffeille niiden vanhojenkin kanssa. Aina voit todeta, ettei ollut kipinää nyt.
Itse en koskaan ottanut yhteyttä tai vastannut miehelle, joka haki selkeästi itseään nuorempaa naista. Ihan sama, mikä yläikäraja hänellä oli tai ottiko hän minuun yhteyttä. Jos nelikymppinen haki alle kolmekymppistä, niin no chance.
Juuri näin. Moniko mies vastaisi 40-vuotiaalle naiselle, joka hakee ikähaarukalla 18-40 vee miestä? Tai 18-37 v? Kuten miehet tosiaan hakee tuossa iässä.
Realismia tosiaan peliin. Jos siis tosiaan parisuhteesta on kiinnostunut.
Realistisin vastaus lienee,että asia on hyvin tapauskohtainen ja riippuu aina sen molemmista osapuolista.
"Haukutaan puumaksi" :'D Joo, tuo puumahan on paaaaaljon negatiivisempi sävyltään kuin vaikkapa setämies, johon jo oletusarvoisesti liitetään sellaiset adjektiivit kuin "ällö" ja "limainen". Koskas viimeksi olet kuullut nuorten miesten puhuvan ällöistä ja limaisista puumista? Niinpä... Vähän vähemmälle sitä uhriutumista nyt, hei oikeesti.