Mikä on teidän mielestä realistinen ikähaarukka naiselle, jos mies on noin 40 v? Tämä ei ole mitään ikäerohullun juttuja.
Eli jos 40v mies on etsimässä kumppania, mikä on se realistinen ja todennäköinen ikähaarukka, josta kumppani tällaiselle löytyy?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Miehenä sanoisin 28- 50. Eihän se kiveen hakattu ole että kenen kanssa on kiva olla.
Huh, en kyllä 29-vuotiaana voisi kuvitellakaan pariutuvani nelikymppisen miehen kanssa. Oma mieheni 34-vuotias ja meillä on jostain kumman syystä laajan tuttavapiirin suurin ikäero.
Olen 29 ja mies 41. Ehkä yläiäksi sanoisin miehon oman iän. Tosin isäni on naimisissa itseään 10 vuotta vanhemman naisen kanssa..
Realistista 35-45, toki muunkin ikäisiä voi yrittää mutta kannattaa varautua henkisesti siihen että voi tulla pakkeja.
Toinen 40-v mies kirjoitti:
Oon puhunut samasta asiasta yhden toisen 40-vuotiaan miehen kanssa. Jos haluaisi lapsia, niin naisen ois hyvä olla selvästi alle 30, että ehtisi vähän aikaa seurustelemaankin ennen kuin menee naimisiin, mutta eihän mitkään 25-vuotiaat ole kiinnostunut näin vanhoista miehistä. Kai se on vaan hyväksyttävä, että en koskaan saa omia lapsia. :(
35 veen kanssa voit seurustella vaikka 5 vuotta ennen lapsia. Epärealistisessa haaveilussakin voi vierähtää vuosia hukkaan.
Tuntuisi kyllä täysin mahdottomalta seurustella nelikymppisen kanssa! Oma puoliso on 26 v.
N28
Vierailija kirjoitti:
Eli jos 40v mies on etsimässä kumppania, mikä on se realistinen ja todennäköinen ikähaarukka, josta kumppani tällaiselle löytyy?
19-50v
Vierailija kirjoitti:
Tälle on olemassa matemaattinen kaava jonka kuulin kerran baarissa.
Eli miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän. Siis jos mies on 42 niin 21+7 = 28. Sounds about right.
Kertoja on hieman muuttanut totuutta. Tämä on siis laskukaava sille kuinka nuoren partnerin kuka tahansa sukupuolesta riippumatta voi vielä ottaa ilman että ikäero on mauton:
(oma ikäsi / 2) + 7
Eli 40v nainen voi ottaa 20+7 = 27v miehen
50v mies voi ottaa 25+7 = 32v naisen
24v nainen voi ottaa 12+7 = 19v miehen
... jne
Linkki: https://xkcd.com/314/
Itse olen 39 mies joka ei ole vielä haudannut ajatusta perheestä niin biologisten tosiasioiden valossa naisen pitäisi olla alle 35 v jos ajattelee että seurustelu veisi vuoden. Mihinkään säätämiseen ei tuon ikäisellä naisella ole aikaa eikä minullakaan.
Laitan tähän ikähaarukan jonka haluaisit kuulla: 18-25v.
Jatka ikäistesi naisten ignaamista. Et sinä niitä kuitenkaan aio edes harkita.
It-työläinen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli miehen ikä jaettuna kahdella plus seitsemän. Siis jos mies on 42 niin 21+7 = 28. Sounds about right.
Kertoja on hieman muuttanut totuutta. Tämä on siis laskukaava sille kuinka nuoren partnerin kuka tahansa sukupuolesta riippumatta voi vielä ottaa ilman että ikäero on mauton:
(oma ikäsi / 2) + 7
Eli 40v nainen voi ottaa 20+7 = 27v miehen
50v mies voi ottaa 25+7 = 32v naisen
24v nainen voi ottaa 12+7 = 19v miehen... jne
Linkki: https://xkcd.com/314/
Ja 80v voi ottaa 47v jne
Vierailija kirjoitti:
Tuntuisi kyllä täysin mahdottomalta seurustella nelikymppisen kanssa! Oma puoliso on 26 v.
N28
Sama, vaikka oon jo 32. Tapailen miehiä ikähaarukalla 25-35v. Tulen vaan paremmin toimeen nuorten miesten kanssa. Olen kuullut paljon syyllistämistä asian suhteen (haukutaan esim. puumaksi tai ikäsyrjikäksi), eli näköjään se on vain miehille ok suosia nuoria naisia, mutta naiset saisivat tapailla vain ikäisiään tai selkeästi vanhempia miehiä. Joo, ei kiitos.
Vierailija kirjoitti:
35-42. Nuorempikin saattaa tulla kyseeseen jos nainen on epätoivoinen, ruma tai muuten altavastaaja.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iän lisäksi molemman osapuolen henkisestä kypsyydestä, itsetunnosta ja elämänarvoista.
Ja erittäin paljon miehen taloudellisesta tilanteesta ja salonkikelpoisuudesta.
KAnnattaa laittaa deittiprofiiliin 20-60. Käy sitten treffeille niiden vanhojenkin kanssa. Aina voit todeta, ettei ollut kipinää nyt.
Nelikymppinen mies vastaa.
Et siis ole ikäerohullu, eli tavoittelemassa 17-vuotiaita tms. Oletan myös ettei ole statusmies kuten tunnettu julkkis.
Tuo riippuu monista asioista. Jos olet ikäiseksesi nuorekas - siis _oikeasti_ nuorekas - voit tavoitella hieman nuorempia. Jos taas olet sellainen professorimainen tai bdsm-master ("isähahmo"), saatat vedota hyvin voimakkaasti siihen vähemmistöön joka pitää vanhemmista miehistä.
Mikä on taustasi? Eronnut + lapsia = vetoat luultavasti voimakkaammin +-35v naisiin jotka elävät ruuhkavuosiaan. Lapseton, huoleton...saatat miellyttää nuorempia ja toisaalta nelikymppisiä jotka haluavat leikkiä parikymppisiä kun lapset ovat lähteneet pesästä.
Minä olen siis nelikymppinen, hoikka, nuorekas, lapseton, ikuinen sinkku. En isähahmo. Keitä saisin?
Minä vetoan nelikymppisiin ja selkeästi nuorempiin, näin on asia ollut melkeinpä kymmenisen vuotta. Yli kolmekymppiset eivät tykkää, ilmeisesti en ole sellainen käytännöllinen mies joka tekee miesten hommat ja toimii perheen päänä. Hauskat ja lapsettomat yli nelikymppiset tykkäävät, ovat kyllästyneitä väsyneisiin ja Koffia kittaaviin oman ikäisiin miehiin. Monet nättejä ja hoikkia, ikäluokassaan varmasti kärkijoukkoa. Ikäluokka 18-25v pitää jo setänä, n. 35-vuotiaasta asti ollut näin. Ikäluokasta 25-30v löytyy kiinnostuneita, mutta lähes pelkästään naisia jotka eivät löydä miestä - yleensä jostain syystä (ylipaino, äärimmäinen ujous, syrjäytyminen, jne). Kivoja naisia, mutta toistaiseksi en ole löytänyt sopivaa tuon ikäisistä.
Suurin osa nelikymppisistä ystävistäni ei oikein vetoa alle kolmekymppisiin vaan yli kolmekymppisiin. Realistisin ikähaarukka heille, +-35v.
Eräs kaverini vetoaa yhä parikymppisiin, hippityttöihin ja rokkityttöihin. Ikää 46v, hippityylinen työtön mies joka ei huolehdi mistään.
Summattuna...jos haluaa n. 10v ikäeron tai enemmän, pitää olla:
- rento, huoleton, poikamainen mies. JA kohderyhmä valittuna just oikein
- isähahmo ("professori", "bdsm-master")
- julkkis, miljonääri, tms
Muussa tapauksessa realistisinta on keskiarvo eli oma ikä - 3-5v, max oma ikä - alle 10v. Ja mitä nuorempaa haet, sitä enemmän saatat joutua tekemään kompromisseja niissä muissa asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja jos mies on 60 niin 37, 70 niin 42, niinkö? Aina vaan vanhemman ukonrähjän kanssa? Sounds like a load of crap.
Mutta sitten, kun mies on 90 ja nainen 52, on perintö odotettavissa mukavasti eläkepäivien alkuun mennessä ;D hähää.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen 39 mies joka ei ole vielä haudannut ajatusta perheestä niin biologisten tosiasioiden valossa naisen pitäisi olla alle 35 v jos ajattelee että seurustelu veisi vuoden. Mihinkään säätämiseen ei tuon ikäisellä naisella ole aikaa eikä minullakaan.
Teidän nelikymppisten lasta toivovien miesten nimenomaan kannattaisi* keskittyä 35-40-vuotiaisiin lapsettomiin naisiin, jotka haluavat lapsen. Heilläkään ei ole aikaa odottaa, ja suostuvat varmaan aloittamaan lapsen yrittämisen nopeasti. Suurin osa n. 40-vuotiaista miehistä ei "saa" alle 30-vuotiasta naista, joten se on hukkaan heitettyä aikaa. Ja joku 28-vuotias ei välttämättä halua lapsia vielä, joten mies voi "päästä" isäksi vasta joskus 45+-ikäisenä, mikä on aika paljon raskaampaa kuin nuorempana.
*tämä siis, jos ajattelee potentiaalista puolisoaan lähinnä lapsentekokoneena, kuten näistä viesteistä käy ilmi.
Yleensä aikuisilla pareilla on ikäeroa muutaman vuoden, eli miinusta/plussaa omaan ikääsi 5v niin tiedät vastauksen. Alle 30-vuotiaita nyt ei ainakaan kannata katsella.
Itse olen 25v ja mies 40v, mutta todennäköisyys tällaisille suhteille on olemattoman pieni. Jos etsisin kumppania nyt niin seuraisin samaa ohjetta, -/+5v eli vähintään 20v ja enintään 30v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On paljon kiinni elämänvaiheestakin. Jos perhettä aikoo perustaa, niin nuorempaa naista kannattaa katsella.
Mikä on alaraja sille, että on vielä "sopivaa"? Riippuuhan se tietysti henkilöstä, mutta noin karkeasti?
Noin karkeasti 28v, pari vuotta yli tai alle. Tuossa iässä ollan jo kuitenkin ihan aikuisia.
No jaa, itse en kyllä kiinnostuis nelikymppisestä miehestä, eikä kukaan ystävistänikään.
Minä sanoisin ap:lle 35-45 v.
N28
Ei sun tarvitsekaan, mutta moni ikäisesi kuitenkin on kiinnostunut ap:n ikäisistä miehistä. Ja ap:han kysyi, että mikä on alaraja sille, että on vielä "sopivaa".
38-42. Jos otat nyoremman, saat olla varma että vilkuilee vihreämpää ruohoa.