Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmennyn koulun kevätjuhlassa: Aikuisia nahkatakeissa, lapsia farkuissa lippikset päässä

Vierailija
03.06.2017 |

Tunsin itseni suorastaan ylipukeutuneeksi korkkareissa, hameessa, siistissä neuletakissa ja hiukset laitettuna...

Kommentit (268)

Vierailija
161/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin kuvitella nämä tyttöjen "juhlamekot" varsinkin yläaste/lukio mistä nostaa helmaa 1-2cm niin näkee minkä väriset stringit on alla tai jos olis miehinen sukuelin, niin kalusto roikkuisi kaikkien nähtävillä(ilman mitään transvesti juttuja nyt kiitos tämä oli esim.) niin nämä mekot on kyllä kaukana asiallisista juhlamekoista. Joten hyvässä tikissä oleva nuori jätkä sais tulla ilman paitaa paikalle.

Vierailija
162/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa pitää erottaa siisti, juhlava ja juhlapukeutuminen. Mitään pukukoodia koulujen kevätjuhlassa ei tietenkään ole, mutta asu saisi olla mielellään siistin ja juhlavan välimaastosta. Esimerkiksi vähän laadukkaampi neule tai paitapusero käy hyvin, vaaleasävyinen mielellään, tai keväinen kangasjakku, hame tai suorat housut käy. Kaprit ( suorat) myös, jos tarkenee. Miehillä suorat housut ja sävytetty paitapusero. Väriä saa olla. Nahkakengät tai keinonahkaa. Farkut eivät ole katastrofi, verkkavaatteet eivät sovi tilaisuuteen. Naisilla myös olkaimeton tai liian juhlava tai satiinikankainen mekko voi erottua epätarkoituksenmukaisesti.

Meidän perhe jättää aina menemättä tuollaisiin tilaisuuksiin koska ihmiset ovat niin pinnallisia ja suhtautuvat vihamielisesti verkkarikansaan.

Tytär valmistui mutta ei meidän perhe voinut lähteä sattuneista syistä vaikka kyllä me uskaltasimme mutta vastaanotto jo näiden olentojen pääkopassa on hyökkäävä ja vihamielinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä keskustelussa pitää erottaa siisti, juhlava ja juhlapukeutuminen. Mitään pukukoodia koulujen kevätjuhlassa ei tietenkään ole, mutta asu saisi olla mielellään siistin ja juhlavan välimaastosta. Esimerkiksi vähän laadukkaampi neule tai paitapusero käy hyvin, vaaleasävyinen mielellään, tai keväinen kangasjakku, hame tai suorat housut käy. Kaprit ( suorat) myös, jos tarkenee. Miehillä suorat housut ja sävytetty paitapusero. Väriä saa olla. Nahkakengät tai keinonahkaa. Farkut eivät ole katastrofi, verkkavaatteet eivät sovi tilaisuuteen. Naisilla myös olkaimeton tai liian juhlava tai satiinikankainen mekko voi erottua epätarkoituksenmukaisesti.

Polvet piiloon naisilla!

Vierailija
164/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi aikoinaan vahvasti alipukeutuneelle vieraalle, että hienoa, kun en laittanut juhlavaatteita, pääsetkin keittiöön tiskaamaan.

Eikö tuo ole vielä moukkamaisempaa kuin alipukeutuminen?

Vierailija
165/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua taas nolotti kulkea kaupungin läpi eilen kun olin hikiverkkareissa ja muut niin hienona. Ei mulla ollut päättäjäisiä tosin

nythän on jo maailmalla nk pieruverkkarit muotia ja voi kävellä korkokenkien kanssa. Oli Rhiannalla sun muilla. 

Vierailija
166/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ot, oli taannoin hautajaiset. Yksi lähisuvun avopuoliso, pitkälti päälle 30v nainen tuli hautajaisiin, mustissa farkuissa, niittitakki päällä ja joku kimallepipo päässä. Kun veivät kukkia arkulle vuorollaan, tajus sentään sen pipon päästä kiskaista hetken siellä arkulla seistyään. Tosin en tiedä oliko parempi näky kun likainen, rasvainen tukka ja pipon jäljiltä kivassa kuosissa esiin..

En yleensä niin kiinnitä huomiota pukeutumiseen mutta pisti silmään kyllä..  

Eipä sullakaan ole etiketti hallussa, jos kuvittelet, että naistenkin pitää otta hattu päästä kunnioituksen osoituksena. 

Vierailija
167/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En omista korkkareita koska en tykkää enkä halua vaivaisenluuta. 

No ei ne vaivaisenluut siitä tule, että käytät 2 krt vuodessa juhlissa korkkareita.

Vierailija
168/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on joku hämmentynyt. Tuntuu olevan suosittua puuhaa tuo hämmentyminen nykyään.

Välillä voisi ihmetellä, tai jopa kauhistella eikä viettää elämäänsä jatkuvan hämmennyksen vallassa.

Vierailija
169/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitini sanoi aikoinaan vahvasti alipukeutuneelle vieraalle, että hienoa, kun en laittanut juhlavaatteita, pääsetkin keittiöön tiskaamaan.

Tässä näkyy hyvin kuinka ihmisillä on erilaiset standardit. Alipukeutumista pidetään moukkamaisenpana kuin tarkoituksella toisen nolaamista ja v-tuilua. Ihmettelen.

Vierailija
170/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mene koulun juhliin enää koska yhtä helvetin valitusta niin en häiritse ketään.

Tänä päivänä valituksen aihe:

Kakarat tiellä

Rumat, tavalliset vaatteet

tyttöjenkin hameissa vikaa

Opettajaa ei kiitetä

Pitäkää juhlanne, en halua valittaja akkojen kanssa samaan tilaan.

Älä ota nokkiisi, nuo kaikki puutteet voi korjata, jos ne koskivat sinua. Opettele kiittämään ja pue jotain siisitä päällesi, sillä pärjää. Aikuiselle nämä ovat yleensä helppoja asioita.

Vierailija
171/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne vaivaisenluut siitä tule, että käytät 2 krt vuodessa juhlissa korkkareita.

Korkkarit on aivan turhat jos niillä ei osaa kävellä.

Vierailija
172/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

polvi leikattu vasta joten nyt käy vaan nk puutarhakengät joissa olin eilen juhlissa. Jätin eteiseen. 

Vierailija
173/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole  kummoinenkaan homma kunnioittaa tilaisuutta laittamalla tummat farkut (tai vaaleat housut) ja kauluspaita. Sillä pärjää vaikka osalla olisi puku päällä. 

Itse olin 9-luokkalaisten päättäjäisissä ja järkijään kaikilla pojilla oli puku päällä. Olivat ilmeisesti sopineet asiasta. Tytöillä huojuivat korkkaisessa ja kesämekoissaan.

Vanhemmilla osalla vaalea kesäpuku, itselläni oli vaaleat puuvillahousut ja kauluspaita. 

Pari tolloa seisoi likaisissa farkuissa (paksu ketju kuuluu asiaan) ja joku koff-paita päällä. Se on heidän häpeä kun suurin osa ajattelee = juntti. 

Mutta alkuperäinen kirjoittaja on siinä oikeassa, että on todella vaikea miettiä mitä pukee päälleen erilaisiin kevätjuhliin yms. 

Vierailija
174/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, kun itse olin nuori, kevätjuhlaan pukeutuminen oli suorastaan noloa. Siis juhlapukeutuminen. Etenkin yläasteella mentiin farkuissa ja neuleissa tms. Nykyäänhän lapset ja nuoret todella laittautuvat, osalla menee jopa ihan överiksi.

Tai ainakin tämä on oma havaintoni. Aikuisissa nyt löytyy kaikkea arkipukeutumisesta täyteen tälläykseen.

Ihan saman olen havainnoinut. Etenkin tytöt yläasteella pukeutuvat kuin kyseessä olisi joku prom-iltajuhla.

Eikä siinä sinänsä mitään, kivahan se on kauniita nuoria katsella, mutta tapakasvatusta tässäkin tarvittaisiin. Kevätjuhlaan ei laiteta iltapukutyyppistä bilemekkoa, se on ihan yhtä epäsopiva kuin ne farkut.

Muuten olen samaa mieltä kevätjuhlapukeutumisesta, mutta iltapuku, bilemekko ja prom-tyyppinen juhlapuku ovat kaikki erityyppisiä asuja.

Vierailija
175/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan minulla ole varaa ostaa tai vuokrata vaatteita. Vuokran jälkeen jää pari sataa euroa yli ja niillä pitäisi elää loppu kuu.

Tuntipalkka 8e.

Vierailija
176/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en enää lapsen viimeisinä kouluvuosina mennyt saliin istumaan enkä sitä ennen tullut hyvissä ajoin koulun pihalle keekoilemaan ja esittelemään itseäni ja lahjaa opettajalle. Tulin paikalle normitoimistovaatteissani kun juhla oli jo alkanut, ja seisoin käytävässä ja katselin sieltä salin ulkopuolelta avonaisista ovista kevätjuhlaa. Jotenkin aina ahdisti se hyveellinen ydinperheenä esiintyminen ja juhlateennäisyys. Kukaan ei koskaan tervehtinyt minua eikä jutellut, vaikka yritin juhlan jälkeen kahvittelussa olla lähestyttävä ja sanoa pari sanaa jonossa jne.

Minun muistoissani juhlapukeutuminen koulun kevätjuhlaan liittyy aina ulossulkemiseen ja teennäisyyteen. Koskaan en tutustunut toisten lasten vanhempiin vanhempainilloissakaan. Kaikki koulun tilaisuudet herättävät vielä muistellessakin ahdistusta.

Olin yksinäinen äiti jolla oli yksinäinen poika.

Vierailija
177/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole  kummoinenkaan homma kunnioittaa tilaisuutta laittamalla tummat farkut (tai vaaleat housut) ja kauluspaita. Sillä pärjää vaikka osalla olisi puku päällä. 

Itse olin 9-luokkalaisten päättäjäisissä ja järkijään kaikilla pojilla oli puku päällä. Olivat ilmeisesti sopineet asiasta. Tytöillä huojuivat korkkaisessa ja kesämekoissaan.

Vanhemmilla osalla vaalea kesäpuku, itselläni oli vaaleat puuvillahousut ja kauluspaita. 

Pari tolloa seisoi likaisissa farkuissa (paksu ketju kuuluu asiaan) ja joku koff-paita päällä. Se on heidän häpeä kun suurin osa ajattelee = juntti. 

Mutta alkuperäinen kirjoittaja on siinä oikeassa, että on todella vaikea miettiä mitä pukee päälleen erilaisiin kevätjuhliin yms. 

Mitkä ihmeen 9 luokan "päättäjäiset"? Ei vielä 90-luvulla nyt peruskoulun suorittamista pidetty erityisenä suuren juhlan aiheena vaan se oli itsestään selvyys ja vain välivaihe jatko opintoihin. Alaikäisiä nuoria jotka matkivat aikuisten juhlatapoja. Tämä on ilmeisesti matkittu lukiosta josta valmistuvat ovat jo täysi-ikäisiä.

Vierailija
178/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ainakaan minulla ole varaa ostaa tai vuokrata vaatteita. Vuokran jälkeen jää pari sataa euroa yli ja niillä pitäisi elää loppu kuu.

Tuntipalkka 8e.

Työssäkäyvää köyhää sen lisäksi halveksitaan kun ei ole varaa ostaa vaatteitakaan.

Minimipalkka pitäisi olla vähintään 12e

Vierailija
179/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyyhän ihmisellä olla nyt vähän parempia vaatteita. Saahan niitä kirppareilta ja uffista ja joku ystäväkin luopuu jostain kun on kyllästynyt. 

Vierailija
180/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ei vaan osaa pukeutua.

No joo, osataanpa pukeutua sentään häihin. Oltiin taannoin hollantilaisen kaveripariskunnan häissä, jossa valtaosa hollantilaisista vieraista oli pukeutunut ap:n kuvailemalla tavalla - mukaan lukien morsiammen äiti!!! Pistimme kieltämättä silmään siellä juhlapukuinemme. Että kyllä ne muunmaalaisetkin osaa :) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi