Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmennyn koulun kevätjuhlassa: Aikuisia nahkatakeissa, lapsia farkuissa lippikset päässä

Vierailija
03.06.2017 |

Tunsin itseni suorastaan ylipukeutuneeksi korkkareissa, hameessa, siistissä neuletakissa ja hiukset laitettuna...

Kommentit (268)

Vierailija
261/268 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saan kyllä kiittää toisaalta sitä, että oon köyhästä perheestä elänyt monessa paskalähiössä, niin kun muistele, niin eipä ole ollut kun yhdellä pojalla kauluspaita ja suorat housut jalassa. Kevät 2000 ala-aste päätty, niin monella oikeastaan kaikilla paitsi tällä vähän paremmalla hienostelijalla oli sen ajan muotikledjut eli lökäpöksyfarkut merkkiä micmac/bronx/kani/og gear/wutang siihen huppari miel. samoilta valmistajilta, bronxin tai jonkun baseballjoukkueen lippalakki ja skedekengät airwalkit tai dc.t.

Thought life in KMC, good memories...

Vierailija
262/268 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kyllä ihan absolutisti, mutta ei vain riitä aika eikä jaksaminen kirpparien kiertelemiseen. Olen myös aika pienikokoinen, 32, mutta rinnat on ja takapuoli. Ei kirppareilta mitään siistiä minulle löydy. Lisäksi vielä tuo perussairaus, niin että työpäivästä juuri ja juuri selviydyn, ja ruokakaupasta, sen jälkeen ei riitä voimat. Viikonloppuna saan huilata, niin ei todellakaan tule mieleen käyttää aikaa ravaamiseen vaatekaupoilla, jotta löytäisin juhlavaatteita. Arkivaatteet ennen kaikkea, ja ulkovaatteet, ettei tarvitse palella.

Ei siis ole rahaa, aikaa eikä jaksamista. Arjesta selviytyminen menee nyt kuitenkin juhlan ohi. Jos olisi auto ja puoliso, joka hoitaisi puolet kaupassakäynneistä jne., niin voisi ehkä jaksaa.

En kyllä välitä vähääkään, mitä joku ruusukolttuinen mamma ajattelee jossain peruskoulun kevätjuhlassa. Hyvähän se, että pääsee kerrankin tuntemaan ylemmyyttä, kun ei muuten ole sitä saanut missään kokea. Siitä kai se pahansuopuus kumpuaa.

Kuulostat itsekin melko pahansuovalta ja töykeältä. Tärkeintä varmaan on, mitä se lapsi ajattelee, eivät muiden lasten vanhemmat.

En usko, että tänne lapset kirjoittelee. Tässä ketjussa on kyse siitä, että aikuiset ihmiset arvostelevat toisten pukeutumista. Itse pidän tuollaista arvostelua moukkamaisempana kuin alipukeutumista. Ja varmasti olen moukille töykeä - he ansaitsevat sen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/268 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina mulla on ollut puhtaat ja siistit vaatteet lasten juhlissa.

Kolme lasta, joista yksi jo pois muuttanut, keskimmäinen pääsi just peruskoulusta ja nuorin aloittaa ekan luokan syksyllä.

Juhlia on ollut suht monet, niin paljon että välillä on kyllästyneenä menty paikalle, mutta menty on ja siisteissä vaatteissa, mutta en mä mitään juhlakolttuja ole laittanut päälle kuin tietyissä juhlissa.

Tilatkin on välillä ollut onnettomia. Ollaan jouduttu seisomaan useamman kerran kuin sillit purkissa eräässäkin koulussa.

Hyvä jos mitään näki sieltä takaa.

Vierailija
264/268 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun laitoslapsen kevät juhlissa tytöt olivat mekoissa ja pojat puvuissa. Aikuisetkin pukeutuneet asiallisesti. Onneksi juhlat eivät olleet ulkona, sillä kaikki olisivat jäätyneet. Sisätiloissa siis juhlat, joten ei nahkatakkeja näkynyt tms. Laitosnuoret osaavat pukeutua :)

Vierailija
265/268 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Roskaväellä on ne junttivaatteet päällä juhlissakin, ikävä kyllä.

Onpahan helpompi erottua siitä väestä.

Määritteletkö "roskaväen"?

Vierailija
266/268 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli korkkarit, siistit housut ja halternecksilkkimekko. Lapsella mekko ka bolero. Miehellä tummat farkut ja Gantin neule (merkki siksi, ettei ollut mikään rähjäinen mökkineule) 🙂.

Pukeudumme aina hyvin koko perhe. Jos menemme miehen kanssa juhliin, pollaamme toistemme vaatteet eli olemme pukeutuneet samantasoisesti. Kaikki tämä harkittuna kelloja ja kenkiä (minulla myös huivia ja käsilaukkuja) myöden.

Olen päättänyt pukeutua hyvin jo 30 v sitten. Jos joku ei osaa tulla juhliin siistit vaatteet yllä, ei se ole minulta pois. Katson ehkä kaksi kertaa, mutta muuten - not my prob.

Vierailija
267/268 |
05.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha rahvaan on koreilla vaatteilla ja laskea pennejä että voisi näyttää edes siedettävämmältä. Paremman hyödyn saa kun irtisanoo itsensä koko naurettavasta leikistä ja käyttää rahat tupakkaan, alkoholiin ja herkkuihin.

Herrasväki leikkiköön pukeutumisleikkejä kun heillä siihen on varaa.

Rahvaan kannattaa nauttia herkuista ja tupakasta.

Eriasia olisi jos duunista saisi jotain talteen niin sitten olisi varaa vähän koristella ja leikkiä. Vaan ei ole varaa leikkiin joten meidän rahvas perhe ei ole mukana herrasväen leikissä.

Vierailija
268/268 |
06.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

x

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä