Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hämmennyn koulun kevätjuhlassa: Aikuisia nahkatakeissa, lapsia farkuissa lippikset päässä

Vierailija
03.06.2017 |

Tunsin itseni suorastaan ylipukeutuneeksi korkkareissa, hameessa, siistissä neuletakissa ja hiukset laitettuna...

Kommentit (268)

Vierailija
181/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän vaatteella ja vaatteella on eroa, verkkarit sopii lenkkipolulle ja urheilukentälle mutta eivät koulun päättäjäisiin, tyylitajua on just se, että osaa pukeutua tilanteen mukaan. Lasta ei saisi laittaa em. tilanteeseen, muutenkin kouluissa kiusataan pienemmistäkin asioista kuin pukeutumisesta. Onhan se lapsellekin juhlallinen tilanne kun saa kevättodistuksen ja lauletaan Suvivirsi, yksi vuoden kohokohtia. Mekin käytiin aina lapsena ostamassa jotain uutta kevätjuhliin ja kyllähän siitä tulee lapsellekin juhlallinen olo kun on eri vaatteissa kuin arkena. Sama esimerkki seuraa myös aikuisena, että osaa pukeutua tilanteen mukaan. Mielestäni se on myös kunnioitusta juhlien järjestäjiä kohtaan, että laittaa siistit vaatteet. Just niin kuin joku tuossa mainitse, että voi ostaa juhliin jotain uutta joka sitten siirtyy arkikäyttöön esim. paita tms. jos haluaa olla käytännöllinen. Minun kouluaikanani jopa kouluvaatteet vaihdettiin kotona kotivaatteisiin, että eivät suttaantuneet ja olivat siistit. Aika noloa jos tulee esim. häihin kutsu, jossa on selkeä pukukoodi, esim. miehille puku ja joku tulee reisitaskuhousuissa ja collegepuserossa, vaikuttaa siltä, ettei arvosta ko. juhlien järjestäjiä. Siinä olen samaa mieltä, että tärkeintä on ihminen ei vaatteet, mutta miksi turhaan joutua noloon tilanteeseen kun suurin osa kuitenkin pukeutuu juhliin muihin kuin arkivaatteisiin.

Vierailija
182/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säälittää tuollaiset vanhemmat tai lapset jotka eivät pue lapsiaan kun tietää, että muut laittavat puvun, ei kai kiinnosta. Lapsi joutuu vaikkakin 9-luokkalainen kantamaan häpeää joka ei ole heidän asiansa. Mikään koff-paita tai likaiset farkut eivät kuulu kevätjuhliin mutta entäpä jos heillä ei ole muita vaatteita, vanhemmat eivät ole hankkineen, hirveän surullista mielestäni. Mielestäni sellaiset vanhemmat ovat juntteja eivät lapset, vanhempien häpeähän se on vielä 9-luokkalaistenkin pukeutuminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa ihmisten olla. Jotenkin tämä tulee mieleen tästä ketjusta, joka kertoo enemmän pikkusieluisista nipottavista kommentoijista kuin mistään muusta. Kovin hanakasti olette vain ulkomuodon perusteella lausumassa tuomioita ja arvioita kanssaihmisistänne. Arkivaatteilla koulun päättäjäisjuhlaan osallistuva lapsi on tietysti peräisin alkoholisti-, mielenterveysongelmaisesta kodista... Ikäviä ihmisiä olette. Se on valitettava totuus.

Vierailija
184/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puku päällä ala-asteen kevätjuhlassa olevat näyttää kyllä lähinnä naurettavalta, samoin ylipukeutuneet naiset. Juhlapukeutumista on monenlaista, mutta lasten kevätjuhlaan ei mielestäni tarvitse pukeutua kuten vaikkapa häihin. Juhlan kunnioittamista on myös miettiä hieman, millainen se juhlan tyyli on; lasten kevätjuhlat varsinkin alakoulussa on ihan erilaiset kuin ylioppilasjuhlat.

Minä menin kevätjuhlaan suoraan töistä, joten päällä oli työvaatteet eli puku, kauluspaita ja solmio. Vaimo tuli myös suoraan töistä jakkupuvussa ja korkokengissä. Onneksi meidän lasten koulussa suurin osa vanhemmista pukeutuu normaalisti (puku/pikkutakki/jakkupuku jne. ), eikä mihinkään verkkareihin tms. Myös lapset osataan pukea normaalisti juhlavaatteisiin.

Vierailija
185/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ihan pääkaupunkiseudulta olen itse ja muistan että aikoinaan montakymmentä vuotta sitten laitoin ylioppilasjuhliin kouluun farkut. Ei sopinut mun rokkimimmityyliin lähteä missään prinsessamekoissa ja korkokengissä heilumaan.

Ylppärijuhlakuvissa mulla on kulahtaneet siniset farkut ja jätti t-paita, toinen olkapää paljaana  (tuon aikakauden muotivaatteet näköjään ovat taas trendikkäitä tänään hehee) ja ylioppilaslakki vinosti päässä! :D

Ja tällä tulet kehuskelemaan? Junttien kuningatar!

Vierailija
186/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvi suloinen kirjoitti:

Kyllähän vaatteella ja vaatteella on eroa, verkkarit sopii lenkkipolulle ja urheilukentälle mutta eivät koulun päättäjäisiin, tyylitajua on just se, että osaa pukeutua tilanteen mukaan. Lasta ei saisi laittaa em. tilanteeseen, muutenkin kouluissa kiusataan pienemmistäkin asioista kuin pukeutumisesta. Onhan se lapsellekin juhlallinen tilanne kun saa kevättodistuksen ja lauletaan Suvivirsi, yksi vuoden kohokohtia. Mekin käytiin aina lapsena ostamassa jotain uutta kevätjuhliin ja kyllähän siitä tulee lapsellekin juhlallinen olo kun on eri vaatteissa kuin arkena. Sama esimerkki seuraa myös aikuisena, että osaa pukeutua tilanteen mukaan. Mielestäni se on myös kunnioitusta juhlien järjestäjiä kohtaan, että laittaa siistit vaatteet. Just niin kuin joku tuossa mainitse, että voi ostaa juhliin jotain uutta joka sitten siirtyy arkikäyttöön esim. paita tms. jos haluaa olla käytännöllinen. Minun kouluaikanani jopa kouluvaatteet vaihdettiin kotona kotivaatteisiin, että eivät suttaantuneet ja olivat siistit. Aika noloa jos tulee esim. häihin kutsu, jossa on selkeä pukukoodi, esim. miehille puku ja joku tulee reisitaskuhousuissa ja collegepuserossa, vaikuttaa siltä, ettei arvosta ko. juhlien järjestäjiä. Siinä olen samaa mieltä, että tärkeintä on ihminen ei vaatteet, mutta miksi turhaan joutua noloon tilanteeseen kun suurin osa kuitenkin pukeutuu juhliin muihin kuin arkivaatteisiin.

Juuri noin anaalisen tarkan suhtautumisen takia itse jätän aina välistä kaikki ns. juhlat ja tilaisuudet.

Ei voisi vähempää kiinnostaa armeijapukukoodi.

-koodari

Vierailija
187/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsen juhlat oli ulkona. Tärkeintä oli lämmin vaatetus eikä juhlahepenet. Mun pojat ei omista pukuja tai mustia housuja, farkut sai kelvata, tytön juhlamekko oli liian kesäinen juhliin +5 asteen lämpötilassa.. Sinä vuonna kun on muita juhlia ostetaan varsinaiset juhlavaatteet, muuten saa riittää siisti kauluspaita ja farkut. Ne on lapsia herranen aika eikä heitä koske samat etikettisäännöt.

Vierailija
188/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää tuollaiset vanhemmat tai lapset jotka eivät pue lapsiaan kun tietää, että muut laittavat puvun, ei kai kiinnosta. Lapsi joutuu vaikkakin 9-luokkalainen kantamaan häpeää joka ei ole heidän asiansa. Mikään koff-paita tai likaiset farkut eivät kuulu kevätjuhliin mutta entäpä jos heillä ei ole muita vaatteita, vanhemmat eivät ole hankkineen, hirveän surullista mielestäni. Mielestäni sellaiset vanhemmat ovat juntteja eivät lapset, vanhempien häpeähän se on vielä 9-luokkalaistenkin pukeutuminen.

Mitäs luulet onko 9e tunti siivoojalla varaa ostella vaatteita joitain juhlia varten?

Sitten tietty sakki vielä halveksii vaatteita ja haukkuu roskaväeksi.

On se vaan kumma kun ei työtätekeviä kohtaan löydy mitään arvostusta vaan se arvostus tulee vaan vaatteista ja pinnallisuudesta.

Siinä koff-paidassa ei ole mitään vikaa se on katsojassa ja mielikuvissa se vika.

Vierailija
189/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset jotka arvostelee muiden pukeutumista ovat samalaisia kuin koulukiusaaja porukat joissa naureskellaan niille joilla ei ole muotivaatteita ja jotka näyttävät erilaisilta vaatteineen.

Vierailija
190/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes mitenkään vanha (33v) mutta olen käsityksessä että kyseessä on JUHLA , eikä mikään vanhempainilta.. Ilma oli todella kylmä, mutta kai sen nahkatakin alle saisi nätin  mekon ja fleecesukkikset?!

Ap

Henkilökohtaisesti tuntisin olon kamalaksi, jos olisi pakko vetää päälle joku mekko ja sukkikset. Korkkareista puhumattakaan.

Vierailija
191/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa ihmisten olla. Jotenkin tämä tulee mieleen tästä ketjusta, joka kertoo enemmän pikkusieluisista nipottavista kommentoijista kuin mistään muusta. Kovin hanakasti olette vain ulkomuodon perusteella lausumassa tuomioita ja arvioita kanssaihmisistänne. Arkivaatteilla koulun päättäjäisjuhlaan osallistuva lapsi on tietysti peräisin alkoholisti-, mielenterveysongelmaisesta kodista... Ikäviä ihmisiä olette. Se on valitettava totuus.

Likaiset rikkinäiset arkivaatteet, kun kirpparilta saa ostaa ehjiä.

Itse vien lapsen pieneksi jääneet juhlavaatteet joko sukulaisille tai 4H kierrätyskeskukseen.

Vierailija
192/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole edes mitenkään vanha (33v) mutta olen käsityksessä että kyseessä on JUHLA , eikä mikään vanhempainilta.. Ilma oli todella kylmä, mutta kai sen nahkatakin alle saisi nätin  mekon ja fleecesukkikset?!

Ap

Henkilökohtaisesti tuntisin olon kamalaksi, jos olisi pakko vetää päälle joku mekko ja sukkikset. Korkkareista puhumattakaan.

Niin, ja pitää varmaan muistaa lisätä, että farkkujen taskussa on kaksi akateemista tutkintoa ja työ on tyypillisesti arvostetulla luovalla alalla?

-Sama, juntti ja roskaväkeä

Vierailija
193/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun sinne kirpparille menee niin saa etsimällä etsiä niitä vaatteita ja sopivia ei helpolla löydy.

Se aika on pois vapaasta ajasta ja sen ajankin jos käyttää ylitöihin niin siinäpä se sitten olikin. Matalapalkka-alan työntekijöille ei ylimääräistä käyttörahaa jää vaikka ylitöissä kävisi.

Vierailija
194/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

lapsen juhlat oli ulkona. Tärkeintä oli lämmin vaatetus eikä juhlahepenet. Mun pojat ei omista pukuja tai mustia housuja, farkut sai kelvata, tytön juhlamekko oli liian kesäinen juhliin +5 asteen lämpötilassa.. Sinä vuonna kun on muita juhlia ostetaan varsinaiset juhlavaatteet, muuten saa riittää siisti kauluspaita ja farkut. Ne on lapsia herranen aika eikä heitä koske samat etikettisäännöt.

Turha sanoa että ei ole varaa hankkia.  Alennusrekistä saa muutamalla kympillä ja jos ei sieltäkään niin kirpparilla on yllinkyllin muutamalla eurolla  hyviä lähes käyttämättömiä juhlavaatteita.

Vierailija
195/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä nuo koulun päättäjäiset ei ole niin hieno juhla, että pitäisi puku päällä mennä. Ylppärit asia erikseen.

Mutta jonkun kolmosluokkalaisen kevätjuhliin minusta lapsille asiallinen pukeutuminen on esim pojalle siistit farkut ja siistit tennarit, kauluspaita. Tytölle esim siisti mekko ja ballerinat. Ulkona jos ollaan niin ihan ne tavalliset ulkotakit käy, ei tarvitse erikseen ostaa mitään juhlavia ulkotakkeja.

Muoti ja etiketit muuttuu, se on selvä. Ihmisillä on talous tiukilla kun on lama + muutenkin kerskakulutusta vierastetaan. Mieluummin itsekkin ostan juhliin uudet siistit vaatteet mitä voi sitten käyttää arjessakin juhlien jälkeen. Kuin että ostetaan pojalle joku hiton kallis puku ja kengät, jotka jää pieneksi alle vuodessa eikä muita juhlia tule. Kerran katsoin pojalle pukua ihan henkkamaukasta, koossa 98 cm. Jo se olisi maksanut lähemmäs satasen kenkineen ja kauluspaitoineen. Ei mitään järkeä.

Vierailija
196/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Turha sanoa että ei ole varaa hankkia.  Alennusrekistä saa muutamalla kympillä ja jos ei sieltäkään niin kirpparilla on yllinkyllin muutamalla eurolla  hyviä lähes käyttämättömiä juhlavaatteita.

No ei todellakaan aina saa. Ellei kelpuuta mitä tahansa "juhla"rättiä.

Vierailija
197/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaisia kirppiksiä siellä päin on, mutta täällä ei kyllä välttämättä todellakaan yhtäkkiä löydä kivoja juhlavaatteita muutamalla eurolla. Yleensä niillä lapsillakin on kuitenkin myös joku oma maku, etenkin kun ikää tulee niin ei niiden päälle ihan mitä tahansa 2000-luvun alun kolttua voi pakottaa. Lisäksi olisi kiva että ne edes jotenkin istuu.  Kirpparilta jos haluaa, saa varautua ravaamaan siellä kuukauden kaksi vähintään kerran viikossa.

En ole muutenkaan kyllä koskaan ymmärtänyt tätä "kirpparilta kyllä saa kaiken" puhetta. Joo, saa varmaan sitten joskus, pahimmillaan ehkä puolen vuoden päästä osuu oikeanlaista tavaraa kohdalle.

Vierailija
198/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä millaisia kirppiksiä siellä päin on, mutta täällä ei kyllä välttämättä todellakaan yhtäkkiä löydä kivoja juhlavaatteita muutamalla eurolla. Yleensä niillä lapsillakin on kuitenkin myös joku oma maku, etenkin kun ikää tulee niin ei niiden päälle ihan mitä tahansa 2000-luvun alun kolttua voi pakottaa. Lisäksi olisi kiva että ne edes jotenkin istuu.  Kirpparilta jos haluaa, saa varautua ravaamaan siellä kuukauden kaksi vähintään kerran viikossa.

En ole muutenkaan kyllä koskaan ymmärtänyt tätä "kirpparilta kyllä saa kaiken" puhetta. Joo, saa varmaan sitten joskus, pahimmillaan ehkä puolen vuoden päästä osuu oikeanlaista tavaraa kohdalle.

onhan sulla ollut aikaa etsiä vuosia 

Vierailija
199/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole  kummoinenkaan homma kunnioittaa tilaisuutta laittamalla tummat farkut (tai vaaleat housut) ja kauluspaita. Sillä pärjää vaikka osalla olisi puku päällä. 

Itse olin 9-luokkalaisten päättäjäisissä ja järkijään kaikilla pojilla oli puku päällä. Olivat ilmeisesti sopineet asiasta. Tytöillä huojuivat korkkaisessa ja kesämekoissaan.

Vanhemmilla osalla vaalea kesäpuku, itselläni oli vaaleat puuvillahousut ja kauluspaita. 

Pari tolloa seisoi likaisissa farkuissa (paksu ketju kuuluu asiaan) ja joku koff-paita päällä. Se on heidän häpeä kun suurin osa ajattelee = juntti. 

Mutta alkuperäinen kirjoittaja on siinä oikeassa, että on todella vaikea miettiä mitä pukee päälleen erilaisiin kevätjuhliin yms. 

farkut oli puhtaat ja t-paita suht uusi ja jotain luki enkuksi ja osalla oli puku ja muistaakseni neljällä ei puku. Poika vaan pokkasi luokan parhaimman ka:n aikoinaan ja pääsi näin ollen yli 9 ka:n lukioon stadissa. 

Vierailija
200/268 |
04.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole  kummoinenkaan homma kunnioittaa tilaisuutta laittamalla tummat farkut (tai vaaleat housut) ja kauluspaita. Sillä pärjää vaikka osalla olisi puku päällä. 

Itse olin 9-luokkalaisten päättäjäisissä ja järkijään kaikilla pojilla oli puku päällä. Olivat ilmeisesti sopineet asiasta. Tytöillä huojuivat korkkaisessa ja kesämekoissaan.

Vanhemmilla osalla vaalea kesäpuku, itselläni oli vaaleat puuvillahousut ja kauluspaita. 

Pari tolloa seisoi likaisissa farkuissa (paksu ketju kuuluu asiaan) ja joku koff-paita päällä. Se on heidän häpeä kun suurin osa ajattelee = juntti. 

Mutta alkuperäinen kirjoittaja on siinä oikeassa, että on todella vaikea miettiä mitä pukee päälleen erilaisiin kevätjuhliin yms. 

farkut oli puhtaat ja t-paita suht uusi ja jotain luki enkuksi ja osalla oli puku ja muistaakseni neljällä ei puku. Poika vaan pokkasi luokan parhaimman ka:n aikoinaan ja pääsi näin ollen yli 9 ka:n lukioon stadissa. 

stipendin

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme