Mikä oli peruskoulun kevään 9. luokan päättötodistuksesi keskiarvo?
Jos muistat ja mihin alalle töihin olet päätynyt.
Itsellä oli 5,8 ja logistiikka-alalle päädyin.
Kommentit (95)
En tarkkaan muista, joku 8,5 paikkeilla. Myyntiassari olen.
9,4 työtön, ei mitään merkitystä tuolla keskiarvolla mihinkään.
Päättötodistuksessa 1982 keskiarvoni oli 8,1 ja yrittäjänä olen eteenpäin porskuttanut.
7,3. Muistaakseni.
Luin itseni laivakokiksi ja myöhemmin laitoshuoltajaksi, nykyään olen yrittäjä.
9.7 ja hoitoala. Olisi pitänyt lukea jotain muuta.
9.3 ka, lukuaineet 9.8.
TekuAMkins/tusina-DI sähköltä (svt/automaatio) , ehdin jo käväistä 100kE vuosiansiolla mutta työttömyyden jälkeen "räkähommiin" ict-alalle 42 kE ansioihin ja nyt mietin kaikkeen.kyrpiintyneenä totaalista downshiftausta sossuloiseksi.
Sitä tarkoitin kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap-- kirjoitti:
Ap-->: Kävin minäkin ammattikoulun ja AMK :n, mutta en kysynyt muista koulutuksista. Kiinnostaa vaan tietää onko peruskoulun päättätodistuksen keskiarvolla ollut mitään merkitystä mihin töihin on päätynyt elämänsä aikana.
Entä jos on tehnyt monia eri töitä, mikä siinä loppujen lopuksi on se työ mihin on päätynyt? Viimeisin? Ensimmäinen?
Eli minkä alan töissä nykyään on.
Mutta onhan sillä nyt merkitystä tekeekö kyseistä työtä 19-vuotiaana vai 55-vuotiaana. Ei 19-v. ole vielä oikein päätynyt minnekään tai 55-vuotias on voinut tehdä mittavan uran jossain muualla ja päätynyt vaikka jonnekin maaseudulle omavaraistaloutta pyörittämään.
7,9 yläasteelta lukioon. Ylioppilaaksi kirjoitin L:n yleisarvosanalla 1987.
Neljässä vuodessa KTM:n paperit ja töitä on riittänyt, mutta varsinaisesti uraa en ole tehnyt koskaan, enkä ole halunnutkaan. Olen vaihtanut työpaikkaa ja alaakin useamman kerran. Nykyisin työskentelen asiantuntijaroolissa IT-alan yrityksessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap-- kirjoitti:
Ap-->: Kävin minäkin ammattikoulun ja AMK :n, mutta en kysynyt muista koulutuksista. Kiinnostaa vaan tietää onko peruskoulun päättätodistuksen keskiarvolla ollut mitään merkitystä mihin töihin on päätynyt elämänsä aikana.
Entä jos on tehnyt monia eri töitä, mikä siinä loppujen lopuksi on se työ mihin on päätynyt? Viimeisin? Ensimmäinen?
Mutta onhan sillä nyt merkitystä tekeekö kyseistä työtä 19-vuotiaana vai 55-vuotiaana. Ei 19-v. ole vielä oikein päätynyt minnekään tai 55-vuotias on voinut tehdä mittavan uran jossain muualla ja päätynyt vaikka jonnekin maaseudulle omavaraistaloutta pyörittämään.
Tässä ei haettu mitään prassailua työhistorialla vaan minkä alan töissä juuri nyt on. (odotan alapeukkuja).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap-- kirjoitti:
Tässä ei haettu mitään prassailua työhistorialla vaan minkä alan töissä juuri nyt on. (odotan alapeukkuja).
Olisit avauksessasi kysynyt missä töissä itse kukin tällä hetkellä on, riippumatta iästä tai muistakaan mielestäsi epäolennaisuuksista.
7,4. Lukiossa 7,6. Kulttuurialalla ollaan.
8,7 ja lukion päättäri 9,2. Kasvatustieteiden maisteri mutta päätynyt jäämään kotiäidiksi ja uramiehen oikeaksi kädeksi.
8,7 oli. Samaa luokkaa taisi olla myös lukiossa. KTM olen nykyisin.
Keskiarvo n. 9,2 ja DI minusta tuli
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap-- kirjoitti:
Olisit avauksessasi kysynyt missä töissä itse kukin tällä hetkellä on, riippumatta iästä tai muistakaan mielestäsi epäolennaisuuksista.
Anteeksi että en ole täydellinen.
Muistaakseni 8,7 ja työskentelen asiantuntijana TE-toimistossa.
En muista enää niin tarkkaan, joko 8,9 tai 9. Farmaseutti olen.
Taisin saada sen hivutettua 9,0:aan, se oli jonkinlainen tavoite ja pääsin sillä haluamaani lukioon, tosin silloin muinoin ysillä olis päässyt useimpiin lukioihin ihan Helsingissäkin.
Minusta tuli markkinoinnin ja viestinnän sekatyöläinen. Kävin kauppakorkean, kun en keksinyt mitään muutakaan.
Olen 45 v. nainen.