Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko 7-vuotias olla yksin yön kotona, jos äiti yötöissä klo 21-07?

Vierailija
28.03.2006 |

Päivällä olisi esikoulussa.

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

järki siinäkin hommassa ja tärkeysjärjestys . Lomilla ollut hoitaja- yhden kesän oli hoitaja kun olin töissä . Muuten nykyinen työ on sellainen että samat lomat kun lapsilla . Ei viikonloppu ja yötöitä . Jos on niin daiju pomo ettei ymmärrä tilannetta niin kustantakoon lapsenvahdin , tai etsiköön uuden työntekijän . Miksi et ole ap kommentoinut mitään ?

Vierailija
2/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielestäni on kyllä liian pieni olemaan yksin.. entä jos herää yöllä ja näkee esim. painajaisia? siinä ei kyllä mitkään puhelimet auta..ja mitäs jos jotain muuta kamalaa tapahtuu`? ei sen ikäinen vielä osaa hätätilanteessa välttämättä mitään tehdä.. kannattaa mielummin hankkia hoitaja yöksi. Mielummin varmaan maksat vähän hoitajalle joka tulee kuin että jätät lapsesi yksin yöksi kotiin..Itse en missään nimessä jättäisi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mut on kasvatettu ns. pumpulissa ja olen ollut ekaa kertaa veljeni kanssa yksin kotona yötä varmaan joskus 15-vuotiaana. Nyt saan nauttia hyvästä itsetunnosta ja perusturvallisuudesta, koska en ole joutunut vanhempieni hylkäämäksi lapsena. Saman aion tarjota myös omille lapsilleni.

Vierailija
4/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se oli sen arvosta . Maksan vaikka mitä jos tiedän että lapsillani on hyvä ja turvallinen olla

Vierailija
5/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi!

Vierailija
6/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottamatta kantaa itse kysymykseen. Minä en ikinä antaisi itselleni anteeksi jos lapselle tapahtuisi jotain hänen ollessa yksin kotona, jotain mikä olisi voitu estää jos aikuinen olisi ollut paikalla. Tuon ikäinen ei kuitenkaan kaikissa tapauksissa osaa toimia aikuisen tavoin.

Vierailija
7/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä todellakaan suosittele. Perusturvallisuudesta, itsetunnosta jne. ei voi paljon puhua. Lapselleni olen ihan erilainen äiti kuin omani oli.

Vierailija
8/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoitus kaupan seinälle tms. Joku opiskelijatyttö varmasti mielellään ottaa vastaan helpon homman: Tulee teille nukkumaan ja saa siitä rahaa.

Itse olen ollut jo tuon ikäisestä yksin yötä, enkä tuolloin edes pelännyt asiaa. Myöhemmin siitä on tullut paljon ongelmia, jotka vaikuttavat vielä tänäkin päivänä elämääni. Mutta toki kaikki eivät ole tällaisia" raukkoja" , vaan kestävät yksinoloa ilman mitän traumoja.

Vierailija
9/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

oletkos itse kuullut, että kunnallinen päivähoito on tarkoitettu PÄIVÄHOITOIKÄISILLE lapsille, ei koululaisille. Helsingissä ei ainakaan edes saa ekaluokkalaista kuten ei muitakaan koululaisia vuoropäiväkotiin, ja tämä on fakta. Kunta ei myöskään järjestä hoitajaa, eli jos satut olemaan vuorotyötä tekevän yh-äidin 7 v. poika, eikä ole mummeja tms. lähistöllä, niin VOI VOI! Sitten on vaan pärjättävä.

Ja te jotka huutelette, että pitää palkata hoitaja, niin voin kertoa, että esim. MLL hoitajapalvelu on pk-seudulla välillä erittäin kuormitettu ja hoitajaa vaikea saada. Kalliimpiin järjestelyihin taas monella yh:lla tuskin on varaa.

Joten lopettakaa se jeesustelu ja avatkaa silmänne reaalimaailmaan.

Tai jos yksinjätettyjen ekaluokkalaisten tilanne niin kaivaa, niin tarjoutukaapa vaikka itse naapurin yh:lle avuksi...

Enkä todellakaan tarkoita, että lapsen olisi hyvä olla yksin, mutta kaikilla ei vain ole vaihtoehtoja (huom. omat lapseni EIVÄT vietä öitä yksin) ja vituttaa tän palstan ainainen hurskastelu.

Vierailija
10/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

oletkos itse kuullut, että kunnallinen päivähoito on tarkoitettu PÄIVÄHOITOIKÄISILLE lapsille, ei koululaisille. Helsingissä ei ainakaan edes saa ekaluokkalaista kuten ei muitakaan koululaisia vuoropäiväkotiin, ja tämä on fakta. Kunta ei myöskään järjestä hoitajaa, eli jos satut olemaan vuorotyötä tekevän yh-äidin 7 v. poika, eikä ole mummeja tms. lähistöllä, niin VOI VOI! Sitten on vaan pärjättävä.

Ja te jotka huutelette, että pitää palkata hoitaja, niin voin kertoa, että esim. MLL hoitajapalvelu on pk-seudulla välillä erittäin kuormitettu ja hoitajaa vaikea saada. Kalliimpiin järjestelyihin taas monella yh:lla tuskin on varaa.

Joten lopettakaa se jeesustelu ja avatkaa silmänne reaalimaailmaan.

Tai jos yksinjätettyjen ekaluokkalaisten tilanne niin kaivaa, niin tarjoutukaapa vaikka itse naapurin yh:lle avuksi...

Enkä todellakaan tarkoita, että lapsen olisi hyvä olla yksin, mutta kaikilla ei vain ole vaihtoehtoja (huom. omat lapseni EIVÄT vietä öitä yksin) ja vituttaa tän palstan ainainen hurskastelu.

Vierailija
11/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka ei jätä edes 14- vuotiasta yksin...

Voi saatana, siitä pitäs jo johonki ilmottaa!!

Vierailija
12/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan kuvitella, miten kauhuissani olisin ollut, jos olisi pitänyt koko yö olla yksin kotona.

Vierailija
13/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Joten lopettakaa se jeesustelu ja avatkaa silmänne reaalimaailmaan. Tai jos yksinjätettyjen ekaluokkalaisten tilanne niin kaivaa, niin tarjoutukaapa vaikka itse naapurin yh:lle avuksi...

tai jos tunkisin, en ottaisi paikkakuntani sosiaalivirastosta selville palveluita.

Se on muuten ihan paskapuhetta etteikö Helsingissä voisi päiväkoti ottaa kouluikäisiä! Kaverini poika oli ekan ja tokan luokan kesällä vanhassa päiväkodissa koulun jälkeen, sai olla sisarusten kanssa ja leikkiä! Myös oman lapseni päiväkodissa on KOULULAISIA IP-HOIDOSSA.

Vierailija
14/73 |
29.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin saanut virheellisiä tietoja ja kysellyt, eikö jossain asiassa ole mahdollista tehdä poikkeuksellista ratkaisua!

Vierailija
15/73 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ekaluokkalainen ole päivälläkään 10h yksin... On ihmisillä kysymyksiä!!!

Vierailija
16/73 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Päivällä olisi esikoulussa.

Vierailija
17/73 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi puhelin yhteys on kyllä ehdoton...

Täällä on taas näitä fanaatikkoja, joiden lapset ei ole tuntia pidempään yksin ennen kun täyttävät 18v

Vierailija
18/73 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän nyt ihan tosissasi kysynyt??

Vierailija
19/73 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on viisas EI PUMPULISSA kasvanut lapsi.

Vierailija
20/73 |
28.03.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottavasti tämä oli vitsi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme viisi