Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksi lapsi oksentaa, pitääkö mun nyt perua esikoisen yo-juhlat?!?

Vierailija
03.06.2017 |

Vai voisiko lapsi sairastaa omassa huoneessaan eikä tulisi sieltä juhlien aikana muutoin kuin vessan tms. Voi meiltä meni niin paljon rahaa näiden juhlien järjestämiseen että surettaa jos nyt jouduttaisiin perumaan!

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairas lapsi huoneeseensa. Hyvä käsihygienia estää kyllä pöpöjen tarttumista tehokkaasti.

Vierailija
62/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä. 0-10 v. -> yritä saada joku läheinen hoitamaan joko huoneessaan tai muualla (läheisen koti lähistöllä?)

10-> v. voi sairastaa omatoimisesti huoneessaan, joku käy kurkkimassa vointia tai pitämässä seuraa

12v, sen verran iso jo että voisi vaikka leffaa katsoa huoneessaan. Yöllä kerran oksentanut, mutta kalpea ja väsynyt on. Ap

En jaksa ymmärtää noin hysteerisiä ihmisiä. Kerran oksentanut oikein, huoh. Annat lapsen levätä huoneessaan, vieraille sanot että x voi hieman huonosti eikä pysty osallistumaan. Desinfioitu ja pyyhit ovenkahvat, vessan hanat ym huolella. Yksinoksennus tuskin on oksennustauti edes. Haloo. Peruisitte esikoiseksi juhlat kun pikkusisarus vähän kalpea?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että moni on ostanut jo lahjan valmiiksi ja järjestänyt vapaata juhliin tuloon tuohon aikaan. 

:D Ihanko totta, et MONI vieraista on ostanut lahjan valmiiksi ja järjestänyt tuon vapaaksi?! Mä olisin ajatellut et suurin osa ei oo ostanut lahjaa ja on esim. töissä. Voi jeesus mitä keskustelun tasoa. :D

Vierailija
64/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse yo juhliani edeltävänä iltana aloin oksentaa ja oksentelin useasti klo. 22-04. Mieleenkään ei tullut jättää omia yo juhlia väliin, kun niin kova työ oli lukion eteen tehty. Menin koulullekin juhliin ja paha olo iski kesken lakitusjuhlan. Onneksi terveydenhoitajan huone ja wc oli lähellä. Selvisin juhlista siis kotiin ja nukuin pari tunti ennen vieraiden tuloa.

Juhlissani makoilin sohvalla ja kiitin onnitteluista kaukaa ilman kättelyitä. En syönyt tarjottavia. Kuvatkin otettiin ja hyvät tuli, eli niistä ei näkynyt että olen kipeä. Kukaan vieraista ei sairastunut eikä kotiväki.

Eli juhlien peruminen on viimeinen vaihtoehto, on valmistuminen niin tärkeää nuorelle.

Vierailija
65/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin kyllä vihainen jos minut kutsuttaisiin juhliin ja siellä tieten tahtoen levitetään vatsatautia. Se ei ole oikea ajankohta juhlimiseen. Rinnastaisin tuon jopa pahoinpitelyyn tai tahalliseen myrkyttämiseen. Joskus voi toki lapsi oksentaa muistakin syistä. Ehdoton edellytys juhlille siis on:  Ei vatsatautia talossa.

Voi jestas :D Kyllä voi olla hulluja ihmisiä!

Vierailija
66/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintä mitä voi tehdä on kertoa vieraille, että perheessä on vatsatauti. He päättääkööt, tulevatko juhliin.

Vierailija
67/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse yo juhliani edeltävänä iltana aloin oksentaa ja oksentelin useasti klo. 22-04. Mieleenkään ei tullut jättää omia yo juhlia väliin, kun niin kova työ oli lukion eteen tehty. Menin koulullekin juhliin ja paha olo iski kesken lakitusjuhlan. Onneksi terveydenhoitajan huone ja wc oli lähellä. Selvisin juhlista siis kotiin ja nukuin pari tunti ennen vieraiden tuloa.

Juhlissani makoilin sohvalla ja kiitin onnitteluista kaukaa ilman kättelyitä. En syönyt tarjottavia. Kuvatkin otettiin ja hyvät tuli, eli niistä ei näkynyt että olen kipeä. Kukaan vieraista ei sairastunut eikä kotiväki.

Eli juhlien peruminen on viimeinen vaihtoehto, on valmistuminen niin tärkeää nuorelle.

Yks juttu pisti silmään. Oon ollu juhlissa jossa porukka sai ruokamyrkytyksiä, pari kunnon räyhääjää oli jotka haukkui emännän pystyyn, mutta yleinen tapa taitaa olla että mistään jälkitaudeista ei raivota. Jos siis vieraasi ovat saaneet riskin sairastua ja kaikki sanovat pysyneensä terveinä, ei se välttämättä ole niin. Kohteliaisuuksiin kuuluu että ei kerrota "joo kyl mulla paska lensi juhlien jälkeen" tmv.

Vierailija
68/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tartuntahan on jo tapahtunut jos niikseen on eli ilmoittaisin vieraille vatsataudista ja jokainen tosiaan itse päättää mitä tekee :)

Vierailija
69/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai ymmärrät, että moni on ostanut jo lahjan valmiiksi ja järjestänyt vapaata juhliin tuloon tuohon aikaan. 

:D Ihanko totta, et MONI vieraista on ostanut lahjan valmiiksi ja järjestänyt tuon vapaaksi?! Mä olisin ajatellut et suurin osa ei oo ostanut lahjaa ja on esim. töissä. Voi jeesus mitä keskustelun tasoa. :D

Kaikki eivät tuo lahjaa tai ostaa vain kukkia juuri ennen kuin on tulossa. Kaikkien ei myöskään tarvitse erityisesti järjestää mitään, vaan heillä on viikonloppu vapaana muutenkin, eikä mitään muuta menoa. 

Ajatteletko koskaan? 

Vierailija
70/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran yöllä oksentaminen ei kyllä kuulosta mahataudilta. Multa ja mun koko perheeltä ainakin paskataudissa lentää tavaraa kummastakin päästä ja usein. Söikö poika eilen paljon herkkuja tai jotain erikoisempaa ruokaa, mitä ei ole tottunut syömään?

Vierailija
71/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu iästä. 0-10 v. -> yritä saada joku läheinen hoitamaan joko huoneessaan tai muualla (läheisen koti lähistöllä?)

10-> v. voi sairastaa omatoimisesti huoneessaan, joku käy kurkkimassa vointia tai pitämässä seuraa

12v, sen verran iso jo että voisi vaikka leffaa katsoa huoneessaan. Yöllä kerran oksentanut, mutta kalpea ja väsynyt on. Ap

Kuulostaa enemmän siltä että hänellä on krapula, ei varsinaista vatsatautia.

T.lääkäri

Olisiko tosiaan mahdollista :D

Ei kai oikeastaan naurun asia mutta hei; jos poika oli illalla jossain kaverien kanssa niin ei tuo mikään ihme olisi.

Vierailija
72/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kaikkea ilmoita vieraille heti, voivat vain käydä eteisessä onnittelemassa ja antamassa ruusun, nostamassa maljan ja sitte lähteä seuraaviin juhliin, jos pelkäävät saavansa taudin.

Olennaista on kertoa heille, onko tarjottavat pitopalvelusta, jolloin et ole niitä omin kätösin mahdollisesti taudistanut, vai itse tekemäsi, jolloin todennäköisyys on aika suuri että jos tautia on, sen saa.

Ymmärrän että harmittaa jos vieraat eivät koske tarjottaviin, mutta juhlakalulle on tärkeää saada ottaa onnittelut vastaan edes eteisessä.

Voithan hakea vielä kaupasta juomia, jotka vieraat voi itse korkata (tonicia, cokista) ja vaikka yksittäispakattuja sarvia tms., niin voivat ottaa jotain mihin et ole koskenut.

Vierailija
73/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kysyppä lapseltasi eilisillan menoista vähän. Olis aika huono homma kasvatuksellisesti jos päättärikrapula saa pilata toisen juhlat. Ton ikänen oksentaa ihan pienestä määrästä.

Vierailija
74/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai pidätte juhlat, laitat vain viestiä etukäteen vieraille mahdollisesta taudista, jotta osaavat sitten noudattaa tiettyä hygieniaa teillä ollessa/tai perua tulonsa. Huonommassa kunnossa olevat esim. vanhemmat vieraat voivat tarvittaessa tulla myöhemmin juhlakahveille tautivaaran ollessa ohi.

Vierailija
75/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap kysyppä lapseltasi eilisillan menoista vähän. Olis aika huono homma kasvatuksellisesti jos päättärikrapula saa pilata toisen juhlat. Ton ikänen oksentaa ihan pienestä määrästä.

Eikä tarvitse olla edes alkoholi kyseessä, vaan vaikka liikaa energiajuomaa.

Vierailija
76/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lapsi oksentanut oikeasti, vai vain omien sanojensa mukaan? Voisiko olla, että lapsi teeskentelee mahatautia, jotta ei tarvitse osallistua joko sisaruksensa yo-juhlaan, tai omaan kevätjuhlaansa?

Vierailija
77/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tänkin muksun ongelmat johtuu krapulasta

Vierailija
78/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on Norovirus, se tarttuu aivan varmasti kaikkiin, jotka teille tulevat. Siinä ei auta että pysyy omassa huoneessaan, tai käytää omaa vessaa. Norovirus on elinvoimainen, ja säilyy eteenkin pehmeillä pinnoilla hengissä pitkään. Koko asuntonne on viruksen saastuttama, ja myös te muut perheenjäsenet myös. Sinuna laittaisin lapun luukulle, sillä on edesvastuutonta levittää vatsatautia ihmisille. Jotkut eivät yksinkertaisesti kehtaa kieltäytyä, vaikka asiasta ilmoittaisittekin. Kukaan ei tuossa tilanteessa takuulla harmistu, ja ymmärtää varmasti perumisen syy. Ei ne juhlat teille maksa yhtään sen enempää, vaikka ne peruisittekin! Ajatteles nyt että menisit ravintolaan, ja siellä olisi lappu ovella Norovirusta, tervetuloa syömään omalla vastuullanne! Tuollainen ravintola suljettaisiin välittämästi terveysviranomaisten toimesta!

Vierailija
79/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on ollut miehen kanssa todella raju tauti, viikon kesti huono olo ja vielä eilen oli aivan vesiripulia vaikka tosiaan viikko sitten lauantaina alkoi..

Ahaa, okei??

Vierailija
80/85 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vieraille, että teillä on oksennustautia: saavat itse valita tulevatko. Oksennustautikin voi olla joillekin hengenvaarallinen: ihan pienet vauvat, heikkokuntoiset vanhukset.

Olin itse 50-v synttäreillä, jonne tuli 5 henkinen perhe täitä päässä ja kertoi vasta jälkikäteen. Vitutti ihan täysillä. Jäi kyllä synttärit mieleen, mutta itse sankarin puolesta suretti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan