Yksi lapsi oksentaa, pitääkö mun nyt perua esikoisen yo-juhlat?!?
Vai voisiko lapsi sairastaa omassa huoneessaan eikä tulisi sieltä juhlien aikana muutoin kuin vessan tms. Voi meiltä meni niin paljon rahaa näiden juhlien järjestämiseen että surettaa jos nyt jouduttaisiin perumaan!
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä. 0-10 v. -> yritä saada joku läheinen hoitamaan joko huoneessaan tai muualla (läheisen koti lähistöllä?)
10-> v. voi sairastaa omatoimisesti huoneessaan, joku käy kurkkimassa vointia tai pitämässä seuraa
12v, sen verran iso jo että voisi vaikka leffaa katsoa huoneessaan. Yöllä kerran oksentanut, mutta kalpea ja väsynyt on. Ap
Kiva siinä sit vieraiden kuunnella jos yks yökkäilee vessassa... Onko muuten ruuat sinun itsetekemiä vai pitopalvelun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta ilmoitettava vieraille tilanteesta. Pahimmassa tapauksessa koko juhlaväki sairastuu ja joku ilmoittaa terveystarkastajalle. Siinä on syynissä niin ruuat kuin vieraitten paskanäytteet eli aivan turhaa riesaa monelle.
Terveystarkastajaa ei kiinnosta yksityisten lakkiaisista saadut vatsataudit.
Kyllä vaan kiinnosti. Rippijuhlista sai pari ihmistä vatsataudin ja terveystarkastaja puuttui. Paskanäytteet otettiin kaikilta vierailta.
Olimme talvella juhlissa joissa isäntä oli ollut juuri kovassa kuumeessa ja flunssassa. emäntä itse oli tehnyt kaikki ruuat ja isäntä siinä autellut. Kuulimme tästä vasta jälkikäteen, oli edelleen kuumeessa juhlissa. Kuudesta pariskunnasta neljä sairastui viikon sisään, ja itse jouduimme perumaan omat juhlat jotka olisi olleet viikon päästä. Oli vielä kova tauti. Emme juuri kiitelleet isäntäväkeä. Emäntä oli sitä mieltä ettei näillä mitään yhteyttä voinut olla eikä ollut edes pahoillaan.
Et voi sairastuttaa ja pilata ihmisten seuraavan kahden viikon suunnitelmia. Ei sairaskodissa pidetä juhlia jos tauti on tarttuva!
Tämän ketjun kun lukee niin tietää miksi tauteja kiertää älyttömät määrät, siksi että suurin osa ei välitä muiden ihmisten terveydestä!
Siirrätte juhlat toiseen ajankohtaan ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman muuta ilmoitettava vieraille tilanteesta. Pahimmassa tapauksessa koko juhlaväki sairastuu ja joku ilmoittaa terveystarkastajalle. Siinä on syynissä niin ruuat kuin vieraitten paskanäytteet eli aivan turhaa riesaa monelle.
Terveystarkastajaa ei kiinnosta yksityisten lakkiaisista saadut vatsataudit.
Kyllä vaan kiinnosti. Rippijuhlista sai pari ihmistä vatsataudin ja terveystarkastaja puuttui. Paskanäytteet otettiin kaikilta vierailta.
Ehkä heitä kiinnosti sen pitopalvelun hygienia.
Terveystarkastajaa ei kiinnosta ellei joku käräytä ja vielä ole aika itsepintainen että asia pitää tutkia. Ei niillä ole aikaa kaikkien kotijuhlia muuten pitää silmällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu iästä. 0-10 v. -> yritä saada joku läheinen hoitamaan joko huoneessaan tai muualla (läheisen koti lähistöllä?)
10-> v. voi sairastaa omatoimisesti huoneessaan, joku käy kurkkimassa vointia tai pitämässä seuraa
12v, sen verran iso jo että voisi vaikka leffaa katsoa huoneessaan. Yöllä kerran oksentanut, mutta kalpea ja väsynyt on. Ap
Kuulostaa enemmän siltä että hänellä on krapula, ei varsinaista vatsatautia.
T.lääkäri
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita vieraille, niin halutessaan voivat jäädä pois juhlista!
Tämä. Jos jonkun pääsykokeet menee pilalle sinun itsekkyyden takia, eivät anna sinulle anteeksi ikinä.
Minä peruisin ehdottomasti. Juhlisin nyt perheen kesken ja juhlakalu voisi lähteä kavereiden kanssa illalla kierrokselle, jos tällaista on suunniteltu. Minusta muutaman satasen menetys on pieni hinta siitä, että kaikki saavat juhlia rennosti. Juhlakalu ymmärtää, jos on fiksu nuori aikuinen.
Ei syytä paniikkiin. Poika omaan huoneeseen. Voi pintoja desinfioida. Itsellä jos oksentanut tai ripulia ollut edellisenä päivänä niin oon mennyt töihin.
Ilmoittelisin etukäteen, että yksi on sairaana, mutta juhlia ei ole peruttu. Laittaisin lapsen huoneeseen, pyyhkisin desinfiointiaineella kosketuspintoja ja laittaisin ulos vähän syötävää, jotta ne vieraat voivat olla siellä, jotka eivät halua sisään tulla.
Muista käyttää myös itse kumihanskoja esille panossa ja pestä käsiä ahkerasti.
Mulle vieraana olisi oleellinen tieto, että kuka on valmistanut tarjoilut. En söisi tietoisesti oksutautia oireettomana kantavan ruokia.
Vierailija kirjoitti:
Minä peruisin ehdottomasti. Juhlisin nyt perheen kesken ja juhlakalu voisi lähteä kavereiden kanssa illalla kierrokselle, jos tällaista on suunniteltu. Minusta muutaman satasen menetys on pieni hinta siitä, että kaikki saavat juhlia rennosti. Juhlakalu ymmärtää, jos on fiksu nuori aikuinen.
Kai ymmärrät, että moni on ostanut jo lahjan valmiiksi ja järjestänyt vapaata juhliin tuloon tuohon aikaan. Kaikki eivät todellakaan halua perua tuloaan jonkun talossa asuvan flunssan takia. Osa ei välttämättä halua edes tulla erikseen tuomaan lahjaa, vaan nimenomaan silloin kun paikalla on muitakin. On myös perheelle hankalaa jos porukkaa tippuu paikalle milloin sattuu.
Jos vieras haluaa, niin voi tulla vain onnittelemaan ja tuomaan lahjan ja lähteä heti pois. Ei siinä ole sen ihmeempää tautiriskiä kuin kaupassa käydessäänkään.
Minä olisin kyllä vihainen jos minut kutsuttaisiin juhliin ja siellä tieten tahtoen levitetään vatsatautia. Se ei ole oikea ajankohta juhlimiseen. Rinnastaisin tuon jopa pahoinpitelyyn tai tahalliseen myrkyttämiseen. Joskus voi toki lapsi oksentaa muistakin syistä. Ehdoton edellytys juhlille siis on: Ei vatsatautia talossa.
Vierailija kirjoitti:
Minä olisin kyllä vihainen jos minut kutsuttaisiin juhliin ja siellä tieten tahtoen levitetään vatsatautia. Se ei ole oikea ajankohta juhlimiseen. Rinnastaisin tuon jopa pahoinpitelyyn tai tahalliseen myrkyttämiseen. Joskus voi toki lapsi oksentaa muistakin syistä. Ehdoton edellytys juhlille siis on: Ei vatsatautia talossa.
Höpö höpö. Niitä tautia kantavia ihmisiä pyörii ympärilläsi ihan sama mihin menet. Toki on asiallista ilmoittaa, mutta jos kelit sallii, niin juhlia voi siirtää osittain ulos niille, jotka eivät halua sisään tulla.
Mitä se nyt norosta jauhatte? Lapsi on oksentanut kerran yöllä. Noro on paljon rankempi tauti. Kumpikin pää laulaa ja monta kertaa. Ihan perusoksennustautia tuo on tai on oksentanut jostain muusta syystä. Minäkin pitäisin juhlat, mutta kertoisin kutsutuille. En osaa itse sanoa menisinkö juhliin ja söisinkö mitään... Mutta ainakin kävisin onnittelemassa valmistunutta ja viemässä lahjan.
Ajatella, että joku tulee kyselemään neuvoja ko. tilanteeseen Vauva-palstalta!?! Luulisi, että on parempaakin tekemistä :D
Meillä on ollut miehen kanssa todella raju tauti, viikon kesti huono olo ja vielä eilen oli aivan vesiripulia vaikka tosiaan viikko sitten lauantaina alkoi..
Vierailija kirjoitti:
Mitä se nyt norosta jauhatte? Lapsi on oksentanut kerran yöllä. Noro on paljon rankempi tauti. Kumpikin pää laulaa ja monta kertaa. Ihan perusoksennustautia tuo on tai on oksentanut jostain muusta syystä. Minäkin pitäisin juhlat, mutta kertoisin kutsutuille. En osaa itse sanoa menisinkö juhliin ja söisinkö mitään... Mutta ainakin kävisin onnittelemassa valmistunutta ja viemässä lahjan.
Noro voi olla lievä tai jopa oireeton, ihan tiedoksi vaan.
Unohda ne pumppupullot jo, käsidesi ei auta p... kaan vatsapöpöihin. Luultavasti tartutat myös itse. Monilla on reissut edessä juuri nyt.
40 jatkaa, olimme siis kutsuttuina vieraina juhlissa, emme isäntäväkenä.