Lainan korko
Minkälaisilla koroilla olette viimeaikoina saaneet asuntolainatarjouksia?
Kommentit (8)
Vierailija kirjoitti:
0.4% marg
Oho! Mistä saa nykyään tollaisella marginaalilla? :O Onko viitekorko joku muu kuin Euribor?
Me saatiin puoli vuotta sitten 1,05 % marginaalilla. Kolme pankkia kilpailutettiin. Ymmärrän hyvin miksi ei saatu parempaa, minä kotona vauvan kanssa eikä työpaikkaa mihin palata. :) Monilla tutuilla myös vuoden sisään otettu laina ja siinä 1 %:n paikkeilla pyörii marginaali. Paras mitä olen kuullut on ollut 0,8 % marginaali ja sen korkeasti koulutettu pariskunta ilman lapsia ja hyväpalkkaiset työt molemmilla.
Tässä keväällä saatiin 12 kk euribor + 0,85 marginaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0.4% marg
Oho! Mistä saa nykyään tollaisella marginaalilla? :O Onko viitekorko joku muu kuin Euribor?
Me saatiin puoli vuotta sitten 1,05 % marginaalilla. Kolme pankkia kilpailutettiin. Ymmärrän hyvin miksi ei saatu parempaa, minä kotona vauvan kanssa eikä työpaikkaa mihin palata. :) Monilla tutuilla myös vuoden sisään otettu laina ja siinä 1 %:n paikkeilla pyörii marginaali. Paras mitä olen kuullut on ollut 0,8 % marginaali ja sen korkeasti koulutettu pariskunta ilman lapsia ja hyväpalkkaiset työt molemmilla. [/
Hyvät tulot ja säästöt vaikuttaa. Pankki vaihtui takaisin 15 vuoden takaiseen kun omakaan pankki ei pystynyt. Euribor 12 kk. Neljä kilpailutin 130 t€ lainalle. Säästöt ja sijoitukset osakkeissa tuota enemmän joka vaikuttanee. Ei riskiä pankille ja nyhtävät rahat aikojen saatossa palvelumaksuilla yms.. oulussa tämä tilanne.
Kysyin 2 pankista tarjousta pienelle 50 000€ lainalle. Op 1,5% ja handelsbanken 0,9. Aiemmassa lainassa oli 0,6% marginaali. Ap
Vierailija kirjoitti:
Kysyin 2 pankista tarjousta pienelle 50 000€ lainalle. Op 1,5% ja handelsbanken 0,9. Aiemmassa lainassa oli 0,6% marginaali. Ap
Näinhän se menee IRL, palstamammojen lainat sitten ihan toinen asia 😅
Meillä 12kk euribor ja 0,78% marginaali. Aluksi tarjosivat 1% marginaalia OPsta, tuohon saatiin tingittyä.
12kk euribor