Tekniikan amk pääsykoe ihan täys vitsi
Siis hitto mitä pelleilyä koko koe! Miksi tommosia edes pidetään? Taso laskenut aivan hitosti vuodesta 2010 millon sentään joutu miettimäänkin ja lukemaankin. Nyt jotain kumpi on suurempi: 101^3 vai 1000^2, selvitä muuttuja kahdesta kämästä yhtälöä, lyödään haastetta ja laitetaan toisen asteen yhtälö ja kaava vielä alle miten se lasketaan. Kaksi lasta oli pihalla ja vaaleatukkainen sanoi "minä olen tyttö" ja tummatukkainen sanoi "minä olen poika". Päättele kumpi on kumpi, jos vähintään toinen valehtelee. Enää ei mitata osaamista vaan sitä jonka hermot eivät kestä ja tekee jonkun huolimattomuusvirheen ja potkitaan ne pois hakijoista.
Kommentit (103)
Vierailija kirjoitti:
Linkki siihen kokeeseen?
http://www.metropolia.fi/fileadmin/user_upload/Hakusivusto/TeLiValintak…
Niinpä! Ja tuon selvittäneistä pitäisi tulla meidän huippuosaajia. En kestä
Pääsykoe ei välttämättä nyt kerro pahemmin tutkinnon muusta sisällöstä.
Vierailija kirjoitti:
Pääsykoe ei välttämättä nyt kerro pahemmin tutkinnon muusta sisällöstä.
Kertoo se aika hyvin. Kaikkiin vaikeisiin opiskelupaikkoihin on myös hankalat pääsykokeet. Vertaa vaikka tekniikan amk ja DIA-valintakoetta
AMk insinööriksi vaaditaan nykyään kampaajan aivot. Näin se menee työnantajan näkökulmasta.
Entinen teku oli huomattasti vaikeampi suorittaa.
Kumpi valehtelee? Vaalea- vai mustatukkainen?
Suomen tasoa lasketaan Sairaanhoitajaksi pääsee etäopinnoilla, kunhan on kenttätyötunnit paikalla ja suorottaa netissä kursseja. Sitten puhutaan korkeakoulusta.
Ei se vuonna 2007 ollut paljon häävimpi. Pakkohaussa kävin suurin piirtein nimen pistämässä paperiin ja pääsin sisään.
Kertokaa vastaus tuohon tyttö ja poika tehtävää
6) Poika ja tyttö tapaavat ensi kertaa pihalla. ”Minä olen poika”, sanoo vaaleatukkainen lapsi ja ”Minä olen tyttö”, sanoo mustatukkainen lapsi. Päättele kumpi heistä on poika ja kumpi tyttö, kun ainakin toinen heistä valehtelee. Esitä vastaukselle perustelu.
Ensimmäinen lause paljastaa, että toisen täytyy olla tyttö ja toisen poika. Jos kerran ainakin yksi heistä valehtelee, täytyy molempien valehdella, koska jos vain toinen valehtelisi, he olisivat samaa sukupuolta.
Entä se mikä viikonpäivä on 501 päivän päästä? Miten ihmeessä se pitäisi laskea?
Vierailija kirjoitti:
6) Poika ja tyttö tapaavat ensi kertaa pihalla. ”Minä olen poika”, sanoo vaaleatukkainen lapsi ja ”Minä olen tyttö”, sanoo mustatukkainen lapsi. Päättele kumpi heistä on poika ja kumpi tyttö, kun ainakin toinen heistä valehtelee. Esitä vastaukselle perustelu.
Ensimmäinen lause paljastaa, että toisen täytyy olla tyttö ja toisen poika. Jos kerran ainakin yksi heistä valehtelee, täytyy molempien valehdella, koska jos vain toinen valehtelisi, he olisivat samaa sukupuolta.
kiitos!
Huvittavin on kokeen "tietosivun" viimeinen rivi jossa avitetaan kokelasta kertomalla että:
2x29=58
Joka seitsemäs päivä on torstai eli jakolasku jakojäännöksellä eli 71 jää 4. Eli lisätään torstaihin 4 päivää eli maanantai.
Jaetaan 501:7 ja sitten jakojäännös, joka on 4, joka taas vastaa 4 päivää, lisätään torstaihin, jolloin 501 päivän päästä on maanantai.
on kyllä niin palikkatason juttuja, että kummoista karsintaa ei näillä tehdä. Tietty jos aikaraja on 20 minuuttia ja ei taskulaskinta, niin sitten.
Vierailija kirjoitti:
on kyllä niin palikkatason juttuja, että kummoista karsintaa ei näillä tehdä. Tietty jos aikaraja on 20 minuuttia ja ei taskulaskinta, niin sitten.
Eikö aikaraja ole jotain, mitä, 2-3 tuntia?
Linkki siihen kokeeseen?