Minun lapseni ei suvinvirttä laula!
En aio pakottaa lastani suvinvirttä laulamaan. Suomessa on uskontovapaus, eikä kenenkään ole pakko hoilata tuollaista laulua, joka kuuluu 1800-luvulle. Jos näen, että lapseni alkaa laulamaan kevätjuhlissa niin haen hänet sieltä pois. On itse sanonut ettei aijo laulaa enkä aio otta riskejä että opettajat pakottaisi häntä.
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En itsekään aio laulaa tuota.
T. 15v.En tosin nosta asiasta meteliä, mutta aion olla hiljaa paikallani kun muut laulavat. Fiktiivistä massamurhaajaa en silti ylistä.
Fiktiivinen massamurhaaja?
Siinä vaiheessa pitää vetää jo huomattavasti vähemmän sieniä, kun laulujen sanoituksiin kuvitellut fiktiiviset massamurhaajatkin alkavat ahdistaa.
Jospa antaisit lapsesi ihan itse päättää asiasta....
Vierailija kirjoitti:
Suvivirsi on Suomalainen perinne, kuten maksuton perusopetuskin.
Jos eivät kelpaa, voi mennä muualle maksulliseen kouluun, vaikkapa Amerikaan.
Juuri näin! Jotain on ihmisen elämässä pielessä, kun yksi laulu, pelkkä laulu, saa aikaan noin ehdottomia tuntemuksia (kuten ap:llä)
Ei sitä ole pakko laulaa.
Kuulin humanistisen uusioversion Suvivirrestä, se on kai PMMP:n Paula Vesalan käsialaa. Mieluummin Suvivirren laulaminen pitää lopettaa kokonaan kuin ottaa uusioversio käyttöön mielestäni.
Ei sun lapses raakkumista kukaan halua kuullakkaan.
Mä huomasin vasta aikuisena, että suvivirsi on siis virsi. Se jotenkin nostatti tunnelman kesälomasta kattoon, että en ajatellut sitä virtenä. Tunne kun suvivirsi laulettiin oli vaan niin hieno kun tiesi vihdoin loman alkavan. Mä en ole laisinkaan uskonnollinen, mutta koulun kesäloma alkaa suvivirrellä, ei voi mitään.