Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex-sairaanhoitaja, mille alalle vaihdoit?

Vierailija
02.06.2017 |

Miksi vaihdoit alaa ja kannattiko?

Itsellä on mietinnässä alan vaihto. Kokemuksia kaipailisin. :)

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vaihdat alaa, jos saa kysyä?

Vierailija
2/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusalalle, 15 vuotta jo tällä alalla nyt ollut. Henkilövahinkojen(eri vakuutuslajeja löytyy) korvauspuolella tai vastuuvalinnassa sh:n koulutuksesta on etua. Yleensä yhtiöt kouluttaa/perehdyttää työhön eikäy tarvitse varsinaisesti opiskellä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gxcxcc kirjoitti:

Vakuutusalalle, 15 vuotta jo tällä alalla nyt ollut. Henkilövahinkojen(eri vakuutuslajeja löytyy) korvauspuolella tai vastuuvalinnassa sh:n koulutuksesta on etua. Yleensä yhtiöt kouluttaa/perehdyttää työhön eikäy tarvitse varsinaisesti opiskellä lisää.

Samä täällä t. toinen sairaanhoitaja. Korvauspuolella yli 10v.

Vierailija
4/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan riittävästi nähnyt sairaalamaailmaa. Aiemmin ajattelin, että kutsumuksen voimalla jaksaa, mutta en ole enää niin naivi. Haluaisin jotain kaupallisempaa. Toivon, että voisi hyödyntää sh koulutusta ja olisi etenemismahdollisuuksia. Sairaalassa ei juurikaan etene, jos nyt ei ikälisiä laske.

Tuo vakuutusala voisi olla yksi vaihtoehto.

t.ap

Vierailija
5/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikai sairaanhoitajan pelkästään sairaalassa tarvitse työskennellä? Sairaanhoitajiahan on kaikkialla! 

Vierailija
6/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajaksi

Vierailija
7/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä yksi suuhygienisti joka haluaisi vaihtaa myös alaa....mihinköhän pääsisi lyhyellä koulutuksella?

Vierailija
8/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin vain hieman lisää ja minusta tuli ensihoitaja. Sairaanhoitajana oli älyttömän hyvä pohja, ihan vähän piti vain ensihoitoa vielä opiskella lisää. Olen tykännyt eh:n työstä paljon. Sairaanhoitajana voi toki myös työskennellä ambulanssissa.

Vierailija
9/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites olis farmasia? sairaanhoitaja-farmaseutti nyt revitään töihin varmaan ihan mihin tahansa. Toinen hyvä olis opiskella terveystieteitä yliopistolla, sinnehän taidetaan ihan vaatia amk-hoitajan tutkinto pohjalle. :)

Entäpä lääkis? Sitten voit tietysti pienellä lisäkoulutuksella kouluttautua esim. diabeteshoitajaksi, terveydenhoitajaksi, ensihoitajaksi tai kätilöksi. Tai opiskella bioanalyytikoksi jne. :)

Vierailija
10/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystieteitä opiskelemaan. Sairaanhoitajan töitä olen kyllä paljon tehnyt siltikin, tykkään tehdä keikkaa ja sh:n ammatista on hirveästi etua.

Vierailija
11/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikai sairaanhoitajan pelkästään sairaalassa tarvitse työskennellä? Sairaanhoitajiahan on kaikkialla! 

Samaa p***aa joka paikassa nykyään.

Jokaisen hoitajan joka vain kykenee, kannattaa vaihtaa alaa. Työoloja ja palkkaa on lähdetty polkemaan eikä kelkka siitä hevillä käänny.

Itse opiskelen opettajaksi.

Vierailija
12/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyse siitä, ettei sairaala sovi sinulle? Sairaanhoitajiahan työskentelee myös esim. kotihoidossa, terveyskeskuksissa, poliklinikoilla, yksityisillä lääkäriasemilla, ambulansseissa jne. Toki sinä tämän varmasti tiesit, mutta mietin vain auttaisiko työpaikan vaihtaminen? Sairaanhoitajan työnkuva on niin erilainen paikasta riippuen.

Vierailija
13/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen hoitajan joka vain kykenee, kannattaa vaihtaa alaa. Työoloja ja palkkaa on lähdetty polkemaan eikä kelkka siitä hevillä käänny.

Höpö höpö. Olen itse sairaanhoitaja enkä ikinä sanoisi omaa työtäni p*skaksi. Tykkään työstäni ja pidän sitä todella tärkeänä. Alanvaihto ei ole käynyt mielessäni, olen tyytyväinen hyviin työoloihini sekä myös palkkani on tarpeeksi hyvä. 

Onko opettajillakaan asiat kovin hyvin..? Ei siltä oikein ole vaikuttanut.

Vierailija
14/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opettajaksi? No ei ole opettajilla hyvin asiat! :D

Vierailija
15/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lähihoitaja ja tykkään työstäni.

Vierailija
16/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen lääkäriksi. Tykkäsin kyllä sairaanhoitajan töistä ja olen kokenut ammatin pelkäksi edukseni,  mutta kiinnostuin niin kovasti sairauksien diagnosoinnista, että päätin hakea lääkikseen ja ekalla pääsin sisään. Aion vielä erikoistua, joten opiskeluvuosia on todella paljon edessä..

Vierailija
17/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on jo kaksoistutkinto terveydenhoitoalalta ja tiedä kyllä, että muuallakin voi työskennellä kuin sairaalassa. On kokemusta. Mitään pitkää koulutusta en harkitse kun pitäisi jostain rahaakin saada. Miksi ihmeessä kouluttautuisin lisää terveysalalla, kun ei siitä mitään hyödy? Sama työpaikka. Palkka ei juurikaan nouse, vaikka pääsisi esimieheksi.

t.ap

Vierailija
18/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitajahan voi tehdä vaikka mitä ja missä. Ja onhan niitä jatkomahdollisuuksia jos esim erikoistuu jonnekin. Jotenkin tuntuu, ettei ap ole edes sairaanhoitaja, mutta jos ei ole niin en kyllä yhtään ymmärrä keskustelun ideaa.

Vierailija
19/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri ja farmaseutti ovat ilmeisesti siis myös poissa laskuista? Jos kerta koko ala ei millään tasolla kiinnosta?

No opiskele tradenomiksi..?

Vierailija
20/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaanhoitaja on hieno ammatti. Ole Ap ylpeä ammatistasi. Mitäpä jos hakisit hoitotieteitä opiskelemaan? Jos alkaisit opettamaan tulevia hoitotyön opiskelijoita? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme