Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ex-sairaanhoitaja, mille alalle vaihdoit?

Vierailija
02.06.2017 |

Miksi vaihdoit alaa ja kannattiko?

Itsellä on mietinnässä alan vaihto. Kokemuksia kaipailisin. :)

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en suosittelis alanvaihtoa... niin monipuolinen ala ja hyvät työllistymismahdollisuudet. Yks parhaimpia aloja tässä Suomen tilanteessa, oikeasti. 

Jos nyt kuitenkin ihan välttämättä koet alan huonoksi itsellesi, niin mikä sinua kiinnostaisi? Kerro hieman mielenkiinnonkohteistasi? :)

Vierailija
22/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kyse siitä, ettei sairaala sovi sinulle? Sairaanhoitajiahan työskentelee myös esim. kotihoidossa, terveyskeskuksissa, poliklinikoilla, yksityisillä lääkäriasemilla, ambulansseissa jne. Toki sinä tämän varmasti tiesit, mutta mietin vain auttaisiko työpaikan vaihtaminen? Sairaanhoitajan työnkuva on niin erilainen paikasta riippuen.

Olen ollut sairaalassa ja muualla. Pidin varsinkin sairaalasta ja vaativasta päivystysluonteisesta työstä. Työn sisältö oli mielenkiintoista ja nautin asiakkaiden kohtaamisesta. Työn kuormittavuus kasvaa joka vuosi ja suoraan sanoen palkka ei ole sen arvoinen ja nyt niistä vielä leikataan. Arvostuskin on ihan nollassa tällä alalla nykyään. Ei haittaisi tehdä siistiä työtä toimistossa välillä.

t.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen lähihoitaja ja tykkään työstäni.

Sulta ei nyt kysytty.

Vierailija
24/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä kymmenen vuotta sh:na erikoissairaanhlidon poliklinikalla ja aivan kypsä työhön. Olen myös th ja teen tällä hetkellä itsenäistä vastaanottotyötä. Alan vaihtoa pohdin vakavissani.

Vierailija
25/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmaseutiksi opiskelin 😙 Päivääkään en ole kyllä katunut. Lääkehoidot ja asiakaspalvelu enemmän mun juttu kuin kolmivuorotyö sairaalassa. Ja tiivis työyhteisö jossa hyvät työsuhde-edut

Vierailija
26/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan oikea sairaanhoitaja, lol. Lääkäriksi ei, ei sekään ruusuista ole. Farmaseutti voisi kiinnostaa, mutta en enää tässä vaiheessa elämää lähde pidempään opiskelujaksoon, kun pitäisi olla niitä tukikuukausia.

Lähinnä halusin kartoittaa sen tyyppisiä vaihtoehtoja, missä riittää sairaanhoitajan koulutus, mutta ei tarvitse tehdä sitä samaa työtä. Kuten esim tuo vakuutuspuoli kuulosti kiinnostavalta. Kiitos siitä!

t.ap

Vierailija
27/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ehdotukset farmaseutti tai lääkäri on oma lukunsa, sinne kun ei noin vaan mennä.

Vierailija
28/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farmasiaan ainakin ihmisen anatomia on tärkeässä osassa pääsykokeissa, ja senhän sinä Ap varmaan osaat. Sitten tarvitaan kemiaa. Opiskelu 3v joten aika lyhyt aika. Tosin palkka on farmaseutilla ja sh:lla sama, sh:lla itse asiassa ehkä parempi.

Vierailija
29/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta Norjaan. Palkka sama ku lääkäreillä Suomessa, työolosuhteet hyvät, arvostus hyvä, samalla koulutuksella pääset. :D

Vierailija
30/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vaihdoin täydellisesti alaa ja luin insinööriksi. Olin tosi puutunut hoitoalaan ja loppuvaiheessa työ alkoi vaikuttaa henkiseen jaksamiseen. Uuden alan opiskelu oli lopulta aika helppoa, vaikeampaa oli päästää henkisesti irti vanhasta. Työkaverit ja sukulaiset piti minua käytännössä kajahtaneena koska jätin "hyvän" ammatin aikuisiällä ja ikään kuin henkisesti painostivat palaamaan takaisin. Mutta pidin pääni ja valmistuin sekä työllistyin uudelle alalle.

Vierailija
31/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ehdotukset farmaseutti tai lääkäri on oma lukunsa, sinne kun ei noin vaan mennä.

Mihin ylipäänsä noin vain mennään? Mikä edes on sellainen? Ja sairaanhoitajalla nyt on ihan hyvät mahkut lääkikseen ja farmasiaan molempiin.

Vierailija
32/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sairaanhoitaja ja sunnittelen jatkamista kätilöksi. Olen jo aiemmin ollut todella kiinnostunut naisen anatomiasta, naistentaudeista, synnytyksen kulusta ja muusta vastaavasta, mutta sitten se hetkeksi jäi ja opiskelin sairaanhoitajaksi. Nyt yhtäkkiä tullut taas fiilis, että jospa kuitenkin..? 

Vierailija
33/33 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivous. Kannatti.