Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joskus raskaana olleet (ja synnyttäneet) naiset! Pelottiko synnytys raskauden alussa, entäpä lopussa?

Vierailija
02.06.2017 |

Itse en siis ole lapsia tehnyt enkä teekään ainakaan 5-10 vuoteen, mutta mietin vain, että kun sen positiivisen raskaustestin tekee, niin tuleeko heti kamala pelko synnytyksestä? Sittenhän se vähän niinkuin konkretisoituu. Ennen raskautta et kuitenkaan välttämättä koskaan synnytä, mutta sitten raskaanahan se tulee eteen väkisinkin lopulta. Entä pelottiko viimeisellä kolmanneksella kun se oli jo niin lähellä? :D
Erityisesti synnytyspelkoisten kokemukset kiinnostaa. Jos täällä on joku pätijä jonka mielestä synnytystä ei missään nimessä kukaan saa pelätä, niin älä pliis vaivaudu edes kommentoimaan.

Kiitos! :)

Kommentit (61)

Vierailija
61/61 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista luettavaa, että on niin monia, jotka ovat pelänneet/pelkäävät synnytystä.

Olen lukenut paljon "onnellisista" synnytyksistä ja katsonut YouTube-filmejä. Tämän kaiken jälkeen jaksoin uskoa, että kaikki naiset kykenevät synnyttämään. Jostain syystä meidän kulttuurissa on suorastaan opittua, että synnytyksen kuuluu olla kauheaa ja kivuliasta. Kiitos kristinuskon vaikutuksen...

En olisi uskonut, että oma asennoituminen vaikuttaa myös synnytyskokemukseen.

Ennenkuin kukaan syyttää miksikään hifistelijäksi, niin olen kokenut suunnitellun sektion, traumaattisen imukuppisynnytyksen ja lopulta ihanan normaalin alatiesynnytyksen.

Mitä tässä yritetään sanoa?

Mahdollisesti, että pelko on usein opittua?

Kerrotko missä kohtaa viestiä tällaista kerrotaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän