Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinelävät, paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
02.06.2017 |

Ja siis nimenomaan ruokaan, ei muihin härpäkkeisiin. Itsellä menee 200-250e kuukaudessa, vaikken mitään luksusruokaa syökään.

N20

Kommentit (87)

Vierailija
41/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen ja diabeetikko. Ruokaan menee n. 300 kuussa. Eli syön aika terveellisesti. Kerran pari viikossa syön ravintolassa

Vierailija
42/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä menee 250e/kk (mukana tosin myös hygienia- ja siivoustarvikkeet yms. mitä nyt normi kauppareissulla tulee ostettua jos on tarvetta). Ravintoloissa tai työpaikan lounasruokaloissa en syö muutoin kuin työmatkoilla.

Te, joilla menee ruokaan 100-200e! Kertokaa, miten teette tuon? :O Haluaisin pudottaa omia ruokamenoja. Hedelmistä ja vihanneksista en kuitenkaan haluaisi luopua. Leipää, kokolihaa, alkoholia tai eineksiä en juurikaan osta nykyiselläänkään. Mitä kannattaa tehdä, että saisi syötyä edullisemmin mutta mielellään kuitenkin terveellisesti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100-150.Teen itse töihin eväät yms.Plus koirien ruuat.Ihan perus ruokaa ja hedelmä,vihanneksia yms.Ei valmisruokia ja harvoin herkkuja.

Vierailija
44/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

100 euroa kuussa menee itelläni (mies 30-v) ja sekin on jo melkoisen taiteilun takana. Kadehdin kyllä näitä, jotka pystyvät elämään 50e/kk ruokakuluilla... Voisitteko antaa jonkun konkreettisen esimerkin yhden päivän ruokailuistanne, jos vaikka saisin omaan ruokavaliooni edullista inspiraatiota siitä? :)

Vierailija
45/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen 800 euroa kuussa...paljon.

Vierailija
46/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja siis nimenomaan ruokaan, ei muihin härpäkkeisiin. Itsellä menee 200-250e kuukaudessa, vaikken mitään luksusruokaa syökään.

N20

Samoin, enkä osta mitään kalliimpaa. Lohta jos on tarjouksessa. Vihanneksiin menee sen 50€/kk.

~2100kcal, 150g prot päivässä.

Vierailija
47/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itellä menee 250e/kk (mukana tosin myös hygienia- ja siivoustarvikkeet yms. mitä nyt normi kauppareissulla tulee ostettua jos on tarvetta). Ravintoloissa tai työpaikan lounasruokaloissa en syö muutoin kuin työmatkoilla.

Te, joilla menee ruokaan 100-200e! Kertokaa, miten teette tuon? :O Haluaisin pudottaa omia ruokamenoja. Hedelmistä ja vihanneksista en kuitenkaan haluaisi luopua. Leipää, kokolihaa, alkoholia tai eineksiä en juurikaan osta nykyiselläänkään. Mitä kannattaa tehdä, että saisi syötyä edullisemmin mutta mielellään kuitenkin terveellisesti?

En tiedä, paljonko vettä juot päivässä, mutta itselläni sen tason nostaminen auttoi huomattavasti pienentämään ruokakuluja ja se on kaiken lisäksi vielä vain terveellistä!

Ennen join muutaman lasillisen päivässä ja nykyään 2-3 litraa (joka usein suositellaankin juotavaksi) ja näin toimien nälkäkään ei yllätä niin usein, jolloin päivästä saa poistettua yhden aterian kokonaan.

Vierailija
48/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä pitää 70 €:lla pärjätä kuukaudessa. Nyt on esim. Lidlissä kermajuusto alle 4€/kg vakiona, ja viikonlopputarjouksena Tilsiter-viipaleet 1,69 €/400 g niille, jotka haluavat pienempiä määriä kerralla. Toinen esimerkki on jäätelöt, oli viime viikolla Lidlissä jäätelötuutit 6 kpl 1,19 € hintaan, ja nämä ovat selvästi parempia kuin Valion/Ingmannin halpistuutit, ja myös 3x halvempia. Kun jotkut ostavat 3 €:lla jäätelöpallon jäätelökioskista, minä sain noin 15 kpl hyvälaatuisia jäätelötuutteja Lidlistä samalla rahalla, tapa säästää tämäkin.

T. Lidl-mies.

Vierailija
49/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkä takia näissä ketjuissa aina tulevat jotkut viisastelemaan kuinka ihminen ei muka voi pärjätä pienillä summilla? Sillä pärjätään mitä käytettävissä on. Silloin kun olin töissä niin minulla meni varmaan 400 kuussa ruokaan. Nyt ei mene.

Niin ja sitten vain alapeukutetaan eikä kerrota, mikä listassa ja summassa oli muka väärin. Itse en ymmärrä, miten saa menemään monta satasta ruokaan, ellei sitten aina vedä kalleinta lihaa ja paljon.

Vierailija
50/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko hetkeäkään, että jollekulle muka riittäisi ruokaan kuussa vain 50 euroa! Ei taatusti riitä. Joko joku muu ostaa ruoat tai sitten kyseinen henkilö ei syö käytännössä mitään. Minulla menee pelkästään työpaikkalounaisiin 150-200 euroa ja ruokakauppaan noin 300 euroa kuussa. Syön kyllä hyvin, luomua ja kotimaista. Herkkuja ja eineksiä en hirveästi ostele.

Kyllä tämä on mahdollista, ystäväni ja hänen avomiehensä ruokakulut ovat 100e kuussa. Kovaan ääneen ystäväni ihmettelee, kuinka joillain voi mennä 200e kuussa ruokaan.

Tämä pariskunta on todella pihi, ostavat aina kaikkein halvinta. Terveellisyys on toissijaista. Syövät lähes aina makaronia ja jauhelihaa, salaattia eivät syö "se on niin kallista". Kasviksia syövät harvoin, yleensä heillä on tomaatteja, joista saa syödä puolikkaan päivässä.

Vierailija
51/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä pitää 70 €:lla pärjätä kuukaudessa. Nyt on esim. Lidlissä kermajuusto alle 4€/kg vakiona, ja viikonlopputarjouksena Tilsiter-viipaleet 1,69 €/400 g niille, jotka haluavat pienempiä määriä kerralla. Toinen esimerkki on jäätelöt, oli viime viikolla Lidlissä jäätelötuutit 6 kpl 1,19 € hintaan, ja nämä ovat selvästi parempia kuin Valion/Ingmannin halpistuutit, ja myös 3x halvempia. Kun jotkut ostavat 3 €:lla jäätelöpallon jäätelökioskista, minä sain noin 15 kpl hyvälaatuisia jäätelötuutteja Lidlistä samalla rahalla, tapa säästää tämäkin.

T. Lidl-mies.

Olispa vaan se Lidl omalla kylällä.....nyt joutuu K-kauppaan kantamaan rahansa tai Halpahalliin.

Vierailija
52/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

100 euroa kuussa menee itelläni (mies 30-v) ja sekin on jo melkoisen taiteilun takana. Kadehdin kyllä näitä, jotka pystyvät elämään 50e/kk ruokakuluilla... Voisitteko antaa jonkun konkreettisen esimerkin yhden päivän ruokailuistanne, jos vaikka saisin omaan ruokavaliooni edullista inspiraatiota siitä? :)

Aamiainen: kahvia, omena ja kaurapuuroa

Lounas: Gazpachoa, johon tuoretta paprikaa ja kurkkua

Välipala: hedelmä ja kahvi

Päivällinen: paksu keitto, jossa jauhelihaa, papuja, tomaattisose ja paljon vihanneksia

Illallinen: vihreää teetä ja hedelmäsmoothie

Näiden lisäksi voi syödä vaikka leipää, itse en tuona päivänä tarvinnut sitä.

Vierailija
53/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lasketa ulkona syömisiä tai työpaikkaruokailua vaan ihan se mitä teen kotona kaupasta ostamistani tavaroista, niin varmaan se on jotain 100-160 euron välissä. Mulla menee melko vähän ruokaan rahaa ja kokkailen samoja ruokia oikeastaan joka viikko. Perusruokia kuten lasagne, jauhelihakastike, lihamureke, jauhelihakeitto, risotto, hornetit jne. Töihin otan joko omat eväät (edulliset) tai sit syön työpaikkalounaan, joka vähennetään palkasta. Ulkona tulee syötyä parina kertana kuukaudessa.

Vierailija
54/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko hetkeäkään, että jollekulle muka riittäisi ruokaan kuussa vain 50 euroa! Ei taatusti riitä. Joko joku muu ostaa ruoat tai sitten kyseinen henkilö ei syö käytännössä mitään. Minulla menee pelkästään työpaikkalounaisiin 150-200 euroa ja ruokakauppaan noin 300 euroa kuussa. Syön kyllä hyvin, luomua ja kotimaista. Herkkuja ja eineksiä en hirveästi ostele.

Kyllä tämä on mahdollista, ystäväni ja hänen avomiehensä ruokakulut ovat 100e kuussa. Kovaan ääneen ystäväni ihmettelee, kuinka joillain voi mennä 200e kuussa ruokaan.

Tämä pariskunta on todella pihi, ostavat aina kaikkein halvinta. Terveellisyys on toissijaista. Syövät lähes aina makaronia ja jauhelihaa, salaattia eivät syö "se on niin kallista". Kasviksia syövät harvoin, yleensä heillä on tomaatteja, joista saa syödä puolikkaan päivässä.

Mulla alkoi säästyä rahaa nimenomaan kasviksia lisäämällä. Ei tarvitse niin paljon lihaa vaikka laatikkoon, kun laittaa enemmän vihanneksia.

55/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinasuva opiskelija, rahaa menee 150-200 €/kk. 

Vierailija
56/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelija ja ns fitnessmimmi - ruokaan aika tarkkaan 120e/kk. Syön 4 tunnin välein.

Vierailija
57/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

N. 60e.

En syö juuri mitään

Aamupalaksi kahvia ja joskus pulla /Jätski /keksiä

Päivällä kahvia

Iltapäivällä 2 Leipää tai vähän kalapuikkoja ja Raejuustoa tai smoothie tai Kinkkukiusausta ja Raejuustoa ja tietysti kahvia

Joskus jos satun olemaan iltapäivällä vanhempien luona niin siellä syön normi ruuan.

Illalla en yleensä syö.

Vierailija
58/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko Lidlit ja vastaavat oikeasti hyviä ja niin paljon edullisempia paikkoja ruokaostoksiin? En ole käynyt Lidlissä kuin pari kertaa, koska sijaitsee melko kaukana. Olen keskittänyt ruokaostokset toistaiseksi S-marketiin, joka on lähikauppaa halvempi ja josta saa kuukausittain ihan kivasti bonuksia.

Vierailija
59/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Lidl-mies.

Olispa vaan se Lidl omalla kylällä.....nyt joutuu K-kauppaan kantamaan rahansa tai Halpahalliin.

Samat sanat. Kyllä mä niin odotan että tännekin saataisiin tuo ihmeellinen Lidl, ja ruokalaskut putoamaan.

Vaikkei kyllä nykyisellään noita juustoja ja jädejäkään nautita. Mutta jos kerran 70e kuussa elää ja vielä noin herkutteleekin...

Vierailija
60/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vetää hiljaiseksi tämä ketju. Itsellä menee lähikauppaan n. 30-40 euroa päivä. Toki tuossa on messissä nuo vessapaperit, pyykiinpesuaineet ja vastaavat , mutta vaikea ajatella että joku selviäisi melkein samalla rahalla kuukauden.