Yksinelävät, paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Ja siis nimenomaan ruokaan, ei muihin härpäkkeisiin. Itsellä menee 200-250e kuukaudessa, vaikken mitään luksusruokaa syökään.
N20
Kommentit (87)
Arviolta ehkä 600e? Teen töitä 10-11 tuntia päivässä (pl perjantaina lyhemmän päivän), joten priorisoin syömisessä helppouden ja terveellisyyden, enkä hintaa. Ei ole aikaa kokata itse, ja inhoan ruoan laittoa. Syön siis paljon
- valmiita salaattiannoksia ja -pusseja, luokkaa 3-4e kpl
- lohta, josta saa 3-4 annosta kun paistaa 600g palan uunissa, tai muita eläintuotteita jotka voi valmistaa helposti bulkissa, pakastaa, ja syödä salaatin kanssa
- siemeniä ja pähkinöitä
- etnistä ruokaa kotiinkuljetuksella, esim. intialaisen annoksen pistän 3-4 annosrasiaan ja syön aiemmin mainitun valmissalaatin kanssa lounaaksi
- paljon esivalmisteltuja (eli pestyjä jne) vihanneksia jotka voin napostella suoraan rasiasta
- paljon marjoja, esim pensasmustikoista menee helposti viikossa 1-2 kiloa
- jokusen kerran viikossa kaupan "parempia ja tuoreita" valmisruokia
Syön päivässä luokkaa kilon kasviksia, kuituja moninkertaisesti yli suositusten, enkä syö esim vehnää tai jogurtteja tai virvoitusjuomia (sis mehut) ollenkaan. Pidän ruokavaliotani terveellisenä, ja ravintola/valmisruokien potentiaaliset miinuspuolet uskon kumoavani sillä että syön niin paljon kasviksia, enkä ollenkaan ns. höttöruokaa kuten vehnäleipiä tai perunaa yms.
Viikossa 100 e eli riippuen kuukaudesta 400-500 e/kk.
Vierailija kirjoitti:
Tunnenpa oloni hemmetin köyhäksi kun vertaan teidän ruokamenoihin. Mulla menee kuukaudessa 35-50 euroa, olen opiskelija. En syö koulussa vaan kotona pakastekasviksia, puuroa, makaronilaatikkoa, kanakeittoa ja itsetehtyä leipää. Pakastimessa on marjoja viime vuodelta, hedelmiä tulee syötyä ehkä vähän liian vähän. En syö mitään herkkuja, ostan niitä vain silloin kun on tulossa vieraita.
Miksi pakasteita, osta tuorejuureksia ja vihanneksia, kausi sellaisia hinnan mukaan, maksaa vähemmän. toi sun budjetti, anna esimerkki kuukausi,,jos jo pelkkä jauheliha maksaa,, entäs maito,,kalkin saanti, proteiinit mistä saat.. siis kuukausi, hyvä jos viikkokustannus. Onko makeisia koskaan tai kahvileipää edes kerran kk.
280 € näyttäis menneen tammikuun aikana. Kaupasta ostettuna ja niistä itse valmistettua ruokaa, ei siis ulkona syömisiä.
Olis tuota varmaan varaa vähän pienentääkin.
No kun kysytään niin vastataan, kauppareissut työmatkan yhteydessä keskimäärin kerran viikossa ja ruokaan menee 27-65€ / kerta.
Mukaan lähtee Keräkaali, kolme kurkkua, kolme tomaattia, kilo porkkanoita, ananas, 1.5kg omppuja, 3-5 appelsiinia, kolme jäävuorisalaattia, riisiä, rusina pussi , banaaniterttu, vaikka klementiini pussi ja kilo kahvia kun tulee tarve
noista saa 3-kylmäsalaattia ja ruokaa kuudesta 9 päivään, jos ei lähde ruokailut lapasesta, kuten itsellä meenaa välistä lähteä.
En syö muualla kuin kotona, ja naposteluun pähkinäsekoitus tai riisikakkuja juustolla. kesä treeni kausi, niin nuo ovat poissa listalta kuten sokerit ja vehnäkin.
Olen pitänyt teema vuosia , ja olen suorittanut vuoden ruokailun pelkkinä: eineksinä. pelkkinä salaatteina, pelkästään itsetehtyä ruokaa, ja olenpa elänyt vuoden miltein pelkillä herkuillakin.
Tänävuona salaatti hedelmävuosi, juhlapäiviin tulee liharuoat/ herkut ja jos jotain pippaloita tulee niin kakkua ja karkkia?
Itse siis olen semmoinen jojo painon suhteen, paino vaihdellut 60-83kg:n väliltä. tällä hetkellä noin 65Kg.
Ja rahatilanne ei ole enään ihan absurdin huono, eli voin ostaa ruokakaupasta just sen mitä tekee mieli.
Leuka rintaan ja kohti uusia selkkauksia.
Joo, tuo ap:n kysymys onkin toteamus.