Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yksinelävät, paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa?

Vierailija
02.06.2017 |

Ja siis nimenomaan ruokaan, ei muihin härpäkkeisiin. Itsellä menee 200-250e kuukaudessa, vaikken mitään luksusruokaa syökään.

N20

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 600 €/kk.  Siis kaikki elintarvikeostokset plus ravintolat ja lounaspaikat. Tosin kestitsen  ystäviänikin välillä. 

Vierailija
62/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 300€, panostan laatuun ja ostan varsinkin kesäisin paljon tuoreita marjoja, joihin menee ihan reippaasti rahaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
02.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te jotka ette usko että voi käyttää ruokaan vain 50 euroa kuukaudessa niin ette oo koskaan varmaan sitte ollu köyhiä? Itse olen se köyhä opiskelija, jolla voi mennä joskus vähän päälle 30 euroa ruokaan kuukaudessa. Myönnän että noina kuukausina on tullut ruokailtua vanhempien luona mutta siis muulloin menee se 50 ja silloin siis oon ostanu kaiken ruuan itse. Joo olen hoikka, mutta en anorektinen.

Mä en nimittäin käy töissä ja kesätkin olen elänyt opintotuella joten ei ole yhtään ylimäärästä rahaa. Mä kirjaan kalenteriini kuinka paljon käytän päivittäin rahaa (ja muistiin pistän ruokakauppa/vaatekauppa) ja sitten lasken aina kuukauden lopussa paljon mihinkin on mennyt rahaa vaikkakin summa on aina melko vakio. Oon periny tän tavan isoisältäni joka merkkaa ihan kaiken mahdollisen ylös.

Joku väitti että me köyhäilijät ei muka lasketa mukaan ihan kaikkea leivänpäällysiä yms niin kyllä mä ainakin lasken ja ihan oikeasti en millään vois edes kuluttaa jotain 150 euroa ruokaan ku opintotuesta jää käteen 160 euroa/kk.

Aamupalaksi syön itsetehdyn sämpylän, päällä voita ja juustoa. Lounaaksi puuron marjoilla/mehukeitolla. Illalliseksi lämmin ruoka, se on joskus paistettu kananmuna tai sitten vaikka sitä makaronilaatikkoa. Juomana aina vettä. Olen tapojeni orja, en juurikaan kokeile uusia reseptejä ja en ikinä osta kaupasta leipää vaan teen sen itse, en myöskään syö mitään einesruokia tai kalliita rahkoja. Syön vitamiinilisänä D-vitamiinia ja verikokeiden perusteella oon lääkärin mielestä perusterve.

Vierailija
64/87 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette usko että voi käyttää ruokaan vain 50 euroa kuukaudessa niin ette oo koskaan varmaan sitte ollu köyhiä? Itse olen se köyhä opiskelija, jolla voi mennä joskus vähän päälle 30 euroa ruokaan kuukaudessa. Myönnän että noina kuukausina on tullut ruokailtua vanhempien luona mutta siis muulloin menee se 50 ja silloin siis oon ostanu kaiken ruuan itse. Joo olen hoikka, mutta en anorektinen.

Mä en nimittäin käy töissä ja kesätkin olen elänyt opintotuella joten ei ole yhtään ylimäärästä rahaa. Mä kirjaan kalenteriini kuinka paljon käytän päivittäin rahaa (ja muistiin pistän ruokakauppa/vaatekauppa) ja sitten lasken aina kuukauden lopussa paljon mihinkin on mennyt rahaa vaikkakin summa on aina melko vakio. Oon periny tän tavan isoisältäni joka merkkaa ihan kaiken mahdollisen ylös.

Joku väitti että me köyhäilijät ei muka lasketa mukaan ihan kaikkea leivänpäällysiä yms niin kyllä mä ainakin lasken ja ihan oikeasti en millään vois edes kuluttaa jotain 150 euroa ruokaan ku opintotuesta jää käteen 160 euroa/kk.

Aamupalaksi syön itsetehdyn sämpylän, päällä voita ja juustoa. Lounaaksi puuron marjoilla/mehukeitolla. Illalliseksi lämmin ruoka, se on joskus paistettu kananmuna tai sitten vaikka sitä makaronilaatikkoa. Juomana aina vettä. Olen tapojeni orja, en juurikaan kokeile uusia reseptejä ja en ikinä osta kaupasta leipää vaan teen sen itse, en myöskään syö mitään einesruokia tai kalliita rahkoja. Syön vitamiinilisänä D-vitamiinia ja verikokeiden perusteella oon lääkärin mielestä perusterve.

Mä en ikinä voisi elää noin ja onneksi ei edes opiskeluaikoina tarvinnut, vaikka silloin välillä tosi tiukkaa olikin. Enkä tarkoita että pitäisi eineksiä tai rahkoja vetää, mutta että yksi ateria koostuisi paistetusta kananmunasta.  No kaipa näet sitten kun menet työelämään, että haluatko jatkaa samalla linjalla loppuelämän. Vaihda juusto muuten kasviksiin niin saatat säästää lisää, yhdestä alle euron paprikasta saat siivutettuna koko viikolle leivänpäälliset.

Vierailija
65/87 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisin helposti menemään jo pähkinöihin yms. 200e/kk ja kaloihin toisen mokoman...

Sitten kaikki muu siihen päälle joten vähintään 600e/kk

Ei tietenkään ole varaa syödä joka päivä niitä ruokia mitä haluaisi enkä tiedä olisiko se järkevääkään... Sitten kun kotitekoisen pitsan hinta alkaa olla 120e niin voi miettiä haluaako todella sen olevan täydellinen makunautinto vai kannattaisiko raha käyttää muuhun.

Vierailija
66/87 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kasvikset huutavat poissaolollaan.

Vierailija
67/87 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

500-600 euroa.

Vierailija
68/87 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä usko hetkeäkään, että jollekulle muka riittäisi ruokaan kuussa vain 50 euroa! Ei taatusti riitä. Joko joku muu ostaa ruoat tai sitten kyseinen henkilö ei syö käytännössä mitään. Minulla menee pelkästään työpaikkalounaisiin 150-200 euroa ja ruokakauppaan noin 300 euroa kuussa. Syön kyllä hyvin, luomua ja kotimaista. Herkkuja ja eineksiä en hirveästi ostele.

Voitko vähän tarkentaa, mikä oikein syöt?

Syön esim. luomukananmunia ja paljon leipää, jonka päällä on aina leikkeleitä. Juusto on kallista, sitä menee paljon. Jääkaapissani on aina tuoremehua, juon sitä päivittäin. Kaikki maitotuotteet joudun ostamaan laktoosittomina. Avocadoja ostan silloin tällöin. Salaatteja syön usein ja ostan niihin yleensä aina jotain juustoa kuten mozzarellaa tai halloumia. Broilerinfileitä tulee välillä paisteltua tai luomujauhelihaa. Sushia ostan lähijapanilaisesta kerran viikossa. Jos en ehdi laittaa ruokaa, ostan kotiin maksalaatikkoa tai puuroa.

Vierailija
69/87 |
03.06.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

N. 60e.

En syö juuri mitään

Aamupalaksi kahvia ja joskus pulla /Jätski /keksiä

Päivällä kahvia

Iltapäivällä 2 Leipää tai vähän kalapuikkoja ja Raejuustoa tai smoothie tai Kinkkukiusausta ja Raejuustoa ja tietysti kahvia

Joskus jos satun olemaan iltapäivällä vanhempien luona niin siellä syön normi ruuan.

Illalla en yleensä syö.

Eikö sulla ole koko ajan ihan hirveä nälkä? Oletko ihan perusterve? Etkö kärsi väsymyksestä tai vitamiininpuutoksesta? Toimiiko aineenvaihduntasi aivan normaalisti? Miten jaksat tehdä mitään, kun syöt noin vähän?

Vierailija
70/87 |
29.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makarooni + atrian grillimakkara kombolla 52e/kk, siihen päälle halppis ketsupit ja lihaliemikuutiot eli kokonaisuudessaan n. 60e/kk

Vierailija
71/87 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vetää hiljaiseksi tämä ketju. Itsellä menee lähikauppaan n. 30-40 euroa päivä. Toki tuossa on messissä nuo vessapaperit, pyykiinpesuaineet ja vastaavat , mutta vaikea ajatella että joku selviäisi melkein samalla rahalla kuukauden.

Mitä ihmettä ostat? En keksi miten mitenkään saisin menemään kolme-neljäkymppiä joka ikinen päivä. En edes silloin, jos ostaisin kaikki ruuat valmiina

Vierailija
72/87 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 100-130 euroa

Vierailija
73/87 |
06.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

75-125 e, riippuu kuukaudesta. Yleensä vähemmän kuin enemmän.

Aamiaiseksi paistettu kananmuna tai puuroa marjoilla.

Lounaaksi edellispäivän päivällistä.

Päivällisenä esim. linssipata, kalakeitto, pastaa, tortilloja Jne. Ihan perus kotiruokaa. Aina jotain tuoretta mukana eli lautasmallin mukaan pyrin syömään.

Iltapalaksi, jos tarvii, leipää.

Säästöä tulee esimerkiksi siitä, että syön kasvispainotteisesti. Linssit ja pavut ovat hyvin edullisia. Lihaa ostan syksyisin suoraan metsästäjältä, se riittää koko vuodeksi, kun lihaa käytetään ruuissa vain hieman makua antamaan. Leikkeleitä en syö tai jugurtteja, niihin menee paljon rahaa. Kananmunat ostan tuottajalta edullisempaan hintaan kuin kaupasta.

Välillä leivon itse leipää. Kerään mustikoita pakkaseen talven mittaan käytettäväksi. Idätän mungpavun ituja, näin saa puoli-ilmaiseksi tuoretta kasvista keskellä talveakin. Ostan kasviksia satokauden mukaan. Katson tarjoukset, ja jos jotain on erityisen halvalla suunnittelen viikon ruokalistan sen ympärille. Kalaa ostan vain tarjouksesta tai pakasteseitiä. Lihaa en osta kaupasta koskaan.

Peruna, kaali ja porkkana ovat halpoja, niistä saa koostettua hyvin ruokia ja ovat lisäksi terveellisiä.

Suunnittelen aina sunnuntaisin seuraavan viikon ruokalistan ja käyn tarkan Kauppalapun kanssa kaupassa vain kerran viikossa.

En osta herkkuja, mehuja tai eineksiä. Lähinnä siksi, että minun ei tee niitä mieli.

Vierailija
74/87 |
23.12.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 500€

Vierailija
75/87 |
29.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko teillä näin vuonna 2023 menee ruokaan kuussa? Yksinasuvat siis. Itsellä n. 400€.

Vierailija
76/87 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/87 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

350€ , yksinasuva ja 2 lemmikkiä.

Vierailija
78/87 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko niin, että solut uusiutuu 7 vuodessa.. Minkälainen olet soluiltasi riippuu mitä syöt.. Itselläni menee noin 200 - 250 e... Monipuolisesta ruuasta en tingi , mieluummin muusta.. Enkä kehoani ravitse vitamiini pillereillä... Mutta kukin tyylillään. 

Vierailija
79/87 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

250 euroa suunnilleen, teen töitä kotona joten syön myös kaikki ateriat kotona.

Vierailija
80/87 |
15.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei harmainta aavistusta, en laske enää. Opiskelijana piti laskea pennilleen eikä silti ollut varaa syödä yliopistolla. Hyvin vähän tienaan mutta onneksi on vielä rahaa ennen seuraavaa tiliä. Toki ostan vain halpaa/tarjouksesta/punalaputettuja.