Yksinelävät, paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Ja siis nimenomaan ruokaan, ei muihin härpäkkeisiin. Itsellä menee 200-250e kuukaudessa, vaikken mitään luksusruokaa syökään.
N20
Kommentit (87)
100e, opiskelijana ei ole varaa älyttömyyksiin. Vähemmälläkin pärjäisin, mutta tolla saa jo välillä jotain parempaa..
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko hetkeäkään, että jollekulle muka riittäisi ruokaan kuussa vain 50 euroa! Ei taatusti riitä. Joko joku muu ostaa ruoat tai sitten kyseinen henkilö ei syö käytännössä mitään. Minulla menee pelkästään työpaikkalounaisiin 150-200 euroa ja ruokakauppaan noin 300 euroa kuussa. Syön kyllä hyvin, luomua ja kotimaista. Herkkuja ja eineksiä en hirveästi ostele.
Samaa pohdin. Tuntuu, että nämä 50€/kk ihmiset laskee vain lämpimän ruuan ainekset, eivätkä huomioi mitään leipiä/aamiaistarvikkeita/välipaloja jne. Reilu euro päivässä ei voi riittää aamiaiseen ja kahteen lämpimään ateriaan ja mahdollisiin välipaloihin.
Noin 200e/kk
Valmistan aina ruoat itse ja teen keittoja ja laatikoita mitä voi syödä 2-3päivää
Joku 300e ja olen työkyvyttömyyseläkkeellä eli jotain 600e jää vuokran jälkeen käteen
Yhden viikon esimerkki:
ananasta
kaurahiutaleita
maitoa
jogurttia
chiliä
leipää
raejuustoa
tomaatteja
sitruunaa
avokadoa
kesäkurpitsaa
muita hedelmiä
inkivääri
Hintaa 20 euroa. Olin ostanut aiemmin jauhelihaa ja kanaa noin kympillä ja kaapissa on papuja ja sen sellaista, samoin kurkkua ja salaattia. Teen esimerkiksi keittoa, kanasalaattia, kanaleipää ja tacoja, näitä syön pari viikkoa tai jopa kuukauden. Kaapissa on myös soijarouhetta joka riittää pitkään.
Mutta jos en suunnittele näin paljon, rahaa menee kyllä enemmän kuin tuo 40-50 euroa mikä kaikkeen tähän suunnilleen on mennyt.
Lounasruoka 10 e useimpina arkipäivinä = ~200 e;
Aamupala, kahvi, välipala, illallinen ~15e /pvä = 450 e
Tasokas ravintolailta kahdelle (150 e) noin joka toinen viikko ja arkisempi ravintolailta kahdelle joka viikko (50 e) yht. 500 e
Ravintolisät, vitamiinit yms. n. 100 e
= 1100-1300 e, jos ei ole lomamatkoja tai muuta ekstraa ja vähän riippuen mitä tuohon haluaa laskea.
Asun naisen kanssa ja maksan ehkä 2/3 ruokamenoista, hän valmistaa usempina päivinä kotiruokaa.
Kuntoilen paljon, joten syön laadukkaasti ja proteiinipainotteisesti.
500-700€/kk. En tee itse lainkaan ruokaa. Lounas ulkona arjet pyhät, iltaisin salaatti kaupan tiskiltä + hedelmät. Helposti 15-20€/pv. Valintakysymys.
400 euroa, vaikka tulot on alle 1000e kuussa. Tykkään syödä hyvää ruokaa ja en välitä keitoista. Rakastan myös kokeilla uusia eksoottisia reseptejä ja leipoa.
Tässä numero 17. Joo se keitto on sitten erikseen. On ihan mahdollista elää 50€ jos syö hyvin vähän, tyyliin ruisleipäpaketti, margariini, spagettia, soijarouhetta, ketsuppia ja polarjuustoa. Sain kyllä palautetta lääkäriltä ettei ole ihan terveellisin ruokavalio. Nyt kun ei ole pakko pihistellä olen ostellut vaikka mitä.
M35 kirjoitti:
Lounasruoka 10 e useimpina arkipäivinä = ~200 e;
Aamupala, kahvi, välipala, illallinen ~15e /pvä = 450 e
Tasokas ravintolailta kahdelle (150 e) noin joka toinen viikko ja arkisempi ravintolailta kahdelle joka viikko (50 e) yht. 500 e
Ravintolisät, vitamiinit yms. n. 100 e
= 1100-1300 e, jos ei ole lomamatkoja tai muuta ekstraa ja vähän riippuen mitä tuohon haluaa laskea.
Asun naisen kanssa ja maksan ehkä 2/3 ruokamenoista, hän valmistaa usempina päivinä kotiruokaa.
Kuntoilen paljon, joten syön laadukkaasti ja proteiinipainotteisesti.
Kysyttiin yksinelävien ruokamenoja.
Työpaikkalounaat n. 150/kk, lauantaibrunssit n. 100€/kk. Ruokakauppalasku on n. 200€/kk ja se sisältää kyllä myös muuta kuin ruokaa. Ja illallisellakin tulee käytyä ainakin kerran kuukaudessa n.50€.
Tästä tulee jo n.500€.
Tonni asuntolainaan, toinen säästöön, kolmas elämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Noin 70€
Kokkaan aina itse enkä syö valmisruokia.
Tuolla rahalla et kyllä syö varmaan terveellisesti, ellet ole sitten jotain 45 kg.
Käyn kerran viikossa kaupassa ja varaan siihen 50 e/käynti. Eli kuukaudesta riippuen 200-250 e. Harvoin kuitenkin menee tuo koko 50 e tai sitten ostan jo jotain muuta kun ruokaa, esim pesuaineita/meikkejä/wc-paperia tmv.
350-500e sisältää kyllä muutkin ruokakaupasta ostetut tarpeet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko hetkeäkään, että jollekulle muka riittäisi ruokaan kuussa vain 50 euroa! Ei taatusti riitä. Joko joku muu ostaa ruoat tai sitten kyseinen henkilö ei syö käytännössä mitään. Minulla menee pelkästään työpaikkalounaisiin 150-200 euroa ja ruokakauppaan noin 300 euroa kuussa. Syön kyllä hyvin, luomua ja kotimaista. Herkkuja ja eineksiä en hirveästi ostele.
Samaa pohdin. Tuntuu, että nämä 50€/kk ihmiset laskee vain lämpimän ruuan ainekset, eivätkä huomioi mitään leipiä/aamiaistarvikkeita/välipaloja jne. Reilu euro päivässä ei voi riittää aamiaiseen ja kahteen lämpimään ateriaan ja mahdollisiin välipaloihin.
Kaurapuuro ei ole kallista. Pistän sen joukkoon esimerkiksi banaanin tai marjoja pakkasesta. Välipalaksi saatan syödä jugurtista ja marjoista tehdyn smoothien tai hedelmän. Leipää syön silloin tällöin, kuukaudessa ei mene kokonaista juustopakettia eikä kinkkupakettia.
Pääruoassa on paljon vihanneksia ja vaikka tummaa riisiä ja papuja, joissa on kuitua ja jotka pitävät nälkää.
Ei näihin kovin paljon rahaa mene ja syön kolmen tai neljän tunnin välein kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Voitko vähän tarkentaa, mikä oikein syöt?
Olosuhteiden pakottamana ei ole kuin n. 80 käytettävissä. Täytyy hieman taiteilla :)
Minkä takia näissä ketjuissa aina tulevat jotkut viisastelemaan kuinka ihminen ei muka voi pärjätä pienillä summilla? Sillä pärjätään mitä käytettävissä on. Silloin kun olin töissä niin minulla meni varmaan 400 kuussa ruokaan. Nyt ei mene.
Miten keitto pysyy tortillan sisällä? Ei ihmekään, että menee liikaa rahaa ruokaan, jos sitä suorastaan valuu hukkaan.