Yksinelävät, paljon menee rahaa ruokaan kuukaudessa?
Ja siis nimenomaan ruokaan, ei muihin härpäkkeisiin. Itsellä menee 200-250e kuukaudessa, vaikken mitään luksusruokaa syökään.
N20
Kommentit (87)
Noin 120 - 160 €.
Jos oikein pihistelen, voi mennä n. 100 €, ja jos tuhlailen, voi mennä n. 200 €.
Varmaan 300€... olen vähän sellainen että kun tekee mieli syödä ulkona niin syön ja nipistän sitten muista menoista. Ruoan kohdalla en lähde pihistelemään, se on liian suuri nautinto! :D Ja rikas en ole, n. 1000e/kk.
Teilläpä menee vähän rahaa. Minkälainen on teidän viikon ruokalistanne. Saisiko jonkun esimerkin.
Tunnenpa oloni hemmetin köyhäksi kun vertaan teidän ruokamenoihin. Mulla menee kuukaudessa 35-50 euroa, olen opiskelija. En syö koulussa vaan kotona pakastekasviksia, puuroa, makaronilaatikkoa, kanakeittoa ja itsetehtyä leipää. Pakastimessa on marjoja viime vuodelta, hedelmiä tulee syötyä ehkä vähän liian vähän. En syö mitään herkkuja, ostan niitä vain silloin kun on tulossa vieraita.
200-300, riippuu syönkö paljon lounaita ulkona ja kuinka paljon teen heräteostoja ruokakaupassa. Pitäisi pihistellä välillä ja seurata mitä ostaa, koska tuosta olisi varaa säästää.
Paljon menee, joo.
Vai siis tarkoititko kysyä, paljonKO menee...?
200-300, enkä yhtään pihistele, mutta en syö ulkonakaan juuri koskaan. Syön hyvin vaihtelevasti kaikkea kaurapuurosta sisäfilepihveihin ihan sen mukaan, mitä sattuu mieli tekemään. Ja paljon kasviksia myös talvella.
Paljon menee. Syön enimmäkseen ulkona ja kotona menee sitten herkkuja ja naposteltavaa.
Noin 70€
Kokkaan aina itse enkä syö valmisruokia.
Lähemmäs 300 varmaan. Vähemmällä tulisi toimeen, mutta nyt kun on hyvä työtilanne, niin voi nauttia esim. kalaruuista (muutakin kuin silakka) vähän useammin. Ulkonakin tulee syötyä noin kerran viikossa.
Olen yksinasuva nainen ja rahaa menee n 80€
Syön kyllä aika vähän.
Olen opiskelija, ja ruokiin menee 60€/kk
Aivan liikaa, tässä kuussa noin 350€. Köyhänä opiskelijana muistelen että meni noin 50€. Olen nyt alkanut aktiivisesti seuraamaan menoja noin kaksi kuukautta ja kirjoitan ne ylös paperille ja kaapit on alkaneet näyttää aika tyhjiltä. Tällä viikolla syön tortillaa jonka sisään käärin erilaisia täytteitä ja erilaisia keittoja. Maustamaton jogurtti on täyttävää ja edullista, päälle marjoja ja chia siemeniä.
Mun esimerkki viikko tältä viikolta:
maanantaina kauppaan 10 e, ostin leipää, tuoremehua, valmiiksi pilkottuja vihanneksia ja tofupaketin.
tiistaina ruokaan meni yhteensä 18 e, ostin 11 euron lounassalaatin ja kävin töiden jälkeen kaupassa ja ostin vichy-vettä, tummaa suklaata ja pari paprikaa ja viinirypäleitä.
keskiviikkona kauppaan meni 15 euroa, ostin nachoja, salsaa, pepsiä, Uncle Ben's pussiriisiä pari pakettia, papuja, kevätsipulia ja täysjyvänuudeleita.
torstaina kauppaan meni 5 euroa, ostin leipäpaketin ja margariinirasian.
tänään kauppaan meni 15 euroa, ostin luomuhummusta, einesaterian, Magnum-jätskipuikon, kotimaisen helmitomaattirasian, soijajugurttia, valkosipulia ja Clipper-teetä.
Viikonloppuna käyn vielä kaupassa ja varmaan ostan salaattibuffasta salaattirasiallisen, tuoretta sämpylää, jotain kasviksia ja mustikoita ja tummaa suklaata.
Säästäisin kyllä rahaa jos suunnittelisin ruokailuja enkä kävisi joka päivä kaupassa.
t. 8
Pelkkään ruokaan ja kahviin n. 120e,lisäravinteisiin kolmisen kymppiä.
En kyllä usko hetkeäkään, että jollekulle muka riittäisi ruokaan kuussa vain 50 euroa! Ei taatusti riitä. Joko joku muu ostaa ruoat tai sitten kyseinen henkilö ei syö käytännössä mitään. Minulla menee pelkästään työpaikkalounaisiin 150-200 euroa ja ruokakauppaan noin 300 euroa kuussa. Syön kyllä hyvin, luomua ja kotimaista. Herkkuja ja eineksiä en hirveästi ostele.
100-120€