Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HUONOIN tekosyy, minkä joku on esittänyt ettei pääse juhliin/tapahtumaan johon hänet on kutsuttu?

Vierailija
01.06.2017 |

Kerro, mikä on huonoin ja läpinäkyvin kuulemasi selitys minkä juhliin kutsuttu on esittänyt syyksi, että on estynyt tulemasta juhliin tai tapahtumaan, johon hänet on kutsuttu.

Kommentit (1454)

Vierailija
1381/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei jaksa osallistua ja sillä hyvä

Vierailija
1382/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulainen ei tullut juhlistamaan sisarensa kihlajaisia koska hänen puolisollaan on lauantaisin saunailta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1383/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekosyy? Ei kai kellekään tarvitse selitellä miksei halua tulla juhliin/ tapahtumaan?

Tämä juuri. Ei minua haittaa, jos henkilö x ei jostain syystä pääse juhliini tms. Hän ei pääse ja sillä hyvä. En halua kuulla mitään hölynpölyn selityksiä, joku "olen flunssassa" selitys on vielä ihan ok, mutta kaikenlaiset televisio-ohjelmat sun muut on ihan turhaa lässytystä. Ei minua kiinnosta kenenkään ripulit tms.

Vierailija
1384/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syy on ihmisen oma asia, eikä se minulle kuulu, mutta kun kutsumme kaksi ihmistä lapsemme kummeiksi, he voisivat ilmoittaa etukäteen, että eivät tule. Kirkon puolestahan kyllä saa kummit, mutta silti, sen verran voi vaivautua, että kertoo, ettei voi tulla.

Vierailija
1385/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on ihme selittelijä. Meillä on välimatkaa ollut n. 40 kilsaa ollut sen 20 vuotta. Jatkuvasti se selittää, ettei saa kyytiä. Juna on niin hankala, vaikka lähes ovelta ovelle menis. Nyt olis tyttären poikaystävä käynyt hakemassa mummelin tyttären ylppäreihin, mutta ei voi lähteä niin kokemattoman kuskin kyytiin. Siskoni lähti väärään aikaan sieltä ajamaan, eikä hän mahdukaan, jos se lapset (2) ottaa mukaan. jne.

"tuun sitten joku toinen kerta piipahtaa, ei mua varten tarvii mitään, jos nyt vettä saan!"

Jaaha. Hän on sosiaalinen ihminen. Tehnyt työuransa ravintoloissa. Ettei kyse ole siitä, että karttaa juhlia yleensä, mutta ei vaan meillä käy muiden kanssa samaan aikaan. En ole päässyt jyvälle ketä karttelee, mutta juhlapäivänä häntä ei saa paikalle.

Enpä sitte mennyt äidin 60 vuotiaspäiville, kun oli jo hämärää, en tykkää ajella. No, ei vaan makasin sairaalassa ja odotin leikkausta. Äiti s

Alkoholisti?

Vierailija
1386/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanni-Petteri 5 v. ei ollut halunnut lähteä juhliin. Päättääkö sen ikäinen perheessä tuollaisesta asiasta??? 

Olen vetänyt heistä lopulliset johtopäätöset. 

Vierailija
1387/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kieltäytyy kutsusta, niin onko sille joku syy kerrottava?

Jos ei käy niin ei käy!

Vierailija
1388/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kieltäytyy kutsusta, niin onko sille joku syy kerrottava?

Jos ei käy niin ei käy!

Täytyyhän sitä mennä, kun on oikein kutsuttu!

Vierailija
1389/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi häät ovat todella ainutkertainen juhla hääparille. Jos joku ystäväksi tai läheiseksi oletettu jää pois vain siksi ettei huvita, niin pitää ymmärtää että välit viilenevät. Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
1390/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi edes niitä kutsuja :(

Vierailija
1391/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi häät ovat todella ainutkertainen juhla hääparille. Jos joku ystäväksi tai läheiseksi oletettu jää pois vain siksi ettei huvita, niin pitää ymmärtää että välit viilenevät. Sitä saa mitä tilaa. 

Jos viilenee, sitten viilenee. Mitäs sitten?

Vierailija
1392/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan mitään. Ei enää yhtään mitään. :) Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
1393/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan mitään. Ei enää yhtään mitään. :) Sitä saa mitä tilaa. 

Eivät ole mun ihmisiä. Pistäkööt vaan välit poikki, ei haittaa. 

Vierailija
1394/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua lukiessa tuli hämmentynyt olo siitä, että joillain ihmisillä tuntuu olevan jatkuvasti juhlia ja toiset saavat koko ajan kutsuja vaikka mihin juhliin. Muutamat läheisimmät kaverit on jotain pyöreitä juhlistaneet kakkukahveilla ja sinne olen mennyt kahvit juomaan. Ei ole häitä, hautajaisia, rippijuhlia, lakkiaisia, joulujuhlia, pikkujouluja saati illanistujaisia. 

Takavuosina, kun joku jotain vielä järjesti ja kutsu tuli, niin pääsääntöisesti osallistuin juhliin. Jos en syystä tai toisesta pystynyt osallistumaan, niin kerroin jo kutsun tullessa, etten pääse. Tämä on käsittääkseni kohteliain tapa.

Läheisten elämän merkkitapahtumat, häät, rippijuhlat, valmistujaiset, hautajaiset, niihin olen aina koettanut osallistua, koska juhlat ovat järjestäjilleen tärkeitä ja tiedän, miltä tuntuu, kun jättäydytään pois. Minun siskoni ei tullut häihini, syynä oli, ettei kuulemma saanut työvuoroja järjestettyä kaupan kassalla sopiviksi ja lomallakin oli juuri ollut. Tieto häistäni oli hänellä kuukausi etukäteen. Vielä monta kymmentä vuotta myöhemmin asia on kipeä. Minä olin hänen häissään ja jopa kaasona. 

Vierailija
1395/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa vaatetusta. Yleensä syy on ollut se ettei ole rahaa. En tiedä onko oikeita syitä vai tekosyitä. 

Vierailija
1396/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"pesukoneen päälle ja kaadot lattiassa ovat väärään suuntaan" (eli kuulemma pois päin lattiakaivosta, kohti eteistä...)

Tuli tuosta mieleen, yhdessä asunnossa jossa asuin oli pesuhuoneen kaadot tehty niin että korkein kohta oli keskellä huonetta, suihkun vedet valuivat lattiakaivoon (jos se veti kunnolla), pesukoneen kohdalta valui eteiseen ja lavuaarin kohdalta valui kumpaakiin suuntaan. Tuli huomattua kun huonosti suunniteltu lattiakaivo tukkeutui minun lyhyistä hiuksista hyvin lyhyen asumisen jälkeen.

Vierailija
1397/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen voinut esittää sellaisia. Anteeksi, ehkä sitten ensi kerralla vastaan, että en tule, koska ei kiinnosta.

Sitä mä en tajua miksi pitää keksiä joku tekosyy, kun voi ilmoittaa vaan, että kiitos kutsusta, valitettavasti en/emme pääse juhlimaan ja onnentoivotukset sankarille.

Valitettavasti osa ihmisistä ei osaa hyväksyä tuollaista vastausta vaan alkavat jankkaamaan että miksi ei pääse paikalle eivätkä anna periksi.

Vierailija
1398/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eräs naispuolinen ystäväni ei tullut juhliini, koska "miesystävä ei tykkää juhlista". Olin siis kutsunut vain sen naisen.

Miksi pakotit sen valitsemaan miehensä ja sun väliltä?

Vierailija
1399/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyvä, jo lapsuuden aikainen ystäväni puolisoineen ja hänen vanhempansa olivat kutsuttu tyttäreni häihin. Häät olivat ns. lapsettomat. Kutsuttuina oli hääparin ystäviä ja sukua, joiden kanssa he ovat oikeasti tekemisissä. Lapsuuden ystäväni vanhempineen ei ole sukua, mutta ovat olleet perheelleni enemmän "sukulaisempi", kuin ns. verisukulaiset, sekä enemmän läsnä elämässämme kuin muu suku.

Sukumme on pieni ja pettymys suuri, kun ystäväni vanhempineen eivät osallistuneet häihin. Heidän tuolloin 10-vuotias poikansa (minun ja mieheni kummipoika), oli ollut sitä mieltä, että jos häntä ei kutsuta 8-v. veljensä kanssa, niin ei kukaan muukaan voi heidän perheestään osallistua. Häissä ei ollut kenenkään lapsia, hääpari oli tehnyt ko. valinnan, osallistujien lukumäärä olisi lasten myötä noussut huomattavasti.

Hieman kummastutti 10-vuotiaan lapsen oikeus päättää vanhempiensa ja isovanhempiensa osallistumisesta.

Pettynyt ystävä

Vierailija
1400/1454 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsusta kieltäytymiseen ei pidä koskaan kysyä syytä. Kutsu ei ole käsky tulla paikalle, vaan ilmoitus, että tällainen juhla järjestetään, ja sinne on mahdollisuus tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kahdeksan